abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74932387
quote:
ROTTERDAM - Een op de vijf jongeren in Rotterdam heeft te maken met geweld in een relatie. Dat varieert van extreme jaloezie tot vernederingen in het openbaar en van slaan tot gedwongen seks.

De GGD in Rotterdam schat dat circa 5200 jongeren tussen de dertien en zestien jaar daar slachtoffer van zijn. Circa 84 procent van hen is vrouw.

Volgens verantwoordelijk wethouder Jantine Kriens (PvdA) denken veel jongeren dat het erbij hoort. ,,Maar dit gedrag kan een voorbode zijn van jarenlange ellende'', aldus Kriens. De GGD start maandag daarom in de havenstad een grote campagne met de titel LoverAlert.

,,We willen jongeren bewust maken van verkeringsgeweld en dat dit niet oké is'', aldus een GGD-woordvoerder.

Naast posters bij tramhaltes, in bushokjes en op scholen en advertenties in media, kunnen slachtoffers ook terecht bij de nieuwe LoverAlert-telefoonlijn van de GGD. ,,Met een relatietest op onze website kun je je lover testen'', aldus de zegsman.

Volgens de GGD is verkeringsgeweld een mogelijke voorbode van huiselijk geweld. Dat probleem is een van de speerpunten geworden van wethouder Kriens. Onder haar bewindt kwam er in Rotterdam een speciale meldcode huiselijk geweld. In de Maasstad zijn naar schatting 17.000 mensen slachtoffer van

bron : http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rkeringsgeweld.dhtml
Dat zijn ontzettend veel vrouwen na een snelle berekening kom ik uit op ongeveer 35% van de vrouwen tussen 13en16 jaar met geweld in een relatie heeft te maken. Ik zou vrouwen die worden mishandeld, graag willen helpen en uit de situatie halen.

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 23-11-2009 11:54:45 (proberen het topic te redden) ]
pi_74932449
Verkeringsgeweld... wat een rare term. Lijkt wel op verkeersgeweld.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_74932474
Inderdaad schijnen de meeste priesters geen hand naar jonge meisjes uit te steken....
Voor die 'jezus-aanhangende priesters', moet je dan weer eerder de kleine jongetjes waarschuwen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 23 november 2009 @ 10:01:59 #4
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74932483
quote:
Op maandag 23 november 2009 09:58 schreef matthijs.. het volgende:
Laat je redden van het komend oordeel door alleen Jezus christus.
Blijft een raar verhaal. Dat is ongeveer dezelfde tactiek als:

"Neem deze brandversekering van Ora anders want morgen steken we je huis in brand."
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74932511
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:00 schreef shouta het volgende:
Verkeringsgeweld... wat een rare term. Lijkt wel op verkeersgeweld.
Ze vinden jongeren zeker te jong om een relatie te kunnen hebben .
Cool story, Hansel.
pi_74932528
quote:
Op maandag 23 november 2009 09:59 schreef ThE_ED het volgende:
Lot, die was bijvoorbeeld ook heel aardig voor zijn dochters, herinner ik me
genesis19v7 Je bedoeld dat Lot zijn dochters, aan de inwoners van Sodom en Gomorra wilde geven om er mee te doen wat ze wilden
pi_74932535
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:02 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ze vinden jongeren zeker te jong om een relatie te kunnen hebben .
Noem het dan kalverliefdegeweld.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_74932577
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:03 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

genesis19v7 Je bedoeld dat Lot zijn dochters, aan de inwoners van Sodom en Gomorra wilde geven om er mee te doen wat ze wilden
Hij had natuurlijk geen verkering met ze, dat scheelt.
[KNE]-Mod
pi_74932695
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:06 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Hij had natuurlijk geen verkering met ze, dat scheelt.
Het was zeker verkeerd wat Lot daar deed, hij had twee gasten op bezoek namelijk engelen. De inwoners van Sodom en Gomorra hadden ze ook gezien en wilde ze verkrachten, toen stelde Lot voor om zijn maagdelijke dochters te geven.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 10:14:55 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74932723
Dat denken ze in Urk ook!
Laat de kinderen tot mij komen krijgt een vrolijke betekenis zo
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_74932729
Kom je niet om in het verkeer, dan wel in verkeringsgeweld..
Grappig trouwens dat hier een bekeringstopic over geopend wordt. Rotterdam had toch zoveel allochtonen? Is er sprake van een overlap?
Lijkt me trouwens gevaarlijk om moslims te gaan bekeren tot het gristenDOM...
  maandag 23 november 2009 @ 10:16:00 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74932742
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:13 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Het was zeker verkeerd wat Lot daar deed, hij had twee gasten op bezoek namelijk engelen. De inwoners van Sodom en Gomorra hadden ze ook gezien en wilde ze verkrachten, toen stelde Lot voor om zijn maagdelijke dochters te geven.
Ja, ik vraag je ook niet het verhaal na te vertellen.
Kun ja nagaan, god vond hem dus nog de good guy. Blijkbaar verlaagt iedereen zijn standaard weleens.
[KNE]-Mod
  maandag 23 november 2009 @ 10:20:34 #13
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_74932841
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Kom je niet om in het verkeer, dan wel in verkeringsgeweld..
Grappig trouwens dat hier een bekeringstopic over geopend wordt. Rotterdam had toch zoveel allochtonen? Is er sprake van een overlap?
Lijkt me trouwens gevaarlijk om moslims te gaan bekeren tot het gristenDOM...
ALsof verkeringsgeweld alleen voorkomt, bij mensen met buitenlandse ouders. Ik denk dat verkeringsgeweld bij autochtonen net zoveel voorkomt.
pi_74932890
Misschien kan een moderator het bekeringsgehalte verwijderen uit de OP? Dan kan de discussie weer gaan over het werkelijke onderwerp, want dat is triest genoeg.

Dit soort taferelen zijn wat mij betreft een direct resultaat van een gebrek aan normbesef, gebrek aan correctie, gebrek aan respect en veel te softe consequenties voor daders. Anders gezegd: je kunt het doen omdat je er makkelijk mee wegkomt.
pi_74932952
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:13 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit geen troll is

Jongen, ik raad je twee dingen aan:
1) Leer zelf te denken, je hebt tenslotte niet voor niks een gezond stel hersens gekregen (hoop ik).
2) En geloof niet zo klakkeloos al die sprookjes. Je bent misschien makkelijk kritisch naar de buitenwereld, maar wees dit dan ook naar jezelf toe.

Genoeg gepreek
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 23 november 2009 @ 10:29:41 #16
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_74933040
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:25 schreef Demophon het volgende:

[..]

... Je bent misschien makkelijk kritisch naar de buitenwereld, maar wees dit dan ook naar jezelf toe.

Genoeg gepreek
Ben ook kritisch naar mezelf, had het oordeel verdiend en ben door genade in Jezus gered.
  maandag 23 november 2009 @ 10:39:48 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74933265
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:24 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

2petrus2v7 en de steden Sodom en Gomorra tot as verbrand, tot omkering gedoemd en ten voorbeeld gesteld heeft voor hen, die goddeloos zouden leven, 7 maar de rechtvaardige Lot, die zwaar te lijden had onder de losbandige wandel dier zedelozen, heeft behouden 8 – want deze rechtvaardige heeft, onder hen wonende, dag aan dag zijn rechtvaardige ziel gekweld door het zien en horen van hun tegen alle wet ingaande werken –
hou toch op met quoten en probeer eens antwoord te geven..
Ohnee, je bent een troll, een obvious one ook nog.
[KNE]-Mod
pi_74933296
Je kunt er een bekeertopic van maken, een anti-moslim topic, wat je maar wilt.
Feit blijft dat blijkbaar binnen tienerverkeringen regelmatig meisjes afgeslagen worden.
In mijn omgeving hoor ik dat mishandeling best vaak voorkomt en dat veel meiden het zelfs normaal vinden dat ze regelmatig geslagen worden. En dat gebeurt echt niet alleen door loverboys en allochtoontjes!
"Meestal is hij wel lief, hoor"

Niet lang geleden hoorde ik van een vriend het verhaal dat zijn 15-jarige dochter ook in zo'n relatie verzeild was geraakt. Totdat haar oudere broer er wat over hoorde. De meppende held had ineens geen enkele belangstelling meer voor het meisje.

Ik snap die jongens niet, hoe stoer is het om meiden te slaan, ik snap ook de meisjes niet. Die pikken het maar. Dus, hoe vreselijk ik dit soort dingen ook vind, uiteindelijk hebben die meisjes het ook aan zichzelf te danken. Moeten ze maar bij zo'n patser weggaan.
  maandag 23 november 2009 @ 10:48:19 #19
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_74933428
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:38 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ga kruizen in de brand steken ofzo, enge fundi.
Ik heb mijn naasten lief en met je naasten liefhebben is niks verkeerds en waarschuwen dat het doen van onrecht gevolgen heeft is ook naastenliefde.
  maandag 23 november 2009 @ 10:48:37 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74933440
Ik wil die meiden ook wel even helpen!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 23 november 2009 @ 10:49:31 #21
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74933463
quote:
Laat je redden van het komend oordeel door alleen Jezus christus.
Kun je hier wat meer over vertellen TS? Misschien dat de rest van FOK! 2012 niet gezien heeft, maar ik zou graag een plekje op de Ark van Jezus krijgen.
pi_74933483
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:20 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

ALsof verkeringsgeweld alleen voorkomt, bij mensen met buitenlandse ouders. Ik denk dat verkeringsgeweld bij autochtonen net zoveel voorkomt.
Dus volgens jou is 1 op de 5 jongens zijn vriendin in elkaar aan het meppen en/of verkrachten? Dat meen je toch niet? In mijn omgeving heb ik het iig. nooit opgemerkt.

Ik zei ook dat er wellicht een overlap zou zijn. Natuurlijk ben ik politiek correct.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-11-2009 11:00:57 ]
  maandag 23 november 2009 @ 11:13:46 #23
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_74934080
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:49 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Kun je hier wat meer over vertellen TS? Misschien dat de rest van FOK! 2012 niet gezien heeft, maar ik zou graag een plekje op de Ark van Jezus krijgen.
Door geloof in Jezus ga je in de ark, maar pin je maar niet vast op een datum zoals 2012. Pas als bij God de maat vol is, zal hij de wereld oordelen en de wederkomst van Jezus zijn. Alleen God de vader weet dat, Gods intentie is om mensen te redden, het oordeel is pas het laatste middel.
pi_74934199
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:48 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik heb mijn naasten lief en met je naasten liefhebben is niks verkeerds en waarschuwen dat het doen van onrecht gevolgen heeft is ook naastenliefde.
Alle geloven zijn een voedingsbron om oorlogen te beginnen. Men vergeet dat in het verleden en nog steeds ontzettend veel bloed wordt vergoten om "hun" god.

Al zouden deze oorlogen nu eindelijk eens stoppen doordat de mensen niet meer zouden geloven zou ik mijzelf opofferen in de diepte der aarde.

Liefde zit in ieder mens en daarvoor heeft men geen Hogere Macht nodig.
Once upon a time bill gates played with his own joystick and thought sex must be virtual. After that windows was born.
pi_74934222
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:13 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Door geloof in Jezus ga je in de ark, maar pin je maar niet vast op een datum zoals 2012. Pas als bij God de maat vol is, zal hij de wereld oordelen en de wederkomst van Jezus zijn. Alleen God de vader weet dat, Gods intentie is om mensen te redden, het oordeel is pas het laatste middel.
Is dat nou moeilijk voor jezelf denken?

Ik geloof dr niet in, maar heb gelukkig nog een boot in de tuin staan voor het geval dat. Trouwens er is nog een plaats over dus de eerste die het juiste getal onder de honderd raad mag mee!!!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door sentinel_at_home op 23-11-2009 11:24:38 ]
Once upon a time bill gates played with his own joystick and thought sex must be virtual. After that windows was born.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')