Ja, maar dat is anders he?quote:Op donderdag 26 november 2009 09:18 schreef caspervc het volgende:
[..]
Nee, en ik vraag het me af, gezien je auto-capriolen, of het wel verstandig is... een motor...
quote:Op donderdag 26 november 2009 11:56 schreef Nerdmans het volgende:
Af en toe een snelheidsovertredinkje .... das alles
quote:Op donderdag 26 november 2009 12:30 schreef UnderSiege het volgende:
Probeer deze brief, Pas hem aan naar jou snelheden. Stuur op, houd je centen in je zak en lach ze uit
Geachte Heer Procureur,
Als gevolg op het intrekken van mijn rijbewijs en de daarbij horende (zware) boete, stuur ik
U deze brief. Ik betwist immers de inbreuk wegens overdreven snelheid.
Het cirkelvormige paneel met het nummer <70> in het zwart, met een rode rand, op witte
achtergrond heb ik inderdaad gezien. Verder was er geen enkele vermelding van eenheid.
U zult weten dat, sinds de wet van 4 juli 1837, het gebruik van het metrisch stelsel in ons
land verplicht is en dat het decreet nr 65-501 van 3 mei 1961, gewijzigd in 1985 (aanpassing
aan de Europese richtlijnen) bepaalt dat, als enige wettelijke basis-eenheden, enkel de eenheden
uit het internationaal stelsel (I.S.) van toepassing zijn.
U kunt dit allemaal nazien op het web-site van de regering. Nu is het zo, dat in het systeem
I.S., de meet-eenheid de ?meter? is en de tijdseenheid de ?seconde?. Het is bijgevolg onbetwist-baar
dat de wettelijke snelheidseenheid de meter per seconde (m/s) is.
Ik kan mij geen ogenblik inbeelden dat de Minister van Binnenlandse Zaken de wetten van
de Republiek niet in acht zou nemen. Dus, bij gebrek aan een aanduiding van eenheid op het ver-keersbord, moet die <70> beschouwd worden als het aantal wettelijke basis-eenheden, hetzij in
deze geval, 70 m/s. Deze 70 m/s komen overeen met 252 km/u. Het parket beweert dat ik geflitst
werd aan een snelheid van 250 km/u, en dat betwist ik helemaal niet. In feite was ik 2 km/u onder
de toegelaten limiet.
Ik dank U bij voorbaat om uw aandacht te hebben geschonken aan deze brief. Gelieve mij
dan ook mijn rijbewijs terug te bezorgen en de boete op te heffen.
Met vriendelijke groeten,
quote:Op donderdag 26 november 2009 12:30 schreef UnderSiege het volgende:
Probeer deze brief, Pas hem aan naar jou snelheden. Stuur op, houd je centen in je zak en lach ze uit
Geachte Heer Procureur,
Als gevolg op het intrekken van mijn rijbewijs en de daarbij horende (zware) boete, stuur ik
U deze brief. Ik betwist immers de inbreuk wegens overdreven snelheid.
Het cirkelvormige paneel met het nummer <70> in het zwart, met een rode rand, op witte
achtergrond heb ik inderdaad gezien. Verder was er geen enkele vermelding van eenheid.
U zult weten dat, sinds de wet van 4 juli 1837, het gebruik van het metrisch stelsel in ons
land verplicht is en dat het decreet nr 65-501 van 3 mei 1961, gewijzigd in 1985 (aanpassing
aan de Europese richtlijnen) bepaalt dat, als enige wettelijke basis-eenheden, enkel de eenheden
uit het internationaal stelsel (I.S.) van toepassing zijn.
U kunt dit allemaal nazien op het web-site van de regering. Nu is het zo, dat in het systeem
I.S., de meet-eenheid de ?meter? is en de tijdseenheid de ?seconde?. Het is bijgevolg onbetwist-baar
dat de wettelijke snelheidseenheid de meter per seconde (m/s) is.
Ik kan mij geen ogenblik inbeelden dat de Minister van Binnenlandse Zaken de wetten van
de Republiek niet in acht zou nemen. Dus, bij gebrek aan een aanduiding van eenheid op het ver-keersbord, moet die <70> beschouwd worden als het aantal wettelijke basis-eenheden, hetzij in
deze geval, 70 m/s. Deze 70 m/s komen overeen met 252 km/u. Het parket beweert dat ik geflitst
werd aan een snelheid van 250 km/u, en dat betwist ik helemaal niet. In feite was ik 2 km/u onder
de toegelaten limiet.
Ik dank U bij voorbaat om uw aandacht te hebben geschonken aan deze brief. Gelieve mij
dan ook mijn rijbewijs terug te bezorgen en de boete op te heffen.
Met vriendelijke groeten,
quote:Op donderdag 26 november 2009 12:30 schreef UnderSiege het volgende:
Probeer deze brief, Pas hem aan naar jou snelheden. Stuur op, houd je centen in je zak en lach ze uit
Geachte Heer Procureur,
[knip]
Met vriendelijke groeten,
\quote:Op donderdag 26 november 2009 12:30 schreef UnderSiege het volgende:
Probeer deze brief, Pas hem aan naar jou snelheden. Stuur op, houd je centen in je zak en lach ze uit
Geachte Heer Procureur,
Als gevolg op het intrekken van mijn rijbewijs en de daarbij horende (zware) boete, stuur ik
U deze brief. Ik betwist immers de inbreuk wegens overdreven snelheid.
Het cirkelvormige paneel met het nummer <70> in het zwart, met een rode rand, op witte
achtergrond heb ik inderdaad gezien. Verder was er geen enkele vermelding van eenheid.
U zult weten dat, sinds de wet van 4 juli 1837, het gebruik van het metrisch stelsel in ons
land verplicht is en dat het decreet nr 65-501 van 3 mei 1961, gewijzigd in 1985 (aanpassing
aan de Europese richtlijnen) bepaalt dat, als enige wettelijke basis-eenheden, enkel de eenheden
uit het internationaal stelsel (I.S.) van toepassing zijn.
U kunt dit allemaal nazien op het web-site van de regering. Nu is het zo, dat in het systeem
I.S., de meet-eenheid de ?meter? is en de tijdseenheid de ?seconde?. Het is bijgevolg onbetwist-baar
dat de wettelijke snelheidseenheid de meter per seconde (m/s) is.
Ik kan mij geen ogenblik inbeelden dat de Minister van Binnenlandse Zaken de wetten van
de Republiek niet in acht zou nemen. Dus, bij gebrek aan een aanduiding van eenheid op het ver-keersbord, moet die <70> beschouwd worden als het aantal wettelijke basis-eenheden, hetzij in
deze geval, 70 m/s. Deze 70 m/s komen overeen met 252 km/u. Het parket beweert dat ik geflitst
werd aan een snelheid van 250 km/u, en dat betwist ik helemaal niet. In feite was ik 2 km/u onder
de toegelaten limiet.
Ik dank U bij voorbaat om uw aandacht te hebben geschonken aan deze brief. Gelieve mij
dan ook mijn rijbewijs terug te bezorgen en de boete op te heffen.
Met vriendelijke groeten,
Haal dan wel die tientallen fouten er even uit.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:35 schreef r8ality het volgende:
Lol, die brief ga ik een keer gebruiken, gewoon als ik wel gewoon betaal enzo.
Nee.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:26 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Houdt dat stand trouwens in de rechtzaal?
Zeveren om meter per seconde, en dan op het einde, heel jammer, beargumenteren in km/h. heel jammer.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:30 schreef UnderSiege het volgende:
Probeer deze brief, Pas hem aan naar jou snelheden. Stuur op, houd je centen in je zak en lach ze uit
Geachte Heer Procureur,
Als gevolg op het intrekken van mijn rijbewijs en de daarbij horende (zware) boete, stuur ik
U deze brief. Ik betwist immers de inbreuk wegens overdreven snelheid.
Het cirkelvormige paneel met het nummer <70> in het zwart, met een rode rand, op witte
achtergrond heb ik inderdaad gezien. Verder was er geen enkele vermelding van eenheid.
U zult weten dat, sinds de wet van 4 juli 1837, het gebruik van het metrisch stelsel in ons
land verplicht is en dat het decreet nr 65-501 van 3 mei 1961, gewijzigd in 1985 (aanpassing
aan de Europese richtlijnen) bepaalt dat, als enige wettelijke basis-eenheden, enkel de eenheden
uit het internationaal stelsel (I.S.) van toepassing zijn.
U kunt dit allemaal nazien op het web-site van de regering. Nu is het zo, dat in het systeem
I.S., de meet-eenheid de ?meter? is en de tijdseenheid de ?seconde?. Het is bijgevolg onbetwist-baar
dat de wettelijke snelheidseenheid de meter per seconde (m/s) is.
Ik kan mij geen ogenblik inbeelden dat de Minister van Binnenlandse Zaken de wetten van
de Republiek niet in acht zou nemen. Dus, bij gebrek aan een aanduiding van eenheid op het ver-keersbord, moet die <70> beschouwd worden als het aantal wettelijke basis-eenheden, hetzij in
deze geval, 70 m/s. Deze 70 m/s komen overeen met 252 km/u. Het parket beweert dat ik geflitst
werd aan een snelheid van 250 km/u, en dat betwist ik helemaal niet. In feite was ik 2 km/u onder
de toegelaten limiet.
Ik dank U bij voorbaat om uw aandacht te hebben geschonken aan deze brief. Gelieve mij
dan ook mijn rijbewijs terug te bezorgen en de boete op te heffen.
Met vriendelijke groeten,
Dat klopt ja, het is toch teruggerekend naar km/u.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:44 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Zeveren om meter per seconde, en dan op het einde, heel jammer, beargumenteren in km/h. heel jammer.
En alsof een procureur alleen een man kan zijn.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:53 schreef UnderSiege het volgende:
[..]
Dat klopt ja, het is toch teruggerekend naar km/u.
Waar zie je dat staan dan? Procureur kan zowel vrouw als man zijn..quote:Op donderdag 26 november 2009 14:54 schreef MarkyB het volgende:
[..]
En alsof een procureur alleen een man kan zijn.
Foutje, zie het alquote:Op donderdag 26 november 2009 14:59 schreef UnderSiege het volgende:
[..]
Waar zie je dat staan dan? Procureur kan zowel vrouw als man zijn..
Da's alvast redelijk goed nieuwsquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:31 schreef Nerdmans het volgende:
Loooo,
vandaag een brief gehad van de Officier.
Er is besloten om mijn rijbewijs in te houden tot 20 December.
Dat is effectief een ontzegging van 1 maand.
Wel staat er dat er binnen die termijn een andere beslissing kan komen.
Als dat zo is, zal dat in mijn nadeel zijn.![]()
Ik mag er echter redelijkerwijs vanuit gaan dat ik maandag 21 december weer mag rijden.![]()
Er is geen melding gemaakt van een boete, maar die zal beslist nog volgen.
Dus nog een weekje of 3 improviseren en dan mogen we weer.
Nah....
Op een brommer mag je sowieso niet rijden als je rijbewijs is ingenomen. Ook niet als je nog een bromfietscertificaat hebt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's alvast redelijk goed nieuws
Als jij nu niet gaat rijden dan blijft het bij een maand. Kijk nu wel uit dat je niet op een brommer of zelfs een fiets een overtreding begaat, he! met biertje op de fiets? gaat meetellen!
Er zal vast wel iemand die brieft verstuurd hebben. Het internet barst van de idiotenquote:Op vrijdag 27 november 2009 12:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Die brief!!![]()
Ik ben benieuwd of iemand het werkelijk opgestuurd zou hebben(die brief zwerft over internet, en zou van een fransman af komen)
Mja er zijn me ook al fietsen aangeboden...quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:51 schreef invine het volgende:
Kan je niet gewoon een maand abbo voor de bus nemen?
Ik heb ooit eens gelezen op, idd een Franse brief, dat het antwoord van de officier simpel was "Het moet duidelijk zijn als je je rijbewijs haalt dat de officiële eenheid voor snelheid in het wegverkeer km/u is". Oftewel: Leuk geprobeerd, maar toch betalen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:54 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Er zal vast wel iemand die brieft verstuurd hebben. Het internet barst van de idioten
ja!quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:09 schreef ACT-F het volgende:
Is het toevallig hier gebeurd?
[ afbeelding ]
Dan vind ik kortstondig 139 km/u nogal zwaar meevallen.
Ja, KIJK UIT VOOR DIE FIETSER!!!! oh nee, hij rijd langs de weg waar je niet kunt komen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:52 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
ja!
Gevaarlijk stuk weg he?
Ook veel last van overstekende kinderen enzo...
whehehe.
Geen, mag ik hopen.quote:
Je bent het slachtoffer van een doorgeslagen verkeersbeleid. Met die snelheid heb je een remweg van c.a. 150m, en die afstand is ruimschoots te overzien.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:52 schreef Nerdmans het volgende:
ja!
Gevaarlijk stuk weg he?
Ook veel last van overstekende kinderen enzo...
whehehe.
Je kent z'n remmen? Of verwacht je dat het beleid per auto is afgestemd?quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je bent het slachtoffer van een doorgeslagen verkeersbeleid. Met die snelheid heb je een remweg van c.a. 150m, en die afstand is ruimschoots te overzien.
Ik zeg c.a, niet exact. Er is een verkeersregel die precies per auto en situatie aangeeft wat de maximumsnelheid is. Die regel bestond al voordat er in de jaren '60 de absolute snelheidslimieten werden ingevoerd zoals we die nu kennen. Zoek maar eens op.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:29 schreef Googolplexian het volgende:
Je kent z'n remmen? Of verwacht je dat het beleid per auto is afgestemd?
Dat hoef ik niet op te zoeken.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zeg c.a, niet exact. Er is een verkeersregel die precies per auto en situatie aangeeft wat de maximumsnelheid is. Die regel bestond al voordat er in de jaren '60 de absolute snelheidslimieten werden ingevoerd zoals we die nu kennen. Zoek maar eens op.
Nah... ook niet helemaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je bent het slachtoffer van een doorgeslagen verkeersbeleid. Met die snelheid heb je een remweg van c.a. 150m, en die afstand is ruimschoots te overzien.
Een bmw 135i en een getjoende Subaru Impreza.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:30 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Ok, dan formuleer ik het anders, welke auto heb je? xD
En dat is mijn punt met een doorgeslagen verkeersbeleid. Hoe ver moeten de max. snelheden zakken, voordat je ze negeert? Je kunt nu wel zeggen dat regels, regels zijn, maar ook jij zal het op een gegeven moment niet meer pikken als deze regels zich ver buiten alle redelijkheid bevinden. Daarom zeg ik, hanteer in ieder geval de oude verkeersregel, die overigens nog steeds van toepassing is, dat je remweg niet langer is dan je de weg kunt overzien. Gezien de bovenstaande situatie is er in mijn ogen geen enkele gevaarzetting geweest. Om die reden vind ik de strafmaat die zal volgen totaal niet verhouding staan met de situatie waarin de overtreding begaan is.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:48 schreef Googolplexian het volgende:
Daarnaast geldt de maximumsnelheid voor alle voertuigen
4 baans? Snelweg?quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:17 schreef green_power het volgende:
op deze 4 baans snelweg mag je maar 50?? [ afbeelding ]
quote:
Een 4-baans snelweg heeft dus 8 (!) rijstrokenquote:Een autosnelweg heeft minimaal vier rijstroken (twee rijstroken per richting, dus iedere richting 1 rijbaan) en twee (vlucht/pech-)stroken die normaliter niet gebruikt mogen worden. De twee rijrichtingen zijn van elkaar gescheiden door een middenberm.
Zeik toch niet zo. Kneus. In Nederland spreekt men gewoon van 4baans, als er 2 stroken aan beide zijden zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:52 schreef Googolplexian het volgende:
Een 4-baans snelweg heeft dus 8 (!) rijstroken
Dit is waarschijnlijk een stukje binnen de stad (waar je of 70 of 50 mag), maar door de manier waarop de foto genomen is zou dit net zo goed een snelweg kunnen zijn, hence the smiliequote:
't Gaat dus om deze weg. Een mooi recht stuk baan inderdaad. Wel direct een bocht aan de ene kant en stoplichten aan de andere, maar soit.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:12 schreef green_power het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk een stukje binnen de stad (waar je of 70 of 50 mag), maar door de manier waarop de foto genomen is zou dit net zo goed een snelweg kunnen zijn, hence the smilie
Ga mij nou geen kneus noemen en onzin verzinnen omdat jij je Nederlands niet beheerst ... Zelfs bij het halen van je rijbewijs hoor je al het verschil te weten tussen rijstroken en rijbanen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zeik toch niet zo. Kneus. In Nederland spreekt men gewoon van 4baans, als er 2 stroken aan beide zijden zijn.
Ik noem je een kneus omdat je aan het mierenneuken bent over algemeen geaccepteerde spreektaal. Dus. Kneus.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:53 schreef Googolplexian het volgende:
Ga mij nou geen kneus noemen en onzin verzinnen omdat jij je Nederlands niet beheerst ... Zelfs bij het halen van je rijbewijs hoor je al het verschil te weten tussen rijstroken en rijbanen.
Dat zegt gelukkig meer over de door jou algemeen geaccepteerde spreektaal dan over de taal zelf.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik noem je een kneus omdat je aan het mierenneuken bent over algemeen geaccepteerde spreektaal. Dus. Kneus.
Bovendien begreep je de ;-) ook al niet. Kneus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |