abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74942231
Geachte mede-fokkers.

Ik zit met een probleempje. Voorheen had ik mijn pc altijd doorgelust naar mijn tv. Nu staat er windows 7 op en ik krijg het niet voor elkaar. De tv is ondetecteerbaar lijkt het wel. De materialen:

Videokaart: 9800gt met 2x dvi en 1x svideo
tv: grundig xentia 32 inch breedbeeld (ja, nog een crt )
Kabel: svideo.

Wat hebben we geprobeerd? Tv gecontroleerd juiste kanaal, bekabeling goed aangesloten,drivers videokaart geupdate. Wat ik ook probeer, windows detecteert de tv gewoon niet. Vreemd genoeg heeft deze het voorheen met exact dezelfde materialen wel gedaan (ook onder 7 btw).

Iemand suggesties?

Vriendelijk bedankt!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  maandag 23 november 2009 @ 17:18:03 #3
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_74942265
Kan je detectie niet forceren via Nvidia driver?
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_74942533
@ jslavenburg:

Bedankt, maar zo ver was ik al.. Daarbij gaf ik ook aan dat het reeds gewerkt heeft, dus dat verklaart niet waarom hij nu helemaal niks meer vind?

@ DaCybrSrfr: Heb driverversie 8.16.11.9107 van de videokaart. Heb even gekeken en er is een onderdeel genaamd "rigoreuze beeldschermdetectie". Helaas is deze niet zo rigoreus als aangegeven want ook deze vind helemaal niks
pi_74943621
Hier zelfde probleem... 1 x gewerkt en nu lukt het niet meer
pi_74943677
instellingen op je pc ook wel goed staan dan? vaak moet je handmatig het beeldscherm omzetten naar een extern 2e beeldscherm (je tv dus)

hoewel je in windows 7 ook gewoon de muis uit het beeld kunt slepen, dan gaatie ook naar het externe scherm
Gewoon, omdat het kan.
pi_74944588
Probeer alleen je dvi aansluitingen te gebruiken
pi_74945509
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:02 schreef Adames het volgende:
Probeer alleen je dvi aansluitingen te gebruiken
Met een crt
So we just called him Fred too
pi_74946702
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:27 schreef Cothen het volgende:

[..]

Met een crt
Vanuit gaande dat het DVI-I is, kan je met een adapter naar VGA gaan. Geeft in ieder geval miner problemen dan het rampen S-Video
pi_74965213
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:03 schreef -AnneX- het volgende:
instellingen op je pc ook wel goed staan dan? vaak moet je handmatig het beeldscherm omzetten naar een extern 2e beeldscherm (je tv dus)

hoewel je in windows 7 ook gewoon de muis uit het beeld kunt slepen, dan gaatie ook naar het externe scherm
Dat klopt, echter zal dan wel eerst de tv gedectecteerd moeten worden. Nu valt er weinig in te stellen omdat 7 aangeeft dat ik alleen mijn monitor in gebruik heb.. Het lijkt erop dat hij de svideo kabel gewoon niet ziet op de aansluiting.
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:00 schreef Adames het volgende:

[..]

Vanuit gaande dat het DVI-I is, kan je met een adapter naar VGA gaan. Geeft in ieder geval miner problemen dan het rampen S-Video
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Helaas heb ik die kabel niet in bezit. Maar deze hou ik even in gedachten. Als er geen andere opties voorbij komen zal ik eens kijken naar zo'n kabel..

Iemand anders nog suggesties? Overigens bedankt voor de reacties allemaal
pi_74965251
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:00 schreef Adames het volgende:
Ja, en dan? Van vga naar een crt, hoe doe je dat?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_74965340
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, en dan? Van vga naar een crt, hoe doe je dat?
Gewoon de stekker erin steken??
pi_74965378
Zijn er CRT-TV's met VGA aansluiting? !
pi_74965492
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zijn er CRT-TV's met VGA aansluiting? !
aaah, ik dacht dat het een CRT-monitor was...da's nogal een verschil

Als je tv geen DSUB of DVI heeft zul je inderdaad via s-video moeten gaan (er zijn wel kabeltjes te vinden van VGA naar SCART maar werkt vaker niet dan wel).

Ik heb dat bij mijzelf ook zo gedaan op een EN8500GT-kaartje en werkt prima onder Windows 7. Het scherm zelf wordt inderdaad niet herkend (wordt weergegeven als een non-PnP beeldscherm, daar waar Vista netjes zag dat het een TV was) maar werkt verder wel helemaal naar behoren. Waarschijnlijk een driver-issue. Er zijn pas weer nieuwe drivers voor GeForce kaarten onder Windows7 uit gekomen; Welke kaart heb je precies erin zitten?
pi_74965684
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:39 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

aaah, ik dacht dat het een CRT-monitor was...da's nogal een verschil
Aah

Nee ok, dan heb ik ongelijk. Ging er ook van uit dat het monitor was.
pi_74965743
Oh, en TS, heb je al geprobeerd de TV aan te zetten voordat je de PC opstart?
pi_74965781
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, en TS, heb je al geprobeerd de TV aan te zetten voordat je de PC opstart?
da's inderdaad wel een heel belangrijke ja... alles aansluiten en aanzetten en DAN pas je pc opstarten (alleen de eerste keer nodig, daarna is het wel een "verplichting" je tv aangesloten te laten bij het booten, maar je hoeft niet je tv aan te hebben staan)
pi_74971721
Bij mij doet het het nu. Heb ook eerst de tv aangezet en toen de laptop zoals aangeraden hier mar dat hielp niets. Zag wel een flikkering op de tv dus komt wel iets van signaal door de kabel.
Heb vervolgens gekozen voor bureaublad uitbreiden naar tv en zag toen via windowstoets-P dat hij daar nog op dupliceren stond ipv uitbreiden. Hier ook voor uitbreiden gekozen en voila, hij werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')