Gevangenis in Nederland kost zo'n 100.000 euro per persoon per jaar.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:08 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik meen me een onderzoek ter herinneren welke aantoonde dat de doodstraf duurder uit zou vallen dan een crimineel levenslang geven.
Dan zit daar het probleem!quote:Op woensdag 25 november 2009 23:09 schreef reem het volgende:
Volgens mij zitten de kosten van een doodstraf vooral in het juridisch proces wat eraan vooraf gaat. Tenminste, dat meen ik mij te herinneren.
Dat doen criminelen ook..... Juist die criminelen moeten van de straat.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:43 schreef reem het volgende:
(omdat er onschuldige mensen worden vermoord).
Kom op zeg. Welk woord in deze zin is denk je cruciaal voor het falen van je argument?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Doodstraf in China is binnen 2 weken voltrokken
Waarom niet?quote:Op donderdag 26 november 2009 01:47 schreef waht het volgende:
We zijn een rechtstaat. Om die langdurige, prijzige rechtspraak kan je niet heen. Niet bij een doodstraf en niet bij een gevangenisstraf.
Ik denk dat de procedures om de doodstraf heen zoveel geld kosten. Na een veroordeling heb je nog vele procedures die je kan volgen. En dat omdat doodstraf onomkeerbaar is (niet dat die procedures er voor zorgen dat altijd de juiste persoon ter dood wordt veroordeeld).quote:Op woensdag 25 november 2009 22:40 schreef RemcoDelft het volgende:
De grote vraag is dus: waarom kost zo'n gedetineerde zo veel? En hoe duur kan een doodstraf nou zijn?
Kun je dat niet zelf bedenken?quote:
Don't feed the troll...quote:
Een nog grotere vraag is: waarom moet er een prijskaartje hangen aan iemands leven?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:40 schreef RemcoDelft het volgende:
De grote vraag is dus: waarom kost zo'n gedetineerde zo veel? En hoe duur kan een doodstraf nou zijn?
...en dat maakt jou een minder gestoord mens dan zij, omdat...?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:59 schreef LXIV het volgende:
Dat is geheel afhankelijk hoe je de doodstraf ten uitvoer wil brengen. Ik doe het voor verkrachters, pedofielen, roofovervallers en moordenaars voor 60 cent per stuk, exclusief reiskosten.
En wie spinnen daar garen bij? De advocaten...quote:Op donderdag 26 november 2009 01:47 schreef waht het volgende:
[..]
We zijn een rechtstaat. Om die langdurige, prijzige rechtspraak kan je niet heen. Niet bij een doodstraf en niet bij een gevangenisstraf.
Omdat dat in de praktijk van bijvoorbeeld gezondheidszorg ook zo is?! Als jij voor 2 miljoen euro operaties nodig hebt, gaat je verzekering (en/of de overheid) dat echt niet voor je betalen, simpelweg omdat er voor dat geld meer andere mensen geholpen kunnen worden.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Een nog grotere vraag is: waarom moet er een prijskaartje hangen aan iemands leven?
V.
Dus doodmaken vanwege het geld?quote:Op donderdag 26 november 2009 09:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Omdat dat in de praktijk van bijvoorbeeld gezondheidszorg ook zo is?! Als jij voor 2 miljoen euro operaties nodig hebt, gaat je verzekering (en/of de overheid) dat echt niet voor je betalen, simpelweg omdat er voor dat geld meer andere mensen geholpen kunnen worden.
Om die reden vind ik het dus wel belachelijk dat een TBSser 1000 euro per dag mag kosten (er zijn er die al vele miljoenen gekost hebben!), en dat sommige "kastplantjes" op kosten van de staat tot 15 man personeel hebben om in leven te blijven. Een enorme verspilling van middelen dus.
Er zijn simpelweg grenzen aan wat 1 persoon waard is.
Hmmm reken even mee:quote:Op donderdag 26 november 2009 09:55 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dus doodmaken vanwege het geld?
V.
En de groep mensen die onterecht vastzitten en daardoor vrij kunnen komen in plaats van dood te worden gemaakt door een stel op bloed beluste gekken in de maatschappij.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En wie spinnen daar garen bij? De advocaten...
Gokje: rechtspraak.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en dat maakt jou een minder gestoord mens dan zij, omdat...?
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |