abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74966967
Toen mijn ex en ik uitelkaar gingen in april 2008, heb ik nav daarvan op mijn eigen naam, een rechtsbijstandverzekering afgesloten. Vorige maand heb ik via die verzekering een advies gevraagd over een conflictje met mijn ex. Toen werd mij dus verteld, dat ik bij deze vorm van verzekering geen recht heb op rechtsbijstand bij zaken die voortvloeien uit het beeindigen van een relatie. Ik vind dit curieus; die verzekering staat alleen op mijn naam, en is afgesloten NA het verbreken van de relatie. Ik geef toe dat ik de kleine lettertjes misschien iets beter had moeten lezen, maar ik vind het toch vaag...
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_74967071
Misschien wel verstandig van die RBV dat ze niet voor het karretje gespannen willen worden van mensen die hun ex nog een trap na willen geven.
Dat gaat natuurlijk niet over jou, maar je zult ze de kost moeten geven die hun ex nog even willen vernederen door een paar onbenulligheden te eisen.
Terecht dus dat de verzekering zegt: los je relatieproblemen zelf op.
pi_74967100
Geen enkele RVP geeft dekking bij dit soort zaken, logischerwijs.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 24 november 2009 @ 16:57:18 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74967112
Nee, het volgende is aan de hand: de situatie met je ex speelde al voordat je de verzekering afsloot. Je bent verzekerd bij zaken die zich al afspelen op het moment dat je de verzekering afsluit. Meestal duurt het 3 maanden voordat de verzekering ingaat.
Staat ook in je voorwaarden, als het goed is.

-edit- verder valt dit waarschijnlijk ook in het hokje "(echt-)scheidingen" van de verzekering; aar moet je ook specifiek voor verzekerd zijn.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74967117
Klopt.. Dit is voor zover ik weet bij alle verzekeringen zo.
Niet bij echtscheiding en voogdijzaken.
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:00:36 #6
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_74967221
Volgens mij is onder vrijwel alle standaard rechtsbijstandspolissen de dekking uitgesloten voor conflicten die ontstaan uit verbroken liefdesrelaties.

Heb zelf niet zo'n verzekering, dus weet het niet 100% zeker, maar ik zou even goed in de voorwaarden kijken.
pi_74967318
stond gewoon in de voorwaarden dus.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_74967537
Kwam ik 10 jaar geleden ook achter toen dus gelijk opgezegd kutverzekeringen
pi_74967596
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:10 schreef frankenhelga het volgende:
Ah, weer iemand die te lui is verzekeringsvoorwaarden te lezen, anders was het geen verrassing geweest dat iets buiten de dekking viel

En TS, wat hierboven gezegd is, echtscheiding e.d. zijn standaard uitgesloten op dit soort polissen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:12:51 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74967617
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Geen enkele RVP geeft dekking bij dit soort zaken, logischerwijs.
Precies. Ik heb niet eens zo'n verzekering en ik weet dit zelfs!
Waarom sluit je een verzekering af als je niet weet waar je voor verzekerd bent? Wat is dan het nut van die verzekering?! Sluit hem dan niet af...
censuur :O
pi_74967652
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:10 schreef frankenhelga het volgende:
Dus nu zit je nog steeds samen in één username?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74967675
Ah, weer iemand die te lui is verzekeringsvoorwaarden te lezen, anders was het geen verrassing geweest dat iets buiten de dekking viel

Er zijn ook mensen die werken om de economie aan de gang te houden dus niet overal tijd voor hebben en dan vooral kleine lettertjes lezen en dit was 10 jaar geleden immidels wel gelukkig
maar wel zonder rechtsbijstand
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:16:28 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_74967719
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:14 schreef frankenhelga het volgende:

Er zijn ook mensen die werken om de economie aan de gang te houden dus niet overal tijd voor hebben en dan vooral kleine lettertjes lezen en dit was 10 jaar geleden immidels wel gelukkig
maar wel zonder rechtsbijstand
Ah, dus als jij een huis of een auto koopt lees jij ook nooit de voorwaarden? Wat zul jij een hoop miskopen gedaan hebben en jezelf tekort gedaan hebben. Dat je werkt wil niet zeggen dat je geen eigen verantwoordelijkheid hebt bij het onderzoeken van de voorwaarden bij het kopen van een product in zijn algemeenheid of een verzekering in dit geval. Dus ga jij fijn de economie draaiende houden, lees ik wel wat ik koop

Maar wel fijn dat je nu wel gelukkig getrouwd bent
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74967785
Maar goed de rechtsbijstand kan je niet helpen.

Wat wilde je aan ze vragen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')