... met vernietiging van mens, flora en fauna.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mjah, hier krijg ik dan geen reactie op. Terwijl dat wel hetgeen is waar dit topic om draait. Geldklopperij!
Ik reageerde er niet op, maar jouw vraag was DE reden waarom ik het hier postte. Het gaat mij echt te ver. Daarbij zijn ZELFS volgens Al Gore de arme landen echt niet de boosdoeners van de klimaatverandering. Het westen vervuilt per hoofd van de bevolking (volgens hem) 10 tot 20x zo veel.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mjah, hier krijg ik dan geen reactie op. Terwijl dat wel hetgeen is waar dit topic om draait. Geldklopperij!
Dit is dan wel weer mooie inhoud.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:58 schreef ToT het volgende:
Tja de machinepark zal vast wel 9 kilowatt zuipen (als het niet meer is), maar da's dan niet per krantje.
Verder eens met Lambiekje: het gaat om de INHOUD!
http://en.wikipedia.org/wiki/Paper_pollutionquote:The production, use and recycling of paper has a number of adverse effects on the environment which are known collectively as paper pollution. Pulp mills contribute to air, water and land pollution. Discarded paper is a major component of many landfill sites, accounting for about 35% by weight of municipal solid waste (before recycling).[1]. Even paper recycling can be a source of pollution due to the sludge produced during deinking.[2]
"People need paper products and we need sustainable, environmentally safe production."[3] The amount of paper and paper products is enormous, so the environmental impact is also very significant. It has been estimated that by 2020 paper mills will produce almost 500,000,000 tons of paper and paperboard per year [4], so great efforts are needed to ensure that the environment is protected during the production, use and recycling/disposal of this enormous volume of material.
Pulp and paper is the third largest industrial polluter to air, water, and land in both Canada and the United States, and releases well over 100 million kg of toxic pollution each year.
Boehoe MSM is evil en slecht en corrupt en en en, en boeie lambiekje.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee het is een verwerpelijk doortrapt artikel.
CRU geeft aan dat de code/mails gestolen is. CRU-hoofd neemt ontslag. BBC heeft al een maand voor dat FOI2009.zip op een russische server terecht kwam, de zwik gehad. Er zijn meerder FOI aanvragen ingedient. Het moest kosten wat kost voor COP15 de wereld ingeslingerd zijn!!
DePers probeert aan damage control via een sneu Russen-zijn-fout-zwaai aan te geven. Die hele de koude oorlog was bullshit.
Feit is en blijft, er is willens en wetens geknoeid met de klimaatdata. Ongeacht of het nu de Russen zijn die data naar buiten brengen, stel hackers of gewoon een CRU-medewerker uit de school klapt.
Het gaat om de INHOUD niet om de messenger!
DePers zijn een stel propagandische fantasten.
Que?quote:CRU-hoofd neemt ontslag.
Natuurlijk wel, en nu?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:29 schreef Schenkstroop het volgende:
De aarde heeft voor 1900 nooit temperatuur-schommelingen gekend?
Nu gaan we 300 miljoen investeren in ontwikkelingslanden, die op hun beurt gaan onderzoeken hoe ze de CO2 uitstoot gaan verminderen. Wat de precieze invloed van CO2 is, staat dan ook al vast. CO2 is slecht, daarom kunnen we maar beter gaan stoppen met ademen.quote:
Dat heeft geen reet te maken met Schenstroop zijn vraag of er voor 1900 ook al temperatuurschommelingen waren wel?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Nu gaan we 300 miljoen investeren in ontwikkelingslanden, die op hun beurt gaan onderzoeken hoe ze de CO2 uitstoot gaan verminderen. Wat de precieze invloed van CO2 is, staat dan ook al vast. CO2 is slecht, daarom kunnen we maar beter gaan stoppen met ademen.
Overigens staan daar wel weer bezuinigingen tegenover, veelal in de zorg en in het onderwijs.
Volgens de EU is er iets van 100 miljard nodig in 2020, maar gaan ze de komende week 7 miljard ophalen om tezamen aan CO2 reductie te werken. Ben benieuwd wat er in 2020 nog over is van onze zorg. Zal wel weer teruggaan in de tijd, oftewel is de zorg dan alleen voor rijke en gezonde mensen. En gelukkig, zijn die er niet zoveel als dat er arme en ongezonde mensen zijn.
Dus.. beredeneer eens door. kwamen die tempartuurverschillen of hoe je dat ook noemt door de uitlaatgassen en het verbranden van fossiele brandstoffen op massale wereldwijde schaal?quote:
Nee, want dat werd toen nog niet gedaan.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:48 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dus.. beredeneer eens door. kwamen die tempartuurverschillen of hoe je dat ook noemt door de uitlaatgassen en het verbranden van fossiele brandstoffen op massale wereldwijde schaal?
Ik verwachtte deze reactie al, vandaar mijn vorige reactie. Jij vind het dus niet erg dat we met zijn allen kunnen gaan betalen, om dit verhaal op te lossen. Want de opwarming van de aarde moet wel door de mens veroorzaakt dmv. CO2 worden, dat kan niet anders, toch?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik snap wel waar je naar toe wil, je wil de foute veronderstelling gebruiken dat omdat er vroeger ook klimaatschommelingen waren, de huidige opwarming niet veroorzaakt kán worden door de mens, of niet?
Jij ziet geen valkuilen in dit soort logica:"Als X ooit veroorzaakt is door Y, dan kan X dus nooit veroorzaakt worden door Z."?quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Leg uit, waaorm is dat een foute veronderstelling.
Betekent dat "nee"?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |