abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74973108
Ik ben sinds kort gestopt met school om een jaartje te werken en volgend jaar met HBO te beginnen.
Ik was vorig jaar ookal gestopt met school door prive omstandigheden en moest toch een heel school jaar betalen.. ik was in de tussentijd ook verhuisd en de brieven van de IBG en daarna het deurwaarderskantoor werden telkens naar mijn oude adres gestuurd.. ik wist dus van niks.
De schuld is inmiddels tot 1200eu opgelopen. Nadat mijn werkgever een brief heeft ontvangen van het deurwaarderskantoor (voor het beslag leggen op mijn salaris) heb ik contact opgenomen met ze en hebben we afgesproken dat ik elke maand 100eu zal betalen. Hier waren ze het mee eens en het beslag zal dus ingetrokken worden.

Nu heeft mijn baas visite gehad van meneer de Deurwaarder! Die wou even melden dat er beslag word gelegd op mijn salaris.
Ik was dus ook hartstikke geschrokken van dit bericht; aangezien ik al 3 maanden 100eu per maand aan het betalen ben...
Dus ik belde het d.kantoor, blijkt dat ik de bedragen op verschillende data heb overgemaakt (geen vasta data zoals 6 okt/6 nov enz, maar 6 okt/17 nov enz) en ze dit niet accepteren; het beslag blijft dus.

Nu moet ik over 1 week mijn huur betalen maar kan dit dus niet.. ze hebben volledig beslag gelegd!
Help?
x
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:42:32 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74973165
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:41 schreef MonkeyCupcake het volgende:
Help?
Onder een brug schijnt het minder hard te waaien.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74973201
Wat is er afgesproken kwa betalen van de termijnen en de data waarop dit binnen moet zijn op hun rekening?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74973238
Help?

Hoe dom ben je. Hier ligt echt een stuk eigen schuld, nalatigheid. Je verwacht toch niet dat als ze al inschikken met een betalingsregeling, jij ook nog precies kan bepalen hoe of wat?

Ik zou maar naar je baas gaan en kijken of je een voorschot kan krijgen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:45:25 #5
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_74973319
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat is er afgesproken kwa betalen van de termijnen en de data waarop dit binnen moet zijn op hun rekening?
niks waarschijnlijk of TS heeft niet goed gelezen daar hij het op verschillende data overgemaakt heeft.

En TS, nooit van Verhuisservice gehoord? dat ze post nasturen naar je nieuwe adres??
pi_74973355
Ze kunnen toch alleen beslag leggen op het belastingvrije deel?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_74973435
@Kapt: Er is gewoon afgesproken dat er 100eu per maand moet worden overgemaakt; niet wanneer (eind/begin vd maand?)

@Mikkie: Dom? En bedankt. Ik had hier nauwlijks controle over, ik was verhuisd en wist niet eens dat al die brieven op mijn oude dres terecht kwamen. Ik zeg niet dat ik mag bepalen van hoe en wat; maar ik wist niet dat de data waarop je geld overmaakt belangrijker is dan het feit dat je uberhaupt geld overmaakt. Ze hebben mijn geld ontvangen; dat was de afspraak en die kom ik na! WTF maakt het nou uit of het de ene maand 1 week eerder of later word overgemaakt? Het is niet alsof er een half jaar tussen zit of zo..
x
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:49:15 #8
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74973521
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:45 schreef gateway het volgende:
En TS, nooit van Verhuisservice gehoord? dat ze post nasturen naar je nieuwe adres??
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:52:04 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74973642
Tsja ik ben het wel met Mikkie eens. Als je al een regeling voor elkaar krijgt dan zal je ook aan de voorwaarden moeten voldoen en dat houd onder meer in dat er elke maand op dezelfde datum betaald wordt zodat er een regelmaat in zit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_74973658
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:47 schreef MonkeyCupcake het volgende:
@Kapt: Er is gewoon afgesproken dat er 100eu per maand moet worden overgemaakt; niet wanneer (eind/begin vd maand?)
Bel morgen op en toon aan dat je de termijnen gewoon voldaan hebt en spreek af dat je voortaan op een vaste dag in de maand betaald.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74973734
quote:

@Mikkie: Dom? En bedankt. Ik had hier nauwlijks controle over, ik was verhuisd en wist niet eens dat al die brieven op mijn oude dres terecht kwamen. Ik zeg niet dat ik mag bepalen van hoe en wat; maar ik wist niet dat de data waarop je geld overmaakt belangrijker is dan het feit dat je uberhaupt geld overmaakt. Ze hebben mijn geld ontvangen; dat was de afspraak en die kom ik na! WTF maakt het nou uit of het de ene maand 1 week eerder of later word overgemaakt? Het is niet alsof er een half jaar tussen zit of zo..
WTF maakt het nou uit dat je deze maand geen salaris krijgt? Volgende maand weer een kans
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:55:50 #12
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_74973819
Gelukkig voor TS is er dan nog iets als een beslagvrije voet waardoor er nog wel wat geld binnen komt.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_74973948
Hoe huur je? Woningcorporatie? Dan sta je echt niet na 1 maand niet betalen op straat hoor.
Is dat in elk geval weer een zorg minder
pi_74974770
quote:
In plaats van de schuld buiten jezelf te leggen en te roepen dat je geen controle had, had je natuurlijk best even achter je oude post aan kunnen gaan. Verhuisservice, contact houden met verhuurder of nieuwe bewoners, zoiets. Postadres bij het IBG kun je nota bene zélf veranderen.

Ik snap het gewoon niet. Je krijgt vervolgens nog coulance in de vorm van een betalingsregeling à 100 euro, en zelfs die verkloot je. Je snapt toch zelf ook wel dat je niet lukraak maandelijks maar geld over kan maken als het jou uitkomt? De ene keer op de 3e, de volgende maand op de 27e?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74975783
In verdediging van de TS: ik vind het wel raar dat er kennelijk niks is vastgelegd over die betalingsregeling (of is dat soms ook naar het oude adres verstuurd). Als er niet aangegeven wordt dat de betaling op een bepaalde dag voldaan moet worden is er ook geen aanleiding om dat inderdaad te doen.

Ik zou nog een keer de deurwaarder bellen en uitleggen dat je hier niet van op de hoogte was. Dat je al 3x betaald hebt geeft denk ik wel je goede wil aan. Probeer een vaste dag af te spreken en probeer nogmaals het beslag op te heffen. Wellicht scheelt het ook net wie je aan de lijn krijgt...?
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:55:46 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74976469
Er kan alleen loonbeslag gelegd worden door een deurwaarder als er een gerechtelijke uitspraak is (of door een notaris of de Belastingdienst). Voor de uitspraak wordt er in de GBA gekeken wat je adres is en daar wordt een dagvaarding heen gezonden.

Of je woont niet op het adres waar je staat ingeschreven of je post is kwijtgeraakt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:07:21 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74976872
TS moet niet miepen. Er kan nooit op het gehele loon beslag worden gelegd. Als dat gezegd is, is het onzin.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_74976926
In ieder geval contact opnemen met de woningbouwvereniging, je energielevancier etc. dat je betalingsproblemen hebt die je probeert op te lossen anders komen daar straks ook de eerste brieven van binnen. Als je op tijd contact opneemt met dit soort instanties valt er meestal wel wat te regelen (heb ik tenminste gelezen in de folders/blaadjes )
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_74976939
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:55 schreef sanger het volgende:
Er kan alleen loonbeslag gelegd worden door een deurwaarder als er een gerechtelijke uitspraak is (of door een notaris of de Belastingdienst). Voor de uitspraak wordt er in de GBA gekeken wat je adres is en daar wordt een dagvaarding heen gezonden.

Of je woont niet op het adres waar je staat ingeschreven of je post is kwijtgeraakt.
De IBG is wel een overheidsinstantie, die hoeft volgens mij niet via de rechter.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:10:29 #20
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74976974
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:52 schreef karr-1 het volgende:
Tsja ik ben het wel met Mikkie eens. Als je al een regeling voor elkaar krijgt dan zal je ook aan de voorwaarden moeten voldoen en dat houd onder meer in dat er elke maand op dezelfde datum betaald wordt zodat er een regelmaat in zit.
Alleen als dat is afgesproken.

Of is dit een nieuwe wet?
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:15:41 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74977173
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:09 schreef teknomist het volgende:

[..]

De IBG is wel een overheidsinstantie, die hoeft volgens mij niet via de rechter.
Hmm, dat zou een mogelijkheid zijn. Neemt niet weg dat die dan ook een GBA check behoren te doen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74977546
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Hmm, dat zou een mogelijkheid zijn. Neemt niet weg dat die dan ook een GBA check behoren te doen
Wat weer doet vermoeden dat TS wel meer zaken niet op orde heeft...
  woensdag 25 november 2009 @ 04:01:29 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74982419
Ik denk dat TS het hele verhaal niet vertelt. Maargoed, dat zullen we wel zien in de loop van dit topique . Aan de andere kant.. 1200 euro schuld en beslag op je volledige salaris? Dan ben je er ook wel lekker snel vanaf toch .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_74982734
een loonbeslag is nooit op het gehele salaris, er wordt altijd rekening gehouden met een beslagvrije voet, zodat je je huur kunt blijven betalen.

als een werkgever een beslaglegging aangekondigd krijgt is dat niet vrijblijvend. Een werkgever hoort hier aan mee te werken.

Kun je niet in overleg met je werkgever, dat hij bijv. jouw schuld betaald en dat jij het in delen aan hem terugbetaald. Dat kan je iets meer lucht geven, zowel in tijd als in geld.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  woensdag 25 november 2009 @ 07:05:32 #25
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_74982826
vraag aan dat je rood kan staan op je bankrekening
ga eens koffie halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')