abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75009870
Wil ik mijn studieschuld bekijken op de site van de ib-groep, krijg ik dit te zien:

Mijn IB-Groep is gesloten

Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.

Onze excuses voor het ongemak.

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 26 november 2009 @ 03:46:33 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75009872
Godverdomme, ik moest lachen Wat een kutsite
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75009874
Waarom is dat eigenlijk? Zit er tot 00:00 iemand daar om alle ingestuurde forms na te checken ofzo? Of is er maintenance?
pi_75009875
quote:
Op donderdag 26 november 2009 03:46 schreef Barcaconia het volgende:
Godverdomme, ik moest lachen Wat een kutsite
Ik sta hier echt even perplex en moest mezelf even hard knijpen.....

Ik snap t niet.... echt niet....
pi_75009879
quote:
Op donderdag 26 november 2009 03:46 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom is dat eigenlijk? Zit er tot 00:00 iemand daar om alle ingestuurde forms na te checken ofzo? Of is er maintenance?
Er staat dat je de site elke dag van 07:00 tot 00:00 kunt gebruiken....

Echt belachelijk dit

Ik werk vaak tot ongeveer twaalf uur en ga slapen rond 5 uur. Al m'n administratie en dat soort dingen doe ik daarom 's nachts.

Ik wil alleen een database raadplegen. Waarom kan dat niet gewoon? Zit er een systeembeheerder die bedacht moet zijn op hackers of iets dergelijks?
  donderdag 26 november 2009 @ 03:52:08 #6
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75009884
quote:
Op donderdag 26 november 2009 03:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Er staat dat je de site elke dag van 07:00 tot 00:00 kunt gebruiken....

Echt belachelijk dit

Ik werk vaak tot ongeveer twaalf uur en ga slapen rond 5 uur. Al m'n administratie en dat soort dingen doe ik daarom 's nachts.

Ik wil alleen een database raadplegen. Waarom kan dat niet gewoon? Zit er een systeembeheerder die bedacht moet zijn op hackers of iets dergelijks?
Zal toch wel gewoon met ambtenaren te maken hebben. Op een of andere manier kunnen honderden bedrijven goede, gebruiksvriendelijke en waterdichte systemen maken maar de overheid lukt het keer-op-keer niet. Zie belastingdienst, OV-Chipkaart, DigiD en nu deze site weer.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75009885
Ja dat vraag ik me dus ook af. Waarom heeft een site "openingstijden"? Ik dacht dat het voordeel van internet was dat alles 24/7 kan.
pi_75009909
Zelfs de interne sites van de overheid werken na vrijdagmiddag 1700 uur niet meer.
  donderdag 26 november 2009 @ 04:54:57 #9
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_75009972
quote:
Op donderdag 26 november 2009 03:52 schreef Sapstengel het volgende:
Ja dat vraag ik me dus ook af. Waarom heeft een site "openingstijden"? Ik dacht dat het voordeel van internet was dat alles 24/7 kan.
Behalve dan de christelijke websites, die zijn op zondag 'gesloten' _!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_75009974
Dat slaat inderdaad nergens op, ik moet ook altijd op mijn ib-groep als die net gesloten is
pi_75009976
KvK handelsregister; zelfde probleem. WAAROM?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_75009984
Terechte klacht, ik heb nooit begrepen waarom dit het geval is.
pi_75009986
quote:
Op donderdag 26 november 2009 03:46 schreef Sapstengel het volgende:
Of is er maintenance?
Nou, als er elke nacht structureel 7 uur onderhoud nodig is met downtime, dan mogen er toch wel koppen gaan rollen bij de systeembeheerders

Neuh, dat zal het niet wezen. Wat dan wel? Geen idee. Ik kan geen technische reden bedenken waarom het 's nachts zo lang down moet, of waarom zo'n informatiesysteem überhaupt down moet als je geen ruzie hebt met kernelpanikerende serverts.
pi_75010007
Whatever
pi_75010621
Is dit echt?
pi_75010681
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:22 schreef zovty het volgende:
Is dit echt?
ja dit is echt
pi_75010727
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:30 schreef zomgmoz het volgende:

[..]

ja dit is echt
Ok.

Waarom doet niemand daar wat aan dan?

Dit is toch serieus van de zotte? Als je een site 's nachts niet up kunt houden zit er structureel iets enorm mis in je onderliggende systemen. Dat kan natuurlijk de administratieve janboel verklaren...

Hoe kun je als gewone burger ervoor zorgen dat hier kamervragen over gesteld worden? Hoe werkt het democratische proces voor dit soort zaken?
pi_75010823
ik snap niet dat er zo'n gezeik om wordt gemaakt..
wees blij dat het 's nachts offline is (voor onderhoud!) en dat ze de site er niet gewoon overdag uit trekken..

en TS is gewoon een faalhaas met zijn werktijden... als je student bent moet je op die site komen en werk je niet tot 0:00 en ga je ook niet om 5:00 naar je bed...
pi_75010949
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:33 schreef zovty het volgende:

[..]

Ok.

Waarom doet niemand daar wat aan dan?

Dit is toch serieus van de zotte? Als je een site 's nachts niet up kunt houden zit er structureel iets enorm mis in je onderliggende systemen. Dat kan natuurlijk de administratieve janboel verklaren...

Hoe kun je als gewone burger ervoor zorgen dat hier kamervragen over gesteld worden? Hoe werkt het democratische proces voor dit soort zaken?
Een burgerinitiatief is in de Nederlandse politiek een voorstel dat een kiesgerechtigde, met ondersteuning van 40.000 handtekeningen, kan indienen om een bepaald onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te laten plaatsen. Indien het voorstel aan de vereisten voldoet, komt het onderwerp op de Kameragenda.
pi_75010969
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:01 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Een burgerinitiatief is in de Nederlandse politiek een voorstel dat een kiesgerechtigde, met ondersteuning van 40.000 handtekeningen, kan indienen om een bepaald onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te laten plaatsen. Indien het voorstel aan de vereisten voldoet, komt het onderwerp op de Kameragenda.
Ik wil geen nieuw voorstel doen, ik wil weten waarom dit is.
  donderdag 26 november 2009 @ 09:07:41 #21
227276 renedis
mwaaaaaaaaomm?
pi_75011038
dit is omdat er dan (mogelijk) onderhoud is en de "verwerkings-batch" dan actief is.
heb het ff na gevraagd voor je aangezien ik een opdracht heb bij een overheidsinstantie.
maoam is voor bazen!
pi_75011039
Misschien even een mailtje aan de beheerders van de IBG site?
pi_75011063
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:07 schreef renedis het volgende:
dit is omdat er dan (mogelijk) onderhoud is en de "verwerkings-batch" dan actief is.
heb het ff na gevraagd voor je aangezien ik een opdracht heb bij een overheidsinstantie.
Wat vooroorlogs systeem werkt er nou nog met verwerkingsbatches?
Het is 2009 mensen, dat soort technieken dien je niet meer te gebruiken, ze zijn niet correct.
pi_75011290
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:09 schreef zovty het volgende:

[..]

Wat vooroorlogs systeem werkt er nou nog met verwerkingsbatches?
Het is 2009 mensen, dat soort technieken dien je niet meer te gebruiken, ze zijn niet correct.
menig verzekeraar en bank werkt ook nog met mainframes die 's nachts dus ook niet te bereiken zijn. alleen slaan die jouw verwerkingen op om die de volgende ochtend weer te verwerken....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_75012438
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

menig verzekeraar en bank werkt ook nog met mainframes die 's nachts dus ook niet te bereiken zijn. alleen slaan die jouw verwerkingen op om die de volgende ochtend weer te verwerken....
Mijn bank is gewoon realtime hoor. Zoals het hoort.
pi_75014585
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:11 schreef zovty het volgende:

[..]

Mijn bank is gewoon realtime hoor. Zoals het hoort.
bij menig bank LIJKT het real-time. vaak zit er een laag tussen die de wijzigingen bijhoudt welke dan als het mainframe in de ochtend weer opengaat allemaal verwerkt worden. de klant merkt er dus niet veel van, de IT mensen natuurlijk wel
pi_75014900
quote:
Op donderdag 26 november 2009 04:54 schreef donroyco het volgende:

[..]

Behalve dan de christelijke websites, die zijn op zondag 'gesloten' _!
Christelijke mensen en computers zijn sowieso om te janken. Die gaan maandag kwaad bellen waarom er op zondag een mailing verstuurd is. En nee, dit is echt geen grapje.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_75014933
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:35 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

bij menig bank LIJKT het real-time. vaak zit er een laag tussen die de wijzigingen bijhoudt welke dan als het mainframe in de ochtend weer opengaat allemaal verwerkt worden. de klant merkt er dus niet veel van, de IT mensen natuurlijk wel
Je merkt het ook wel degelijk als je gaat pinnen.

De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_75016139
quote:
Op donderdag 26 november 2009 04:08 schreef Frishe het volgende:
Zelfs de interne sites van de overheid werken na vrijdagmiddag 1700 uur niet meer.
Onzin, ons intranet werkt (bijna) altijd
pi_75018562
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:24 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Onzin, ons intranet werkt (bijna) altijd
Ja, als jullie werken en dat is (bijna) nooit.
pi_75019935
Nooit geweten dit. Apart. Terechte klacht.
pi_75020259
Openingstijden voor een website.
pi_75043602
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:41 schreef mschol het volgende:
ik snap niet dat er zo'n gezeik om wordt gemaakt..
Lul niet

Dat snap je best
quote:
wees blij dat het 's nachts offline is (voor onderhoud!) en dat ze de site er niet gewoon overdag uit trekken..
Elke nacht onderhoud. Heel normaal en erg 2009
quote:
en TS is gewoon een faalhaas met zijn werktijden... als je student bent moet je op die site komen en werk je niet tot 0:00 en ga je ook niet om 5:00 naar je bed...
Want alleen studenten kunnen een studieschuld hebben

Wat een faalopmerking
  vrijdag 27 november 2009 @ 06:20:43 #34
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_75043683
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:34 schreef Dastan het volgende:
Openingstijden voor een website.
Dat dus.

Terechte klacht.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_75044209
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:48 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je merkt het ook wel degelijk als je gaat pinnen.

pinbetalingen worden door andere bedrijven afgehandeld (zoals Equens: het oude Interpay) en later verrekend met de banken
pi_75044456
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 04:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Lul niet

Dat snap je best
[..]

Elke nacht onderhoud. Heel normaal en erg 2009
[..]

Want alleen studenten kunnen een studieschuld hebben

Wat een faalopmerking

ik heb gelukkig nooit gezegd dat iemand anders geen studieschuld kan hebben..
maar die kan ook gewoon op normale tjden naar die site gaan (bijvoorbeeld eerder opstaan! (ow wacht.. dat is te moeilijk om te begrijpen)
pi_75061479
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:32 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb gelukkig nooit gezegd dat iemand anders geen studieschuld kan hebben..
maar die kan ook gewoon op normale tjden naar die site gaan
Normale tijden

Nee dank je
pi_75061630
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:12 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

pinbetalingen worden door andere bedrijven afgehandeld (zoals Equens: het oude Interpay) en later verrekend met de banken
Dat bedoelde ik niet. Als je geld overmaakt naar een rekening is dat bedrag dus nog niet echt bijgeschreven ook al staat dat wel zo in je overzicht en kun je dat dus ook nog niet opnemen.
pi_75063613
openingstijden voor websites: echt stom
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')