Onder een brug schijnt het minder hard te waaien.quote:
niks waarschijnlijk of TS heeft niet goed gelezen daar hij het op verschillende data overgemaakt heeft.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat is er afgesproken kwa betalen van de termijnen en de data waarop dit binnen moet zijn op hun rekening?
quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:45 schreef gateway het volgende:
En TS, nooit van Verhuisservice gehoord? dat ze post nasturen naar je nieuwe adres??
Bel morgen op en toon aan dat je de termijnen gewoon voldaan hebt en spreek af dat je voortaan op een vaste dag in de maand betaald.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:47 schreef MonkeyCupcake het volgende:
@Kapt: Er is gewoon afgesproken dat er 100eu per maand moet worden overgemaakt; niet wanneer (eind/begin vd maand?)
WTF maakt het nou uit dat je deze maand geen salaris krijgt? Volgende maand weer een kansquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:47 schreef MonkeyCupcake het volgende:
@Kapt: Er is gewoon afgesproken dat er 100eu per maand moet worden overgemaakt; niet wanneer (eind/begin vd maand?)
@Mikkie: Dom? En bedankt. Ik had hier nauwlijks controle over, ik was verhuisd en wist niet eens dat al die brieven op mijn oude dres terecht kwamen. Ik zeg niet dat ik mag bepalen van hoe en wat; maar ik wist niet dat de data waarop je geld overmaakt belangrijker is dan het feit dat je uberhaupt geld overmaakt. Ze hebben mijn geld ontvangen; dat was de afspraak en die kom ik na! WTF maakt het nou uit of het de ene maand 1 week eerder of later word overgemaakt? Het is niet alsof er een half jaar tussen zit of zo..
In plaats van de schuld buiten jezelf te leggen en te roepen dat je geen controle had, had je natuurlijk best even achter je oude post aan kunnen gaan. Verhuisservice, contact houden met verhuurder of nieuwe bewoners, zoiets. Postadres bij het IBG kun je nota bene zélf veranderen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:47 schreef MonkeyCupcake het volgende:
@Mikkie: Dom? En bedankt. Ik had hier nauwlijks controle over, ik was verhuisd en wist niet eens dat al die brieven op mijn oude dres terecht kwamen. Ik zeg niet dat ik mag bepalen van hoe en wat; maar ik wist niet dat de data waarop je geld overmaakt belangrijker is dan het feit dat je uberhaupt geld overmaakt. Ze hebben mijn geld ontvangen; dat was de afspraak en die kom ik na! WTF maakt het nou uit of het de ene maand 1 week eerder of later word overgemaakt? Het is niet alsof er een half jaar tussen zit of zo..
De IBG is wel een overheidsinstantie, die hoeft volgens mij niet via de rechter.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:55 schreef sanger het volgende:
Er kan alleen loonbeslag gelegd worden door een deurwaarder als er een gerechtelijke uitspraak is (of door een notaris of de Belastingdienst). Voor de uitspraak wordt er in de GBA gekeken wat je adres is en daar wordt een dagvaarding heen gezonden.
Of je woont niet op het adres waar je staat ingeschreven of je post is kwijtgeraakt.
Alleen als dat is afgesproken.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:52 schreef karr-1 het volgende:
Tsja ik ben het wel met Mikkie eens. Als je al een regeling voor elkaar krijgt dan zal je ook aan de voorwaarden moeten voldoen en dat houd onder meer in dat er elke maand op dezelfde datum betaald wordt zodat er een regelmaat in zit.
Hmm, dat zou een mogelijkheid zijn. Neemt niet weg dat die dan ook een GBA check behoren te doenquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:09 schreef teknomist het volgende:
[..]
De IBG is wel een overheidsinstantie, die hoeft volgens mij niet via de rechter.
Wat weer doet vermoeden dat TS wel meer zaken niet op orde heeft...quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Hmm, dat zou een mogelijkheid zijn. Neemt niet weg dat die dan ook een GBA check behoren te doen
Dat is ook best een ideequote:Op woensdag 25 november 2009 07:05 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
vraag aan dat je rood kan staan op je bankrekening
Als je 1200E rood kan staan bij de bank dan is het bedrag nu al afbetaald met het loonbeslag hoorquote:Op woensdag 25 november 2009 08:52 schreef Parzival het volgende:
1200 euro.. man.. zorg dat je rood kan staan.. betaal het bedrag in 1 keer.. en voila..
of zijn er ook nog andere 'posten' waarvan je nog niets hebt gezegd.. ? loonbeslag is echt niet even te doen hoor.. daar moet zelfs de deurwaarder aardig wat voor doen.. en ik kan me voorstellen dat voor 1200 euro ze dat echt niet zomaar gaan doen..
loonbeslag is idd nooit het hele bedrag.. maar waarschijnlijk willen ze die 100 euro gewoon netjes elke maand op 1 vaste dag hebben
Nee het is geen wet, maar ik kan me voorstellen dat je zoiets afspreekt. Een schuld moet wel met enige regelmaat afbetaald worden anders weet een schuldeiser ook niet waar hij aan toe is en is het elke maand gokken of het geld binnen gaat komen en wanneer.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Alleen als dat is afgesproken.
Of is dit een nieuwe wet?
IBG kan een dwangbevel uitvaardigen, wat executoriale titel geeft. IBG hoeft dus niet eerst langs de rechter.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:55 schreef sanger het volgende:
Er kan alleen loonbeslag gelegd worden door een deurwaarder als er een gerechtelijke uitspraak is (of door een notaris of de Belastingdienst). Voor de uitspraak wordt er in de GBA gekeken wat je adres is en daar wordt een dagvaarding heen gezonden.
Of je woont niet op het adres waar je staat ingeschreven of je post is kwijtgeraakt.
Heb je je wel direct ingeschreven op je nieuwe adres?quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:47 schreef MonkeyCupcake het volgende:
@Mikkie: Dom? En bedankt. Ik had hier nauwlijks controle over, ik was verhuisd en wist niet eens dat al die brieven op mijn oude dres terecht kwamen.
tsja je had hier 100% controle over. Zodra je verhuist stuur je teneerste alle instanties en kennissen een verhuisbericht en ten tweede laat je een aantal maanden je post doorsturen. Doe je dat niet dan ben je gewoonweg dom bezig. De gehele situatie is 100% eigen schuld.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:47 schreef MonkeyCupcake het volgende:
niet toch? ik betaal maandelijks 0,52% over roodstand, mja ik ben student misschien komt het daardoor.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je 1200E rood kan staan bij de bank dan is het bedrag nu al afbetaald met het loonbeslag hoor. (want je kunt bij de meeste banken maar zoveel rood staan als je in een maand erbij krijgt op je rekening)
Bovendien is roodstand een extreem onvoordelige lening. Dan kun je beter een persoonlijke lening afsluiten voor 1200E, dan ben je goedkoper uit qua rente.
De 90% regeling vervalt alleen in uitzonderlijke gevallen, en jouw geval hoort daar niet bij. Je moet gewoon even uitrekenen hoeveel bijstand je zou krijgen als je er recht op zou hebben en daar vervolgens 90% van nemen. Dat is dan je beslagvrijevoet.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:34 schreef MonkeyCupcake het volgende:
@Alicey: Ja, ik heb me direct ingeschreven.
@Maharbal: Mijn baas zei ook dat ze misschien gewoon beslag willen leggen op de afgesproken 100eu per maand.. of vervalt die regeling nu?
En hoe kom ik erachter wat mijn "toegekende bijstand" zou zijn? Is daar een website over?
Sommige werkgevers zijn bereid zo'n soort regeling aan te gaan. Het enige wat je je wel moet realiseren, is dat je dan wel bezig bent een schuld met een schuld te betalen. Gedoe met een gerechtsdeurwaarder voorkomen lijkt me echter wel een reden om dat te doen op die manier.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:30 schreef MonkeyCupcake het volgende:
@Essebes: Ik snap het niet.. bedoel je dat hij me de 1200eu voorschiet? Ik denk niet dat ik hem zo ver kan krijgen.. maar de werkgever is toch verplicht hieraan mee te werken? Als hij niet reageert op deze brief krijgt hij toch ook gezeik?
Dan is het wel erg vreemd dat het dwangbevel niet aan je betekend is. De gerechtsdeurwaarder behoort de GBA te checken wanneer hij dat doet. Heb je hem dat al eens gevraagd hoe dat zit?quote:@Alicey: Ja, ik heb me direct ingeschreven.
Kennelijk vervalt de regeling, gezien het feit dat de gerechtsdeurwaarder beslag legt. Maar zelfs al zou die regeling er nog wel zijn, dan nog kan er geen beslag gelegd worden over je beslagvrije voet heen. Het niet voor niets een beslagvrije voet.quote:@Maharbal: Mijn baas zei ook dat ze misschien gewoon beslag willen leggen op de afgesproken 100eu per maand.. of vervalt die regeling nu?
Uhm ik ben niet iemand die overal schulden heeft; dat wou ik even duidelijk maken.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:03 schreef Maanvis het volgende:
Ik las laatst juist ergens dat als je de boel loopt te stangen dat er dan over de beslagvrije voet heen gegleden wordt.
Zoals ik al zei, als je de boel loopt te stangen. Dus als je niet de juiste info verstrekt etc.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:23 schreef MonkeyCupcake het volgende:
[..]
Uhm ik ben niet iemand die overal schulden heeft; dat wou ik even duidelijk maken.
Ik heb al gevraagd aan het deurwaarderskantoor wat er nu gaat gebeuren met mijn salaris; ik moet mijn huur namelijk wel kunnen betalen. En toen legde ze me wel inderdaad uit dat er sprake is van een beslagrvije voet.
Maar in wat voor gevallen zouden ze hier geen rekening mee houden dan maanvis? :S
Ik ga ervan uit dat het dan wel om meer dan 1200eu zou gaan.
de beslagvrije voet is normaal gesproken 80% van de bijstandsnormquote:Op woensdag 25 november 2009 19:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, als je de boel loopt te stangen. Dus als je niet de juiste info verstrekt etc.
Maargoed, ben je er al achter wat je beslagvrije voet is? En welk deel hebben ze nu van je salaris ingehouden?
90%quote:Op woensdag 25 november 2009 19:46 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
de beslagvrije voet is normaal gesproken 80% van de bijstandsnorm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |