abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 15:13:20 #276
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_75248322
Van 1 jaars daling naar eind 2010 en nu wordt het een decenium.....

Wordt een lange topicreeks...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_75248547
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Eén blik op de rijksbegroting is genoeg om te weten dat de HRA in het komende decennium gaat verdwijnen.
Het gaat er maar net om hoe ze dat aan gaan pakken. Langzaam eruit laten lopen via een annuiteiten-constructie zodat men nog 30 jaar de tijd heeft, of in 1 X voor alle nieuwe gevallen afschaffen, of in 1X voor iedereen afschaffen, of boven de 3 ton hypotheek geen HRA meer...

Er zijn heel veel wegen mogelijk.
Daarom vind ik de enkele opmerking "De HRA gaat het komende decennium verdwijnen" iets te simpel gesteld. Bedoel je daarmee dat hij in 1 x afgeschaft gaat worden voor alle Nederlanders?
Zelf denk ik dat dus niet namelijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 december 2009 @ 15:25:50 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75248788
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat er maar net om hoe ze dat aan gaan pakken. Langzaam eruit laten lopen via een annuiteiten-constructie zodat men nog 30 jaar de tijd heeft, of in 1 X voor alle nieuwe gevallen afschaffen, of in 1X voor iedereen afschaffen, of boven de 3 ton hypotheek geen HRA meer...

Daarom vind ik de enkele opmerking "De HRA gaat het komende decennium verdwijnen" iets te simpel gesteld. Bedoel je daarmee dat hij in 1 x afgeschaft gaat worden voor alle Nederlanders?
Iedere optie maakt financiering minder gemakkelijk en zal dus ofwel tot een daling leiden, ofwel tot de stijging beperken.
The End Times are wild
  donderdag 3 december 2009 @ 15:26:40 #279
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75248823
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze zullen er eerst een links sausje overheen gooien om het er doorheen te krijgen (alleen hoge inkomens, dure huizen, etc) en daarna geleidelijk de schroeven gaan aandraaien. Over 10 jaar is er dan niet of nauwelijks meer iets over van de HRA. Huizen zullen die situatie geleidelijk gaan inprijzen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75249371
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:12 schreef Sjabba het volgende:
DAM, waarom bereken je het niet zelf als je het argument onderuit wil halen?

En er zit zeker wel lucht in de huizenprijs. Hoe verklaar je dan dat woning na 5 jaar ineens 40.000 meer "waard" zijn? Inflatie is niet genoeg en verbouwing zijn er niet aan gedaan. Verklaar jij je eens nader...
Iemand heeft er 40.000 euro meer voor over dan 5 jaar geleden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_75249426
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iedere optie maakt financiering minder gemakkelijk en zal dus ofwel tot een daling leiden, ofwel tot de stijging beperken.
Eens. Maar in 1X de hele HRA afschaffen zal een wat groter direct gevolg hebben dan de boel uitsmeren over tig- jaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75249918
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens. Maar in 1X de hele HRA afschaffen zal een wat groter direct gevolg hebben dan de boel uitsmeren over tig- jaar.
Huidige hypotheken worden sws niet aangepakt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 3 december 2009 @ 16:07:50 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75250351
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Huidige hypotheken worden sws niet aangepakt
Dat hangt van de methode af die ze gaan toepassen.
The End Times are wild
pi_75250414
Nee, dat hangt daar niet vanaf
  donderdag 3 december 2009 @ 16:12:51 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75250542
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, dat hangt daar niet vanaf
Natuurlijk wel! Als ze bijvoorbeeld besluiten om maximaal in het 42% tarief af te laten trekken voor alle hypotheken, of een maximaal aftrekbaar bedrag van 500.000 hypotheken worden alle hypotheken daardoor beïnvloed.

Ik zal je een hele goede reden geven waarom het onverstandig is om het alleen voor nieuwe hypo's te laten gelden: je gooit de hele huizenmarkt dan compleet op slot! Want stel je zit al in een huis met hypo en je wil verhuizen en een nieuwe hypo aangaan. Stel dan dat je de HRA kwijt zou raken! Dan verhuist dus helemaal absoluut niemand meer.
The End Times are wild
pi_75250657
Iedereen heeft 52% aftrek en hypotheken van meer dan 500k?
pi_75251881
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:35 schreef Tha_Duck het volgende:
Ze zeiden 30% minimaal, maar je ziet ze nu nergens meer idd
dit huis is meer dan 30% gezakt
http://www.funda.nl/koop/(...)dseweg-10/kenmerken/
namaste
pi_75252065
Vriend van me heeft ook 230k geboden met een vraagprijs van 325, zullen wel rond 250 uitkomen. Maar dat huis staat al lang te koop en er zal flink aan verbouwd moeten worden
  donderdag 3 december 2009 @ 17:12:24 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75252551
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vriend van me heeft ook 230k geboden met een vraagprijs van 325, zullen wel rond 250 uitkomen. Maar dat huis staat al lang te koop en er zal flink aan verbouwd moeten worden
Dat is toch -25%. Dan zit je al bijna aan die 30%
The End Times are wild
pi_75254087
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik de verkoper was zou ik lachen, hard lachen. 230
pi_75254553
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat doe je in het eerste jaar, in het derde jaar ga je wel nadenken.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:18:05 #292
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75254585
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

verkopers lachen niet meer hard, mijn collega heeft nu al een jaar lang, twee woningen, die lacht echt niet als je een bod komt doen

En 20% onder de vraagprijs bieden dat is normaal tegenwoordig, sterker nog, de laatste die dat bood, kreeg het er ook voor, maar die kreeg het niet rond

[ Bericht 10% gewijzigd door Deprater op 03-12-2009 18:46:31 ]
  donderdag 3 december 2009 @ 19:05:29 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75256235
Waarom verlagen ze de vraagprijs dan niet? Dan krijg je in ieder geval heel wat meer kopers!

Hier hoor ik trouwens nog geen verhalen van -25% hoor. Als beginbod misschien -10%. Maar over het algemeen staat het hier gewoon stil. Ook hele courante, gunstig geprijsde huizen waarvan je zou verwachten dat ze zo weg zijn.
The End Times are wild
  donderdag 3 december 2009 @ 19:24:06 #294
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75256805
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:05 schreef LXIV het volgende:
Waarom verlagen ze de vraagprijs dan niet? Dan krijg je in ieder geval heel wat meer kopers!

Hier hoor ik trouwens nog geen verhalen van -25% hoor. Als beginbod misschien -10%. Maar over het algemeen staat het hier gewoon stil. Ook hele courante, gunstig geprijsde huizen waarvan je zou verwachten dat ze zo weg zijn.
De makelaar adviseert dat niet te doen
Maar de winter en zomer inwerking gaat toch door, t' wordt er niet fraaier op zo een bijna leeg huis
  donderdag 3 december 2009 @ 19:33:07 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75257089
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:24 schreef Deprater het volgende:

[..]

De makelaar adviseert dat niet te doen
Maar de winter en zomer inwerking gaat toch door, t' wordt er niet fraaier op zo een bijna leeg huis
Een leeg huis kost je toch ook altijd zo'n 15K per jaar, en meer zelfs wanneer je er geen HRA meer op krijgt. En hoe langer het duurt, hoe slechter je verkoopkansen. Ik zou er liever 15K in het begin afhalen dan 15K betalen om het een jaar leeg te laten staan.
The End Times are wild
pi_75257262
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:05 schreef LXIV het volgende:

Een collega van mij heeft al 25 'kijkers' gehad maar nul biedingen gehad. De vraagprijs doet hij niet naar beneden, dat kan volgens hem ook niet want hij wil zijn eigen geld terug, dat betekend dus gewoon niet verhuizen lijkt mij. Net een vriend gesproken, zijn baas (grote aannemer) heeft voor al het personeel ontslag aangevraagd
Veel gemeenten hebben de grondprijs niet verhoogd dit jaar, volgend jaar gaan ze zelfs dalen want ze hebben het toch geld nodig voor de begroting en de overheidsbijdrage word 2010 ook flink gekort. De grond gaat dus in de uitverkoop en de aannemers zullen vechten om de gunst van de consument. -40% zit er aan te komen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 3 december 2009 @ 19:56:45 #297
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75257900
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:37 schreef xenobinol het volgende:
De grond gaat dus in de uitverkoop en de aannemers zullen vechten om de gunst van de consument. -40% zit er aan te komen
Ik hoop het maar, je zou toch zeggen dat er nu koopjes gemaakt kunnen worden (ook bij het contracteren van aannemers). Maar toch, volgens een vriend die in de nieuwbouw zit ligt de hele keten van begin tot eind stil, projectontwikkelaars zijn volgens hem als de dood dat ze met onverkoopbare projecten zitten, zijn bijzonder risico avers en krijgen ook nog eens veel minder gemakkelijk krediet...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75260463
Projectontwikkelaars kunnen dit ook niet jaren volhouden. Nietsdoen kost ook geld.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_75260853
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:03 schreef Prutzenberg het volgende:
Projectontwikkelaars kunnen dit ook niet jaren volhouden. Nietsdoen kost ook geld.
zijn ze wel gewend hoor. Ik ken projectontwikkelaars die al twintig jaar op hun grond zitten.Die worden niet zo snel uitgerookt.
pi_75260912
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:37 schreef xenobinol het volgende:

Veel gemeenten hebben de grondprijs niet verhoogd dit jaar, volgend jaar gaan ze zelfs dalen want ze hebben het toch geld nodig voor de begroting en de overheidsbijdrage word 2010 ook flink gekort. De grond gaat dus in de uitverkoop en de aannemers zullen vechten om de gunst van de consument. -40% zit er aan te komen
recent nog omhoog gegaan. Do not hold your breath. Als er al met korting verkocht gaat worden dan aan bevriende grote partijen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')