abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:38:33 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_74880305
[Verzuurde modus]
Zoals bekend moeten ISPs een hele tros aan gegevens bewaren, voor minimaal 6 en maximaal 24 maanden.

Ik quote even:
Van een telefoongesprek moeten gedurende twaalf maanden o.a. worden bewaard de begin- en eindtijd, de telefoonnummers, de namen en adressen van de betrokken abonnees of geregistreerde gebruikers (niet van toepassing bij anonieme prepaid-gebruikers), en de locaties waar betrokken mobiele telefoons zich bevinden, maar niet de inhoud van het gesprek. Bij SMS en MMS analoog.

Kijk. Wat heeft het bewaren voor zin om boeven te vangen als het bewaren van de NAW niet van toepassing is (kan zijn) op prepaid kaartjes? Als boef bel je dan toch alleen prepaid?

Quote:
Van e-mails moeten soortgelijke gegevens twaalf maanden (na de reparatiewet: zes maanden) bewaard worden, zoals datum en tijdstip en e-mailadressen, maar niet de inhoud.

Niet de inhoud.... Nou, als je dan TOCH bezig bent, doe dan in 1 moeite door ook de inhoud bewaren?!?! Dan is het onderscheppen van communicatie pas een eitje geworden. Immers een mailtje waarin staat "Om 23:15uur is altijd de wisseling van de wacht bij justitie, kunnen we dan toeslaan" is een keihard bewijs dat de afzender betrokken is bij een misdrijf. Simpel.

Maar goed. Zijn er bij het doorploegen van de honderden miljoenen emails al strafbare feiten boven tafel gekomen, aanslagen verijdeld en de betrokken boeven achter slot en grendel gezet?

Ik persoonlijk denk dat bij de evaluatie over 3 jaar geconcludeerd wordt dat de score best tegenvalt.
Maar dat het inmiddels toch al geimplementeerd is en men wel andere toepassingen weet met de opgeslagen gegevens.

Immers, ter vergelijk: de info uit het GPS kastje tbv het rekening rijden, kan in 1 moeite door naar justitie voor misdrijven, Rijkswaterstaat voor tolheffing met spitsrijden, Amber alert voor vermiste kinderen, Het CIJB voor de te hard rijders (kan gelijk de aangelegde trajectcontrole weer ontmanteld worden), en naar de Gemeente Amsterdam en Rotterdam voor volautomatische parkeerheffing voor het met de auto betreden van de binnenstad.
[/verzuurde modus]
How can I make this topic about me?
pi_74880342
Je tags werken niet.
pi_74880347
leuk...samenvatting?
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_74880378
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:40 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Je tags werken niet.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:42:00 #5
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74880404
Ik heb alleen het stuk buiten die [verzuurde modus]-tags gelezen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_74880412
Zijn er al kamerlieden opgepakt?

Dat is het antwoord op de vraag of er al terroristen zijn opgepakt.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:47:06 #7
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_74880548
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:42 schreef Garisson72 het volgende:
Ik heb alleen het stuk buiten die [verzuurde modus]-tags gelezen.
Ja maar ik tiep dat allemaal niet voor nop. Het is wel de bedoeling dat je het leest.
pi_74880887
Ik loop nog vrij rond, dus nee.
pi_74880889
Die e-mails worden gewoon bewaard om verbanden tussen personen te kunnen leggen.
De inhoud bewaren is een beetje zware inbreuk op privacy

En pre-paid ga je natuurlijk niet bewaren, je hoeft je voor de aanschaf van pre-paid namelijk niet te legitimeren, dus deze gevens bewaren zou echt volslagen nutteloos zijn.

Ik zie je probleem hiermee nou niet echt, heb je liever dat er helemaal niks wordt gedaan?
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:10:24 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74881224
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:47 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja maar ik tiep dat allemaal niet voor nop. Het is wel de bedoeling dat je het leest.
Dat mag niet. Alleen adressen, telefoonnummers en tijdstippen. De inhoud word toch niet bewaard.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74881279
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Immers, ter vergelijk: de info uit het GPS kastje tbv het rekening rijden, kan in 1 moeite door naar justitie voor misdrijven, Rijkswaterstaat voor tolheffing met spitsrijden, Amber alert voor vermiste kinderen, Het CIJB voor de te hard rijders (kan gelijk de aangelegde trajectcontrole weer ontmanteld worden), en naar de Gemeente Amsterdam en Rotterdam voor volautomatische parkeerheffing voor het met de auto betreden van de binnenstad.
Staat gluurt mee in km-heffingkastje.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:23:30 #12
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_74881607
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:00 schreef BorusBulldog het volgende:
Ik zie je probleem hiermee nou niet echt, heb je liever dat er helemaal niks wordt gedaan?
Het moet echt wat opleveren vind ik.
Poortjes in winkels om winkeldiefstal tegen te gaan... prima.
Bewakingscamera's in tankstations om overvallen te kunnen vastlegen... een dikke accoord. Geen enkele moeite mee.
Maar bewaren van internetgegevens waar je amper wat mee kunt omdat echte boeven er sowieso niet mee te vangen valt..... Nee.
pi_74881999
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het moet echt wat opleveren vind ik.
Poortjes in winkels om winkeldiefstal tegen te gaan... prima.
Bewakingscamera's in tankstations om overvallen te kunnen vastlegen... een dikke accoord. Geen enkele moeite mee.
Maar bewaren van internetgegevens waar je amper wat mee kunt omdat echte boeven er sowieso niet mee te vangen valt..... Nee.
Als je de domme boeven op deze simpele manier weet te pakken, houd je meer resources over om achter de "echte" boeven aan te gaan.
Iets ruimer denken, je wordt hier zelf toch niet door aangetast? Boeiend dat er wordt bewaard wanneer je een e-mail stuurt, als ze de inhoud niet kunnen zien is er niks mis mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')