voor wie is dit bordquote:Op maandag 23 november 2009 00:18 schreef Meddo het volgende:
T stuk in de gasleiding
diameter 110
+ afstanden: 6,1 meter en 0,7
en danquote:Op maandag 23 november 2009 00:25 schreef Meddo het volgende:
Nu kun je de titel "tis dit?" op je hyves ook aanpassen
wat voor afstanden ?quote:Op maandag 23 november 2009 00:18 schreef Meddo het volgende:
T stuk in de gasleiding
diameter diepte110
Weet ik niet zeker, maar ik denk een aansluiting.quote:
quote:Op maandag 23 november 2009 00:18 schreef Meddo het volgende:
T stuk in de gasleiding
diameter diepte110
De 110 is de diameter in centimeterquote:Op maandag 23 november 2009 00:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
110 is centimeters millimeters en 6.1 en 0.7 meters, denk ik.
en de andere getallen ?quote:Op maandag 23 november 2009 00:58 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
De 110 is de diameter in millimeter.
Is hetzelfde als bij ons (waterleidingbedrijf).
Beetje strikvraag. Als ik het bord zo lees en vertaal naar water:quote:
quote:Op maandag 23 november 2009 01:19 schreef Meddo het volgende:
Dus toch diameter, vond het wel erg groot, maar ze bestaan dus wel.
Hieronder een voorbeeldje van een gasleiding tekening. Hierop zijn de huisaansluitingen niet getekend. De "zijweg" bij deze T splitsing is waarschijnlijk zo een huisaansluiting.
[ afbeelding ]
en dus diameter 110
materiaal leiding PVC
druk 0,1 bar
je bedoelt de 631?quote:
110 mmquote:Op maandag 23 november 2009 07:58 schreef Repeat het volgende:
Gasleiding van meer dan een meter diameter
Daar kan James Bond doorheen man
Nee, het is op zeker geen waterleiding (mijn vakgebiedquote:Op maandag 23 november 2009 01:33 schreef Prosac het volgende:
T staat trouwens niet voor T stuk, het is gewoon de aanduiding waar het ligt. 0,7 meter naar voren vanaf dat bord en 6,1 meter aan de rechterzijde. Als het aan de linkerkant lag, stond het getal links van de T. Het is een aansluitpunt.
110 is de diameter.
Bovendien is het geen gasleiding, die zijn normaal gesproken geel.
Dit is een waterleiding denk ik.
631 is de materiaal code (al staat dat weer niet op de brandkraan borden)
631 is het nummer voor indexering.
Zo staat het ook op de rode bordjes namelijk. (brandkraan)
En de voordehandliggende tegenvraag: waarom niet?!quote:Op maandag 23 november 2009 11:10 schreef muisje-eliza het volgende:wat n hoop antwoorden al... Nu dus alleen nog waarom het bord blauw is dus?
zou best kunnen, dat verschil. Ik heb ze wel vaker gezien. Misschien is het wel standaard bij een van de gasnetbeheerders?quote:Op maandag 23 november 2009 11:15 schreef Prosac het volgende:
Ben maar even bij de ondergrondse infrastructuur deskundige binnengelopen, A is over het algemeen de code voor de gasleiding.
Waarom het bord dan blauw is, is hem een raadsel, maar dat zou het verschil tussen transport (geel) en lokale leiding kunnen zijn..
Graven? KLIC bellen!quote:Op maandag 23 november 2009 11:36 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
ik had nog nooit daarvan gehoord. En maar een mail gestuurd met de foto erbij
Nog een keer zo'n leiding gekust met de kiel van m'n bootquote:Op maandag 23 november 2009 08:58 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nee, het is op zeker geen waterleiding (mijn vakgebied).
Overigens gebruiken wij ook een geel bord, om zinkers aan te geven. Een bord van ong. 40x40cm met een grote 'Z' erop, in de grond gestoken. Die staan dus altijd aan de waterkant, daar waar een hoofd- of transportleiding onder een sloot door gaat. Als ze dan gaan baggeren in sloten, of verplaatsen, dan weten ze die vrij makkelijk te vinden.
Kleur zegt wel wat maar niet alles.
Enige wat ik me kan bedenken is dat de rest weggebaggerd is. Wij steken altijd diep onder een sloot door. Juist om dit soort gevallen. Kan me niet anders voorstellen dat dat voor alle waterbedrijven geldt.quote:Op maandag 23 november 2009 11:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nog een keer zo'n leiding gekust met de kiel van m'n bootLag maar een meter diep dus, terwijl het water stuk dieper was. Enig idee waarom?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |