Ik kon zelfs zo moeilijk wachten tot 5 december dat ik mijn sinterklaasafrekening vorige week al postte in al mijn onhandigheid. Ik heb een klein beetje gewijzigd en laat de optie ‘beste nieuwkomer’ nog even open tot me iets te binnen schiet. Voor de duidelijkheid heb ik mijn keuzes vetgedrukt. De rest mag je dus skippen. Ik zal vele keuzes ongetwijfeld betreuren, maar dat is dan iets voor 2010 danwel de komende week. Vergeten jullie niet op mij te stemmen? U zult rijkelijk beloond worden. Subsidies, lagere belastingen? Vrijheid en gegarandeerd welzijn? Klimaatneutrale kolencentrales? Ik verzin er wat op. Utopia breekt aan! Alles wat u daarvoor moet doen, is het bolletje naast de naam Sneakypete rood (!) kleuren.
• Alexander Pechtold Trofee – Monolith. Moeilijk van te winnen. Net taalgebruik, relevante informatie en bovendien tactisch. Laat zich niet te snel verleiden tot het doen van makkelijk te ontkrachten, boude uitspraken. Zo, wat een geslijm! Reya, DS4 en Bolkesteijn volgen direct.
• Boer Koekoek Trofee – Wat een keus! Maar wie is er nu echt heel erg slecht? Die mensen tracht ik te negeren. Bogarde_rules valt wel in de categorie the leftist you love to hate. En op rechts: JohnDope, bendk.
• Hans van Mierlo Trofee – EchtGaaf is niet zo’n enorm prettig debater, maar stelt wel soms best relevante vragen. Lijkt me ook ondanks z’n foute meningen geen kwade peer. En tja, politiek is vriendjespolitiek.
• Multatuli Trofee – Ik denk dat TitusPullo het weer ‘ns gaat worden. Maar de schrijfstijl van Lyrebird vind ik oprecht overkomen. Het is niet zozeer van het allerhoogste niveau, maar toch lees ik het graag. LXIV zou het worden indien hij vaker had gepost.
• Barack Obama Trofee - Beste nieuwkomer? Wie dan? Misschien vul ik ‘m later in, momenteel echt geen idee.
• Kantspeldje – het boegbeeld laat al een tijdje niks horen. Ik ga voor Pool omdat hij niet zo huilerlig links is, maar doorgaans wel wat nuttigs bijdraagt. Weltschmerz nu en dan.
• Van Baalenvaantje – Fiere vaandeldrager blijft toch wel Dr Wolffenstein. Van Baalen? Veel te links!
Conservatief op het griezelige af. Jammer dat hij zelden de moeite neemt om echt in discussie te gaan. Het zilver is voor Lyrebird.
• SGP Houvast – Veel users hebben hun dogma’s. HenriOsewoudt ligt voor de hand, maar hij kan het best goed verwoorden. Het wordt echter Papierversnipperaar. Zodra het naar God, wetgeving oid riekt schiet Papiertje in de versnipperstand. Los daarvan lijkt het me een ontzettend gezellig persoon.
• Pieter Lakemanvuist – Chewie komt nog regelmatig geagiteerd over.
• Sharon Dijksma Toffee - Rock_de_Braziliaan.
• G.J. Schutte Schaal – Ikzelf natuurlijk, maar dat mag niet. Bolkesteijn omdat ik Monolith al een prijsje gaf.
• Maxime Verhagen Vod – De beste zuiger. Ik snap na een jaar overpeinzingen nog steeds niet wat een zuiger is. Maar het schijnt Ryan3 te zijn. Ook dat duurde dan weer een jaar overpeinzingen maar dan van zijn kant. Zuigt dat?
• Mark Rutte Klepel – henkway
• Lenin Lintje. Seventh Wave flirt wel erg vaak met de doodstraf, eugenetica enz. Zelfs ik ben er te p.c. voor. Temeer omdat het me verder geen dom iemand lijkt, zou dit wel de laatste zijn waaraan ik mijn vrijheid zou willen afstaan.
• Thom de Graaff Poedelprijs. Argento.Net niet, maar veural deurgaon!
• Mariette Hamer Stuk. bendk is te voorspelbaar en eh, cyclisch.
• Pim Fortuyn Trofee – StefanP en dat is een objectief feit. Ook al zijn haters genieten van hem en vice versa. Beetje overdreven, maar wel leuk en soms ook zinvol tegenwicht. Andere users die je ook niet of nauwelijks meer ziet en gemist worden zijn scaurus, klopkoek en HenriOsewoudt. Ja, sneakypete houdt wel stiekem ook wel van ongenuanceerde schreeuwers. Kwestie van smaak.
• Rinnooy Kan Lintje – Triggershot van F&L, zeker met de stortvloed aan integratiedebatten lijkt mij een ex(?)-moslim met enorm veel kennis van zaken en een streven naar nuance en verdieping me erg zinvol tussen de linkse en rechtse one-liners.