abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74886647
Ik weet niet of dit het goede forumdeel is, maar dit leek mij het meest logische.

Afgelopen zaterdag heb ik een spel besteld op gcshop.nl. Op het moment van bestellen stond er dat de levertijd 1-2 werkdagen zou zijn. Dat zou dus betekenen dat zij hem maandag of dinsdag binnen zouden krijgen, en het spel gelijk op zouden kunnen sturen. (Ik betaalde met iDeal dus er was geen wachttijd met acceptgiro of iets anders). Op maandag stond er dat de levertijd 2-3 werkdagen zou zijn, en dinsdag 2-5 werkdagen. Omdat de status van mijn bestelling op woensdag nog steeds niet veranderd was (en ik hem nog steeds niet in de bus had gekregen), heb ik gemaild naar gcshop. Ik kreeg een mail terug met daarin:
quote:
Beste *****,

We hadden hem inderdaad al eerder weer op voorraad verwacht, maar een levering met onze Modern Warfare 2's is verloren gegaan in de post. We hebben hem dus nogmaals moeten bestellen en omdat het uit Engeland komt, duurt dit allemaal extra lang. Hij is vandaag nog niet binnen gekomen, dus hij komt morgen nog niet bij je binnen. Ik verwacht dat het vrijdag/zaterdag wordt. Mijn excuses voor het ongemak.
Hierin staat dus dat ik het spel vrijdag/zaterdag krijg. Vandaag zat hij weer niet bij de post dus dan wordt het zaterdag.Vandaag heb ik ook de bevestigingsmail gekregen dat hij verzonden is. Als de levertijd 1-2 dagen is dan zou het spel dus op uiterlijk dinsdag verzonden moeten worden en zou ik hem woensdag/donderdag binnen kunnen krijgen, dat ligt maar net er aan hoe snel TNT is.

Gezien het bedrijf dus niet aan de levertijd voldaan heeft, heb ik dan recht op enige teruggave van het bedrag? In mijn ogen hebben ze namelijk valse verwachtingen gegeven. In hun voorwaarden vind ik in ieder geval niets terug. Wat ik wel terug kan vinden is dat zij niet aansprakelijk zijn voor transportproblemen (Hun bestelling bij het bedrijf in Engeland was in de post kwijtgeraakt (Hoe je 5000 games kwijt kan raken in de post is mij vooralsnog een groot raadsel).).

Mijn vraag is dus: Heb ik recht op teruggave van een deel van het geld omdat zij valse verwachtingen hebben gegeven?
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_74886722
Je kunt de koop ontbinden als de levertijd te lang wordt, maar dat betekend dat jij je geld terug krijgt en zij hun spel houden. Verder heb je nergens recht op.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:04:36 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_74886740
Nee.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:05:42 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_74886768
Uit een ander topic, maar ook hier van toepassing:
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Of wacht gewoon nog tot maandag, dan weet je het zeker...

pfff damn heeft niemand mee geduld zeg....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_74886812
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:05 schreef Mark het volgende:
Uit een ander topic, maar ook hier van toepassing:
[..]

_!
Ik heb wel geduld, maar niet als ik 2 keer zo lang moet wachten. De levertijd was afgesproken bij betaling, en afspraak is afspraak, ook in de bedrijfswereld, niet waar .
pi_74886853
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:04 schreef BasEnAad het volgende:
Nee.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:08:59 #7
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_74886855
Dan slaan we de voorwaarden er eens op na:

4.3 Verzending vindt plaats nadat het gefactureerde bedrag op de GCShop rekening is overgemaakt. Verzending vindt, indien mogelijk, plaats binnen 5 werkdagen nadat het bedrag is ontvangen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_74886860
Was die levertijd aangegeven als een aan verandering onderhevige verwachting of een keiharde garantie?
Hebben zij die levertijd bevestigd nadat jij hebt laten weten dat snelle levering zeer belangrijk was voor jouw beslissing om het te kopen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:09:30 #9
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_74886868
Het spel is al verzonden en jij wil alsnog je geld terug?
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:09:54 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74886883
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:07 schreef Dropdown het volgende:

[..]

_!
Ik heb wel geduld, maar niet als ik 2 keer zo lang moet wachten. De levertijd was afgesproken bij betaling, en afspraak is afspraak, ook in de bedrijfswereld, niet waar .
Als ze er niet aan voldoen moet je dat aan hun melden en ze de gelegenheid geven al;snog na te komen. Dat heb jij gedaan waarop hun vrijdag/zaterdag hebben aangegeven. Dat halen ze.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74886891
quote:

[..]

_!
Klopt, maar het kan nou eenmaal wel eens zijn dat er een vertraging ontstaat. In dit geval was dat waarschijnlijk buiten hun schuld om. Ze zijn je in principe niets verschuldigd. Wel zou er volgens mij echt iets over in hun voorwaarden moeten staan.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:11:08 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74886910
Het lijkt wel alsof niemand meer gedudl heeft vandaag de dag. Alles moet meteen de volgende dag in de bus liggen. Ze houden je netjes op de hoogte, dat is al heel wat.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:12:42 #13
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_74886949
Of heb je een goedkopere winkel gevonden?
pi_74886977
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:11 schreef karr-1 het volgende:
Het lijkt wel alsof niemand meer gedudl heeft vandaag de dag. Alles moet meteen de volgende dag in de bus liggen. Ze houden je netjes op de hoogte, dat is al heel wat.
Ze houden mij op de hoogte nadat ik hun een mail heb gestuurd, anders hadden ze helemaal niets laten horen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:15:55 #15
152789 karr-1
pi_74887027
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:13 schreef Dropdown het volgende:

[..]

Ze houden mij op de hoogte nadat ik hun een mail heb gestuurd, anders hadden ze helemaal niets laten horen.
Klopt, maar dat hoeven ze ook niet. Het is niet dat je het spel nooit meer krijgt, je krijgt het alleen wat later. En dat is te wijten aan oorzaken die buiten hun schuld liggen.
pi_74887053
TS is een zeikert
pi_74887064
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat hoeven ze ook niet. Het is niet dat je het spel nooit meer krijgt, je krijgt het alleen wat later. En dat is te wijten aan oorzaken die buiten hun schuld liggen.
Het is dan wel zo netjes om er even een mailing naar al je klanten uit te sturen die dat spel besteld hebben. Bol.com deed dat bij de keren dat ze een vertraagde levering hadden wel netjes bij mij.
pi_74887086
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het hoeft niet maar is wel zo netjes, gelukkig zijn er wel steeds meer bedrijven die het nut hiervan in zien. Als iets te laat komt is het vrij normaal (ook al word dat nog niet echt vaak gedaan) om even de klant hierover in te lichten.
pi_74887480
Je wil dus eigenlijk een gratis spel krijgen?
pi_74887657
Wet verkoop op afstand: "De belangrijkste is dat de consument bij iedere e-commerce transactie een bedenktijd van 7 werkdagen krijgt om de transactie zonder opgave van redenen te herroepen."
http://www.mijnwinkel.nl/homepage/pages/wetverkoopopafstand.htm

Gratis kan je het niet krijgen, maar je kan er wel vanaf
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:43:10 #21
152789 karr-1
pi_74887767
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het is dan wel zo netjes om er even een mailing naar al je klanten uit te sturen die dat spel besteld hebben. Bol.com deed dat bij de keren dat ze een vertraagde levering hadden wel netjes bij mij.
Dat het netjes is ben ik geheel met je eens, maar TS doet het voorkomen alsof het een verplichting zou zijn.
pi_74890325
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:11 schreef karr-1 het volgende:
En natuurlijk het ongelofelijke asociale gedrag dat ze er gelijk een slaatje uit willen slaan en geld willen zien.

Gatver, ik kots op dat soort achterlijke asociale tokkie volk
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_74890450
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:02 schreef Sakura het volgende:

[..]

En natuurlijk het ongelofelijke asociale gedrag dat ze er gelijk een slaatje uit willen slaan en geld willen zien.

Ehm, andersom is het toch ook? Als ik te laat betaal wil een bedrijf toch ook meteen extra centen zien?
pi_74890496
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:06 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Ehm, andersom is het toch ook? Als ik te laat betaal wil een bedrijf toch ook meteen extra centen zien?
Meestal niet hoor, dan komt er eerst nog een herinnering of je alsnog wil betalen.
pi_74890583
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:06 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Zover ik weet sturen ze dan niet gelijk een deurwaarder en laten beslag leggen op je inboedel.

Ze sturen je gewoon netjes een herinnering en vragen je alsnog te betalen, zelfs zonder boete voor het te laat betalen.

Maar ja, wat ik al schreef, je hebt altijd weer tokkie volk wat er gelijk een slaatje uit probeert te slaan.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_74890624
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:12 schreef Sakura het volgende:

[..]

Zover ik weet sturen ze dan niet gelijk een deurwaarder en laten beslag leggen op je inboedel.

Ze sturen je gewoon netjes een herinnering en vragen je alsnog te betalen, zelfs zonder boete voor het te laat betalen.

Maar ja, wat ik al schreef, je hebt altijd weer tokkie volk wat er gelijk een slaatje uit probeert te slaan.

Ik heb het niet over deurwaarders... zo'n herinnering kost je meestal geld, vaak zat meegemaakt.
Die betaal ik dan ook altijd, vind het niet netjes om niet op tijd te betalen, dus daar val ik niet over, maar vaak worden die kosten gewoon in rekening gebracht.
pi_74890860
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:13 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Ik heb het niet over deurwaarders... zo'n herinnering kost je meestal geld, vaak zat meegemaakt.
Die betaal ik dan ook altijd, vind het niet netjes om niet op tijd te betalen, dus daar val ik niet over, maar vaak worden die kosten gewoon in rekening gebracht.
En welke kosten heb jij gemaakt omdat je dat spelletje te later dan je dacht (maar nog steeds volledig volgens hun leveringsvooraarden) binnen kreeg?
pi_74890942
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:21 schreef Sakura het volgende:

[..]

En welke kosten heb jij gemaakt omdat je dat spelletje te later dan je dacht (maar nog steeds volledig volgens hun leveringsvooraarden) binnen kreeg?
Daar had ik het niet over, ik zeg niet dat TS gelijk heeft, maar ik nuanceerde je opmerking even.
pi_74891192
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:24 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Daar had ik het niet over, ik zeg niet dat TS gelijk heeft, maar ik nuanceerde je opmerking even.
Oeps ik dacht dat ik op TS reageerde

Maar het gebeurt maar zelden dat je een boete krijgt bij de eerste herinnering, het gebeurd wel, maar dus niet vaak.
pi_74891972
quote:

[..]

_!
Haha, je hebt wel geduld, maar het moet geen 4 dagen in plaats van 2 dagen duren. Als je hem echt snel had willen hebben had je hem bij een goede shop moeten bestellen. Ik had COD:MW2 lekker op de dag dat hij uitkwam in de bus liggen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:44:05 #31
152789 karr-1
pi_74897701
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:02 schreef Sakura het volgende:

[..]

zaterdag 21 november 2009 @ 02:43:43 #32
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_74905075
Niet als nakoming nog mogelijk is en jij geen enkele schade hebt geleden m.b.t. de te late nakoming van het product.

[ Bericht 58% gewijzigd door AryaMehr op 21-11-2009 02:52:22 ]
pi_74905628
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:43 schreef AryaMehr het volgende:
Niet als nakoming nog mogelijk is en jij geen enkele schade hebt geleden m.b.t. de te late nakoming levering volgens hun leveringsvooraarden van het product.
En dan nog, ook al leveren ze later dan ze beloven, ze zullen dat niet expres doen, en dan is het gewoon een asociale tokkie mentaliteit om gelijk maar geld te willen zien.

Ik kan het niet genoeg herhalen, ik kots op dat soort tokkie volk

[ Bericht 42% gewijzigd door Sakura op 21-11-2009 08:21:11 ]
  zaterdag 21 november 2009 @ 09:39:18 #34
152789 karr-1
pi_74906193
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 08:03 schreef Sakura het volgende:

[..]

En dan nog, ook al leveren ze later dan ze beloven, ze zullen dat niet expres doen, en dan is het gewoon een asociale tokkie mentaliteit om gelijk maar geld te willen zien.

Ik kan het niet genoeg herhalen, ik kots op dat soort tokkie volk
Sakura, ik ben het geheel met je eens
pi_74906557
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:16 schreef TantoeSpang het volgende:
TS is een zeikert
En dan die signature.

Zal veel volk op af komen in het homobos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')