Nee ze moeten je betalen voro de uren die je werkt.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:14 schreef miepje8080 het volgende:
Hallo,
Ik heb een dringende vraag,
Ik heb vanaf februari t/m september gewerkt met een deeltijd contract van 20 uur. Wel had ik wisselende uren, maar ik kwam lang niet altijd aan de 160 uur in de maand. Nu zeggen mijn ouders (ik ben 22 en woon nog thuis) dat ik voor de overige uren een uitkering aan kon / kan vragen. Kan dat gewoon dan? Want ik heb wel gelezen over uitkeringen en dan moet je wel altijd beschikbaar zijn voor ander werk in de uren die je niet werkt. En dat was ik dus niet altijd, aangezien ik van tevoren niet wist tot hoe lang ik moest werken.
Dan heb ik nog een probleem. Ik werk op dit moment (sinds september) ergens anders. Ze hebben daar in eerste instante gezegd dat ik daar fulltime aan de slag kon. Maar later gaven ze me een contract van 27 uur, en overuren worden niet uitbetaald. Toch werk ik elke week minstens 45 uur (meestal meer), terwijl ik er maar 27 betaald krijg. Kan ik dan toch voor die 13 uur pw die ik mis een uitkering aanvragen? Want ik kom nu gewoonweg niet rond, en ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
help me alstublieft!
voor een uitkering moet je uren hebben opgebouwt, als ik dit zo lees heb je nog lang niet voldoende dienstjaren om uberhaupt een uitkering aan te vragen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:14 schreef miepje8080 het volgende:
Hallo,
Ik heb vanaf februari t/m september gewerkt met een deeltijd contract van 20 uur. Wel had ik wisselende uren, maar ik kwam lang niet altijd aan de 160 uur in de maand. Nu zeggen mijn ouders (ik ben 22 en woon nog thuis) dat ik voor de overige uren een uitkering aan kon / kan vragen. Kan dat gewoon dan? Want ik heb wel gelezen over uitkeringen en dan moet je wel altijd beschikbaar zijn voor ander werk in de uren die je niet werkt. En dat was ik dus niet altijd, aangezien ik van tevoren niet wist tot hoe lang ik moest werken.
Dan heb ik nog een probleem. Ik werk op dit moment (sinds september) ergens anders. Ze hebben daar in eerste instante gezegd dat ik daar fulltime aan de slag kon. Maar later gaven ze me een contract van 27 uur, en overuren worden niet uitbetaald. Toch werk ik elke week minstens 45 uur (meestal meer), terwijl ik er maar 27 betaald krijg. Kan ik dan toch voor die 13 uur pw die ik mis een uitkering aanvragen? Want ik kom nu gewoonweg niet rond, en ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
help me alstublieft!
lezen sukkel, die worden niet betaaldquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:32 schreef Metalfrost het volgende:
Maar kan je die overige uren niet opschrijven als overuren?
Woops. Het is al laat he.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:33 schreef Biskwie het volgende:
[..]
lezen sukkel, die worden niet betaald
even er vanuitgaande dat je sinds 2005 werkt.... heb je recht op 3 maanden wwquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:32 schreef HiZ het volgende:
Overigens was de helft van de OP niet echt te begrijpen. Maar in principe kun je een uitkering WW aanvragen als je meer dan 5 uur verliest van wat je gemiddeld over de laatste 26 weken werkte. Dat moet je dan wel tijdig doen, als je meer dan 1 week te laat komt met je aanvraag dan komt er een korting op je uitkering. Ook moet je tijdens WW (ook als het maar voor een paar uur is) wel verder solliciteren.
WW krijgen omdat je werkgever je loon niet betaalt kan alleen als je werkgever failliet is of op het punt staat failliet te gaan. Als ze niet willen betalen, dan moet je gewoon je loon eisen en eventueel naar de rechter.
26 weken uit de laatste 36 weken voor een recht op een WW van 3 maanden. Volgens mij komt TS daar wel aan toe.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:29 schreef Biskwie het volgende:
[..]
voor een uitkering moet je uren hebben opgebouwt, als ik dit zo lees heb je nog lang niet voldoende dienstjaren om uberhaupt een uitkering aan te vragen.
voor een minimum uitkering (ben ff naam kwijt) / laagste van hte laagste / klaplopers / 800e pm uikering kom je niet in aanmerking omdat je thuis woont
waarom werk je trouwens 45 uur en krijg je er maar 27 betaald.. je baas zal wel blij met je zijn? WTF
Ja ik zag 'm, ik had gelet op het 'thuis wonen' en zo maar aangenomen dat er geen arbeidsverleden voor verlenging was.quote:
jups... tenzij de klapjosti (TS) sinds zijn 16de werkt, kan ie tot 7 maanden uitkering krijgen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja ik zag 'm, ik had gelet op het 'thuis wonen' en zo maar aangenomen dat er geen arbeidsverleden voor verlenging was.
En datquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:31 schreef Biskwie het volgende:
hoe kun je trouwens niet rondkomen als je thuis woont?
Nu al afgeschrokken denk ikquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:46 schreef Biskwie het volgende:
[..]
TS durft geen antwoord meer te geven
Vooral dat ja,quote:
Precies dat zei ik dus ook alquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:50 schreef vulli het volgende:
[..]
Vooral dat ja,
maar waarom werk je eigenlijk 45 uur als je er maar 27 betaald krijgt? Zeg tegen je baas dat hij die overuren moet betalen of anders kapot kan vallen, als je er 27 betaald krijgt ga je toch niet bijna het dubbele werken?
TS denkt vast dat zijn baas anders niet genoeg zentjes krijgt en zijn baas bankroet gaatquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:50 schreef vulli het volgende:
[..]
Vooral dat ja,
maar waarom werk je eigenlijk 45 uur als je er maar 27 betaald krijgt? Zeg tegen je baas dat hij die overuren moet betalen of anders kapot kan vallen, als je er 27 betaald krijgt ga je toch niet bijna het dubbele werken?
quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:14 schreef miepje8080 het volgende:
Hallo,
help me alstublieft!
quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:12 schreef HiZ het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat TS een vrouw is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |