GROENE ENERGIE!quote:
Van mijn part zie je Y als een verzameling van alle factoren die X bepalen en X als verzameling van alle gevolgen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:16 schreef Schenkstroop het volgende:
Je wilt me doodvervelen of niet
De praktijk is veel ingewikkelder dan X,Y.
Dat leek namelijk de kant die je op wou met je eerdere posts. Zeggen dat omdat er in het verleden klimaatschommelingen waren die niet veroorzaakt kunnen zijn door de mens (omdat die simpelweg niet bestond of nog niet op grote schaal de atmosfeer kon beïnvloeden) de huidige klimaatschommelingen óók niet door de mens veroorzaakt worden omdat dat vroeger ook niet zo was.quote:Jij ziet geen valkuilen in dit soort logica:"Als X ooit veroorzaakt is door Y, dan kan X dus nooit veroorzaakt worden door Z."?
OK. waar kwamen die schommelingen vóór 1900 dan wel door volgens jou?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik stop je woorden in de mond omdat je zelf bepaalde dingen insinueert. Je lijkt de indruk te willen wekken dat omdat er vroeger ook veranderingen waren dat die nu dus niet door de mens veroorzaakt kunnen worden.
Vandaar dat ik reageerde met "Ja, en nu?". Ik wou weten wat je insteek was met die vraag. Aangezien je daar niet expliciet op in wilde gaan heb ik gebaseerd op mijn ervaring in dit soort discussies maar wat aannames gedaan.
Maar je geeft zelf dus wel expliciet toe dat de mens wel degelijk verantwoordelijk kan zijn maar dat jij het niet weet.
De gebruikelijke factoren. Zonneactiviteit, Milankovitch cycli, vulkanische activiteit, ligging van de continenten, flora en fauna en dan vergeet ik vast nog het een en ander.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Maar laten we voor de lol eens jouw XYZ verhaal pakken en dan moet jij mij eens vertellen waar de temperatuur-schommeloingen vóór 1900 dan wel door werden veroorzaakt ipv autos en fabrieken.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:05 schreef Schenkstroop het volgende:
En nee jij insinueert zelf. Ik zou daar helemaal niet mee toegeven of wat dan ook dat er een káns is dat de opwarming door de mens wordt veroorzaakt.
Je sluit CO2 (en de andere antropogene broeikasgassen) niet uit zeg je hier. Wat is het nou? Of geloof je niet dat het verbranden van fossiele brandstoffen CO2 produceert?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb gezegd dat ik CO2 niet uitsluit.
Weinig wiskundigs aan, kijk anders nog eens naar mijn voorbeeld van de hoestende man. Dat is precies dezelfde logica alleen zonder abstracte variabelen.quote:Jij maakt er een wiskundige XYZ verhaal van, blaast het op en gooit het op "dus de káns is er wel?" Wat wil je daarme bereiken? De praktijk is ingewikkdler dan dat. Ik zeg nogsteeds pak er een factor bij namelijk die van geld. Waar gaat het geld naartoe?
Ik denk dat het een significante bijdrage levert ja. Maar ik ben een leek op dat gebied dus ik moet (net als jij) afgaan op informatie van mensen die claimen er meer van te weten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Laat me even dit vragen, wat denk jij. Is de mens met haar CO2-uitstoot schuldig aan de opwamring van de aarde?
Misschien heeft het iets te maken met het klimaatcongres in Kopenhagen?quote:Op donderdag 10 december 2009 00:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
ligt het nu aan mij of is de media bezig met een offensief om climategate snel te doen vergeten. De ene na de andere klimaat docu komt de laatste dagen op tv voorbij. Nu weer op ned 2 en Canvas.
Alsjeblieft.quote:Op donderdag 10 december 2009 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ja, daar zeg je wat idd. Niet aan gedacht
Het is moeilijk dat inderdaad niet te zien.quote:Op donderdag 10 december 2009 00:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
ligt het nu aan mij of is de media bezig met een offensief om climategate snel te doen vergeten. De ene na de andere klimaat docu komt de laatste dagen op tv voorbij. Nu weer op ned 2 en Canvas.
We moeten natuurlijk wel een goede reden hebben om 300 miljoen naar ontwikkelingslanden te sturen en een CO2 taks in te voeren natuurlijk.quote:Op donderdag 10 december 2009 00:09 schreef ToT het volgende:
Viel me idd ook enorm op ja!
Maar dat zal vast meer met dat congres te maken hebben.
We're FUCKED!quote:Big Oil Behind Copenhagen Climate Scam
The big irony behind top globalists descending on Copenhagen in luxury private jets and stretch limos is not just the fact that their own behavior completely contradicts their self-righteous hyperbole about CO2 emissions, but that their propaganda is vehemently supported by the very same big oil interests they accuse climate skeptics of pandering to.
Probably one of the most flagrant examples of climate cronyism to emerge from the climategate scandal were emails in which CRU scientists, the body that provides much of the foundational global warming data for the UN IPCC, discuss how they conducted meetings with Shell Oil in order to enlist them as a “strategic partner” while getting them to bankroll pro-man made global warming research.
[..]
A “Copenhagen Communiqué” put out by leaders of over 500 global corporations in advance of this week’s summit calls for drastic measures on behalf of developed countries to “de-carbonise their economies” – a move that would completely devastate living standards and lead to gargantuan levels of unemployment.
[..]
The document also states that CO2 emissions need to be reduced by a staggering 50-85% by 2050, a process that would return humanity to a near stone age level of development.
[..]
And who are the radicals calling for such severe measures in the name of fighting the evil life giving gas that humans exhale and plants breathe? Greenpeace? Al Gore?
[..]
Exxon Mobil and their ilk are not concerned about a carbon tax eating into their profits because they know they won’t have to pay it – the tab will be picked up by the ignorant taxpayer at the fuel pump at an inflated cost which if anything will hand the transnational oil cartels an even bigger cut.
bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |