quote:
Dertig bonnen en dertig fietslampjes uitgedeelddinsdag 24 november 2009 | 20:18 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 24 november 2009 | 20:28
Tekstgrootte
Bij de controle onderaan de John Frostbrug betekende geen licht onverbiddelijk een bon van twintig euro. ARNHEM - Op twee plaatsen in Arnhem – Huissensestraat en Gelderse Rooslaan – heeft de politie dinsdagochtend tussen kwart over zeven en kwart voor acht gecontroleerd op fietsverlichting in het kader van Gelderland Verlicht.
Er werden dertig bekeuringen uitgeschreven. Iedereen die een bekeuring kreeg, ontving bovendien een setje fietslampjes om ervoor te zorgen dat ze toch veilig op hun bestemming konden aankomen.
Om het gebruik van fietsverlichting verder te stimuleren en het aantal slachtoffers tegen te gaan, controleert de politie in Gelderland de komende tijd geregeld op fietsverlichting.
De gemeente Arnhem is een prima gemeente om in te leven. Dat gezegd hebbende wil ik wel even opmerken dat er al jaren een flink financieel tekort bestaat op de gemeentelijke begroting. Een station dat maar niet afkomt, een kerk die vaker in de steigers staat dan eruit, homohoofdstad van Nederland en de jaarlijkse bijbehorende kunst bienales. Dit soort dingen dragen niet echt bij tot een positieve begroting.
Maar nu is er dus weer iets nieuws verzonnen om de hardwerkende burger (Geert kom er maar in:')) geld afhandig te maken. Laten we overtreders van de wet belonen met een setje gratis LED verlichting.

Ik koop als trouwe fietser dit natuurlijk van mijn eigen geld, zodat ik goed zichtbaar ben voor alle verkeer, want als je eenmaal automobilist mag zijn weet je pas hoe weinig je ziet als mensen onverlicht fietsen.
Maar nee, de gemeente Arnhem beloont mensen die hun lamp niet voeren of op andere wijze niet op orde hebben met een gratis setje verlichting. Oke, het is geen Armani zwemslip van 150 euro. Maar nu betalen die delinquenten 20 euro boete en daar krijg je dus gewoon een prima werkende fietsverlichting voor. Waarom zou je dan nog naar de Halfords gaan????
Ik bedoel maar: Als ik 's avonds eens de BOB ben (en dan echt onbeschonken, niet de Theo Jansen way

) en ik houd me niet aan de alcoholnorm en rijdt aan het einde van de nacht een politiefuik in ter controle. Lekker blazen en dan niet de P van prima. Krijg ik dan ook een kratje Warsteiner????? Nou????
klacht: gemeente die overtreders beloont