abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77324872
Ben nog altijd druk bezig met de studie keuze (Master life science: leiden, Master bio-informatics Wageningen of Master Moleculaire levens wetenschappen Nijmegen).

In het kader daarvan vorige week een afspraak gehad met een studie-coordinator in het Huygensgebouw in Nijmegen.
Mooi pand op zich wel. Speelse indeling. Ademde een positieve sfeer uit

Aangezien van alle uni's tot nu toe het Radboud het beste antwoord op mijn mails en de beste indruk maakt gaat het waarschijnlijk de opleiding MLW worden bij jullie

Alleen kan iemand mij die bushalte voor het Huygensgebouw uitleggen. Een eeuwigheid staan wachten maar geen bus gezien. Uiteindelijk maar naar een andere halte gelopen
Profiel opgeheven.
pi_77324927

ehm. Hoe laat stond je daar? En was het die tegenover het Linnaeus? (de blokkendoos) of die recht voor de hoofdingang van het Huygens? Want de lijnbus (10) die stopt daar niet, die rijdt een ander rondje.
Ja doei.
pi_77324972
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:32 schreef motorbloempje het volgende:

ehm. Hoe laat stond je daar? En was het die tegenover het Linnaeus? (de blokkendoos) of die recht voor de hoofdingang van het Huygens? Want de lijnbus (10) die stopt daar niet, die rijdt een ander rondje.
Die recht voor het Huygens. Rond een uur of 14:30. Dus ja dat verklaard een hoop
Profiel opgeheven.
pi_77324984
ja, daar stoppen maar 2 bussen, 1 en 3 geloof ik, en die rijden allebei maar eens in het half uur.
Ja doei.
pi_77325040
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
ja, daar stoppen maar 2 bussen, 1 en 3 geloof ik, en die rijden allebei maar eens in het half uur.
Maar behalve dat heb ik geen klachten

Stuk beter dan in Leiden qua pand en lokatie. En in Wageningen sta je in het midden van nergens tussen de koeien
Profiel opgeheven.
pi_77325081
Nijmegen heeft een heerlijke beta, ik baal een beetje dat ik er niet meer rondloop (tenminste, dit jaar nog als bestuur, maar volgend jaar alleen Erasmusgebouw nog eigenlijk...) Heerlijke sfeer, leuke mensen.
Ja doei.
pi_77325148
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Nijmegen heeft een heerlijke beta, ik baal een beetje dat ik er niet meer rondloop (tenminste, dit jaar nog als bestuur, maar volgend jaar alleen Erasmusgebouw nog eigenlijk...) Heerlijke sfeer, leuke mensen.
Was ook deels doorslaggevend. De opleiding leek ook gewoon veel meer gestructureerd (doordacht) en ik heb ook het gevoel dat op het gebied van Life science Nijmegen een erg goede reputatie heeft.
Wat voor bestuurswerk deed je daar als ik vragen mag?
Profiel opgeheven.
pi_77325167
ik doe nu voorzitter zijn van Thalia, van Informatica en Informatiekunde.
Ja doei.
pi_77325264
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
ik doe nu voorzitter zijn van Thalia, van Informatica en Informatiekunde.
Okee leuk, wauw en voorzitter ook nog eens hehe!
En nog ambities om verder te gaan na volgend jaar? (dan klaar met je Bachelor Engels toch?) of ga je dan op reis met manlief?
Profiel opgeheven.
pi_77325337
Haha, nee. Dan heb ik hopelijk pas mijn propedeuse Engels. Ben net overgestapt, daarom doe ik ook nog bestuur. Vanaf volgend jaar dus fulltime studeren, bachelor Engels inkoppen en dan even kijken waar mijn master heen gaat. Wil graag naar de UK, maar da's heel duur, en beurzen zijn niet dekkend. Dus zal moeten kijken of dat mogelijk is.

Wereldreis met manlief gaat pas plaatsvinden als we daar genoeg geld voor hebben, en sowieso pas na mijn afstuderen incl. master dus voorlopig is het enkel plannen maken en ideeen opdoen!

Ga je overigens verhuizen? Of word je zo'n spoorknor?
Ja doei.
pi_77325475
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
Haha, nee. Dan heb ik hopelijk pas mijn propedeuse Engels. Ben net overgestapt, daarom doe ik ook nog bestuur. Vanaf volgend jaar dus fulltime studeren, bachelor Engels inkoppen en dan even kijken waar mijn master heen gaat. Wil graag naar de UK, maar da's heel duur, en beurzen zijn niet dekkend. Dus zal moeten kijken of dat mogelijk is.

Wereldreis met manlief gaat pas plaatsvinden als we daar genoeg geld voor hebben, en sowieso pas na mijn afstuderen incl. master dus voorlopig is het enkel plannen maken en ideeen opdoen!

Ga je overigens verhuizen? Of word je zo'n spoorknor?
Je zou het in het noorden van Groot Britannië moeten zoeken, leven is daar iets goedkoper ten opzichte van het zuiden van de UK

Máár in ieder geval het (uitstekende) voornemen om ook een master te doen Plannen is toch al het halve plezier hehe

Ik word een autotuffert Heb een Toyota Corolla Terra op het oog die op LPG rijd en daarmee hoop ik de kosten enigzins redelijk te houden. Maar het spoorknorren is zeker wel mijn failback
Profiel opgeheven.
pi_77325508
auto sterkte op de A50

enneh.. het is niet het levensonderhoud wat duur is (naar het noorden ga ik toch we), maar vooral het collegegeld
Ja doei.
pi_77325667
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
auto sterkte op de A50

enneh.. het is niet het levensonderhoud wat duur is (naar het noorden ga ik toch we), maar vooral het collegegeld
Ik weet het

Weet het niet helemaal zeker maar is het niet zo dat je binnen de EU kan studeren voor het collegegeld wat voor jouw thuisland geldt? Of is dat alleen wanneer je een opleiding in Nederland doet en vakken / een periode in het buitenland. Iemand anders misschien die het weet hier in het topic?
Profiel opgeheven.
pi_77325709
Niet als je zelf je master uitzoekt zeg maar.

Als je het via de universiteit doet, als deel van je bachelor ofzo, dan kan het wel. Maar als je het los doet dan moet je het volle pond ( ) betalen
Ja doei.
pi_77325712
Het laatste wat jij zegt @ Bierie
pi_77326009
yay, weer een goed tentamencijfer

en dus weer een vak gehaald
Ja doei.
pi_77335192
Weet iemand trouwens of ze in Nijmegen en specifiek bij de master MLW ook wel eens gebruik maken van videocolleges?
Profiel opgeheven.
pi_77337349
het gebeurt wel eens bij Informatica en Informatiekunde, maar niet standaard.
Ja doei.
pi_77339586
Bij rechten was het altijd in het eerste jaar, dan zat collegezaal 1 al helemaal vol en dan kon je in collegezaal 5 het via de video volgen.. Heb het nog nooit gedaan.. Blijkbaar was het ook altijd erg irritant. Soms had je van die docenten die buiten beeld liepen, en het was natuurlijk nooit stil
pi_77340782
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bij rechten was het altijd in het eerste jaar, dan zat collegezaal 1 al helemaal vol en dan kon je in collegezaal 5 het via de video volgen.. Heb het nog nooit gedaan.. Blijkbaar was het ook altijd erg irritant. Soms had je van die docenten die buiten beeld liepen, en het was natuurlijk nooit stil
Mja, zelfde geldt voor bedrijfskunde (het eerste jaar althans).

Vooral in het begin van het jaar toen er nog niet veel mensen uitgevallen waren én iedereen ook nog braaf naar de hoorcolleges ging, zat de hoofdzaal inderdaad vol en werd er dus een videozaal ingezet. Heb twee keer een college gevolgd in zo'n videozaal en ik doe het nooit meer in ieder geval.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:04:34 #121
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77341331
Hebben ze die beelden niet ook online gegooid dan? Dat is veel handiger voor studenten. Op de UvA had ik een vak waarbij ze dat altijd deden, ik ben er erg over te spreken.
pi_77341693
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:04 schreef Horloge het volgende:
Hebben ze die beelden niet ook online gegooid dan? Dat is veel handiger voor studenten. Op de UvA had ik een vak waarbij ze dat altijd deden, ik ben er erg over te spreken.
Precies de reden dat ik het vroeg. Soms komt het gewoon veel beter uit als je zelf kan beslissen wanneer je vanuit huis het videocollege volgt dan dat je ergens op een specifieke tijd in een collegezaal moet zitten.
Profiel opgeheven.
pi_77343143
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:04 schreef Horloge het volgende:
Nope... Dat zou inderdaad veel handiger zijn geweest.

Wel heb ik één vak gehad waarvan ze de audio-opnamen van elk college online hebben gezet, maar dat is bij mij meer uitzondering dan regel in ieder geval. (en alleen audio is ook wat minder prettig dan een video lijkt me)
pi_77361771
vindt het huygens gebouw maar klote hoor
zit je rustig in college komt er iemand voorbij op hakken, lijkt wel of er een hele meute langs komt.
En verder altijd koud in de kantine/bieb, raar systeem hebben ze daar
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:31:13 #125
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77371991
Way to go, Radboud Universiteit!

Na 5 maanden touwtrekken ben ik eindelijk voor de juiste opleiding ingeschreven.
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:58:09 #126
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_77392372
Edit: nevermind!
pi_77446154
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:05 schreef marleenhoofd- het volgende:
Mag ik in t lijstje ?
Ik doe wiskunde..
Hallo Marleenhoofd, kun je mij informatie verschaffen over deze studie? Als in, wat voor vakken krijg je het eerste jaar, wat behandel je zoal? Is het een zware studie, of een optie voor 'erbij'?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_77622520
zo, schop!

10 tentamens terug, 8 goede voldoendes en 2 onvoldoendes waarvan ik al wist dat ik ze niet zou halen omdat mn prioriteiten daar niet lagen stamp-vakken die ik dus deze periode wel even stamp

Alle herkansingen binnen. Gisteren Reading Literature: Prose eindelijk teruggehad na 3,5 week: een 8!

Dus de kans op de P in 1 jaar is er nog!
Ja doei.
pi_77630037
Vandaag m'n eerste herkansingscijfer terug gekregen, een zesje.

Niet briljant, maar het staat al stukken beter dan die 5 van eerst en eigenlijk had ik er ook niet meer van verwacht.
pi_77630272
Volgens mij heb ik mij tot het verkeerde persoon gewend.
Maar gefeliciteerd met de cijfers hierboven, hoor.
pi_77630553
ja, die post niet meer blijkbaar, maar wat wil je weten over wiskunde?

ze hebben iig een gezellige studievereniging
Ja doei.
pi_77630702
Ik heb al een indruk gekregen door middel van folders, maar vroeg me af of het (voor iemand met wiskundige aanleg) een optie is om als tweede studie te volgen. Simpel gesteld of het een zware studie is of niet.
pi_77631201
wat doe je nu? Ik ken mensen die wiskunde combineren met informatica
Ja doei.
pi_77631958
Ik ben van plan om via bio-informatica een opening te creëeren voor een studie in een andere richting, waarbij ik wiskunde wil nemen uit interesse. Mijn oog is gevallen op Biomedische wetenschappen, maar op dit punt blijft het slechts bij oriënteren.
pi_77644109
Zoooo vandaag een tweede gesprek gehad op het Radboud met MLW faculteit. Ging iets minder vlekkeloos. Het kwam erop neer dat ze in het verleden slechte ervaringen haden met HBO'ers die het schakelprogramma willen doen om de master MLW te volgen. Er werd eigenlijk gezegd dat ze mij niet konden tegen houden. Maar ze raden het ten strengste af omdat nagenoeg niemand als HBO'er door dat schakeljaar heen is gekomen.

Dus is de vraag of ik koppig ga doen of een andere master. Ze zeiden dat de master Bio-informatica in Wageningen makkelijker was en voor mij misschien een betere keus

Zucht... moeilijk MLW lijkt mij wel meer een uitdaging en leuker... Maar om nou snoer hard op mijn bek te gaan in een schakelprogramma
Profiel opgeheven.
pi_77657687
aan de ene kant zou ik zeggen: als je het hier wilt doen, ga ervoor en laat zien dat het wel kan.

heb het idee dat ze ook met het rendement zitten (wat iig op de RU nu heel erg speelt) en dat ze risicogroepen een beetje willen mijden. Vind het wel slecht overigens. Er is genoeg begeleiding aanwezig op de universiteit, van studieadviseurs tot studeerbegeleiding, mocht het nodig zijn.

Ze moeten blij zijn dat mensen voor hun opleiding kiezen
Ja doei.
pi_77714946
hij is pittig... Ben ook een tijdje totaal ongemotiveerd geweest omdat het toch niet lukte zoals ik dat wou, reeds weer nieuwe inspiratie gevonden en kijken waar dat me brengt

(ga morgen wel even pm-en bierie)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_77912167
en Bierie? Al wat wijzer?
Ja doei.
pi_77916485
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
en Bierie? Al wat wijzer?
Heeys even een korte update.

Ik ben niet heel veel wijzer geworden. Heb het schakelprogramma binnen en de brochures erbij en ben dmv www.ruuster.nl eens gaan kijken naar dat schakelprogramma. Resultaat: Een schakelprogramma wat bij lange na niet reël is. Ongeveer 40% van de vakken in dat schakelprogramma overlapt elkaar en een aantal daarvan hebben ook verplichte practica etc.

Met dat verhaal ben ik naar mijn studiecoordinator in Leiden gegaan. Die kent de mensen in Nijmegen persoonlijk (zijn beiden bestuursleden in een bio-informatica consortium) en zou voor mij informeren hoe dat zit. Vandaag nog mee gemaild maar die kwam daar niet eerder aan toe dan volgende week donderdag.

Van Californium heb ik nog geen PM ontvangen dus ik ga er gewoon vanuit dat zij erg lange weekenden heeft

Mijn fallback plan is om mij in te schrijven voor Msc bioinformatica in Wageningen en dan de vakken die ik echt heel interessant vind te volgen bij MLW in Nijmegen. Zo heb ik niet het "gezeik" rond toelating maar kan ik wel de dingen leren die ik wil. Want in Wageningen kan ik zonder schakelprogramma direct instromen in de master bioinformatica.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bierie op 12-02-2010 13:08:40 (aanvulling) ]
Profiel opgeheven.
pi_78089704
Heb even een vraagje, heb maandag een herkansing maar ben me vergeten optijd aan te melden Ik wilde dat net doen maar zag dat ik me tot en met maandag kon inschrijven via TIS.. Wat moet ik nu doen? Of kan ik nu echt niet deelnemen aan het tentamen?
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:10:30 #141
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_78090397
Je moet even langs het secretariaat van jouw opleiding, dan kunnen zij je (voor 5,-) alsnog inschrijven. Je kan het tentamen wel maken als je niet ingeschreven bent, maar dan moet je je studentenkaart bij het tentamen inleveren en kan je die later weer voor 5,- bij het secretariaat ophalen.
pi_78090434
Vraag me af of dat overal geld, bij rechten is het volgens mij niet zo namelijk
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:13:05 #143
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_78090466
Oh oeps, ik dacht dat dat een standaardprocedure was. Hoe gaat dat bij jou dan?
pi_78090672
Niet aanmelden is gewoon niet meedoen dacht ik.. Het was eerst soepeler maar het wordt steeds strenger..
pi_78090751
Heb net een mail gekregen van een van de docenten die ik hierover gemaild had, ik moet me melden bij het OSP en dan een boete betalen. Dan kan ik toch nog mee doen gelukkig.. In ieder geval bedankt voor de reacties!
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:32:54 #146
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_78091009
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:10 schreef morgane het volgende:
Je moet even langs het secretariaat van jouw opleiding, dan kunnen zij je (voor 5,-) alsnog inschrijven. Je kan het tentamen wel maken als je niet ingeschreven bent, maar dan moet je je studentenkaart bij het tentamen inleveren en kan je die later weer voor 5,- bij het secretariaat ophalen.
Dat geldt dus niet meer overal. Bij ons was dat ook jarenlang zo (de boete is een tijdje tien euro geweest), maar tegenwoordig is te laat gewoon echt te laat.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_78133002
bij ons is het nog wel zo maar gelukkig ben ik daar (wonderlijk genoeg) wel goed in, met het zorgen dat ik ingeschreven ben *klopt af*
Ja doei.
pi_78161855
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:23 schreef Lauwheid het volgende:
Heb net een mail gekregen van een van de docenten die ik hierover gemaild had, ik moet me melden bij het OSP en dan een boete betalen. Dan kan ik toch nog mee doen gelukkig.. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Nou ik kan het tentamen dus toch niet maken.. Ben gisteren extra naar het Onderwijs Service Punt gegaan, maar het kan toch niet behalve als je een goede reden hebt waardoor je te laat was met aanmelden. Maar die had ik uiteraard niet, dus heb ik pech
pi_78167714
Bij mij is het ook weer fraai.

Ik kwam in het vorige blok pas in de tweede week een werkgroep binnen, en twee anderen waren daar net uitgegaan. Nou heb ik samen met m'n groep een hoop opdrachten ingeleverd en twee presentaties gehouden, blijkt nu dat die twee anderen er met mijn cijfers vandoor zijn gegaan en ik heb fijn een 0 terug gekregen.

Maandag toch maar 'ns even rechtzetten dacht ik zo.
pi_78204704
Weet iemand waar de data van de hertentamens (van augustus) staan, als die uberhaupt al bekend zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')