abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75038721
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:53 schreef Cassandra87 het volgende:
welke idioot heeft die ongeschreven regels uitgevonden zoveel moeite om tussen de lijnen door te lezen.. en de helft slaat niet eens ergens op.
hmm..vraag ik me ook wel af.
alleen vraag ik me ook af..wie uberhaubt het principe regels heeft uitgevonden.
Ik snap dat ze nodig zijn..maar krijg ik het gevoel dat al die regels mijn leven bepalen..ipv. ikzelf
pi_75048410
womg, ik ben dr ff niet, en ze zijn al 2 pagina's verder!

yeeh, smileys!
graag gedaan

hersenspinsels zijn tof he? heb wel eens van die momenten dat je niet eens in slaap kan vallen

@cassandra
lol ja, sociaal wenselijk gedrag

dat heet lichaamstaal, iets waar wij over het algemeen niet echt heel goed in zijn

bijvoorbeeld, liegen herken je als de woorden niet synchroon lopen met de lichaamstaal (algemeen gezien)
cassandra heeft een stomme jurk aan (sorry ) en dan zeg ik, wat een mooie jurk, om dan pas nadat de tekst gezegd is te gaan glimlachen.

moet je ook maar weten.

soms heb ik het gevoel dat ik een soort kameleon moet zijn, dat ik me instant aan moet passen aan de omgeving, wil ik nog "overleven" is vrij vermoeiend.

[ Bericht 0% gewijzigd door robuust89 op 27-11-2009 12:36:59 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_75049408
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:08 schreef robuust89 het volgende:
womg, ik ben dr ff niet, en ze zijn al 2 pagina's verder!

yeeh, smileys!
graag gedaan

hersenspinsels zijn tof he? heb wel eens van die momenten dat je niet eens in slaap kan vallen

@cassandra
lol ja, sociaal wenselijk gedrag

dat heet lichaamstaal, iets waar wij over het algemeen niet echt heel goed in zijn

bijvoorbeeld, liegen herken je als de woorden niet synchroon lopen met de lichaamstaal (algemeen gezien)
cassandra heeft een stomme jurk aan (sorry ) en dan zeg ik, wat een mooie jurk, om dan pas nadat de tekst gezegd is te gaan glimlachen.

moet je ook maar weten.

soms heb ik het gevoel dat ik een soort kameleon moet zijn, dat ik me instant aan moet passen aan de omgeving, wil ik nog "overleven" is vrij vermoeiend.
Ik krijg het idee dat ik een beetje verslaafd begin te raken aan dit topic..ik zit nu te ontbijten...en tegelijk hier te posten..wilde namelijk weten of er weer wat nieuws was gepost
ja gaat snel he??

Tja..en dat van de lichaamtaal..ik praat niet veel over wat ik vind/voel via mn mond..maar volgens ma..doe ik al genoeg via mijn gezicht en lichaamstaal..
vaak genoeg dacht ze dat ik boos was vanwege mn gezicht terwijl dat niet zo is.

En dat aanpassen aan de omgeving doe ik totaal onbewust..maar 't is wel hinderlijk.

En praat me niet over hersenspinsels...die haat ik tegewoordig . Heb er zo'n gigantische last van ik denk dingen die ik niet wil denken... en hetzelfde met voelen(maar laat dat maar ff acchterwege).
En soms s'nachts als ik in mijn bed lig..lijkt het net alsof die hersenspinsels praten..in de vorm van een gesprek met 2 personen..soms ik soms mn ma..soms de psych . En dat laat me niet echt rustig in slaap vallen.
pi_75050322
Het slaat ook nergens op. Laatst bedacht
Wachten tot iedereen zn eten voor zn neus heeft en dan pas beginnen met eten. Héél normaal en vanzelfsprekend. Maar je eigen eten wordt koud. Dus inmiddels doe ik dat niet altijd meer, maar t ligt er maar net aan wie je voor je hebt zitten.

Ik kán btw niet liegen. Niet digitaal, niet IRL. En wat nog irritanter is, als je iemand écht goed kent, dat je diegene verdorie niet eens in 'bescherming' kunt nemen omdat de band zo sterk is dat daar dwars door heen wordt gekeken. Verder ben ik dusdanig empathisch dat ik sowieso (vaak, niet altijd) snel door mensen heen kijk omdat ik vrij vaak voel wat ze niet zeggen. Helaas heb ik dat nog niet onder de knie en voel ik iets maar heb ik nog niet door wat.

Ik heb héél vaak dialogen in mijn hoofd met iemand die belangrijk voor me is Dat is een stukje onderbewustzijn over wat je denkt en voelt, wat je normaal gesproken nooit tegen jezelf zou zeggen maar in de vorm van een andere persoon wel kunt relativeren.

Blegh.. Ik heb zo'n rot gevoel in mijn maag, weet niet waar t aan ligt. Ik denk.. dat ik achter dingen kom van mezelf die ik helemaal niet gewend ben.. gevoelens die ik niet herken. Als irritatie bijv.
met mijn stomme ex die loopt te zieken, en een slechte nachtrust en een lange dag voor de boeg.. Gelukkig als t goed is wel een fijnere avond in de planning!
pi_75051819
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Het slaat ook nergens op. Laatst bedacht
Wachten tot iedereen zn eten voor zn neus heeft en dan pas beginnen met eten. Héél normaal en vanzelfsprekend. Maar je eigen eten wordt koud. Dus inmiddels doe ik dat niet altijd meer, maar t ligt er maar net aan wie je voor je hebt zitten.

Ik kán btw niet liegen. Niet digitaal, niet IRL. En wat nog irritanter is, als je iemand écht goed kent, dat je diegene verdorie niet eens in 'bescherming' kunt nemen omdat de band zo sterk is dat daar dwars door heen wordt gekeken. Verder ben ik dusdanig empathisch dat ik sowieso (vaak, niet altijd) snel door mensen heen kijk omdat ik vrij vaak voel wat ze niet zeggen. Helaas heb ik dat nog niet onder de knie en voel ik iets maar heb ik nog niet door wat.

Ik heb héél vaak dialogen in mijn hoofd met iemand die belangrijk voor me is Dat is een stukje onderbewustzijn over wat je denkt en voelt, wat je normaal gesproken nooit tegen jezelf zou zeggen maar in de vorm van een andere persoon wel kunt relativeren.

Blegh.. Ik heb zo'n rot gevoel in mijn maag, weet niet waar t aan ligt. Ik denk.. dat ik achter dingen kom van mezelf die ik helemaal niet gewend ben.. gevoelens die ik niet herken. Als irritatie bijv.
met mijn stomme ex die loopt te zieken, en een slechte nachtrust en een lange dag voor de boeg.. Gelukkig als t goed is wel een fijnere avond in de planning!
hmmm...tja die regeletjes snap ik wel..het wachten op anderen doe je uit beleefdheid..en om gezellig samen te eten. Maar idd het is ook dubbel. Maar dat is zo met alle regeltjes je kan ze van 2 kanten "lezen".

En liegen kan ik soms..hangt er erg vanaf tegen wie..tegen mijn moeder is het lastig..maar het lukt wel soms. Maar tegen leraren, andere leeftijdsgenoten etc..kan ik best makkelijk liegen..(deed op school vaak aan handtekening van ma vervalsen..om onder bijv. drama uit te komen in de 2e)
En meestal geloven mensen me nog.
Maar heel veel dingen doe ik zonder het te merken..soms lieg ik zelf als het niet nodig is..maar dan gooit mn mond er een of ander leugentje uit..en vaak eindig ik daarna erg pissed op mezelf

En die dialogen die heb ik ook met mensen die belangerijk zijn..of zijn geweest..maar soms zijn het dialogen die al hebben plaatsgevonden maar die verander dan een beetje... want dan zeg ik andere dingen en bepaal ik wat die andere persoon zegt.
En ik weet dat het mijn onderbewustzijn ofzo is..want een deel daarvan..is mijn droom..een droom die ik bijna had gerealiseerd...maar net niet lukte..dus moet ik ff 3 jaar wachten om het te realiseren..maar ik heb het gevoel dat niet uit te houden en dat is een van de dingen die voor mij grote humeur schommelingen veroorzaakt.

En ach..dat gevoel in je maag..niks om je druk over te maken..dat heb ik zo vaak..en het went..en ach..het is ook maar beter om jezelf te leren kennen..dan kan je straks beter omgaan met jezelf
pi_75053925
*rustig hier zeg*
pi_75055176
ik had cursus Zo even bijlezen
pi_75060440
Jawel maar bij sommige personen denk ik echt, waar maak je je druk om.. Ben zelf wel vrij relaxed hoor dat ik nergens van op of om kijk. En die normen en waarden werden er vroeger letterlijk ingestampt, dat ik daar alleen maar 'stijf' van werd.
Ik kan me nog herinneren dat ik maar een héél klein beetje pindakaas op mijn brood mocht, want meer was asociaal (says who??)
En toen was ik bij de opa van een vriendinnetje en die vroeg waarom ik maar zo'n karig laagje op mn brood had. Waarop ik dus antwoordde, meer mag niet, dat is niet netjes. Als antwoord smeerde hij de halve pot op mijn broodje met de opmerking, meiske geniet ervan!!
Nouja beetje aparte band thuis, aparte normen en waarden, dit is nog een grappige anekdote maar ik heb me er erg voor afgezet, die stomme regels!

Ik kon vroeger ook goed liegen, tot 15 jaar ofzo. Ik stond ook bekend als t eerlijkste meisje van school Misschien omdat ik er een hekel aan heb als anderen liegen. Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.
Ik zeg dus onbewust de waarheid. Ook als ik t niet wil. Als ik een gerecht in een restaurant niet te vreten vind, zeg ik dat ook gewoon

En dat gevoel in mn maag is al beter, moet wat meer aan zelfreflectie doen. Maar mijn werkdag zit erop vind ik, over een klein anderhalfuurtje komt mijn beste vriend weer om lekker mee uit eten te gaan dus daar kijk ik wel naar uit.

Fijne avond allen
pi_75061253
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Jawel maar bij sommige personen denk ik echt, waar maak je je druk om.. Ben zelf wel vrij relaxed hoor dat ik nergens van op of om kijk. En die normen en waarden werden er vroeger letterlijk ingestampt, dat ik daar alleen maar 'stijf' van werd.
Ik kan me nog herinneren dat ik maar een héél klein beetje pindakaas op mijn brood mocht, want meer was asociaal (says who??)
En toen was ik bij de opa van een vriendinnetje en die vroeg waarom ik maar zo'n karig laagje op mn brood had. Waarop ik dus antwoordde, meer mag niet, dat is niet netjes. Als antwoord smeerde hij de halve pot op mijn broodje met de opmerking, meiske geniet ervan!!
Nouja beetje aparte band thuis, aparte normen en waarden, dit is nog een grappige anekdote maar ik heb me er erg voor afgezet, die stomme regels!

Ik kon vroeger ook goed liegen, tot 15 jaar ofzo. Ik stond ook bekend als t eerlijkste meisje van school Misschien omdat ik er een hekel aan heb als anderen liegen. Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.
Ik zeg dus onbewust de waarheid. Ook als ik t niet wil. Als ik een gerecht in een restaurant niet te vreten vind, zeg ik dat ook gewoon

En dat gevoel in mn maag is al beter, moet wat meer aan zelfreflectie doen. Maar mijn werkdag zit erop vind ik, over een klein anderhalfuurtje komt mijn beste vriend weer om lekker mee uit eten te gaan dus daar kijk ik wel naar uit.

Fijne avond allen
tja, dat van de pindakaas, snap ik wel. En om op dat voorbeeld in te gaan...bij mij is het juist andersom, vroeger als mijn moeder soms de boterham smeerde voor school...was het voor mij echt..jakkes..ik hou ervan een goed laagje op mn brood te hebben..en bij wijze van mijn hele boterham bedekt te hebben..maar niet echt 10 laagjes overelkaar.

En dat liegen..daar hou ik ook niet van..en doe het wel minder..maar soms floept het gewoon uit mijn mond..waarom is de vraag ??? Maar ik wil meestal niet liegen..maar kan ook de waarheid neit zeggen . Raar
Maar pas achteraf besef ik het leugentje
En het hangt er natuurlijk vanaf tegen wie ik lieg..maar meestal is het een leugentje dat ooit begon..maar ik nog steeds volhou en daar eindig ik zo pissed om...
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:09:47 #60
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_75061601
Een dun laagje pindakaas van je ouders mogen is misschien de calvinistische zuinigheid die nergens op slaat. Hier werd en word ik ook altijd aangemoedigd om meer te nemen, van alles.

Aan liegen heb ik al heel lang een grondige hekel, ook als ik zelf er een puinhoop van heb gemaakt, moet ik de consequenties maar onder ogen zien. Je bent altijd zelf verantwoordelijk.

Ik hou wel helemaal niet van conflicten. Daarentegen hou ik er nog minder van als iemand mij de les leest of doet alsof ik stom ben. Liegen om bestwil tegen zo iemand mag dan wel van mij.

Maar doorgaans zie ik in series hoe een web van leugens langdradig wordt en zich voortsleept. Alleen al daarom vind ik liegen saai.

Ook had ik op de brugklas een vriend, die echt de hele dag loog over alles. Heel vermoeiend, als werkelijk alles dat iemand zegt onzin is. Toen heb ik echt mijn portie wel gehad en vind ik mezelf een vaatdoek als ik zelf lieg.
pi_75063466
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:09 schreef Perico het volgende:
Een dun laagje pindakaas van je ouders mogen is misschien de calvinistische zuinigheid die nergens op slaat. Hier werd en word ik ook altijd aangemoedigd om meer te nemen, van alles.

Aan liegen heb ik al heel lang een grondige hekel, ook als ik zelf er een puinhoop van heb gemaakt, moet ik de consequenties maar onder ogen zien. Je bent altijd zelf verantwoordelijk.

Ik hou wel helemaal niet van conflicten. Daarentegen hou ik er nog minder van als iemand mij de les leest of doet alsof ik stom ben. Liegen om bestwil tegen zo iemand mag dan wel van mij.

Maar doorgaans zie ik in series hoe een web van leugens langdradig wordt en zich voortsleept. Alleen al daarom vind ik liegen saai.

Ook had ik op de brugklas een vriend, die echt de hele dag loog over alles. Heel vermoeiend, als werkelijk alles dat iemand zegt onzin is. Toen heb ik echt mijn portie wel gehad en vind ik mezelf een vaatdoek als ik zelf lieg.
Die hekel aan liegen heb ik ook. Alleen zelf weet ik bijna nooit of iemand liegt..meestal weet ik het alleen achteraf ...als iets het me bewijst.

En geloof me..ik weet 't is een hypocriet, maar ik haat liegen. En zelf doe ik het ook wel..maar bij lijkt het net alsof ik mn omgeving niet de vrijheid krijg om te liegen(bijv. alchol gebruik, roken).
Maar daar zit een hele grondslag achter..en nu ben ik wel voor uit gekomen dat ik vroeger(nu niet meer..vanwege de soc. isolatie) wel eens een drankje dronk..maar nooit hoeveel.
Maar ik neig vaak verhaaltjes of dingen te verzinnen...wat vanzelf gebeurd..het gaat eerst mn mond uit en daarna komt het pas in mn hersenen .
En nu wel wat minder dan vroeger..maar nu zijn het meer kleine leugentjes/verhaaltjes om wat meer aandacht te zoeken.
Ik ben enigskind..en leef ook nog eens alleen met mn ma...en ben altijd gewend geweest tot mijn 11e/12e alle aandacht te krijgen..en heb het soms moeilijk als ik geen aandacht krijg. en door middel van die verhaaltjes..over bijv. dingen die de kat "gedaan heeft" enzo..zoek ik wat meer aandacht
Dus echt erge leugens..nee zijn het niet
pi_75064082
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:40 schreef francis998 het volgende:
*rustig hier zeg*
Van Tijnbrein weet ik dat hij weer werkt, maar ook afgezien daarvan is het rustig.
pi_75064587
gut, wat ben ik blij dat er zoiets als muziek bestaat

huisarrest is bijzonder onpraktisch, en deze keer is ze serieus van plan dit vol te houden! (ik bedoel als straf, niet dat ik la honderd keer huisarrest heb gehad )
ik bedoel, ik heb nogal veel kennissen en vrienden, en die willen ALLEMAAL iets met me doen, zo lijkt het, bv naar de kroeg, naar de HME dagen, een verjaardag, housewarming... need I say more?

magoed, ik heb een goeie vriend van me uitgenodigd om een film mee te nemen, heb ik toch een leuke zondag
quote:
en dat liegen..daar hou ik ook niet van..en doe het wel minder..maar soms floept het gewoon uit mijn mond..waarom is de vraag ??? Maar ik wil meestal niet liegen..maar kan ook de waarheid neit zeggen . Raar
Maar pas achteraf besef ik het leugentje
En het hangt er natuurlijk vanaf tegen wie ik lieg..maar meestal is het een leugentje dat ooit begon..maar ik nog steeds volhou en daar eindig ik zo pissed om...
dat heb ik ook! snotver! heb iig een factor al getackeld; dat als iemand me in een hoek drijft, vrij bedreigend, dan zie ik op dat moment geen andere uitweg
tis ook zo verdomde moeilijk om die leugen vol te houden
pi_75065065
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:02 schreef robuust89 het volgende:
gut, wat ben ik blij dat er zoiets als muziek bestaat

huisarrest is bijzonder onpraktisch, en deze keer is ze serieus van plan dit vol te houden! (ik bedoel als straf, niet dat ik la honderd keer huisarrest heb gehad )
ik bedoel, ik heb nogal veel kennissen en vrienden, en die willen ALLEMAAL iets met me doen, zo lijkt het, bv naar de kroeg, naar de HME dagen, een verjaardag, housewarming... need I say more?

magoed, ik heb een goeie vriend van me uitgenodigd om een film mee te nemen, heb ik toch een leuke zondag
[..]

dat heb ik ook! snotver! heb iig een factor al getackeld; dat als iemand me in een hoek drijft, vrij bedreigend, dan zie ik op dat moment geen andere uitweg
tis ook zo verdomde moeilijk om die leugen vol te houden
Huisarrest... de jaren 40 zijn allang voorbij. Als je 18 jaar of ouder bent, hebben je ouders geen poot om op te staan.
pi_75067729
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:16 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Huisarrest... de jaren 40 zijn allang voorbij. Als je 18 jaar of ouder bent, hebben je ouders geen poot om op te staan.
je mag opzich wel even langskomen en je mening verkondigen hoor misschien luisteren ze dan wel naar jou
pi_75076889
Zooow jullie snappen toch wel dat pindakaas op je brood een metaforisch doch waar gebeurd voorbeeld is even de rest bij lezen

Sodeju wat heb ik een fijne avond gehad. Begon een beetje klote, ik was niet welkom op t optreden van mijn ex-zwager wel voor hem maar niet voor de rest van de familie wat toch wel erg pijnlijk is, gezien ik zelf geen warme familie heb gehad en bij hun bijna 5 jaar lang ben opgenomen en nu pats boem aan de kant geschoven.
Maar de hele avond verder door mijn maatje erg warm opgevangen
Dus ik ben weer heerlijk relaxed (en nog steeds wel een beetje verdrietig maar daar komen we ook wel weer overheen)
pi_75077152
Bij mij kunnen mensen nauwelijks geloven dat ik een PDD-NOS diagnose heb, en dat terwijl ik de diagnose heb gekregen van het autisme specialiteiten team. Ik werd ondervraagd en ondertussen gefilmt, en de film lieten ze zien aan een commissie, ze konden het niet helemaal plaatsen dus dan maar in de verzamelbak PDD-NOS.

De diagnose was wel wat laat, pas rond m'n 23ste. Ik heb wel m'n eigen weg een beetje kunnen vinden, al heb ik er wel voor moet knokken. Vanaf m'n 11de begon ik al depressief te worden, en rond m'n 14de werd ik zwaar depressief, wat tot m'n 21ste duurde. Al die ongeschreven regeltjes deden er nog eens een schepje bovenop, maar met de tijd werd begon ik ze wel langzaam te onthouden ondanks dat een groot aantal van die regeltjes nogal raar overkomen bij mij. Net als dat veel non-verbale kontakt niet echt overkwam zoals het bedoelt was, soms viel het mij gewoon niet op, ik moest er echt actief mee bezig zijn om dat te kunnen begrijpen.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat je uiteindelijk toch nog een hoop jezelf kan aanleren, wat de 'normale' mens gewoon van nature krijgt. Ik heb zelfs een tijdje bij een logopedist gelopen omdat ik moeite had met spraak, ik vond dat een verdomd lastige motoriek, vandaag nog zelfs. Ik moet er echt bewust mee bezig zijn. Een van de belangrijkste dingen vind ik dat je gewoon vooral jezelf moet blijven, en natuurlijk nog wel wat werken aan vaardigheden die dat vergemakkelijken. Ik bedoel, dat iedereen wel iets van nature heeft, of dat nou afwijkt van norm of niet, dat zijn de dingen die je niet uit het oog moet verliezen.

Misschien allemaal een beetje hak op de tak, maar ik moest het even neerschrijven.
  zaterdag 28 november 2009 @ 03:18:10 #68
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_75077829
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 01:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Zooow jullie snappen toch wel dat pindakaas op je brood een metaforisch doch waar gebeurd voorbeeld is
Wat geeft je de indruk dat we het fout begrepen hebben, van de pindakaas?

Rot voor je dat je niet welkom was op het optreden, maar zo zijn de ongeschreven wetten. Is de relatie uit, zie je de schoonfamilie ook niet meer, ook als je jaren alle verjaardagen bent afgeweest, of hartelijk ontvangen bent. Eigen familie gaat in hun geval toch voor.

Bij de ouders van mijn laatste ex ben ik nadat het uit ging op hun verzoek nog wel een paar keer langs geweest, maar dat ebde weg. Is ook beter zo, zij hebben grote moeite met haar nieuwe vriend (een hork), maar ik krijg (en wil) haar toch niet terug.
pi_75079839
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:29 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ongeschreven regels. En juist die regels zijn voor tistjes ongrijpbaar. Mensen gedragen zich het liefst sociaal wenselijk. Ik kan het mensen met autisme (voor een groot deel) aanraden, omdat je daar gewoon het verst mee komt. Als je je innerlijke tist te veel laat spreken, denk ik dat je minder snel aansluiting vindt.

Morgen nog een dagje werken en dan, als alles goedgaat, naar de autismesoos in Rotterdam

Nu kan het nog. In 2010 wil ik gaan breken met mijn autisme.
Ik ben gisteren naar de Soos geweest maar ik vond het nu niet echt leuk ofzo. De manier waarop het onderwerp gebracht werd had ik zoiets van laat maar zitten.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75079882
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:43 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Van Tijnbrein weet ik dat hij weer werkt, maar ook afgezien daarvan is het rustig.
Ben je nog naar de soos geweest gisteren? Zo ja waar zat je dan?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75079932
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:38 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ben gisteren naar de Soos geweest maar ik vond het nu niet echt leuk ofzo. De manier waarop het onderwerp gebracht werd had ik zoiets van laat maar zitten.
Ik had geen puf meer. Het speelt ook mee dat de omgang met collega’s nu zo goed is, dat ik sociaal al een voldaan gevoel heb.

Hoe werd het onderwerp ‘Autisme en de maatschappij’ gebracht?
Sociale zaken en werkgelegenheid zijn twee punten de met de maatschappij te maken hebben, er waar mensen in het spectrum nogal eens tegenaan lopen. Wat waren ongeveer de thema’s?
Was er enige structuur in de discussie? Op de spelletjesavond vond ik de sfeer wat chaotisch.
pi_75081112
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:46 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik had geen puf meer. Het speelt ook mee dat de omgang met collega’s nu zo goed is, dat ik sociaal al een voldaan gevoel heb.

Hoe werd het onderwerp ‘Autisme en de maatschappij’ gebracht?
Sociale zaken en werkgelegenheid zijn twee punten de met de maatschappij te maken hebben, er waar mensen in het spectrum nogal eens tegenaan lopen. Wat waren ongeveer de thema’s?
Was er enige structuur in de discussie? Op de spelletjesavond vond ik de sfeer wat chaotisch.
Het ging alleen maar over vrijwilligerswerk Opzich een leuk idee om autisten meer bij de maatschappij te betrekken. Maar in de praktijk zal het niet werken aangezien een groot deel van de bezoekers niet zonder begeleiding kan.
14 SHADES OF GREY
pi_75081371
hmmm...ben vrij lang weggeweest voor mij doen....gisteravond sinds 9 uur zonder internet
En dat is zowat mijn enige vermaak!!!!

Tja..verder een beetje bijgelezen.

En als reactie..ouders hebben wel degelijk grip op je na je 18e..kijk maar naar mij. Zolang ik thuisben..bepaald mijn moeder nog heel veel en of heeft ze ook veel comentaar op alles
En zij kan mijn gedrag niet veranderen alhoewel ze mij al te graag zou veranderen. Want o wat kan ze zeuren..over dat ik te lang achter mijn pc zit..en dat ik niks doe. En dat ik niet leef..en niet vibreer(is een of andere manier om geluk te uiten)..bla..bla...bla..bla.

Verder ff wat mailtjes gestuurd naar mijn favo oom, met een aantal waarheden..er loop via mijn facebook namelijk een discussie..van dat ik in een gat ben gekropen en niks meer heb laten weten..maar hij antwoord niet meer op mailtjes.
Dus heb in 3 regeltjes ff wat dingen eruit gespuugd .

Ga zo nog maar ff goed nalezen alles..en daarna komt een wat meer completere reactie!
pi_75082569
de reacties gaan specifiek over het wel of niet kunnen van veel pindakaas op je brood smeren terwijl dat niet ter zaken doet. Het was simpelweg een voorbeeld. Vandaar. Maar goed..
Ik herinner me trouwens een eeuwig voortdurend punt van discussie met mijn ouders.
Ik was zelf in ieder geval nooit in staat om voorbeelden te onderscheiden of hier een lijn in te herkennen. Als er 3 voorbeelden genoemd werden, zag ik ze alle 3 los van elkaar, snapte de logica niet, alles moest 'uitgekauwd' worden. Mama's woorden niet de mijne.

Ik ben trouwens nog wel welkom bij mijn schoonvader en diens nieuwe vrouw

Welkom Raxz

Francis ben je gelukkig? Zo ja wat maakt de manier waarop je dit uit nu uit?

Ik ben echt happy, straks een weekendje brussel boeken. Zou eerst naar Berlijn gaan maar dat moet van de zomer maar (geen winterbanden) lekker kerstshoppen in Brussel met mijn beste vriend.
Ik vind t zo typisch, mijn vader en eigenlijk niemand in mijn omgeving gelooft dat t puur een platonische relatie is wel grappig. Toegegeven, het nadert wel héél dicht een relatie maar ik ben er gelukkig mee
An sich vind ik t sowieso heerlijk de wereld te verkennen met iemand die níet de hele dag lui op zijn reet zit, wat een verademing

Nu gaat ik naar Leeuwarden toe, inside festival, tijdje geleden weer!

Dus een fijne dag allen, iemand nog leuke plannen?
pi_75082630
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:33 schreef Cassandra87 het volgende:
de reacties gaan specifiek over het wel of niet kunnen van veel pindakaas op je brood smeren terwijl dat niet ter zaken doet. Het was simpelweg een voorbeeld. Vandaar. Maar goed..
Ik herinner me trouwens een eeuwig voortdurend punt van discussie met mijn ouders.
Ik was zelf in ieder geval nooit in staat om voorbeelden te onderscheiden of hier een lijn in te herkennen. Als er 3 voorbeelden genoemd werden, zag ik ze alle 3 los van elkaar, snapte de logica niet, alles moest 'uitgekauwd' worden. Mama's woorden niet de mijne.

Ik ben trouwens nog wel welkom bij mijn schoonvader en diens nieuwe vrouw

Welkom Raxz

Francis ben je gelukkig? Zo ja wat maakt de manier waarop je dit uit nu uit?

Ik ben echt happy, straks een weekendje brussel boeken. Zou eerst naar Berlijn gaan maar dat moet van de zomer maar (geen winterbanden) lekker kerstshoppen in Brussel met mijn beste vriend.
Ik vind t zo typisch, mijn vader en eigenlijk niemand in mijn omgeving gelooft dat t puur een platonische relatie is wel grappig. Toegegeven, het nadert wel héél dicht een relatie maar ik ben er gelukkig mee
An sich vind ik t sowieso heerlijk de wereld te verkennen met iemand die níet de hele dag lui op zijn reet zit, wat een verademing

Nu gaat ik naar Leeuwarden toe, inside festival, tijdje geleden weer!

Dus een fijne dag allen, iemand nog leuke plannen?
Have fun

Mijn enige plan is morgen jarig zijn
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')