Ook bij mij begint een lampje te brandenquote:
Dat is een heel anders ietsquote:Op maandag 23 november 2009 21:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Cashcow bedoel je? (of in elk geval één van de kwadranten hiervan)
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/BCG-matrix
Neuh, producten wisselen binnen dit schemaquote:
inderdaad, het is ook Marketing!!!quote:Op maandag 23 november 2009 21:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh, producten wisselen binnen dit schema
Afroompolitiek kan onderdeel zijn van de strategie van een Cashcow of 1 van de andere. Afromen en de BCG staan los van elkaar.quote:Op maandag 23 november 2009 21:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh, producten wisselen binnen dit schema
BCG matrix geeft de fase van de product levensloop aan. Dat heeft niet noodzakelijk met hoge of lage prijs te maken. Wat TS beschrijft is duidelijk skimming.quote:Op maandag 23 november 2009 21:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Cashcow bedoel je? (of in elk geval één van de kwadranten hiervan)
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/BCG-matrix
Dat weet ikquote:Op maandag 23 november 2009 21:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Afroompolitiek kan onderdeel zijn van de strategie van een Cashcow of 1 van de andere. Afromen en de BCG staan los van elkaar.
Het lijkt me duidelijk dat het antwoord al gegeven is. Zie ook de reactie van barcaconia boven je.quote:Op maandag 23 november 2009 21:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat weet ik
De vraag is of TS dat bedoelde
Ík weet wel wat het isquote:Op maandag 23 november 2009 21:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat het antwoord al gegeven is. Zie ook de reactie van barcaconia boven je.
Waarom begin je dan over de BCG, dat snap ik even niet, aangezien het antwoord op de vraag van TS gegeven is.quote:
Omdat het wel degelijk iets is dat in de BCG kan plaatsvinden.quote:Op maandag 23 november 2009 21:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom begin je dan over de BCG, dat snap ik even niet, aangezien het antwoord op de vraag van TS gegeven is.
Ze verkopen ook appels in de supermarkt, dat maakt het nog geen appelwinkel.quote:Op maandag 23 november 2009 21:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat het wel degelijk iets is dat in de BCG kan plaatsvinden.
Is gewoon marketing. Het is vaak een keuze van de fabrikant om een product hoog in de markt te zetten, en het hoeft niet eens per se om elektronica te gaan.quote:Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Fastmatti het volgende:
Volgens mij heeft het helemaal niks met marketing te maken. Alle elektronica is in het begin duur vanwege de ontwikkelkosten. Nu zit de concurrentie ook niet stil dus na verloop van tijd komt er een beter product op de markt voor dezelfde prijs. Om toch te kunnen blijven verkopen zal de prijs omlaag moeten.
Marktwerking is dus het enige juiste antwoord.
Niet waar.quote:Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Fastmatti het volgende:
Volgens mij heeft het helemaal niks met marketing te maken. Alle elektronica is in het begin duur vanwege de ontwikkelkosten die terugverdiend moeten worden. Daarbij zijn de productieaantallen nog beperkt omdat het een nieuw product is dus kan de prijs hoger zijn. Nu zit de concurrentie ook niet stil dus na verloop van tijd komt er een beter product op de markt voor dezelfde prijs. Om toch te kunnen blijven verkopen zal de prijs omlaag moeten.
Marktwerking is dus het enige juiste antwoord.
klopt, gebeurt ook veel met babyproducten (bijv. Stokke en Bugaboo)quote:Op maandag 23 november 2009 22:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Is gewoon marketing. Het is vaak een keuze van de fabrikant om een product hoog in de markt te zetten, en het hoeft niet eens per se om elektronica te gaan.
Babyspullen (en ook dierenspullen) zijn sowieso absurd duur. Lijkt wel of er een factor drie overheen gaat als het voor kinderen bestemd is.quote:Op maandag 23 november 2009 22:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
klopt, gebeurt ook veel met babyproducten (bijv. Stokke en Bugaboo)
Nee hoor, een fabrikant kan er ook voor kiezen om een product direct voor een relatief lage prijs het product in de markt te zetten (met een lagere winstmarge dus) maar op deze manier direct een groter volume te verkopen en een flinke penetratiegraad te behalen (en op deze manier de kosten terug te verdienen).quote:Op maandag 23 november 2009 22:26 schreef Fastmatti het volgende:
De productieaantallen zijn in het begin laag dus gaat de prijs omhoog. Logisch dat alleen de fanboys overblijven om hem te kopen. Eigenlijk zeg je hetzelfde als ik, maar hang je het aan de marketing op. Terwijl het eigenlijk gewoon de normale marktwerking is.
Neuh... alleen als je iets 'exclusiefs' wilt hebben. Bugaboo wordt in de markt gezet als de Mac onder de kinderwagens. Overigensn zal Bugaboo nooit afromen als marketingstrategie gebruiken.quote:Op maandag 23 november 2009 22:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Babyspullen (en ook dierenspullen) zijn sowieso absurd duur. Lijkt wel of er een factor drie overheen gaat als het voor kinderen bestemd is.
Productieaantallen hoeven niet laag te zijn op het begin, dat is een keuze vaak. Ik kan ook 10.000 nieuwe Wii's maken terwijl ik weet dat de vraag bij prijs ¤300 ongeveer 10.000 zal zijn.quote:Op maandag 23 november 2009 22:26 schreef Fastmatti het volgende:
De productieaantallen zijn in het begin laag dus gaat de prijs omhoog. Logisch dat alleen de fanboys overblijven om hem te kopen. Eigenlijk zeg je hetzelfde als ik, maar hang je het aan de marketing op. Terwijl het eigenlijk gewoon de normale marktwerking is.
http://www.percent.nl/onl(...)iption.asp?DescID=20quote:Afroompolitiek
Afroompolitiek houdt in, dat voor een nieuw product aanvankelijk een hoge prijs wordt gevraagd, waarna deze prijs vervolgens geleidelijk wordt verlaagd om steeds nieuwe kopersgroepen te bereiken.
Deze vorm van prijsbeleid wordt vaak toegepast bij nieuwe producten, waarvan de producent een voorsprong heeft op zijn concurrenten en waarvan aanvankelijk nog geen grote aantallen op de markt kunnen worden gebracht. In de regel gaat het om duurzame consumptiegoederen.
Afroompolitiek kan alleen worden toegepast wanneer de producent een duidelijke voorsprong op zijn concurrenten heeft. Deze zullen immers (aangelokt door de relatief hoge prijs) trachten ‘tot de markt toe te treden’ door het product na te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |