Mijn mutti heeft in het weekend, als ze een kuthumeur heeft, altijd een tic dat 'schoonmaken' heet. Ik moet dit schoonmaken, dat schoonmaken, het moet er wel goed uitzien, blablabla. NU EN GELIJK. En als je er iets tegen zegt word je afgeblaft.
Ik heb niks tegen schoonmaken, maar waarom uitgerekend in het weekend, uitgerekend wanneer ze een kuthumeur heeft, en waarom kan ze het niet op een normale manier brengen?Ze (mutti en stiefpa) zeggen ook dat het huis er goed uit moet zien voor gasten. Welke gasten...? ga je bed opmaken, ditdat. dan zeg ik: Ja, dan doe ik de deur toch dicht? Nee, dat is niet goed, want de gasten moeten het zien! (Hoe perfect hun dochter wel niet is.) En nog steeds, welke gasten?
Mijn stiefpa kan er niet tegen als ik niet in beweging ben of actief bezig ben met mijn hobby. Toevallig is mijn hobby webdesign (& computeren in het algemeen) maar dat is niet actief volgens hem. Dat is alleen maar zitten en kijken. Ja, wat doet hij dan? Zitten en kijken, achter de tv. Of zitten en met een lijmtubetje klooien, voor zijn modelboot. En als hij zijn bui weer aanheeft, loop hij naar mijn kamer toe, trekt hij de stekker eruit en moet ik actief doen. ja, wat? (Dan krijg ik meestal te horen dat ik moet gaan fietsen, maar dan kunnen ze me naar het ziekehuis brengen voor mijn knie >.< )
Als zij om 7 uur wakker zijn moet ik dat ook. Dan moet ik direct het bed uit, hophophop actief (letterlijk), het liefst ook nog ochtendgymnastiek en alles moet zo actief mogelijk. Als ik na een half uur nog steeds op bed leg dan word ik zowat het bed uitgeslagen omdat ik een luie, apatische kutpuber ben.
Mijn zusjes janken vaak en als ik erbij zit krijg ik daar de schuld van, dat ik ze aan het janken heb gemaakt. Dan is mn stiefpa helemaal pissed off en krijg ik een keiharde klap voor mn kanus terwijl ik niks heb gedaan
Mijn mutti schept op over me. Ja, ze zit in 5vwo, echt heel slim, ditdat, etc. Waarom? Ik mag dan wel de enige vwo-scholier zijn uit de hele familie (ik kom uit een mavofamilie zegmaar) maar voor de rest ben ik een normaal mens

Als mijn opa en oma (ouders van mutti) op visite zijn gaat het altijd maar over 2 dingen: Mijn broer en geld. En dan wordt mijn mening erover gevraagd, terwijl ik er niks mee te maken wil hebben. Ook krijgen ze te horen van hen dat ik nog steeeeeds geen werk heb gevonden en dan worden ze boos op me omdat ik apatisch en lui ben volgens hen.
Werk waar ik redelijk geschikt voor ben is vanaf 18 jaar
Niet doordenken
En vind ik geschikt werk is het te ver weg 
Ik heb weleens woorden met mijn stiefpa en dan is mn mutti het roooooerend mee eens met hem! terwijl ze weet dat ik gelijk heb. Als hij weer op zijn eiland zit (hij werkt op een booreiland) dan vraag ik weleens waarom dat zo is. Zegt ze: "Ja, ik ben het niet altijd met hem eens hoor." Nou, waarom geef je hem dan altijd gelijk, je bent toch verbaal sterker dan hem?
Dit was het zo ongeveer wel