ik vind dit altijd zo eng, zaken doen met onbekende.. maar stel voor dat je het dus écht "niet" krijgt... hoe moet je dan handelen?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:55 schreef 988012 het volgende:
Eerst maar even tot morgen wachten denk ik.
Dan had je het maar moeten ophalen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:56 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik vind dit altijd zo eng, zaken doen met onbekende.. maar stel voor dat je het dus écht "niet" krijgt... hoe moet je dan handelen?
Want verkoper zegt dat ze het op de bus heeft gedaan terwijl het misschien niet zo is?
ik ben gewoon zenuwachtig hahaquote:Op vrijdag 20 november 2009 12:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Of wacht gewoon nog tot maandag, dan weet je het zeker...
pfff damn heeft niemand mee geduld zeg....
Als je zaken doen met onbekenden eng vindt zou je beter helemaal geen geld over kunnen maken, maar gewoon ophalen. Het risico dat iets oplichting is loop je natuurlijk altijd, ook bij kleine bedragen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:56 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik vind dit altijd zo eng, zaken doen met onbekende.. maar stel voor dat je het dus écht "niet" krijgt... hoe moet je dan handelen?
Want verkoper zegt dat ze het op de bus heeft gedaan terwijl het misschien niet zo is?
Hear hear.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:57 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dan had je het maar moeten ophalen.
Heb je wel eens de voorwaarden gelezen waar je aan moet voldoen om hiervoor in aanmerking te komen?quote:Voortaan via paypal betalen dan krijg je van hun je geld terug indien het niet geleverd wordt.
Bijna niks; de verkoper moet kunnen aantonen dat hij/zij het verstuurd heeft, anders krijg je gewoon je geld terug.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:26 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Heb je wel eens de voorwaarden gelezen waar je aan moet voldoen om hiervoor in aanmerking te komen?
Waarschijnlijk niet, want anders zou je dit soort uitspraken niet doen...
Klopt, en dat kan dus alleen met pakketpost of met aangetekende post. Je bent dus altijd veel meer kwijt aan verzendkosten dan zonder deze garantie (want de verkoper gaat dit dus niet betalen). Verder kan een verkoper natuurlijk ook nog altijd de spreekwoordelijke baksteen opsturen...quote:Bijna niks; de verkoper moet kunnen aantonen dat hij/zij het verstuurd heeft, anders krijg je gewoon je geld terug
ik weet niet hoe het binnen nederland zit, maar internationaal voldoet aangetekende post niet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:43 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Klopt, en dat kan dus alleen met pakketpost of met aangetekende post. Je bent dus altijd veel meer kwijt aan verzendkosten dan zonder deze garantie (want de verkoper gaat dit dus niet betalen). Verder kan een verkoper natuurlijk ook nog altijd de spreekwoordelijke baksteen opsturen...
Nee, je hebt het fout.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:43 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Klopt, en dat kan dus alleen met pakketpost of met aangetekende post. Je bent dus altijd veel meer kwijt aan verzendkosten dan zonder deze garantie (want de verkoper gaat dit dus niet betalen). Verder kan een verkoper natuurlijk ook nog altijd de spreekwoordelijke baksteen opsturen...
Ja, alleen gebruikt bijna niemand in Nederland ebay.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Gebruik dan ook ebay, daar zie je tenminste aan de waarderingen of een verkoper te vertrouwen is.
Idd. Ik had die post blijkbaar niet goed begrepen, jij wel.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:53 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Nee, je hebt het fout.
De verzender moet kunnen aantonen dat het verzonden is.
Stuurt de verzender het via de reguliere post op is het zijn probleem dat hij niet kan aantonen dat het is verzonden.
Ja en hoe vaak heb jij iets op marktplaats gekocht waarbij de verkoper de verzendkosten betaalt? Je snapt natuurlijk wel dat alle verkopers deze extra verzendkosten in rekening brengen bij de koper...quote:Nee, je hebt het fout.
De verzender moet kunnen aantonen dat het verzonden is.
Stuurt de verzender het via de reguliere post op is het zijn probleem dat hij niet kan aantonen dat het is verzonden
Dat is ook erg dom van de Nederlandersquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:53 schreef LarryDavid het volgende:
[..]
Ja, alleen gebruikt bijna niemand in Nederland ebay.
Nou ik heb er echt nooit last van dat verkopers daarom vragen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:12 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Ja en hoe vaak heb jij iets op marktplaats gekocht waarbij de verkoper de verzendkosten betaalt? Je snapt natuurlijk wel dat alle verkopers deze extra verzendkosten in rekening brengen bij de koper...
Hmm interessant. Een van de voorwaarden om in aanmerking te komen voor kopersbescherming is:quote:Nou ik heb er echt nooit last van dat verkopers daarom vragen.
Die sturen altijd op de meest goedkope manier op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |