abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75130344
Ben het er uiteraard ook mee eens

Behalve het Beta bashen, zo slecht qua kwaliteit is ie bij verre niet maar het mocht de pret niet deren, erg vermakelijke aflevering.
pi_75130814
Nou, kennelijk slecht genoeg om ervoor te zorgen dat de reputatie van Lancia in de UK onherstelbaar beschadigd was. Als ze zich compleet terugtrekken uit een land moet er toch wel iets aan de hand zijn geweest met die auto, zou je denken.
  maandag 30 november 2009 @ 00:22:11 #178
182073 invine
blablabla etc.
pi_75131526
Als de pers je volledig de grond in boort vind ik dat ook niet zo gek Verder was Ford te verwachten als publieks keuze, ik vond dat VW erg hoog scoorde..

Maar delta, een beetje een vergeten merk. Het is ook niks meer tegenwoordig
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_75131845
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:48 schreef k_man het volgende:
Nou, kennelijk slecht genoeg om ervoor te zorgen dat de reputatie van Lancia in de UK onherstelbaar beschadigd was. Als ze zich compleet terugtrekken uit een land moet er toch wel iets aan de hand zijn geweest met die auto, zou je denken.
Elk merk roestte toen als een malle in het Engelse klimaat.

Maar omdat Lancia het hogere segment bediende kregen ze de beruchte Engelse tabloids over zich heen en de manier waarop ze het oplostten was heel netjes naar de klanten toe, maar niet zo handig richting de pers.

Het werd gewoon volledig opgeblazen, in het Engelse klimaat begonnen de ophangingspunten in het subframe snel te roesten, maar dat was ook weer niet direct een ramp...
Door het hele debacel zijn er uiteindelijk nog heel wat latere serie Beta's geweest met uitstekende roestprotectie voor die tijd.

Maar het leed was al geschied, door de media was het merk kapot gemaakt en kwam het nooit meer goed met de verkoop met uiteindelijk de terugtrekking van de markt in 1994.

Zie ook dit vermakelijke fragment van News at Ten. Als je het landelik nieuws haalt door een opgeblazen verhaal is er natuurlijk geen redden meer aan

pi_75144327
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:03 schreef invine het volgende:
* invine was het helemaal eens met top gear!

Lancia was niet in me opgekomen, maar die hebben wat prachtige apparaten gemaakt
Ik vind het vooral vergane glorie... Typische TG keuze derhalve. Controversieel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75151743
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind het vooral vergane glorie... Typische TG keuze derhalve. Controversieel.
Nee hoor. "het merk met de meest geweldige auto's", niet "wie maakt er op dit moment de meest geweldige auto's".
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_75152385
Nou ja, uit het item bleek wel hoe 'geweldig' die Lancia's waren. Behalve de looks deugde er niet veel aan.

Alleen is zo'n Delta HF Integrale stiekem toch wel een erg tof bakkie.
pi_75156073
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:09 schreef Frezer het volgende:

Nee hoor. "het merk met de meest geweldige auto's", niet "wie maakt er op dit moment de meest geweldige auto's".
Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.

Natuurlijk was de Integrale wel ruimer verkrijgbaar, maar hoe leuk die auto ook is, het is kwalitatief een drama.

Ik blijf dus bij mijn mening: controversieel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 30 november 2009 @ 19:42:19 #184
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75156252
Het is toch inmiddels wel algemeen bekend dat Top Gear meer entertainment is dan een vooraanstaand journalistiek programma?
Dat Top Gear een andere keuze maakt dan veel anderen zouden doen is altijd te verwachten. Ik had ze nog wel Jaguar of Aston Martin kunnen zien kiezen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75156466
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
Het is toch inmiddels wel algemeen bekend dat Top Gear meer entertainment is dan een vooraanstaand journalistiek programma?
Dat Top Gear een andere keuze maakt dan veel anderen zouden doen is altijd te verwachten. Ik had ze nog wel Jaguar of Aston Martin kunnen zien kiezen.
Daarom noemde ik het ook een typische TG keuze.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 30 november 2009 @ 19:47:38 #186
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75156503
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daarom noemde ik het ook een typische TG keuze.
Ahja, die had ik even gemist
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75156576
Quattro van Audi

Maar de Boxer van Porsche is king
  maandag 30 november 2009 @ 19:53:04 #188
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_75156748


Paar jaar geleden half Italië en Zwitserland afgereden om een nette te zoeken.
Je wilt niet weten hoeveel (verborgen) ellende er tussen zat.
Ook heel wat totaal in elkaar geklapte bakkies gezien op terreinen van handelaren/sloperijen in de omgeving van de Alpen
Onderdeelvoorzienig is gewoonweg slecht. deskundige garage is ook nioet gemakkelijk te vinden.
Uiteindelijk maar een laffe "klassieker" gekocht.


on-topic: typisch Top Gear onderwerp.
Valt mij nog mee dat Bristol of Morgan niet heeft gewonnen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_75157875
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.

Natuurlijk was de Integrale wel ruimer verkrijgbaar, maar hoe leuk die auto ook is, het is kwalitatief een drama.

Ik blijf dus bij mijn mening: controversieel.
Wat ze lieten zien is een redelijke doorsnede van wat Lancia heeft gemaakt. De Stratos is het enige model dat een echt op zichzelfstaand homologatie model is. De 037 is gebaseerd op de Montecarlo, de Integrale op de reguliere Delta ('s werelds eerste luxe hatch). Ook de andere modellen die ze showde zijn allemaal reguliere productie modellen.

Lancia is technologisch altijd trendsetter geweest; zelfdragen carrosserie, de v6 motor, VRmotoren, onafhankelijke wielophanging, voorwielaandrijving (in combi met betere wegligging dan veel achterwielaangedreven auto's uit die tijd). Daarnaast, ondanks dat ze zelden echt uitgesproken sportauto's hebben gemaakt, zijn ze altijd zeer succesvol geweest in autosport (aurelia, D50, Fulvia, Strato's, 037, Grale). Dan is er natuurlijk het design. De auto's verenigen dus heel veel kwaliteiten.

Porsche is alleen maar een sportwagen, en dan ook nog eens 40 hetzelfde, nooit echt vernieuwend. De Volkswagen onder sportwagens dus; gemiddeld. En Audi, ook 40 jaar meer van het zelfde, bijschaven ipv vernieuwen. Het enige model dat me echt kan bekoren is de oer quattro.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_75158440
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:15 schreef Frezer het volgende:

Wat ze lieten zien is een redelijke doorsnede van wat Lancia heeft gemaakt.
O?
quote:
De Stratos is het enige model dat een echt op zichzelfstaand homologatie model is. De 037 is gebaseerd op de Montecarlo,
Ja, de Peugeot 205 Turbo-16 was gebaseerd op de 205, maar technisch hadden die twee ook geen donder met elkaar te maken. De 037 is gewoon ook als homologatiemodel verkocht. 200 stuks als ik mij niet vergis (hetgeen het minimum was voor Groep B).
quote:
de Integrale op de reguliere Delta ('s werelds eerste luxe hatch).
Pardon?
quote:
Lancia is technologisch altijd trendsetter geweest
Dat durven velen te beweren over "hun" merk. Het was ooit een merk waar leuke auto's werden gebouwd, maar m.i. veel te weinig voor deze titel.
quote:
Porsche is alleen maar een sportwagen, en dan ook nog eens 40 hetzelfde, nooit echt vernieuwend. De Volkswagen onder sportwagens dus; gemiddeld.
Ja, heel gemiddeld.
quote:
En Audi, ook 40 jaar meer van het zelfde, bijschaven ipv vernieuwen. Het enige model dat me echt kan bekoren is de oer quattro.
Dat mag, maar breng het ajb niet als een feitelijke constatering...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75159540
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:15 schreef Frezer het volgende:
De auto's verenigen dus heel veel kwaliteiten.
Eh... ze missen de belangrijkste. Hét doel van een auto is namelijk om er mee van A naar B rijden.
pi_75159611
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
on-topic: typisch Top Gear onderwerp.
Valt mij nog mee dat Bristol of Morgan niet heeft gewonnen.
Dat zeg ik.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:45 schreef k_man het volgende:
Nou, ik weet het zo net nog niet. Ik vind wel dat Mercedes één van de merken is die het zouden moeten worden, maar bij Top Gear zullen ze wel weer via een of andere kromme redenering bij een heel ander merk uitkomen. Bij Bristol of zoiets obscuurs.
pi_75159646
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:49 schreef draaijer het volgende:
Quattro van Audi

Maar de Boxer van Porsche is king
Lees de OP anders nog even...
pi_75161933
Ferrari, als er 1 merk is dat bekend staat om hun auto`s, sportbijdrage en controversie....






pi_75163321
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]

Paar jaar geleden half Italië en Zwitserland afgereden om een nette te zoeken.
Je wilt niet weten hoeveel (verborgen) ellende er tussen zat.
Ook heel wat totaal in elkaar geklapte bakkies gezien op terreinen van handelaren/sloperijen in de omgeving van de Alpen
Onderdeelvoorzienig is gewoonweg slecht. deskundige garage is ook nioet gemakkelijk te vinden.
Uiteindelijk maar een laffe "klassieker" gekocht.


on-topic: typisch Top Gear onderwerp.
Valt mij nog mee dat Bristol of Morgan niet heeft gewonnen.
Integrales komen in 2 soorten. Goed onderhouden en waardeloos onderhouden.
Tussenweg is er eigenlijk gewoon niet. Dat zit 'm in het feit dat voor simpel onderhoud het motorblok er al uit moet, want je kan gewoon nergens bij. Veel onderhoud is dan ook geskipped helaas met alle gevolgen van dien.

En daar ben je ongetwijfeld achter gekomen tijdens je zoektocht
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.

Natuurlijk was de Integrale wel ruimer verkrijgbaar, maar hoe leuk die auto ook is, het is kwalitatief een drama.

Ik blijf dus bij mijn mening: controversieel.
Toch beter kijken er werd een hele lijst met modellen genoemd die niet aan bod kwamen maar wel geweldig waren.

En hoe kom je erbij dat de Integrale zo'n drama is. Dan zouden ze echt niet nog rond de nieuwprijs waard zijn...

Snap dat door de enorme Porsche bril, het perse Porsche moet zijn. Alleen reeel gezien staan er in het lijstje wat je noemt voornamelijk goede auto's, maar slechts een paar geweldige en een enkele waarvan ik denk hoe kan je die nou geweldig noemen
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:26 schreef k_man het volgende:
Nou ja, uit het item bleek wel hoe 'geweldig' die Lancia's waren. Behalve de looks deugde er niet veel aan.

Alleen is zo'n Delta HF Integrale stiekem toch wel een erg tof bakkie.
Tsja gooi het maar op de bouwkwaliteit, maar tot een aantal jaar na de overname door Fiat waren ze oerdegelijk met de bijnaam de Mercedes van Italië... en wat zou er verder niet deugen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Jimmie op 30-11-2009 23:39:30 ]
  maandag 30 november 2009 @ 22:30:32 #196
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_75163973
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
[..]


Moet je dit eens lezen over Bristol:
http://www.thetruthaboutcars.com/bristol-blenheim/
quote:
"What are the two things that can be seen from outer space?" the owner asked rhetorically. "The Great Wall of China and the panel gaps of a Bristol."
Als de chef je niet mot, mag je geen Bristol van ´m kopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_75165914
Klinkt als de soup-nazi.
pi_75165974
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:15 schreef Jimmie het volgende:
Tsja gooi het maar op de bouwkwaliteit, maar tot een aantal jaar na de overname door Fiat waren ze oerdegelijk met de bijnaam de Mercedes van Italië... en wat zou er verder niet deugen?
Ehm, je hebt het item in TG gezien toch? Ik ga het iig niet herhalen.
pi_75167327
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Ehm, je hebt het item in TG gezien toch? Ik ga het iig niet herhalen.
Kom op, je maakt een claim dat het allemaal niet deugt en herhaalt het nog eens, maar durft of kan 'm niet onderbouwen...

Uiteraard het stuk gezien en niks waarom ze niet zouden deugen en/of om van A naar B te gaan

Je moet tenslotte ook beseffen dat Top Gear behoorlijk overdrijft bij sommige dingen die genoemd worden.
pi_75168029
We hebben het nog steeds over het Top Gear item, toch? Volgens TG waren er eigenlijk maar twee dingen positief aan Lancia's: het uiterlijk en de inventiviteit. Alleen werd bij het laatste opgemerkt dat het bepaald niet noodzakelijk was dat al die noviteiten ook daadwerkelijk werkten.

Da's wel een érg magere basis om een merk te verkiezen tot merk met de meeste geweldige auto's, maar ja... da's TG. In een serieus programma had Lancia sowieso zo'n verkiezing nooit gewonnen, maar waarschijnlijk Mercedes: de uitvinder van de personenauto, ook erg inventief (denk bijv. aan alle snufjes op de S-klasse die later gemeengoed werden), ook met veel succes in de autosport (goed, er zijn best merken met meer succes), ook met spraakmakend design (bijv. 300SL), maar ook nog eens kwalitatief goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')