Ik heb ooit eens gelezen op, idd een Franse brief, dat het antwoord van de officier simpel was "Het moet duidelijk zijn als je je rijbewijs haalt dat de officiële eenheid voor snelheid in het wegverkeer km/u is". Oftewel: Leuk geprobeerd, maar toch betalen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:54 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Er zal vast wel iemand die brieft verstuurd hebben. Het internet barst van de idioten
ja!quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:09 schreef ACT-F het volgende:
Is het toevallig hier gebeurd?
[ afbeelding ]
Dan vind ik kortstondig 139 km/u nogal zwaar meevallen.
Ja, KIJK UIT VOOR DIE FIETSER!!!! oh nee, hij rijd langs de weg waar je niet kunt komen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:52 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
ja!
Gevaarlijk stuk weg he?
Ook veel last van overstekende kinderen enzo...
whehehe.
Geen, mag ik hopen.quote:
Je bent het slachtoffer van een doorgeslagen verkeersbeleid. Met die snelheid heb je een remweg van c.a. 150m, en die afstand is ruimschoots te overzien.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:52 schreef Nerdmans het volgende:
ja!
Gevaarlijk stuk weg he?
Ook veel last van overstekende kinderen enzo...
whehehe.
Je kent z'n remmen? Of verwacht je dat het beleid per auto is afgestemd?quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je bent het slachtoffer van een doorgeslagen verkeersbeleid. Met die snelheid heb je een remweg van c.a. 150m, en die afstand is ruimschoots te overzien.
Ik zeg c.a, niet exact. Er is een verkeersregel die precies per auto en situatie aangeeft wat de maximumsnelheid is. Die regel bestond al voordat er in de jaren '60 de absolute snelheidslimieten werden ingevoerd zoals we die nu kennen. Zoek maar eens op.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:29 schreef Googolplexian het volgende:
Je kent z'n remmen? Of verwacht je dat het beleid per auto is afgestemd?
Dat hoef ik niet op te zoeken.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zeg c.a, niet exact. Er is een verkeersregel die precies per auto en situatie aangeeft wat de maximumsnelheid is. Die regel bestond al voordat er in de jaren '60 de absolute snelheidslimieten werden ingevoerd zoals we die nu kennen. Zoek maar eens op.
Nah... ook niet helemaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je bent het slachtoffer van een doorgeslagen verkeersbeleid. Met die snelheid heb je een remweg van c.a. 150m, en die afstand is ruimschoots te overzien.
Een bmw 135i en een getjoende Subaru Impreza.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:30 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Ok, dan formuleer ik het anders, welke auto heb je? xD
En dat is mijn punt met een doorgeslagen verkeersbeleid. Hoe ver moeten de max. snelheden zakken, voordat je ze negeert? Je kunt nu wel zeggen dat regels, regels zijn, maar ook jij zal het op een gegeven moment niet meer pikken als deze regels zich ver buiten alle redelijkheid bevinden. Daarom zeg ik, hanteer in ieder geval de oude verkeersregel, die overigens nog steeds van toepassing is, dat je remweg niet langer is dan je de weg kunt overzien. Gezien de bovenstaande situatie is er in mijn ogen geen enkele gevaarzetting geweest. Om die reden vind ik de strafmaat die zal volgen totaal niet verhouding staan met de situatie waarin de overtreding begaan is.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:48 schreef Googolplexian het volgende:
Daarnaast geldt de maximumsnelheid voor alle voertuigen
4 baans? Snelweg?quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:17 schreef green_power het volgende:
op deze 4 baans snelweg mag je maar 50?? [ afbeelding ]
quote:
Een 4-baans snelweg heeft dus 8 (!) rijstrokenquote:Een autosnelweg heeft minimaal vier rijstroken (twee rijstroken per richting, dus iedere richting 1 rijbaan) en twee (vlucht/pech-)stroken die normaliter niet gebruikt mogen worden. De twee rijrichtingen zijn van elkaar gescheiden door een middenberm.
Zeik toch niet zo. Kneus. In Nederland spreekt men gewoon van 4baans, als er 2 stroken aan beide zijden zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:52 schreef Googolplexian het volgende:
Een 4-baans snelweg heeft dus 8 (!) rijstroken
Dit is waarschijnlijk een stukje binnen de stad (waar je of 70 of 50 mag), maar door de manier waarop de foto genomen is zou dit net zo goed een snelweg kunnen zijn, hence the smiliequote:
't Gaat dus om deze weg. Een mooi recht stuk baan inderdaad. Wel direct een bocht aan de ene kant en stoplichten aan de andere, maar soit.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:12 schreef green_power het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk een stukje binnen de stad (waar je of 70 of 50 mag), maar door de manier waarop de foto genomen is zou dit net zo goed een snelweg kunnen zijn, hence the smilie
Ga mij nou geen kneus noemen en onzin verzinnen omdat jij je Nederlands niet beheerst ... Zelfs bij het halen van je rijbewijs hoor je al het verschil te weten tussen rijstroken en rijbanen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zeik toch niet zo. Kneus. In Nederland spreekt men gewoon van 4baans, als er 2 stroken aan beide zijden zijn.
Ik noem je een kneus omdat je aan het mierenneuken bent over algemeen geaccepteerde spreektaal. Dus. Kneus.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:53 schreef Googolplexian het volgende:
Ga mij nou geen kneus noemen en onzin verzinnen omdat jij je Nederlands niet beheerst ... Zelfs bij het halen van je rijbewijs hoor je al het verschil te weten tussen rijstroken en rijbanen.
Dat zegt gelukkig meer over de door jou algemeen geaccepteerde spreektaal dan over de taal zelf.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik noem je een kneus omdat je aan het mierenneuken bent over algemeen geaccepteerde spreektaal. Dus. Kneus.
Bovendien begreep je de ;-) ook al niet. Kneus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |