abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74975386
Iedereen kent t wel en als je zelf bij een sportclub hebt gezeten heb je er ook waarsch vaak aan meegedaan: De Grote Clubactie.

Afgezien van het feit dat er irritante kinderen aan je deur komen om die loten je aan te smeren (meerdere keren natuurlijk: Sorry we hebben ze al gekocht: irritant), ben ik er nu achter gekomen dat die prijzen totaal geen reet voorstellen.

Zie hier de prijzen:
http://www.clubactie.nl/trekkingsuitslag/

2 aardige prijzen (100k en 10k).. De rest een hoop gesponsorde bs, waar ze waarsch helemaal geen kosten aan hebben. + nog een aantal kleine prijsjes voor de laatste cijfers goed.

Al met al denk ik dat ze voor ongeveer <= 150k aan prijzen kwijt zijn.

Dan dit document over het jaaroverzicht 2008:
ff copy pasten

http://www.clubactie.nl/sf.mcgi?4508

Kerncijfers 2008
Grote Clubactie Support Actie Totaal
Aantal verkochte loten 3.222.331 505.415 3.727.746
Netto opbrengst voor verenigingen ¤ 6.484.662,00 ¤ 2.223.826,00 ¤ 8.708.488,00
en goede doelen
Aantal deelnemende organisaties 6.185 1.111 7.296
Aantal verkopers en vrijwilligers 360.000
Omzet ¤ 10.835.610,00
Afdracht 80% ¤ 8.668.488,00 DIT GAAT NAAR DE VERENIGINGEN
Organisatiekosten ¤ 2.121.560,00

Aan kosten boeken ze dus een mooie 2.1 miljoen euro, terwijl ze aan prijzen zo een 150k (ex support actie wat maar ~20% van de activiteiten betreft, wat waarsch nog een mooiere scam is ) lichter zijn...

Conlcusie: Dikke scam.. En ook een vrij mooie scam aangezien iedereen wel die dingen koopt van die lieve kinderen aan de deur. Ondertussen zijn ze de portemonnee van 1 of andere dikke nek aan t spekken

Klacht:
kans van 1 op > 3miljoen voor 100k
kans van 1 op > 3 miljoen voor 10k
12de prijs een kofferset
kans van 1 op 300.000 voor een kofferset
pi_74975535
Damn, zeur niet Je betaald 3 euro voor zo'n dingetje gewoon voor een goed doel en dan ga je zeiken over de prijzen die je kunt winnen.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:33:27 #3
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_74975537
De bedoeling van zo'n actie is toch ook dat ze winst maken? Dat je prijzen kunt winnen is gewoon een extraatje
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:35:56 #4
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_74975628
Yoyoyoy
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_74975672
Gewoon slim van die lui
pi_74975690
Jij begrijpt er echt weinig van TS
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_74975715
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:33 schreef Tanjaa het volgende:
Damn, zeur niet Je betaald 3 euro voor zo'n dingetje gewoon voor een goed doel en dan ga je zeiken over de prijzen die je kunt winnen.
dat goede doel is prima natuurlijk. Maar je hebt mijn klacht niet begrepen. Blijkbaar gaat er >2 miljoen euro naar een paar dikke nekken, dan denk ik: organiseer dan zelf een clubactie. Meer EV voor de club en meer EV voor de lotenkoper. EV is verwachte waarde, dus meer doekoe voor iedereen!
pi_74975738
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:36 schreef klesou het volgende:
Gewoon slim van die lui
ontken ik niet, pr8ig natuurlijk voor die gasten
pi_74975801
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:37 schreef SameOldGrind het volgende:

[..]

dat goede doel is prima natuurlijk. Maar je hebt mijn klacht niet begrepen. Blijkbaar gaat er >2 miljoen euro naar een paar dikke nekken, dan denk ik: organiseer dan zelf een clubactie. Meer EV voor de club en meer EV voor de lotenkoper. EV is verwachte waarde, dus meer doekoe voor iedereen!
Ja nou en? Er gaat 2,4 keer zo veel euro naar het goede doel. Dus wat boeit het dat de mensen die die actie bedacht hebben geld eraan verdienen? En wat boeit het dat je geen super prijzen kunt winnen? Het is 3 euro.. voor een goed doel. Zeik dan over iets fatsoendelijks!
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_74976017
ik zeg toch: dan is het toch beter om per club zelf een clubactie te organiseren.

Heb weinig zin om met iemand in discussie te gaan die niet logisch nadenkt

fatsoendelijks
pi_74976167
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:45 schreef SameOldGrind het volgende:
ik zeg toch: dan is het toch beter om per club zelf een clubactie te organiseren.

Heb weinig zin om met iemand in discussie te gaan die niet logisch nadenkt

fatsoendelijks
Mijn beredenering:
Fatsoendelijks: De honger in de wereld
Onfatsoendelijk: Een actie waarvan een groot deel naar een goed doel gaat en toch weinig geld kost.

En wat jij bedoelt met clubactie per club. Dat hebben de meeste clubs ook. En met het goede doel bedoel ik de club zelf waarom denk je dat het een club actie is? Er gaat 2,40 van dat lot naar de club zelf.
pi_74976185
Dat is nogal wat winst.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_74976475
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:48 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Mijn beredenering:
Onfatsoendelijk: Een actie waarvan een groot deel naar een goed doel gaat en toch weinig geld kost.

ok maar dan kun je het hele KLB forum wel sluiten met die redenering
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:48 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Mijn beredenering:

En wat jij bedoelt met clubactie per club. Dat hebben de meeste clubs ook. En met het goede doel bedoel ik de club zelf waarom denk je dat het een club actie is? Er gaat 2,40 van dat lot naar de club zelf.
ik bedoel met het goede doel ook de club zelf en wist niet dat meerdere clubs dit ook zelf organiseren, dat is een goede zaak, dat zouden dus meer clubs moeten doen.

Alle props naar de mensen die dit organiseren, die zijn natuurlijk binnen.

Maar goed dan blijft het feit natuurlijk nog wel dat je als lotenkoper alleen maar kans hebt op een superklein deel van de totale omzet en dat het leeuwendeel van de overige 20% naar de organisatoren gaat.

Dat is gewoon lame
pi_74976564
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:55 schreef SameOldGrind het volgende:

[..]

ok maar dan kun je het hele KLB forum wel sluiten met die redenering
[..]

ik bedoel met het goede doel ook de club zelf en wist niet dat meerdere clubs dit ook zelf organiseren, dat is een goede zaak, dat zouden dus meer clubs moeten doen.

Alle props naar de mensen die dit organiseren, die zijn natuurlijk binnen.

Maar goed dan blijft het feit natuurlijk nog wel dat je als lotenkoper alleen maar kans hebt op een superklein deel van de totale omzet en dat het leeuwendeel van de overige 20% naar de organisatoren gaat.

Dat is gewoon lame
Ja tuurlijk, dat snap ik ook wel maar of dat nou zo'n probleem is. Het is chill voor die organisatoren. En het goed voor de clubs. Jij bent maar 3 euro kwijt en je maakt door die drie euro een heel klein kansje dat je veel geld wint En over klb: Die andere klachten zijn ruk, maar niet serieus. Dit vond ik wel een serieuze klacht.
pi_74976593
maw: het kan beter

by the way heb ik al verteld dat ik 5 van die loten heb gekocht
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:00:11 #16
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_74976621
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:59 schreef SameOldGrind het volgende:

Ja, dat had je al
pi_74976623
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:59 schreef SameOldGrind het volgende:

pi_74977574
Wat ook zp pauper was altijd dat je pas mocht lopen na een bepaalde datum. Natuurlijk hadden dan andere kinderen (clubs) al gelopen met een A4tje ipv het officiele formulier...
-HOP-
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:40:24 #19
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74978058
Wordt je wakker TS? Zo werken toch alle loterijen!
pi_74982565
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:37 schreef Fha het volgende:
Jij begrijpt er echt weinig van TS
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74982906
TS heeft zeker niet gewonnen
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')