De verwachtingen mogen dan niet zo wereldschokkend zijn als 2 dagen terug, maar één ding is zeker.quote:Op zondag 6 december 2009 22:24 schreef aloa het volgende:
De nieuwe run. Op de lange termijn kouder!
[ afbeelding ]
Hmm, zoals vorige winter de dooi steeds werd uitgesteld, doen ze het nu andersomquote:Op zondag 6 december 2009 22:24 schreef aloa het volgende:
De nieuwe run. Op de lange termijn kouder!
[ afbeelding ]
Als de wind maar lang genoeg uit NO komt wordt het vanzelf wel kouder!quote:Op zondag 6 december 2009 23:21 schreef Againzender het volgende:
Sorry hoor, ik vind die laatste run nog totaal niet indrukwekkend! Volgens mij zag het er vorig jaar voor die vorstperiode op deze termijn al een stuk overtuigender uit...
Wat niet wil zeggen dat dit niets gaat worden natuurlijk
3cm ijs (aangereden sneeuw) in de straten bij mn ouders, weinig mensen durfden toen nog met de auto wegquote:Op zondag 6 december 2009 23:29 schreef Hooizolder het volgende:
96/97 was het pas winter.. Stond je Oud en nieuw te vieren met een tempratuur van -15.. Let wel de gevoels temperatuur was -25!.. 4 dagen later 11 steden tocht.. Helaas zie ik dat nog niet terug op de voorspellingen
ijskoude jaarwisseling inderdaad, ik zat toen in Zuid Frankrijk waar oudjaardag gewoon sneeuw viel, dikke paniek daarquote:Op zondag 6 december 2009 23:29 schreef Hooizolder het volgende:
96/97 was het pas winter.. Stond je Oud en nieuw te vieren met een tempratuur van -15.. Let wel de gevoels temperatuur was -25!.. 4 dagen later 11 steden tocht.. Helaas zie ik dat nog niet terug op de voorspellingen
Ah, die goeie ouwe tijd.quote:Op zondag 6 december 2009 23:29 schreef Hooizolder het volgende:
Niemand durft hetquote:Op maandag 7 december 2009 07:48 schreef -CRASH- het volgende:
En nog niemand die gevraagt heeft..... Krijgen we een witte kerst dit jaar ???
Normaal wordt je toch met die vraag dood gegooid.
50% / 50%quote:Op maandag 7 december 2009 07:48 schreef -CRASH- het volgende:
En nog niemand die gevraagt heeft..... Krijgen we een witte kerst dit jaar ???
Normaal wordt je toch met die vraag dood gegooid.
maar als de kou het wint.. betekent dat nog niet dat we ook sneeuw krijgen..quote:Op maandag 7 december 2009 12:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
50% / 50%
Als de kou wint en er ook echt in komt geloof ik erin dat het wel eens een witte kerst kan komen.
Als de kou niet wint dan kunnen we wel fluiten.
Tuurlijk welquote:Op maandag 7 december 2009 12:54 schreef appelsientje het volgende:
[..]
maar als de kou het wint.. betekent dat nog niet dat we ook sneeuw krijgen..
Dit klinkt mij als de mooiste voorspelling voor kerst ooitquote:Op maandag 7 december 2009 13:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tuurlijk weleen dooiinval kan wonderen doen
Vanuit het zuiden komt dooi opzetten, dit kan in het zuiden en midden van het land gepaard gaan met ijzel, het noorden valt de neerslag in vorm van sneeuw en kan daar plaatselijk 20 tot 30cm gaan vallen. In de nacht wordt de stroming weer N/NO en kan ook elders in het land sneeuw gaan vallen.
De eerste kerstdag.
Eindelijk eens witte kerst! Bewolking gaat verdwijnen en vanuit het noorden komt de zon er goed doorheen, het zuiden moet hier langer op wachten. De temperaturen liggen rond de -5 graden in het noorden en -1 in het zuiden, de wind is zwak en komt het uit noordoosten.
Vannacht wind ook de opklaringen in het midden van het land terrein, het zuiden blijft bewolking houden met daar temperaturen rond de -3 graden, het noorden kan boven sneeuwdek en heldere hemel temperaturen van -20 gehaald worden.
2de kerstdag:
Het wordt weer een prachtige dag met veel zon. De temperaturen liggen tussen de -7 in het noorden en -5 in het zuiden, de wind is eerst zwak uit noordelijke richting maar wordt later op nadering van een storing matig tot krachtig uit NO.
In de nacht volgt een sneeuwstoring die plaatselijk voor 40cm sneeuw kan gaan zorgen, de meeste sneeuw wordt in het noorden verwacht. De temperaturen komen uit op -6 in het noorden en -15 in het zuiden. De wind wordt in het binnenland vrij krachtig en langs de kust hard of stormachtig, het noordelijke kustgebied kan geruime tijd storm kracht 9bft komen te staan.
Zuiden heeft al genoeg gekregen qua onweerquote:Op maandag 7 december 2009 13:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het is geen raadsel waar SpeedyGJ woont.
Het moest maar eens van komenquote:Op maandag 7 december 2009 13:58 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Dit klinkt mij als de mooiste voorspelling voor kerst ooit
En dus nu de sneeuw nog.quote:Op maandag 7 december 2009 14:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zuiden heeft al genoeg gekregen qua onweer![]()
Zo zie je... vroeger was alles beterquote:
Lekker vriendelijk weerquote:Op maandag 7 december 2009 17:25 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En dus nu de sneeuw nog.
Als jij dan daar nog geen sneeuw hebt. Ben ik de beroertste nog niet om je een paar foto's te laten zien
hoe mooi het dan hier is in de sneeuw![]()
[..]
Zo zie je... vroeger was alles beter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |