abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 november 2009 @ 20:56:21 #1
273337 kskopf
hand in hand...
pi_75000509
Volgens de Irish Times (kwaliteitskrant) wil maar liefst 72% van de Ieren wil dat een deel of alle immigranten uit hun land vertrekken. Dit blijkt uit een uitgebreid onderzoek onder 1000+ mensen verspreid over het hele land.

Nu gaat het mij niet echt om Ierland, maar om Nederland. In Nederland mag je van links al niet voorstander zijn van dichte grenzen, maar als je openlijk zegt dat je voorstander bent van remigratie komen ze helemaal graag met nazi-vergelijkingen. Tenzij iemand kan bewijzen dat Ieren stiekem nazi's zijn is hiermee het bewijs geleverd dat er niets mis is met dit standpunt.

Zou er in Nederland ook een meerderheid zijn voor remigratie? Laten we het hopen, want het zou een zegen zijn voor Nederland als bepaalde groepen hier verdwijnen!
  woensdag 25 november 2009 @ 20:58:58 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75000629
Ik ben niet tegen immigranten. Heck ik woon zelf in een ander land. Maar wel tegen criminele uitwassen.

Idealiter zou iedereen dezelfde cultuur hebben vanuit omgangs perspectief maar of het gewenst is is een andere vraag. Niet echt realistisch nog maar de globalisatie is te ver over een grens om nog terug te gaan dus ook geen optie.
pi_75000651
Er is een verschil tussen gedwongen remigratie en vrijwillige remigratie. Probeer dat verschil maar eerst eens in je OP te verwerken. Daarnaast is er een verschil tussen gedwongen remigratie van criminelen en/of gedwongen remigratie van de normale immigrant.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 25 november 2009 @ 21:01:10 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75000712
Remigratie is zowieso geen optie, aangezien een groot deel van de doelgroep hier geboren is. Beetje zinloze discussie dus.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_75000884
Ierland qua bevolking is toch wel ff wat anders dan Nederland. Heeft Ierland trouwens extreme partijen in de politiek zitten, weet iemand dat?
Van Engeland weet ik wel dat er extreme partijen zijn, zoals de British National Party, die je dus echt niet met Wilders kan vergelijken. Wilders is een PvdA-er zeg maar vergeleken met hen.
pi_75000925
Immigratie kan je inperken. Remigratie zal nooit plaats vinden.
pi_75000958
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef Hukkie het volgende:
Remigratie is zowieso geen optie, aangezien een groot deel van de doelgroep hier geboren is. Beetje zinloze discussie dus.
En als je een dubbel paspoort hebt?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 25 november 2009 @ 21:08:11 #8
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75000994
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:06 schreef Zienswijze het volgende:
Immigratie kan je inperken. Remigratie zal nooit plaats vinden.
Zeiden de joden ook

Foute opmerking maar elk moment kan zoiets gebeuren. Joegoslavie is een recent voorbeeld.
pi_75001037
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:07 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dan tref je dus alleen Turken en Marokkanen, mocht dat lukken.
En alle Turken en Marokkanen kan je nooit het land uitzetten, hoogstens alleen de criminele, als dat al zou lukken.

Een kleine groep dus die voor remigratie in aanmerking kan komen op totaal bijna 2 miljoen niet-westerse allochtonen.
  woensdag 25 november 2009 @ 21:09:43 #10
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75001040
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:07 schreef teknomist het volgende:

[..]

Wat heeft dat met remigratie te maken? Uitgaande van vrijwillige remigratie.
DeviantArt
pi_75001086
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:09 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Wat heeft dat met remigratie te maken? Uitgaande van vrijwillige remigratie.
Nee, ik doelde meer op criminele mensen met een dubbel paspoort.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 25 november 2009 @ 21:11:59 #12
273337 kskopf
hand in hand...
pi_75001131
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:59 schreef Mutant01 het volgende:
Er is een verschil tussen gedwongen remigratie en vrijwillige remigratie. Probeer dat verschil maar eerst eens in je OP te verwerken. Daarnaast is er een verschil tussen gedwongen remigratie van criminelen en/of gedwongen remigratie van de normale immigrant.
Ja er is zeker verschil tussen gedwongen en vrijwillig. Maar waarom moet dat in de OP volgens jou?
pi_75001139
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:08 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Zeiden de joden ook

Foute opmerking maar elk moment kan zoiets gebeuren. Joegoslavie is een recent voorbeeld.
Ik sluit rellen in de toekomst zeker niet uit. Overal op de wereld werkt een multiculturele samenleving niet, althans niet met bepaalde groepen. Waarom zou het in Nederland dan wel werken?

Maar op vrijwillige basis of via wetten zal remigratie nooit plaats vinden. Wel door middel van geweld dus. Maar dat zullen dan nooit alle allochtone zijn, hoogstens een klein deel v/d allochtonen.
pi_75001165
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:11 schreef kskopf het volgende:

[..]

Ja er is zeker verschil tussen gedwongen en vrijwillig. Maar waarom moet dat in de OP volgens jou?
Omdat je anders twee discussies krijgt die door elkaar lopen. Immers vrijwillige en gedwongen remigratie zijn twee verschillende zaken en betreffen veelal verschillende standpunten voor en tegen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 25 november 2009 @ 21:13:20 #15
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_75001187
Als je in NL aan mensen vraagt of ze met een tijdmachine 30 jaar geleden de immigratie tot 0 zouden terugbrengen gezien de huidige situatie gok ik dat ook ruim 75% daar positief op zou antwoorden.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_75001194
Toch knap dat ze het in zo'n korte tijd hebben kunnen verpesten, zoveel buitenlanders kent Ierland niet.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  woensdag 25 november 2009 @ 21:14:16 #17
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75001233
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:10 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nee, ik doelde meer op criminele mensen met een dubbel paspoort.
Dat wordt een lastig verhaal natuurlijk, aangezien het land waarnaar men uitgezet moet worden waarschijnlijk niet gaat meewerken.
DeviantArt
  woensdag 25 november 2009 @ 21:14:51 #18
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_75001262
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat je anders twee discussies krijgt die door elkaar lopen. Immers vrijwillige en gedwongen remigratie zijn twee verschillende zaken en betreffen veelal verschillende standpunten voor en tegen.
Het punt is of de Ieren die mensen liever rijk dan arm waren. Het is sowieso niet reëel dat mensen al dan niet gedwongen remigreren dus is een verdeling ook niet relevant.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_75001295
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:13 schreef qonmann het volgende:
Toch knap dat ze het in zo'n korte tijd hebben kunnen verpesten, zoveel buitenlanders kent Ierland niet.
Sterker nog, de Ieren zijn zelf allochtonen in vele andere landen.
pi_75001370
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:13 schreef pisnicht het volgende:
Als je in NL aan mensen vraagt of ze met een tijdmachine 30 jaar geleden de immigratie tot 0 zouden terugbrengen gezien de huidige situatie gok ik dat ook ruim 75% daar positief op zou antwoorden.
Dat denk ik ook...

Echter zal in Nederland niet gauw zo'n openbare enquete op straat worden gehouden.
Maar wat Nederlanders (even generaliseren) van binnen denken...dat kan wel die 75% zijn ja.
pi_75001371
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:14 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Het punt is of de Ieren die mensen liever rijk dan arm waren. Het is sowieso niet reëel dat mensen al dan niet gedwongen remigreren dus is een verdeling ook niet relevant.
Sommige mensen vinden gedwongen remigratie wel reeel, daar moet je wel rekening mee houden natuurlijk. En het onderscheid achtte ik van belang omdat er in de OP verwezen werd naar "links en de nazivergelijkingen".
Allah Al Watan Al Malik
pi_75001386
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:15 schreef teknomist het volgende:

[..]

Sterker nog, de Ieren zijn zelf allochtonen in vele andere landen.
Correct, ze hadden in 1850 meer inwoners dan nu.
Zeer opmerkelijk..de oorzaak is bekend maar toch
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75001406
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar op vrijwillige basis of via wetten zal remigratie nooit plaats vinden. Wel door middel van geweld dus. Maar dat zullen dan nooit alle allochtone zijn, hoogstens een klein deel v/d allochtonen.
Welke zullen dan hier blijven en welke zullen vertrekken?......Juist, de kansarmen blijven hier en de goed opgeleiden vertrekken.

Ik snap niet wat al die kneuzen bezield die het over terugsturen van allochtonen hebben. Wat denken ze nu, dat Nederland ooit weer helemaal Nederland van de jaren '50 wordt? Die mensen gaan hier echt niet meer weg, dus zorg maar dat we samen hier een mooi land maken. Daar heb je meer aan dan dat gelul van oa Wilders.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_75001414
Heeft iemand cijfers van de samenstelling van de immigranten in Ierland?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 25 november 2009 @ 21:18:31 #25
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75001431
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:13 schreef qonmann het volgende:
Probleem is denk ik de grote boom na de invoering van de Euro. Waar Ierland de koploper was qua ontwikkeling en groei wat een hoop emigranten aantrok (IT) dus niet echt per definitie Afrikanen of aziaten. Roemenen, polen etc zijn natuurlijk een probleem in Ierland denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')