abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74917260
quote:
Hackers ontmaskeren klimaathoax
Wetenschappelijk - door Danny Roodbol (Danny) op 22-11-2009 @ 20:16

Hackers die hebben ingebroken in de systemen van Climate Research Unit, University of East Anglia in Engeland zijn ervandoor gegaan met ruim 61mb aan e-mails waaruit blijkt dat onderzoekers doelbewust informatie achterhouden die de opwarming van de aarde tegenspreekt, en doelbewust onzin verkopen om aan te tonen dat de aarde niet aan het afkoelen is geweest de afgelopen tijd.

In de ruim duizend e-mails tussen een aantal vooraanstaande klimatologen en klimatologisch onderzoekers is bewijs te vinden dat ze niet alleen zouden sjoemelen met cijfers, maar ook doelbewust onderzoeksresultaten verzwijgen of wissen als het niet in het global climate change plaatje past.

Na de inbraak zijn de emails op een Russische site gezet en zodoende de hele wereld rondgegaan. Diverse Britse media noemen het het grootste moderne schandaal. Ook de term Climategate lijkt zich in te burgeren.

De PVV wil middels een spoeddebat opheldering van milieuminister Cramer. "Als het klopt dat er door wetenschappers gesjoemeld is met cijfers om zo de al tien jaar gaande afkoeling van de aarde tegen te spreken, dan is dat een 'bloody shame'", aldus PVV-Kamerlid Richard de Mos.

Vooral opvallend is hoe de media hierover bericht. Een aantal kranten komen zelfs niet verder dan te spreken over diefstal van e-mails, en gaan geheel voorbij aan het feit dat onderzoekers op grote schaal rommelen met de onderzoeksresultaten.

Het 61Mb grote bestand is overigens hier te downloaden.
Het is en blijft natuurlijk overduidelijk dat niet kan worden doorgegaan met het verspillen van energie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 22-11-2009 20:27:49 (linkje gemaakt) ]
  Moderator zondag 22 november 2009 @ 20:24:56 #2
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74917332
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het is en blijft natuurlijk overduidelijk dat niet kan worden doorgegaan met het verspillen van energie.
Dat is niet misselijk
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_74917335
quote:
Hackers die hebben ingebroken in de systemen van Climate Research Unit, University of East Anglia in Engeland zijn ervandoor gegaan met ruim 61mb aan e-mails waaruit blijkt dat onderzoekers doelbewust informatie achterhouden die de opwarming van de aarde tegenspreekt, en doelbewust onzin verkopen om aan te tonen dat de aarde niet aan het afkoelen is geweest de afgelopen tijd.

In de ruim duizend e-mails tussen een aantal vooraanstaande klimatologen en klimatologisch onderzoekers is bewijs te vinden dat ze niet alleen zouden sjoemelen met cijfers, maar ook doelbewust onderzoeksresultaten verzwijgen of wissen als het niet in het global climate change plaatje past.
quote:
Het 61Mb grote bestand is overigens hier te downloaden.
Gaan we nu eindelijk al die onzinnige CO2-belastingen opheffen?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74917394
OMG OMG OMG!!!11!!!EINZ!1!!
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_74917404
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:24 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat is niet misselijk
Hoe dan ook, zoals het nu gaat kan het niet langer.
pi_74917415
Link naar die bestanden plz
pi_74917454
"The evidence pointing to a growing human contribution to global warming is so widely accepted that the hacked material is unlikely to erode the overall argument. However, the documents will undoubtedly raise questions about the quality of research on some specific questions and the actions of some scientists."
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  Donald Duck held zondag 22 november 2009 @ 20:27:48 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74917467
Dit verhaal kan ook zelf de hoax zijn natuurlijk. Een briljant opgezette stunt van de tegenstanders van de klimaatveranderingstheorie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_74917523
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_74917539
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit verhaal kan ook zelf de hoax zijn natuurlijk. Een briljant opgezette stunt van de tegenstanders van de klimaatveranderingstheorie.
Goed mogelijk of bijzonder overdreven.
  zondag 22 november 2009 @ 20:29:37 #12
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_74917548
en dan deze ook nog:

The revelations did not alter the huge body of evidence from a variety of scientific fields that supports the conclusion that modern climate change is caused largely by human activity, Ward said. The emails refer largely to work on so-called paleoclimate data - reconstructing past climate scenarios using data such as ice cores and tree rings. "Climate change is based on several lines of evidence, not just paleoclimate data," he said. "At the heart of this is basic physics."

IEDEREEN!! WORD GEK!!
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zondag 22 november 2009 @ 20:29:54 #13
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74917565
bendk had er al een topic over geopend.

En het is geen hoax. Jezus zeg
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 22 november 2009 @ 20:31:03 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74917623
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 22 november 2009 @ 20:31:22 #16
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_74917644
het is trouwens zielig dat de PVV gelijk weer in wilt springen

want morgen staan de kranten natuurlijk vol, ongenuanceerd.
pi_74917692
Op het wetenschapsforum staat er ook een stukje over en geldt het als "debunked"
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_74917943
quote:
Bedankt voor de link.

Het is overigens natuurlijk wel zo dat het niet alleen om klimaatverandering gaat, maar ook om grootschalige vervuiling en vernietigiing van het milieu.
pi_74917949
Gaat de aarde nu afkoelen
pi_74918045
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:36 schreef aloa het volgende:
Technisch gezien gedraagt het klimaat zich cyclisch op aarde. Eens in de 20.000? jaar komt er weer een ijstijd en koelt alles inderdaad af.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74918152
quote:
Mee eens.
Eerst maar eens onderzoek doen wat de verkregen data betekent en tevens kijken naar de betrokkenen.

Maar dat dit nauwlettend aandacht verdient mag duidelijk zijn.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 22 november 2009 @ 20:40:19 #22
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74918165
Zo wordt men ook eens wakker in NWS. Dit is al ettelijke jaren bekend.
Zelfs de climathoax-guru Al Gore geeft toe dat hij gelogen heeft.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_74918231
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:36 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Bedankt voor de link.

Het is overigens natuurlijk wel zo dat het niet alleen om klimaatverandering gaat, maar ook om grootschalige vervuiling en vernietigiing van het milieu.
Het gaat er meer om dat enorm ingrijpende maatregelen, en vergaand politiek beleid hierop gebaseerd is.
Alleen daarom al verdient dit de nodige aandacht die het behoeft.
Faal van de eeuw.
pi_74918274
quote:
Het is geen hoax. (Niet alles is een complot of verzonnen, for crying out loud.) En briljant nog minder. Strafbaar wel, in ieder geval.
  zondag 22 november 2009 @ 20:42:14 #25
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_74918292
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:40 schreef Lambiekje het volgende:
Zo wordt men ook eens wakker in NWS. Dit is al ettelijke jaren bekend.
Zelfs de climathoax-guru Al Gore geeft toe dat hij gelogen heeft.
meh.

an inconvenient truth is bullshit en veel te overdreven natuurlijk, maar ik ben altijd voorzichtig met bronnen zoals infowars.
pi_74918347
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:36 schreef aloa het volgende:
Dat zou mooi zijn. Kunnen we meer CO2 gaan verbruiken. Er hoeft geen CO2 opslag plaats te vinden.
  Milf zondag 22 november 2009 @ 20:44:04 #27
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_74918405
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:43 schreef hermanberghuis het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn. Kunnen we meer CO2 gaan verbruiken. Er hoeft geen CO2 opslag plaats te vinden.
Meer bijtelling voor energie zuinige auto's en belastingvoordeel voor slupers!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_74918546
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:44 schreef nikky het volgende:

[..]

Meer bijtelling voor energie zuinige auto's en belastingvoordeel voor slupers!
Precies! jij snapt het!
pi_74918563
Crosspost van mijn bijdrage in het POL-topic:

Om het geheel in perspectief te plaatsen:
quote:
The revelations did not alter the huge body of evidence from a variety of scientific fields that supports the conclusion that modern climate change is caused largely by human activity, Ward said. The emails refer largely to work on so-called paleoclimate data - reconstructing past climate scenarios using data such as ice cores and tree rings. "Climate change is based on several lines of evidence, not just paleoclimate data," he said. "At the heart of this is basic physics." Bron
Oftewel: zelfs áls dit geheel van e-mails en documenten authentiek is en inderdaad manipulatie aantoont, wordt het bestaan van antropogene klimaatverandering nog steeds bewezen door een enorm aantal onderzoeken door ándere instituten.
Het is eigenlijk net zoiets als op basis van één corrupt kankerinstituut concluderen dat de gehele ziekte kanker niet bestaat.

Storm in een glas water, dus.
  zondag 22 november 2009 @ 20:48:40 #30
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_74918651
Je kon er op wachten natuurlijk.
pi_74918664
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:41 schreef huhggh het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat enorm ingrijpende maatregelen, en vergaand politiek beleid hierop gebaseerd is.
Alleen daarom al verdient dit de nodige aandacht die het behoeft.
Dat klopt. Alleen om de milieuvervuiling al zouden maatregelen en politiek nog ingrijpender moeten en wel op korte termijn.
  zondag 22 november 2009 @ 20:54:28 #32
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74918987
Gelukkig raken de fossiele brandstoffen nog steeds in rap tempo op, dus is er nog geen reden om weer vrolijk onnodig veel energie te gaan verbruiken
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_74919191
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:48 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat klopt. Alleen om de milieuvervuiling al zouden maatregelen en politiek nog ingrijpender moeten en wel op korte termijn.
Er moet gewoon een open, oprechte en eerlijkde discusie zijn. En zelfs dat wordt al onmogelijk gemaakt.
Zag laats Frans Timmermans reageren in een kort interview, in volgens mij zijn werkkamer.
Hoe de man daar reageerde tijdens dat interview op de mogelijkheid dat MMGW wel wat haken en ogen kende was erg zorgwekkend en getuigd echt van tunnelvisie.

Ik doel dan vooral op de felheid waarop men op dat soort dingen reageert.
Men reageert net alsof hun persoonlijke religie wordt aangevallen. En dat is alles behalve geruststellend natuurlijk.
Faal van de eeuw.
pi_74919270
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:54 schreef Bravebart het volgende:
Gelukkig raken de fossiele brandstoffen nog steeds in rap tempo op, dus is er nog geen reden om weer vrolijk onnodig veel energie te gaan verbruiken
Als dat het geval is zijn al die ingrijpende milieu-maatregelen overbodig.
Dan is er geen noodzaak om daar nog mee door te gaan.
Faal van de eeuw.
pi_74919712
quote:
Hackers die hebben ingebroken in de systemen van Climate Research Unit, University of East Anglia in Engeland
Hardstikke mooi, maar wat had die Climate Research Unit van die universiteit voor invloed op het klimaatdebat wereldwijd? Als het een onbelangrijk groepje onderzoekers in de marge van het klimaaronderzoek is, dan is zo een lek natuurlijk genant, maar meer ook niet. Wanneer het gaat om gerenommeerde wetenschappers, autoriteiten op hun vakgebied dan is het pas echt nieuws en moeten we ons zorgen maken.

Kortom: leuk dat iedereen over elkaar heen buitelt, maar heeft iemand al enig idee in welk perspectief we dit moeten plaatsen? Is het een leuke rel, maar verder onbelangrijk, of is het een enorm schandaal?
pi_74919733
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:57 schreef huhggh het volgende:

[..]

Er moet gewoon een open, oprechte en eerlijkde discusie zijn. En zelfs dat wordt al onmogelijk gemaakt.
Zag laats Frans Timmermans reageren in een kort interview, in volgens mij zijn werkkamer.
Hoe de man daar reageerde tijdens dat interview op de mogelijkheid dat MMGW wel wat haken en ogen kende was erg zorgwekkend en getuigd echt van tunnelvisie.

Ik doel dan vooral op de felheid waarop men op dat soort dingen reageert.
Men reageert net alsof hun persoonlijke religie wordt aangevallen. En dat is alles behalve geruststellend natuurlijk.
Niet gezien maar je hebt natuurlijk gelijk dat er een open, oprechte en eerlijke discussie moet zijn. Het in natuurlijk een verontrusterd bericht dat er zo wordt gemanipuleerd. Ik hoop dat de zaak dan ook tot op de bodem zal worden uitgezocht.
pi_74919834
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:07 schreef rutger05 het volgende:

Ik hoop dat de zaak dan ook tot op de bodem zal worden uitgezocht.
Wees gerust, de politie is al ingeschakeld. Maar ja, in hoeverre er iets tegen de nog onbekende dieven (en hun onbekende eventuele opdrachtgevers?) gedaan kan worden...
pi_74919864
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:57 schreef huhggh het volgende:

[..]

Omdat het ook onmogelijk ís. Het wetenschappelijk bewijs voor antropogene klimaatverandering ligt er, dat - op wellicht een enkeling na - consensus geniet onder wetenschappers. De klimaatsceptici hebben slechts hun zelf in elkaar geflanste grafiekjes en complottheorieën om hun standpunt te onderbouwen. Een discussie wordt daarmee onmogelijk, omdat de wetenschappers hun bewijzen zullen aandragen als argument, en de klimaatsceptici die zullen afwijzen op basis van hun onwetenschappelijke denkbeelden en bij sommigen zelfs het idee dat de wetenschap an sich niet te vertrouwen is.

Het lijkt erg op de immer voortdurende discussie in rookverbodtopics, waarin wordt 'gediscussieerd' over de schadelijkheid van passief meeroken: aan de ene kant mensen die wetenschappelijk bewijs aandragen, aan de andere kant mensen die "klinkt wel leuk, maar hiermee is het nog niet voor 200% aangetoond" roepen (alsof geneeskunde een exacte wetenschap is), en "allemaal onzin, mijn opa Pietje rookte als een ketter en die is 97 geworden!"
pi_74919902
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wees gerust, de politie is al ongeschakeld.
Ik hoop dat deze zaak zal worden uitgezocht door andere wetenschappers.
pi_74919920
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hardstikke mooi, maar wat had die Climate Research Unit van die universiteit voor invloed op het klimaatdebat wereldwijd? Als het een onbelangrijk groepje onderzoekers in de marge van het klimaaronderzoek is, dan is zo een lek natuurlijk genant, maar meer ook niet. Wanneer het gaat om gerenommeerde wetenschappers, autoriteiten op hun vakgebied dan is het pas echt nieuws en moeten we ons zorgen maken.

Kortom: leuk dat iedereen over elkaar heen buitelt, maar heeft iemand al enig idee in welk perspectief we dit moeten plaatsen? Is het een leuke rel, maar verder onbelangrijk, of is het een enorm schandaal?
Zoals ik al eerder zei: dit is een goed item voor grondige onderzoeksjournalisten om uit te zoeken.
Faal van de eeuw.
pi_74919971
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Wanneer het gaat om gerenommeerde wetenschappers, autoriteiten op hun vakgebied dan is het pas echt nieuws en moeten we ons zorgen maken.
Nee hoor. De wetenschappelijke consensus is niet gebaseerd op de wetenschappers van één instituut, of ze nou gerenommeerd zijn of niet.
pi_74919992
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:09 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik hoop dat deze zaak zal worden uitgezocht door andere wetenschappers.
Dit betreft geen wetenschap, het is een digitale inbraak. Een strafbaar feit.
pi_74920020
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:54 schreef Bravebart het volgende:
Waarom?
We hebben nog steeds genoeg alternatieve bronnen als kernenergie en 'groene' energie.
Tevens valt het best mee met opraken, komt nog steeds zo veel nieuwe olie bij op elk moment. Olievelden die worden bijgevuld
  zondag 22 november 2009 @ 21:11:05 #44
248844 Bowlingbal
pi_74920021
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:09 schreef huhggh het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: dit is een goed item voor grondige onderzoeksjournalisten om uit te zoeken.
Alsof die wel objectief zijn. Als Elsevier ermee komt weet je al dat er niets van klopt, en als de Volkskrant ermee komt zal het hier ook niet als objectief beschouwd worden.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74920093
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit betreft geen wetenschap, het is een digitale inbraak. Een strafbaar feit.
Dat zal inderdaad wel onderzocht worden, maar ik doelde op de gegevens die beschikbaar zijn gekomen.
  zondag 22 november 2009 @ 21:12:24 #46
248844 Bowlingbal
pi_74920099
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:11 schreef Adames het volgende:

[..]

Waarom?
We hebben nog steeds genoeg alternatieve bronnen als kernenergie en 'groene' energie.
Tevens valt het best mee met opraken, komt nog steeds zo veel nieuwe olie bij op elk moment. Olievelden die worden bijgevuld
Deze post staat zo vol met fouten dat ik niet weet waar ik moet beginnen
- Donald Love
pi_74920114
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Niet gezien maar je hebt natuurlijk gelijk dat er een open, oprechte en eerlijke discussie moet zijn. Het in natuurlijk een verontrusterd bericht dat er zo wordt gemanipuleerd. Ik hoop dat de zaak dan ook tot op de bodem zal worden uitgezocht.
Rutger,

Bij deze: Youtube-item
Let vooral op Timmermans' reactie.
Faal van de eeuw.
pi_74920134
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:12 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Deze post staat zo vol met fouten dat ik niet weet waar ik moet beginnen
Begin maar, alsjeblieft, begin
pi_74920153
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:12 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad wel onderzocht worden, maar ik doelde op de gegevens die beschikbaar zijn gekomen.
De gegevens zijn al jaren beschikbaar. Data en wetenschappelijke publicaties. En raad eens... Al die jaren is nog nooit aangetoond dat we hier te maken hebben met een grootschalig complot van duizenden wetenschappers en politici, al die jaren is nog steeds niet aangetoond dat de aarde niet opwarmt! Persoonlijke e-mails, daar hebben andere wetenschappers weinig tot niets aan.
pi_74920264
PS: een citaat van Einstein over de vermenging van politiek en wetenschap schiet me te binnen.
Zoek maar op op Google.
Faal van de eeuw.
pi_74920272
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

De gegevens zijn al jaren beschikbaar. Data en wetenschappelijke publicaties. Persoonlijke e-mails, daar hebben andere wetenschappers weinig tot niets aan.
Ik weet niet welke informatie er allemaal is vrijgekomen. Afgaande op het bericht alleen, zie mijn eerdere reactie dat ik nog niet de waarde van het bericht in kan schatten, lijkt er belangwekkende informatie vrijgekomen te zijn.
  zondag 22 november 2009 @ 21:16:09 #52
248844 Bowlingbal
pi_74920296
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:13 schreef Adames het volgende:

[..]

Begin maar, alsjeblieft, begin
Ten eerste gebruikt kernenergie net zo goed fossiele brandstoffen. Het is niet alsof de Reptilians beloofd hebben elk jaar een lading Uranium te brengen
Ten tweede; er wordt wel af en toe wat olie gevonden ja, en er is inderdaad olie beschikbaar. Maar het wordt steeds lastiger dat te winnen, en daarmee steeds minder rendabel. Uiteindelijk kan, hypothetisch, olie de prijs van goud bereiken en nog steeds 'beschikbaar' zijn. Dat betekent niet dat dat goed is.
- Donald Love
  zondag 22 november 2009 @ 21:16:46 #53
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74920332
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:11 schreef Adames het volgende:

[..]

Waarom?
Hoe worden die bijgevuld denk je?
  zondag 22 november 2009 @ 21:17:33 #54
248844 Bowlingbal
pi_74920372
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:16 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Hoe worden die bijgevuld denk je?
Ja, die bewering heb ik maar overgeslagen...
- Donald Love
pi_74920451
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik weet niet welke informatie er allemaal is vrijgekomen. Afgaande op het bericht alleen, zie mijn eerdere reactie dat ik nog niet de waarde van het bericht in kan schatten, lijkt er belangwekkende informatie vrijgekomen te zijn.
Nou, niet dus. Leuk, die persoonlijke correspondentie tussen wetenschappers. Waarde voor de wetenschap: nul.

Maar misschien moeten ze het november even vertellen, dat het allemaal een complot is, kan hij ook weer wat zakken naar z'n normale temperatuur.
  zondag 22 november 2009 @ 21:19:00 #56
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74920452
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:17 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, die bewering heb ik maar overgeslagen...
Mja, ik dacht, misschien ziet hij dan gelijk zn ongelijk al in

En over 'groene' energie, die staan relatief nog zo in de kinderschoenen, dat we daar echt niet volledig op kunnen gaan draaien
pi_74920492
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:16 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ten eerste gebruikt kernenergie net zo goed fossiele brandstoffen. Het is niet alsof de Reptilians beloofd hebben elk jaar een lading Uranium te brengen
Ten tweede; er wordt wel af en toe wat olie gevonden ja, en er is inderdaad olie beschikbaar. Maar het wordt steeds lastiger dat te winnen, en daarmee steeds minder rendabel. Uiteindelijk kan, hypothetisch, olie de prijs van goud bereiken en nog steeds 'beschikbaar' zijn. Dat betekent niet dat dat goed is.
Kernenergie omvat zowel kernfusie als splijting. Vooral in die eerste groep is een nagenoeg onuitputtelijke hoeveelheid brandstof beschikbaar.
Als je daar mee genoeg energie opwekt kan je syntetische olie maken. Zit energie verschil in, maar zal rendabel worden. Hitler deed niks anders in de tweede wereldoorlog.

Over bijvullen van olievelden, vraag de Russen maar eens.
pi_74920535
Uranium is geen fossiele brandstof.
  zondag 22 november 2009 @ 21:21:55 #59
248844 Bowlingbal
pi_74920631
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:19 schreef Adames het volgende:

[..]

Kernenergie omvat zowel kernfusie als splijting. Vooral in die eerste groep is een nagenoeg onuitputtelijke hoeveelheid brandstof beschikbaar.
Als je daar mee genoeg energie opwekt kan je syntetische olie maken. Zit energie verschil in, maar zal rendabel worden. Hitler deed niks anders in de tweede wereldoorlog.

Over bijvullen van olievelden, vraag de Russen maar eens.
Nee, kernfusie draait nog niet. Of ik moet iets gemist hebben. Maar in de aankomende 20 jaar gaat het zeker nog niet rendabel zijn. Dat stukje over synthetische olie sla ik even over.

Nou, vertel. Die tanken olie uit de grond, gebruiken het, en pompen het er op de 1 of andere magische manier weer in ofzo? Zonder dat de olie gebruikt is, maar eigenlijk wel, maar eigenlijk dan weer niet?
- Donald Love
  zondag 22 november 2009 @ 21:21:58 #60
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_74920636
quote:
Vooral opvallend is hoe de media hierover bericht.
Nee hoor, de dogmatische mening van Danny is allang duidelijk en de foutieve berichtgeving van Fok is helemaal geen verrassing.
Géén kloon van tvlxd!
pi_74920652
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Je weet dus niet welke persoonlijke correspondentie is gestolen, maar op basis van een artikel van Danny Roodbol, vermaard wetenschapsjournalist, denk jij dat het waarschijnlijk belangwekkende informatie is? Nee, tijd om sceptisch te worden, me dunkt.
  zondag 22 november 2009 @ 21:22:26 #62
248844 Bowlingbal
pi_74920661
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:20 schreef Monidique het volgende:
Uranium is geen fossiele brandstof.
Technisch gezien klopt dat. Maar gezien dit FOK is, doe ik even alsof. Uranium is namelijk wel relatief eindig, zoals olie dat is. Dat lijken mensen te vergeten.
- Donald Love
  zondag 22 november 2009 @ 21:23:24 #63
238900 Koekz
Der Meister
pi_74920721
Wij kunnen er als westerse wereld toch weinig aan doen. Laat Azië maar eens dezelfde uitstoot van gassen hebben zoals Europa en Amerika. Dan is er denk ik geen broeikaseffect meer
pi_74920733
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Technisch gezien klopt dat.
Technisch, taalkundig, spiritueel en liberaal-marxistisch klopt het.
  zondag 22 november 2009 @ 21:23:43 #65
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74920739
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:21 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nee, kernfusie draait nog niet. Of ik moet iets gemist hebben. Maar in de aankomende 20 jaar gaat het zeker nog niet rendabel zijn. Dat stukje over synthetische olie sla ik even over.

Nou, vertel. Die tanken olie uit de grond, gebruiken het, en pompen het er op de 1 of andere magische manier weer in ofzo? Zonder dat de olie gebruikt is, maar eigenlijk wel, maar eigenlijk dan weer niet?
Soort katalysator, die Russische olie.
pi_74920811
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:21 schreef Montov het volgende:

[..]

Nee hoor, de dogmatische mening van Danny is allang duidelijk en de foutieve berichtgeving van Fok is helemaal geen verrassing.
Als ergens het woord "dogmatisch" van toepassing is, zijn het wel de voorstanders van zeer vergaand politiek beleid nav MMGW.
Dat is overduidelijk.
Faal van de eeuw.
  zondag 22 november 2009 @ 21:26:03 #67
248844 Bowlingbal
pi_74920870
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef huhggh het volgende:

[..]

Als ergens het woord "dogmatisch" van toepassing is, zijn het wel de voorstanders van zeer vergaand politiek beleid nav MMGW.
Dat is overduidelijk.
MMGW? Massive Multiplayer nogiets?
- Donald Love
pi_74920953
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Nee hoor. De wetenschappelijke consensus is niet gebaseerd op de wetenschappers van één instituut, of ze nou gerenommeerd zijn of niet.
Aangezien het hier gaat om behoorlijk exacte wetenschap maak ik me ook geen zorgen. De basis is immers dat de onderzoeken herhaalbaar zijn en dat het draait om falisifieerbaarheid. Het gaat kortom niet om meningen maar om feiten. In dat licht kun je niet volhouden dat afkoeling van de aarde onder de pet gehouden kan worden.
pi_74920959
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:23 schreef Koekz het volgende:
Wij kunnen er als westerse wereld toch weinig aan doen. Laat Azië maar eens dezelfde uitstoot van gassen hebben zoals Europa en Amerika. Dan is er denk ik geen broeikaseffect meer
Dezelfde uitstoot per persoon? Koop dan maar een ventilator of driehonderd erbij.
  zondag 22 november 2009 @ 21:28:33 #70
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_74921022
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Technisch gezien klopt dat. Maar gezien dit FOK is, doe ik even alsof. Uranium is namelijk wel relatief eindig, zoals olie dat is. Dat lijken mensen te vergeten.
Ook zonne-energie is relatief eindig.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 22 november 2009 @ 21:28:37 #71
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_74921025
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:23 schreef Koekz het volgende:
ehm, wij zijn grotendeels verantwoordelijk voor de shit in azie.

iets met lageloonlanden en mensen die goedkoop dingen willen kopen.
pi_74921142
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:28 schreef Montov het volgende:

[..]

Wanneer is de zon op?
  zondag 22 november 2009 @ 21:30:54 #73
248844 Bowlingbal
pi_74921159
quote:

[..]

Met het verschil dat Uranium binnen tientallen jaren op kan zijn, en de zon iets van een paar miljard?
- Donald Love
pi_74921185
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:21 schreef Bowlingbal het volgende:
Niet specifiek Rusland, maar wel het grootste olieland dat open staat voor deze hypothese die met de jaren steeds meer bewijzen krijgt. Westerse landen schijnen het te willen negeren.

Omdat wikipedia zo cool is, bitte
http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenic_petroleum_origin

Aankomende 20 jaar voor kernfusie is wel erg optimistisch zelfs, maar tot die tijd heb je in ieder geval het ' fossiele stofje' uranium
pi_74921191
quote:

[..]

Als auto's zouden kunnen lopen op onwetendheid, dan hadden we geen probleem met eindige energie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')