Maak hem dan even af:quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb twee linkjes bekeken (en uiteraard mijn wetboek erbij gepakt) en er wordt gesproken van een maximum van twee maanden bij tijdelijke contracten van twee jaar. Dat is ook juist. Een proeftijd van twee maanden mag bij een contract voor bepaalde tijd van 2 jaar. Is het contract korter dan die twee jaar dan is het maximaal 1 maand.
Om duidelijkheid te scheppen de exacte tekst van artikel 652 Boek 7 titel 10:
[..]
quote:5. Indien het einde van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd niet op een kalenderdatum is gesteld, kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste een maand.
6. Van de leden 4, onder a, en 5, kan slechts bij collectieve arbeidsovereenkomst of bij regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan worden afgeweken ten nadele van de werknemer.
7. Elk beding waarbij de proeftijd niet voor beide partijen gelijk is dan wel op langer dan twee maanden wordt gesteld, alsmede elk beding waarbij door het aangaan van een nieuwe proeftijd de gezamenlijke proeftijden langer dan twee maanden worden, is nietig.
En waar baseer je dit op?quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:23 schreef leipeshitouwess het volgende:
Als je ontslag neemt onder je contracttijd heb je opzegtermijn van 4 weken. Ze kunnen geen ontslag weigeren
Stiekem iets oogluikend doen bestaat nietquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja en de AH mag ook geen leeftijdsdiscriminatie toepassen, maar stiekem doen ze dat oogluikend wel.
Bij een 0-uren contract liggen de zaken natuurlijk iets andersquote:Op zondag 22 november 2009 20:33 schreef FlinkeNaam het volgende:
bij mijn ah nemen sommige mensen met een 0 uren contract gewoon ontslag door hun sleutel enzo in te leveren, en daarna niet meer te komen. Ze gaan je echt niet aanklagen als je dat doet..
Natuurlijk is het wel wat netter dat je het aangeeft en nog 4 weken door werkt
Is dit dan geen 0 uren contractquote:Op zondag 22 november 2009 20:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Bij een 0-uren contract liggen de zaken natuurlijk iets anders
Dit is nog minder dan een 0 uren contract!quote:Op zondag 22 november 2009 20:46 schreef FlinkeNaam het volgende:
[..]
Is dit dan geen 0 uren contract
Zo werkt dat uiteraard nietquote:Op zondag 22 november 2009 21:14 schreef Vloris het volgende:
[..]
Dit is nog minder dan een 0 uren contract!
Voorzover ik het kan volgen is het enige contract wat TS heeft afgelopen op 06-09-2009. Tenzij d'r in dat contract ook iets staat over stilzwijgend verlengen werkt hij dus zonder contract en mag hij uberhaubt blij zijn nog geld te krijgen van z'n baas!
Geen idee, dat wordt nergens vermeldt.quote:Op zondag 22 november 2009 20:46 schreef FlinkeNaam het volgende:
[..]
Is dit dan geen 0 uren contract
Als je de wet kent ken hem dan goed.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Fout. Een proeftijd voor 2 maanden kan alleen als het contract voor langer dan 2 jaar is of onbepaalde tjid. Bij contracten korter dan 2 jaar is de proeftijd maximaal 1 maand.
Verhip je hebt gelijk..quote:
Is inderdaad opzegtermijn van één maand.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In dat geval heb je een opzegtermijn van 1 maand.
Goeie kickquote:
Nog steeds??quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:53 schreef Precizionist het volgende:
Dit is een topic van twee jaar geleden, maar jongens, ik werk er nog steeds !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |