Ook veel homo's en hetero's zijn niet per definitie op zoek naar een relatie en alles wat daarbij komt kijken hoor. Een one-nighter kan ook heel fijn zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:04 schreef Mr.44 het volgende:
maar waar de echte pedofiel naar zoekt is een relatie zoals een hetero of homo die heeft met een volwassene. het gaat niet alleen om seks maar om alles wat bij een normale relatie komt kijken
Wat zou je als 8-jarige fantastisch hebben gevonden? Die blondine van 20, die lekkere hunk van 20? Of die vrouw van 47? Je geeft namelijk geen antwoord op de vraag die ik stel.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:02 schreef Molurus het volgende:
Hoezo waarschijnlijk zonder seksuele gevoelens? Ik heb toch een vrij grote mate van zekerheid dat ik dat op 8 jaar fantastisch gevonden zou hebben. Op die leeftijd ben je niet in staat om een zaadlozing te krijgen, of zelfs maar een stijve. Maar je neemt hier simpelweg aan dat kinderen op die leeftijd totaal niet geinteresseerd zijn in seksualiteit. Dat betwijfel ik echt.
En hoe wil je dan in vredesnaam bepalen of het tegen de wil van het kind was? Gewoon op de man af vragen? Want in jouw ogen zijn kinderen van 8 kennelijk zo volwassen dat ze daar wel een zelfstandig antwoord op kunnen geven, los van enige invloed, druk, of dreigementen van buitenaf. Lichamelijke schade is misschien deels waarneembaar, maar geestelijke schade lijkt me moeilijk meetbaar. Als dat jochie van 8 op z'n 18e een meisje van 20 verkracht, is dat dan een gevolg van hetgeen hij heeft meegemaakt als jochie van 8 en zijn hieruit voortvloeiende opvatting over vrouwen? Lastig, lijkt me.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:02 schreef Molurus het volgende:
Helemaal mee eens. Ik vind het dan ook eigenaardig dat voor veel mensen de wet bepalend is voor wat wel of niet ethisch verwerpelijk is. De belangrijkste overweging, lijkt mij, is of er iets gebeurt tegen iemands zin in, en of er iemand geestelijke en/of lichamelijke schade oploopt. En niet zozeer het culturele beeld dat daarvan bestaat.
Dat je erkent dat er ergens een grens moet zijn, is mooi. En aangezien je tot nu toe nog geen concreet, beter uitvoerbaar en realistischer voorstel hebt gedaan, lijkt de wettelijke leeftijdsgrens me toch echt veruit de minst slechte optie. Dat er ook sprake kan zijn van misbruik wanneer het slachtoffer ouder dan 16 dan wel 18 is, is evident. Dat is geen discussiepunt hier.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:02 schreef Molurus het volgende:
Dat je ergens een grens moet trekken ben ik het helemaal mee eens, puur om kinderen te beschermen tegen misbruik. Maar de discussie over de seksualiteit van kinderen (en tieners) heeft tegenwoordig niets rationeels meer. Misbruik moet absoluut voorkomen worden, maar dat betekent niet dat als je de grens (volledig arbitrair) op 16 jaar stelt dat seks met iemand jonger dan 16 per definitie misbruik is. Misbruik kan net zo makkelijk als je 5 jaar ouder bent.
Als je erop staat, in die volgorde: ja, nee, nee.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:21 schreef isogram het volgende:
Wat zou je als 8-jarige fantastisch hebben gevonden? Die blondine van 20, die lekkere hunk van 20? Of die vrouw van 47? Je geeft namelijk geen antwoord op de vraag die ik stel.
De meeste mensen geven de voorkeur aan volwassen partners. Dat zal voor 20-jarige blondines vast niet anders zijn.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:38 schreef duracellkonijntje het volgende:
@ Molorus
Het zijn niet altijd knappe blondines van 20 die in zijn voor een geil avontuurtje met een 8-jarig kind.Een beetje blondine van 20 kan een vriend krijgen.
Ja, bij meerdere diersoorten komt sex met "kinderen" voor, het beste voorbeeld zijn de bonobo apen, maar er blijken ook andere soorten te zijn waar het voor komt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 10:58 schreef Knipoogje het volgende:
Komt pedofilie ook voor in het dierenrijk (behalve dan mensen)? Homofilie wel. Als pedoseksualiteit alleen bij mensen voorkomt lijkt me het toch vooral een geestesziekte.
maar die bonobo's doen t met iedereen.. ik weet niet of er bonobo's zijn die het alleen met kleine bonobotjes doenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ja, bij meerdere diersoorten komt sex met "kinderen" voor, het beste voorbeeld zijn de bonobo apen, maar er blijken ook andere soorten te zijn waar het voor komt.
Klopt beide, maar een persoon die het zowel met kinderen als volwassenen doet, blijft ook een pedo, in ieder geval gedeeltelijk...quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:35 schreef Yorrit het volgende:
[..]
maar die bonobo's doen t met iedereen.. ik weet niet of er bonobo's zijn die het alleen met kleine bonobotjes doen
ik denk dat je mensen en andere dieren niet zo kunt vergelijken, hersenfuncties verschillen daarvoor teveel..
Gaat het om het "doen" of om het "aangetrokken zijn tot"?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Klopt beide, maar een persoon die het zowel met kinderen als volwassenen doet, blijft ook een pedo, in ieder geval gedeeltelijk...
nee dan doet ie het gewoon met kinderen. pedofilie is het primair sexueel aangetrokken voelen tot kinderen. Net als dat heteromannen zich primair aangetrokken voelen tot vrouwen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Klopt beide, maar een persoon die het zowel met kinderen als volwassenen doet, blijft ook een pedo, in ieder geval gedeeltelijk...
hoe bedoel je dit?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:01 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Gaat het om het "doen" of om het "aangetrokken zijn tot"?
Ik denk dat iedere man (vrouwen weet ik niet) enigerlei pedosexueel is (met uitzondering van mannen die bij het zien van een naakte 17-jarige misselijk worden)
Ik zie WEL redenen om pedofilie anders te behandelen en te benaderen dan homoseksualiteit. Ik heb al uitgelegd waarom. Verder gaat je vergelijking richting wetgeving nogal mank. Zoals we al hebben vastgesteld, moet je bij pedofilie ERGENS een grens trekken. Kinderen hebben nu eenmaal de eigenschap dat ze verschillend zijn. Sommigen zijn als 13-/14-jarigen al heel volwassen, anderen zijn als 17-jarige nog heel kinderlijk. De ontwikkeling van alle kinderen loopt niet gelijkop, vandaar dat ergens een arbitraire grens is aangebracht: 18 jaar.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:56 schreef Molurus het volgende:
En om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: ik zie in principe geen reden om pedofilie wel als een geestesziekte uit te leggen waar we (hier in Nederland) dat niet doen mbt homofilie. Het zijn allebei aangeboren 'afwijkingen' waar je niet zomaar vanaf komt.
De reden dat men in dit topic geneigd is om het een wel uit te leggen als een ziekte en het ander niet, is omdat men het een onwenselijk acht en het ander niet. Dat laatste ben ik het in grote lijnen mee eens, maar zie ik niet als een argument voor het eerste. Dat men in Iran homoseksualiteit onwenselijk vindt is tenslotte ook geen argument om het een ziekte te noemen.
De reden waarom ik het vroeg, is om de hypocrisie bij mensen aan de kaak te stellen. Je ziet dat hier op Fok! heel vaak. Als een minderjarig jochie is misbruikt door bijvoorbeeld een lerares op school, wordt er niet ingegaan op dat misbruik, maar wordt de juf langs de meetlat van schoonheid gelegd. Is ze toevallig knap en aantrekkelijk, dan heeft zo'n jongetje "geluk" gehad, zijn mensen jaloers op dat jongetje, vinden ze dat hij er lekker vroeg bij is en zouden zij zo'n kans ook grijpen.... en meer van dat soort uitlatingen.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:24 schreef Molurus het volgende:
Als je erop staat, in die volgorde: ja, nee, nee.
Ik was inderdaad op die leeftijd al bewust hetero en had bewust een voorkeur voor mooie vrouwen tov lelijke vrouwen.Wilsbekwaam? Dat niet. Maar als een lekkere hunk van 20 seks met me had gewild op die leeftijd had ik daar zeker 'nee' tegen gezegd. (Wanneer er geen enkele sprake was van dwang natuurlijk.)
Maar nu de interessante: hoe beantwoord jij je eigen vraag? Hoe zou jij als 8-jarige gereageerd hebben, denk je, wanneer respektievelijk een blondine van 20 een lekkere hunk van 20 en een 47-jarige vrouw je hadden voorgesteld om seksspelletjes te spelen? En in welke mate zou je daar denk je schade van hebben ondervonden?
In zekere zin is het inderdaad best zielig. Mogelijk is pedofilie ook geen keuze, maar dat maakt een vergelijking met homo- of heteroseksualiteit nog niet gerechtvaardigd. Het is een afwijking omdat één van beide sekspartners wilsonbekwaam is. Er is geen gelijkwaardigheid, zoals die er ook niet is wanneer je seks hebt met dieren of lijken. En van een man die constant (volwassen) vrouwen verkracht, zullen we ook zeggen dat hij een seksuele stoornis of afwijking heeft, vanwege dezelfde redenen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 10:58 schreef Knipoogje het volgende:
Heb overigens wel medelijden met pedofielen. Het verruineert je leven nogal. Als je toegeeft aan je drang hoor je thuis in de cel want dan ruineer je de levens van anderen en als je er niet aan toegeeft wordt je hopeloos gefrustreerd. Als je pedo bent, ben je gewoon de sjaak. En of het nou een ziekte is of genetisch bepaald, pedo zijn is geen keuze.
flauwekul, wat heeft de wilsbekwaamheid van de partner er mee te maken? Je hebt pedofiele gevoelens en dat heeft niks met partners te makenquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:03 schreef isogram het volgende:
[..]
In zekere zin is het inderdaad best zielig. Mogelijk is pedofilie ook geen keuze, maar dat maakt een vergelijking met homo- of heteroseksualiteit nog niet gerechtvaardigd. Het is een afwijking omdat één van beide sekspartners wilsonbekwaam is.
nee, we zeggen dat hij een afwijking heeft omdat hij zochzelf niet in de hand kan houdenquote:Er is geen gelijkwaardigheid, zoals die er ook niet is wanneer je seks hebt met dieren of lijken. En van een man die constant (volwassen) vrouwen verkracht, zullen we ook zeggen dat hij een seksuele stoornis of afwijking heeft, vanwege dezelfde redenen.
...en dat wil zeggen?quote:Een veelgehoord argument om pedofilie en homoseksualiteit op één hoop te vegen, is juist dat beiden geen keuze zijn en genetisch zo zijn bepaald (en daarom een afwijking). Mensen die dat zeggen, gaan er alleen erg makkelijk aan voorbij dat heteroseksualiteit ook geen keuze is.
Ik heb totaal geen homoseksuele of pedofilie gevoelens, ideeën of verlangen, ik vind pedofilie en homoseksualiteit 'vies', 'raar' en 'fout', maar voel me op geen enkel wijze aangetrokken om deze daden te verrichten, op geen enkel niveau.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:31 schreef SingleCoil het volgende:
Ik bedoel dat iedere man wel engizins pedo is, zoals ook iedere man enigzins homo is. Dus iedere man wordt wel in enige mate aangetrokken tot datgene wat we "vies", "raar" of "fout" vinden. Dat zal bij de een sterker zijn dan bij de ander, maar het is niet zo dat sommige mensen pedo zijn en anderen niet.
Of je het ook daadwerkelijk met kinderen doet is een andere zaak, daar zijn nog heel wat redenen voor te bedenken - ethische, morele, fysieke, juridische, noem maar op.
Ah, jij bent dus die ene kerel die bij het ontvangen van sexuele voorstellen van een naakt 17-jarig meisje zich walgend afkeert? Dan ben je idd niet pedofiel. En ook niet normaal, trouwens.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen homoseksuele of pedofilie gevoelens, ideeën of verlangen, ik vind pedofilie en homoseksualiteit 'vies', 'raar' en 'fout', maar voel me op geen enkel wijze aangetrokken om deze daden te verrichten, op geen enkel niveau.
Yep, in beide gevallen. Kun je er wat mee?quote:Maar jij bent dus wel (partieel) pedo en homo en generaliseert - al dan wel onderbouwend - jouw voorkeuren over alle mannen?
17 jaar is geen pedofilie meer...quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ah, jij bent dus die ene kerel die bij het ontvangen van sexuele voorstellen van een naakt 17-jarig meisje zich walgend afkeert? Dan ben je idd niet pedofiel. En ook niet normaal, trouwens.
[..]
Yep, in beide gevallen. Kun je er wat mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |