quote:Op donderdag 26 november 2009 21:08 schreef loveli het volgende:
Kredietcrisis en ze kijken om zich heen, zien mooie spulletjes bij Tink en denken dat ze het wel kan betalen, die 30%. Altijd makkelijk om te vergeten dat andere mensen ook moeten werken voor hun geld en tijd hebben gestoken in het maken van carriere.
Ik zei mooi, niet nieuwquote:Op donderdag 26 november 2009 21:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ons huis is geheel ingericht met tweedehands meuk. Alleen de computers zijn nieuw
Maar de mensen denken inderdaad dat wij bakken met geld verdienen
. Was het maar waar.
Die meisjes zijn trouwens 14 jaar oud. Soms komen ze met z'n 2-en, soms alleen.
Dat ze het morgen wel krijgen (kan zo snel niemand anders regelen), maar dat we hier nog niet over uitgepraat zijn. Maar mijn besluit staat vast, ik zoek wel iemand anders. Wel balen, want het zijn verder fijne betrouwbare meiden.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:13 schreef shinydiscoball het volgende:
Das heel normaal dan, wat ze nu krijgen. Vraag me af hoe ze dan op het idee zijn gekomen. Wat heb je nu gezegd?
Dat is heel normaal wat ze nu krijgen... ver boven minimumloon!quote:Op donderdag 26 november 2009 21:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ons huis is geheel ingericht met tweedehands meuk. Alleen de computers zijn nieuw
Maar de mensen denken inderdaad dat wij bakken met geld verdienen
. Was het maar waar.
Die meisjes zijn trouwens 14 jaar oud. Soms komen ze met z'n 2-en, soms alleen.
DAt is inderdaad plan b. Als ze hier mee akkoord wacht ik nog een paar maandjes met het zoeken naar een ander.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:16 schreef conleche het volgende:
Je zou 4 euro per uur kunnen bieden. En dan ook echt 4 uur afrekenen als ze er maar een uur zijn en nooit meer afronden naar boven. That'll teach 'em
wat een brutaaltjes!!quote:Op donderdag 26 november 2009 21:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ze krijgen nu ¤ 3,50 per uur wat meestal naar boven wordt afgerond. Dus een uurtje is inderdaad vaak ¤ 5, maar dat ga ik dus niet per uur betalen als we bijvoorbeeld een hele avond wegwillen. We gaan nu 1x per week op een vaste dag weg, waar ze tussen de 5 (1 uur) en 10 euro (2,5 uur) voor krijgen. Daarnaast gaan we af en toe eens een avondje weg wat neerkomt op een uur of 5 oppassen. Dat betekent: kinderen naar bed en tv kijken. De kinderen kunnen zelf lopen, zelf tandenpoetsen en zich zelf omkleden, dus dat kan het werk niet zijn.
En uniek, ik ben ziek. Vind zelf dat ik nog best veel gegeten heb eigenlijlk gezien de omstandigheden.
Vind je dat uurbedrag weinig voor een avondje tv kijken? Ik vind het erg meevallen. Het minimumloon is lager.quote:
Inderdaad. En dus komt er een ander en hebben die meisjes niets meer. Erg veel werk is er hier niet voor 14 jarigenquote:Op donderdag 26 november 2009 21:40 schreef Bob. het volgende:
Die meisjes mogen toch zelf kiezen of ze het waard vinden om voor 3,50 per uur te werken? En Tink kan op haar beurt ook zelf beslissen of ze het waard vind om ze meer te betalen of dat ze liever op zoek wilt naar een ander.
Maar misschien is dat gewoon de econoom in mij die spreekt.
Ja natuurlijk, maar op de dag voordat je hebt afgesproken om te komen oppassen langsgaan en meer geld eisen omdat je er anders mee stopt vind ik dan weer niet kunnen.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:40 schreef Bob. het volgende:
Die meisjes mogen toch zelf kiezen of ze het waard vinden om voor 3,50 per uur te werken? En Tink kan op haar beurt ook zelf beslissen of ze het waard vind om ze meer te betalen of dat ze liever op zoek wilt naar een ander.
Maar misschien is dat gewoon de econoom in mij die spreekt.
Oké, dat is inderdaad wel vrij lullig...quote:Op donderdag 26 november 2009 21:43 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar op de dag voordat je hebt afgesproken om te komen oppassen langsgaan en meer geld eisen omdat je er anders mee stopt vind ik dan weer niet kunnen.
Lekker onder de wol danquote:Op donderdag 26 november 2009 21:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zumba was tof maar buikpijn vooraf betekende buikpijn achteraf en toen misselijkheid en toen heb ik op twee plekken in Alkmaar onderweg een kadootje achtergelaten![]()
Areuh. Nu voel ik me ziek zwak en misselijk. Bovenal dat laatste.*zwelg*
Arm dier!quote:Op donderdag 26 november 2009 21:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zumba was tof maar buikpijn vooraf betekende buikpijn achteraf en toen misselijkheid en toen heb ik op twee plekken in Alkmaar onderweg een kadootje achtergelaten![]()
Toch stoer dat je gegaan bent, nu lekker in bed gaan liggen?quote:Op donderdag 26 november 2009 21:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Voor oppassen? Voor een 14 jarige? Ik krijg met mn 19 jaar nog steeds zoiets (3.50 afgerond naar boven, en dan pas ik op 4 kinderen), en zou me schamen als ik meer vroeg/kreeg. Uurtje kinderen vermaken en dan de rest van de avond tv kijken en chips eten ... dat ze me daar uberhaupt voor betalen ...quote:
Die heb ik vandaag door de couscous gedaanquote:
Dat krijg ik nu.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:12 schreef P.F het volgende:
Oh, misschien dat ik daarom maar 1x heb opgepast
Ik kreeg 7,50 of zo per uur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |