abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74921970
De Purmerendse kindermoord

Romy en Daniël Visser

Aanstaande zondag 22 november besteden we uitgebreid aandacht aan de ‘Purmerendse kindermoord’. In de nacht van 13 op 14 juni 2006 werden de 2-jarige Romy en haar halfjaar oude broertje Daniël met tientallen messteken in hun bedjes om het leven gebracht. Hoofdverdachte is de moeder van de twee kindjes, de 24-jarige Kim V.

Maar Kim zegt dat niet zij, maar een onbekende man het huis is binnengestormd en op de kinderen heeft ingestoken. Deze verklaring trekt de politie al snel in twijfel. De indringer, die Kim vaag meende te kennen als ‘Bennie’, is tot op de dag van vandaag onvindbaar. Ook heeft Kim een aantal aantoonbare leugens over de avond en de nacht van de moord verteld en had ze de bewuste avond cocaïne gebruikt. Bovendien had ze net na de moord flinke pijn in haar arm, zo erg zelfs dat ze deze nauwelijks meer kon optillen. Kwam dit omdat ze zo vaak met kracht op haar eigen kinderen heeft ingestoken? Of is er toch iets anders aan de hand?

Na urenlange ondervraging door de recherche legt Kim uiteindelijk een bekennende verklaring af, maar die trekt ze kort daarop weer in. In november 2007 werd Kim door de rechtbank in Haarlem vrijgesproken voor de moord op haar kinderen. De rechtbank oordeelde dat er in de verhoren ontoelaatbare druk is uitgeoefend, waardoor haar bekentenis van tafel geveegd kan worden. Bovendien kan volgens de rechtbank niet worden uitgesloten dat Bennie werkelijk bestaat.

Met het hoger beroep in aantocht, besteden wij uitgebreid aandacht aan deze moordzaak. Bestaat Bennie wel, of is het een verzinsel van Kim om de aandacht van zichzelf af te leiden?

http://www.peterrdevries.nl/archief/de-purmerendse-kindermoord/

Heeft ze het gedaan of niet? (Ik zeg: dat wijf liegt dat ze barst)

[ Bericht 0% gewijzigd door cobain1994 op 22-11-2009 22:24:22 ]
  Forum Admin zondag 22 november 2009 @ 21:46:47 #2
58651 crew  murp
murp
pi_74921992
ze heeft wel alles tegen zeg
  zondag 22 november 2009 @ 21:56:17 #3
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_74922567
Jezus christus, vrijspraak. !

Dit kind moet je echt haar hele leven lang opsluiten.
pi_74922796
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:46 schreef murp het volgende:
ze heeft wel alles tegen zeg
Mooi verhaal inderdaad, maar fijn dat de pliesie zo goed hun werk doen dat ze daardoor vrijgesproken is
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_74923332
Ze heeft t zelf gedaante
  zondag 22 november 2009 @ 22:15:12 #6
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_74923638
Jezus he, dit noem je toch niet druk. Die rechter.
pi_74924006
In het begin zei ze dat zij het mes had gepakt, en even later op de 112 tape zei ze dat hij een mes had gepakt.
pi_74924054
Maar heeft ze het nou gedaan of niet? (Kijk met een half oog en dronken)
Koel en donker bewaren
pi_74924182
Kut zeg, ik ken die Kim gewoon .
En haar vader ook. Wel bizar zeg
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 22 november 2009 @ 23:17:20 #10
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_74926380
Bennie
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_74926447
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:25 schreef junkiexp het volgende:
Kut zeg, ik ken die Kim gewoon .
En haar vader ook. Wel bizar zeg
dat is niet goed
pi_74926689
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:19 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

dat is niet goed
Vage shit idd
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_74935132
Wat een vreselijk mens, die Kim. Ik werd gisteren letterlijk misselijk van haar en haar vreselijke daad, daarom heb ik de TV uitgezet nog voor het programma afgelopen was.

Nu lees ik verdomme dat dat wijf vrijgesproken is, niet te geloven
  maandag 23 november 2009 @ 11:54:59 #14
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_74935185
Bizar dat ze vrijgesproken is zeg. Lijkt me duidelijk dat ze het zelf gedaan heeft
  maandag 23 november 2009 @ 11:55:24 #15
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_74935203
Als je dan een persoon verzint. Noem die turk dan geen "bennie".
pi_74935347
staat online op de website van peterrdevries nu

ik zeg: schuldig en levenslang

alle sporen wijzen erop
ze liegt in haar verklaringen
geen sporen van derde (ja kleine dna sporen, maar waar zitten die kleine dna sporen niet!? die dingen zitten toch overal op iedereens kleren)
bennie bestaat niet, motief ongeloofwaardig

toch weer net zoals 2 weken geleden een topuitzending hoor + lekker online kijken zonder reclames

vind wel dat de recherche in deze zaak in de fout is gegaan, ze hadden idd het verhaal van kim al DIRECT moeten natrekken (uitgebreid)... maar ja is ook wel begrijpelijk om aan te nemen dat het gewoon een ronde zaak is en daarom dit niet te doen, maar zo is het nu eenmaal in de rechtzaal

conclusie: recherche zuigt
  maandag 23 november 2009 @ 12:10:31 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74935545
Goeie aflevering weer. Wat ik maar niet begrijp is dat die vrouw heeft verklaard dat ze in paniek bij de buren heeft aangebeld, die niet thuis bleken, en dat niemand in het trappenhuis dat kennelijk heeft gehoord. Iemand in paniek die hoor je toch, dat weerkaatst in de gang.

Ook dat washandje vol bloed in de wasmachine vind ik héél vreemd. Haar verklaring was dat de kleine een bloedneus had gehad die dag. Maar het was tussen een schoongedraaide was gestopt. En dat ze haar linkerarm nauwelijks meer kon gebruiken na die avond (ze is linkshandig) vind ik wel héél idioot.

Of ze heeft het zelf gedaan, of er was iemand bij, zoals De Vries dat zegt. Verder weet ik niet wat cocaïne met je doet maar het versterkt mijn idee dat drugs héle rare dingen met je kunnen doen. Overigens een nare, schimmige wereld waarin zij zich ophield. Gasten die drugs gebruiken (die vrouw was notabene moeder!), een vent die bij haar vader aan de deur komt klagen dat hij geen wietplantage mag installeren bij zijn dochter.

pi_74936474
Godzijdank heb ik overingens geen vrienden die bij wijze van "leuke verrassing" met wat gram coke voor de deur staan

Arme kids, het meisje was 60 keer gestoken. Dat is echt veel. Simuleer maar eens 60 x een steekbeweging met je hand
  maandag 23 november 2009 @ 13:51:06 #19
279894 winka
There is no place like home..
pi_74937536
Als zij het gedaan zou hebben, wat is dan haar motief? Kan je in staat zijn dit soort dingen te doen na cokegebruik?

En met wie zou ze dit dan gedaan kunnen hebben (als er nog een ander in het spel was)?
  maandag 23 november 2009 @ 14:05:56 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_74937930
overduidelijk schuldig. helaas is ze zo leugenachtig dat ze in haar eigen verhaaltje is gaan geloven en waarschijnlijk niet heel veel schuldgevoel zal hebben...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_74943916
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef winka het volgende:
Als zij het gedaan zou hebben, wat is dan haar motief? Kan je in staat zijn dit soort dingen te doen na cokegebruik?
Haar omgeving heeft verklaard dat ze vaak genoeg gezegd heeft dat 't erg zwaar was om die 2 koters op te voeden. Coke versterkt je gevoelens (neem ik aan?).

Tel uit je winst.
"If you're not a manc, you're a wank"
  maandag 23 november 2009 @ 18:41:43 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_74943986
heeft ze overigens wel een ouderschapsverbod gekregen?
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 18:44:38 #23
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_74944036
prachtige aflevering gister. En ze heeft het gedaan.
:')
pi_74944215
Mensen die gelijk zeggen dat het door de coke komt
pi_74944652
Er is geen minuut dat ik tijdens de uitzending getwijfeld heb aan het feit dat zij schuldig is. Er is werkelijk niets dat in haar voordeel pleit. Ik dacht die Peter komt nog wel met wat feitjes waar toch enige twijfel kan ontstaan. Maar .
Langs gaan bij een paar gasten die tot haar vriendkring behoren in die tijd en niemand die Bennie kent ook niet na aanleiding van compositietekening, ja 1 kwan het gezicht bekend voor .
Verhaal wat ze vertelde over hoe het gebeurde rammelde sowieso aan alle kanten. Die advocate die niet wou zeggen wat haar mening in deze zaak is. Tuurlijk het is niet echt belangrijk maar het is wel apart omdat de meeste advocaten wel wat zeggen vaak lullen ze eromheen of geven aan dat ze in haar onschuld geloven maar deze dame wilde haar mening er niet over geven vond ik toch apart.
pi_74944672
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:51 schreef Wisheh het volgende:
Idd.
  maandag 23 november 2009 @ 19:15:28 #27
279894 winka
There is no place like home..
pi_74945068
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:51 schreef Wisheh het volgende:
Ik neem aan dat je niet mij bedoelt? Ik vroeg mij namelijk alleen af of coke een invloed zou kunnen hebben.
pi_74947767
Ik ben nog steeds in shock! Wat een vredelijke daad, 2 van die kleine kindjes, zo lief, maar zo weerloos.....
Het lijkt me duidelijk wie dit gedaan heeft, ik hoop dat ze haar leven lang achter tralies gaat na het hoger beroep! Ze is gewoon in haar eigen leugens gaan geloven.........
pi_74948171
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:55 schreef Tiemie het volgende:
Als je dan een persoon verzint. Noem die turk vogel dan geen "bennie".
Dat dus.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_74964305
In weekblad Vriendin , week 45, vertellen Kims moeder Janis en oudere zus Nacy over de hel
waarin zij al drie jaar leven.
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:45:04 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_74964368
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:43 schreef Sinarades het volgende:
In weekblad Vriendin , week 45, vertellen Kims moeder Janis en oudere zus Nacy over de hel
dat bennie hun leven heeft verwoest?
pi_74965275
en wat is die hel?
het hebben van een dochter/ zus die haar eigen kinderen heeft vermoord?
of geloven zij wel dit verhaal?
zou deze kim gewoon rond kunnen lopen of zit zij ondergedoken?
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:37:39 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_74965430
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:32 schreef lily1979 het volgende:
en wat is die hel?
het hebben van een dochter/ zus die haar eigen kinderen heeft vermoord?
of geloven zij wel dit verhaal?
zou deze kim gewoon rond kunnen lopen of zit zij ondergedoken?
die kim loopt gewoon rond met een t-shirt waarop staat:
bennie did it!
pi_74966361
Alle maar dan ook echt alle feiten spreken tegen haar.
Van de bloed vlekken op haar kleding, van die verklaring bij die snackbar die ze terug trok, haar leugenachtige verleden ( Kom op zeg als je beweert dat je ex een dodelijke vorm van kanker heeft terwijl dat niet zo is dan ben je al behoorlijk gek ), haar cocaïne gebruik, het wat tokkie achtige milieu waar ze uitkomt, die Bennie die niet gevonden wordt, het doodsteken van 2 kinderen met maar liefst 60 messteken terwijl als je zo'n moord pleegt voor 2000 euro je wel zorgt dat het snel gebeurd.

Wat ik trouwens wel een beetje onder belicht vond in de reportage is welke invloed het gebruik van 5 gram cocaïne kan hebben op de mens zijn geestelijke toestand. Kan het zo geweest zijn dat ze zich in een soort psychose bevond en allerlei waanbeelden ervan kreeg?

En daarnaast vond ik ook dat er nauwelijks aandacht werd besteed aan mogelijke eerdere bedreigingen aan haar adres. Ze krijgt in een keer iemand binnen die 2000 euro wil en gelijk haar kinderen dood steekt. Dan moeten er toch al eerder bedreigingen geweest zijn aan haar adres?

Oh ja die vader had een bedreiging gehad maar ik betwijfel de ernst daarvan aangezien ik denk dat die ouders alles eraan zullen doen om haar onschuld te bewijzen.

Nee ik denk wel dat zij in hoger beroep alsnog gaat brommen.
pi_74966610
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:43 schreef Sinarades het volgende:

Moeder Janis: "Het is gruwelijk wat er met mijn kleinkinderen is gebeurd.
Ik begrijp niet hoe iemand in staat is twee kleine onschuldige mensjes op zo'n vreselijke manier
om het leven te brengen. Mijn dochter Kim is na het verlies van haar kinderen en in de cel te hebben
gezeten ook niet meer dezelfde, ze heeft anderhalf jaar vast gezeten en kon met niemand praten.

Zus Nancy: "Ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat mijn zusje haar kinderen
heeft vermoord. Kim is vrijgesproken, maar omdat er nog geen dader is gepakt, wijzen veel vingers
toch in haar richting. In het begin mochten klasgenootjes niet meer bij mijn eigen kinderen spelen.

Moeder Janis: " Kim had die nacht dat haar kinderen werden vermoord eerst 112 gebeld.
Er is iemand in mijn huis. Hij heeft mijn kinderen kapot gemaakt, 'had ze er met horten en stoten
uit gekregen. Daarna belde ze haar vader. Hij vloog naar haar huis. Daar trof hij politie en
ambulances aan. Ze vertelden dat Kim naar het bureau was overgebracht. Daar mocht hij
in de eerste instantie bij Kim . Ze was vreselijk over haar toeren en kon alleen maar huilen.
Toen ze uiteindelijk wilde gaan vertellen wat er was gebeurd, werd haar vader bij haar
weggehaald en in eerste instantie zelfs als verdachte in de cel gezet.

Toen later duidelijk was dat haar vader helemaal niet in Kim haar huis was geweest,
mocht hij een paar uur later weg. Hij kwam toen naar mijn huis, 's ochtends om 7 uur.
Hij zei: 'ze zijn er niet meer.'

Kim zat in beperking; ze had geen contact met de buitenwereld.
Uiteindelijk hebben we haar op het politiebureau mogen ontmoeten. Het was meteen huilen.
Toen we allemaal wat bedaard waren, heb ik haar gevraagd: ' Kim, heb jij het gedaan?
'Ik hoefde maar naar haar te kijken om te weten dat het niet zo was. Ze keek me met grote
ogen aan en zei: 'Nee mam!' Ik was er van overtuigd dat ze de waarheid sprak.
Het kon ook niet anders. Kim was een geweldige moeder, vol liefde en geduld.
Ik vroeg haar wie het wel gedaan had. Ze zei: ' dat kan ik niet zeggen.''
'Ze was bang. We zeiden dat ze haar mond open moest doen en niet onschuldig moest
gaan zitten. Bovendien moest de moordenaar gepakt worden."

Zus Nancy: "Als ik haar in de gevangenis bezocht, was ik allang blij dat ik Kim eindelijk weer zag.
Ik wilde niet over de vreselijke gebeurtenis beginnen. Kim begon er zelf ook niet over.
Ze wilde zich groot en sterk houden, dat merkte ik. terwijl ik met ongelooflijk veel vragen zat.
Ik wist niet eens hoe Romy en Daniel om het leven waren gekomen.
Dat werd pas tijdens de rechtszaak duidelijk.

Pas veel later heeft Kim verteld wat er die nacht in haar huis was gebeurd.
Zij en een vriend hadden coke gebruikt. Die vriend ging even weg.
Kort daarna stond er iemand aan de deur, Kim dacht dat het die vriend was die
zijn sleutel was vergeten en deed open. Het was iemand die de ex van Kim, de vader
van Romy en Daniel, zocht. Het ging om geld. Kim had allang geen contact meer met hem,
ze zijn uit elkaar gegaan toen Kim zwanger was van Daniel. Daniel werd wakker en begon te huilen.
Toen kreeg Kim een klap op haar hoofd en raakte even haar bewustzijn kwijt.
Even later zag ze de man de kamer van Romy uitlopen.
Hij zei: 'Je kindjes zullen voor altijd slapen. Als jij je mond opendoet, pakken we iedereen
die je lief is.'Kim belde volledig in paniek 112 toen ze zag dat haar kinderen niet meer leefden.
ij wisten niet dat ze wel eens coke gebruikte. Kim gebruikte het een enkele keer om een nachtje
te kunnen doorhalen. Ze was absoluut niet verslaafd. Toen ze eenmaal was opgepakt, heeft ze
nooit meer gebruikt en er ook niet meer naar getaald.

Moeder Janis. We hadden een familierechercheur toegewezen gekregen.
Kim legde een bekentenis af toen het erop leek dat ze niet naar de crematie van haar
kinderen mocht.De rechercheur belde dat ze groot nieuws had. Wij dachten de dader is gepakt !
Maar toen ze arriveerde, zei de rechercheur : ' Kim heeft bekend . Dat is toch geen nieuws dachten wij.''

Zus Nancy: ' Ze zei tegen me: 'Accepteer het maar, je zusje is ziek in haar hoofd.''
Maar ik kon het niet geloven en mijn ouders ook niet.

Moeder Janis: '' Later bleek dat Kim had bekend om maar bij de uitvaart van haar
kinderen te kunnen zijn. Toen we haar op het politiebureau mochten zien,
fluisterde Kim: 'Ik heb het niet gedaan maar anders mocht ik niet naar de uitvaart .

Tijdens de crematie zat iedereen al op zijn plek toen Kim binnenkwam.
Niemand mocht iets tegen haar zeggen, anders zou Kim worden weggevoerd.
Een paar mensen begonnen te huilen. Toen het was afgelopen moest Kim met agenten mee.
Pas een half jaar na de moord is Kim gaan praten met haar advocate Esther Vroegh.

Zus Nancy: ''Ik ben via de huisarts bij en psycholoog gekomen. Ik had het idee dat die meneer
me alleen een interessant studieobject vond. Ik had er niets aan en ben er mee gestopt.

Moeder Janis: 'Ik kwam ook bij een hulpverlener, maar werd er nerveus van dat ze steeds
op haar horloge keek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')