Dat zijn ontzettend veel vrouwen na een snelle berekening kom ik uit op ongeveer 35% van de vrouwen tussen 13en16 jaar met geweld in een relatie heeft te maken. Ik zou vrouwen die worden mishandeld, graag willen helpen en uit de situatie halen.quote:ROTTERDAM - Een op de vijf jongeren in Rotterdam heeft te maken met geweld in een relatie. Dat varieert van extreme jaloezie tot vernederingen in het openbaar en van slaan tot gedwongen seks.
De GGD in Rotterdam schat dat circa 5200 jongeren tussen de dertien en zestien jaar daar slachtoffer van zijn. Circa 84 procent van hen is vrouw.
Volgens verantwoordelijk wethouder Jantine Kriens (PvdA) denken veel jongeren dat het erbij hoort. ,,Maar dit gedrag kan een voorbode zijn van jarenlange ellende'', aldus Kriens. De GGD start maandag daarom in de havenstad een grote campagne met de titel LoverAlert.
,,We willen jongeren bewust maken van verkeringsgeweld en dat dit niet oké is'', aldus een GGD-woordvoerder.
Naast posters bij tramhaltes, in bushokjes en op scholen en advertenties in media, kunnen slachtoffers ook terecht bij de nieuwe LoverAlert-telefoonlijn van de GGD. ,,Met een relatietest op onze website kun je je lover testen'', aldus de zegsman.
Volgens de GGD is verkeringsgeweld een mogelijke voorbode van huiselijk geweld. Dat probleem is een van de speerpunten geworden van wethouder Kriens. Onder haar bewindt kwam er in Rotterdam een speciale meldcode huiselijk geweld. In de Maasstad zijn naar schatting 17.000 mensen slachtoffer van
bron : http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rkeringsgeweld.dhtml
Blijft een raar verhaal. Dat is ongeveer dezelfde tactiek als:quote:Op maandag 23 november 2009 09:58 schreef matthijs.. het volgende:
Laat je redden van het komend oordeel door alleen Jezus christus.
Ze vinden jongeren zeker te jong om een relatie te kunnen hebbenquote:Op maandag 23 november 2009 10:00 schreef shouta het volgende:
Verkeringsgeweld... wat een rare term. Lijkt wel op verkeersgeweld.
genesis19v7 Je bedoeld dat Lot zijn dochters, aan de inwoners van Sodom en Gomorra wilde geven om er mee te doen wat ze wildenquote:Op maandag 23 november 2009 09:59 schreef ThE_ED het volgende:
Lot, die was bijvoorbeeld ook heel aardig voor zijn dochters, herinner ik me
Noem het dan kalverliefdegeweld.quote:Op maandag 23 november 2009 10:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze vinden jongeren zeker te jong om een relatie te kunnen hebben.
Hij had natuurlijk geen verkering met ze, dat scheelt.quote:Op maandag 23 november 2009 10:03 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
genesis19v7 Je bedoeld dat Lot zijn dochters, aan de inwoners van Sodom en Gomorra wilde geven om er mee te doen wat ze wilden
Het was zeker verkeerd wat Lot daar deed, hij had twee gasten op bezoek namelijk engelen. De inwoners van Sodom en Gomorra hadden ze ook gezien en wilde ze verkrachten, toen stelde Lot voor om zijn maagdelijke dochters te geven.quote:Op maandag 23 november 2009 10:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk geen verkering met ze, dat scheelt.
Ja, ik vraag je ook niet het verhaal na te vertellen.quote:Op maandag 23 november 2009 10:13 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Het was zeker verkeerd wat Lot daar deed, hij had twee gasten op bezoek namelijk engelen. De inwoners van Sodom en Gomorra hadden ze ook gezien en wilde ze verkrachten, toen stelde Lot voor om zijn maagdelijke dochters te geven.
ALsof verkeringsgeweld alleen voorkomt, bij mensen met buitenlandse ouders. Ik denk dat verkeringsgeweld bij autochtonen net zoveel voorkomt.quote:Op maandag 23 november 2009 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Kom je niet om in het verkeer, dan wel in verkeringsgeweld..
Grappig trouwens dat hier een bekeringstopic over geopend wordt. Rotterdam had toch zoveel allochtonen? Is er sprake van een overlap?
Lijkt me trouwens gevaarlijk om moslims te gaan bekeren tot het gristenDOM...
Ik hoop dat dit geen troll isquote:Op maandag 23 november 2009 10:13 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Het was zeker verkeerd wat Lot daar deed, hij had twee gasten op bezoek namelijk engelen. De inwoners van Sodom en Gomorra hadden ze ook gezien en wilde ze verkrachten, toen stelde Lot voor om zijn maagdelijke dochters te geven.
Ben ook kritisch naar mezelf, had het oordeel verdiend en ben door genade in Jezus gered.quote:Op maandag 23 november 2009 10:25 schreef Demophon het volgende:
[..]
... Je bent misschien makkelijk kritisch naar de buitenwereld, maar wees dit dan ook naar jezelf toe.
Genoeg gepreek
hou toch op met quoten en probeer eens antwoord te geven..quote:Op maandag 23 november 2009 10:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
2petrus2v7 en de steden Sodom en Gomorra tot as verbrand, tot omkering gedoemd en ten voorbeeld gesteld heeft voor hen, die goddeloos zouden leven, 7 maar de rechtvaardige Lot, die zwaar te lijden had onder de losbandige wandel dier zedelozen, heeft behouden 8 – want deze rechtvaardige heeft, onder hen wonende, dag aan dag zijn rechtvaardige ziel gekweld door het zien en horen van hun tegen alle wet ingaande werken –
Ik heb mijn naasten lief en met je naasten liefhebben is niks verkeerds en waarschuwen dat het doen van onrecht gevolgen heeft is ook naastenliefde.quote:Op maandag 23 november 2009 10:38 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ga kruizen in de brand steken ofzo, enge fundi.
Kun je hier wat meer over vertellen TS? Misschien dat de rest van FOK! 2012 niet gezien heeft, maar ik zou graag een plekje op de Ark van Jezus krijgen.quote:Laat je redden van het komend oordeel door alleen Jezus christus.
Dus volgens jou is 1 op de 5 jongens zijn vriendin in elkaar aan het meppen en/of verkrachten? Dat meen je toch niet? In mijn omgeving heb ik het iig. nooit opgemerkt.quote:Op maandag 23 november 2009 10:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
ALsof verkeringsgeweld alleen voorkomt, bij mensen met buitenlandse ouders. Ik denk dat verkeringsgeweld bij autochtonen net zoveel voorkomt.
Door geloof in Jezus ga je in de ark, maar pin je maar niet vast op een datum zoals 2012. Pas als bij God de maat vol is, zal hij de wereld oordelen en de wederkomst van Jezus zijn. Alleen God de vader weet dat, Gods intentie is om mensen te redden, het oordeel is pas het laatste middel.quote:Op maandag 23 november 2009 10:49 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Kun je hier wat meer over vertellen TS? Misschien dat de rest van FOK! 2012 niet gezien heeft, maar ik zou graag een plekje op de Ark van Jezus krijgen.
Alle geloven zijn een voedingsbron om oorlogen te beginnen. Men vergeet dat in het verleden en nog steeds ontzettend veel bloed wordt vergoten om "hun" god.quote:Op maandag 23 november 2009 10:48 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik heb mijn naasten lief en met je naasten liefhebben is niks verkeerds en waarschuwen dat het doen van onrecht gevolgen heeft is ook naastenliefde.
Is dat nou moeilijk voor jezelf denken?quote:Op maandag 23 november 2009 11:13 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Door geloof in Jezus ga je in de ark, maar pin je maar niet vast op een datum zoals 2012. Pas als bij God de maat vol is, zal hij de wereld oordelen en de wederkomst van Jezus zijn. Alleen God de vader weet dat, Gods intentie is om mensen te redden, het oordeel is pas het laatste middel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |