abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74808087
quote:
Staat gluurt mee
door Edwin Timmer
DEN HAAG - De overheid zal zich wel degelijk toegang verschaffen tot de persoonlijke routegegevens uit het kastje voor de kilometerheffing.

Aptroot en Cramer Foto: Dijkstra

Als de "veiligheid van de staat" in het geding is, of in het geval van "voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten", mag de recherche of de inlichtingendienst AIVD gewoon meekijken in de auto. Dat blijkt uit de uitleg bij het wetsvoorstel kilometerprijs.

Rillen

Oppositiepartijen VVD en PVV rillen bij de gedachte dat de overheid zo nóg een manier in handen krijgt om burgers te begluren. Na het tappen van telefoonlijnen en het natrekken van kentekens via portalen boven de snelweg, biedt het 'kastje van Camiel' opnieuw een schat aan mogelijkheden.

"Wij vinden dit echt een 'Big Brother is watching you'-verhaal", stellen de VVD-Kamerleden Aptroot en Teeven. "Dit is een enorme aantasting van de privacy." PVV-Kamerlid De Mos, die al eerder sprak van een 'spionagekastje', vreest eveneens een te grote overheidsmacht. "Straks zijn alle gegevens gewoon weer bij het Politbureau bekend", waarschuwt de PVV'er.

Minister Eurlings (Verkeer) stelt tot nu toe dat de privacy van automobilisten bij het gebruik van het registratiekastje in de auto wél is gewaarborgd. Volgens de CDA-bewindsman blijft informatie over welke routes wanneer zijn afgelegd in het kastje, en krijgt het bureau dat de acceptgiro's verstuurt, alleen een overzicht van hoeveel kilometers tegen welk tarief zijn verreden. De VVD is echter wantrouwend. "Het zal niet de eerste keer zijn dat de overheid toch gebruikmaakt van geheime gegevens omdat zij dit belangrijk genoeg vindt", aldus Aptroot.

'Leven ligt al op straat'

Ook de vraag wat de 'staatsveiligheid' raakt, bepaalt de overheid zelf. Op zich is je verblijfsplek via je mobiele telefoon nu ook te volgen, maar dat mobieltje kun je nog straffeloos uitzetten. CU-Kamerlid Cramer vindt de privacydiscussie overtrokken. "Via de bonuskaart van AH en de gegevens van de mobiele telefoon ligt ons leven al op straat. Ik vind het juist wel makkelijk als mijn provider straks weet wat mijn dagelijkse route is. Dan krijg ik direct filenieuws en kan ik misschien bij die ene pomp nog een cent goedkoper tanken." De ANWB buigt zich over de vraag of zij een dergelijke aantasting van privacy accepteert.
Bron: Telegraaf
Binnen twee dagen blijkt al hoe groot de leugens van de regering zijn. Het wordt onmiskenbaar duurder, de privacy is wel degelijk in het geding. Dit gedrocht moet gewoon gestopt worden.

Leugens regering
- Privacy niet in het geding, na twee dagen blijkt al dat ze toch kunnen meegluren in het kastje
- BPM wordt afgeschaft, na één dag blijkt al dat er een CO2-taks voor in de plaats komt
- wegenbelasting afgeschaft, na één dag blijkt al dat er een ingezetenebelasting voor in de plaats komt.
- 58% is niet duurder uit, na één dag blijkt al dat ze de spitsheffing niet meenemen in deze berekening. Verder is de aanname dat het 10% duurder wordt en dat er 15% minder gereden wordt. Logisch dus dat het 'goedkoper' wordt.

De risico's van dit project zijn echt enorm. Zo wil Rotterdam bijvoorbeeld een vergunning instellen voor het vrachtverkeer op de A15. Kleine stap om een systeem in te stellen waarbij je via internet moet aanvragen of je een bepaalde route mag rijden.
pi_74808161
Waarom kan dit niet in het andere topic. Op deze manier lopen er strakks tig topics over hetzelfde onderwerp.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_74808195
quote:
"voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten"
Dus idd de automatische incasso als je iets te hard rijdt.
pi_74808200
Anders worden er niet voldoende mensen bereikt. Dit is dusdanig ernstig dat het een eigen topic waard is.
pi_74808204
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Binnen twee dagen blijkt al hoe groot de leugens van de regering zijn. Het wordt onmiskenbaar duurder, de privacy is wel degelijk in het geding. Dit gedrocht moet gewoon gestopt worden.

Leugens regering
- Privacy niet in het geding, na twee dagen blijkt al dat ze toch kunnen meegluren in het kastje
- BPM wordt afgeschaft, na één dag blijkt al dat er een CO2-taks voor in de plaats komt
- wegenbelasting afgeschaft, na één dag blijkt al dat er een ingezetenebelasting voor in de plaats komt.
- 58% is niet duurder uit, na één dag blijkt al dat ze de spitsheffing niet meenemen in deze berekening. Verder is de aanname dat het 10% duurder wordt en dat er 15% minder gereden wordt. Logisch dus dat het 'goedkoper' wordt.

De risico's van dit project zijn echt enorm. Zo wil Rotterdam bijvoorbeeld een vergunning instellen voor het vrachtverkeer op de A15. Kleine stap om een systeem in te stellen waarbij je via internet moet aanvragen of je een bepaalde route mag rijden.
Het wordt een kwestie van tijd voor de boetes voor prive kilometers en snelheidsovertredingen gewoon netjes uit het kastje rollen.
pi_74808220
Zie hier het moderne communisme.

Noord Koreau is er niks bij. Kim-Jong zal jaloers zijn op degelijke middelen om burgers te bespieden en met dezelfde middelen als het nodig is de burger keihard te onderdrukken.

Ooit had Nederland de mond vol over de praktijken in de DDR, de praktijken van de DDR vallen met dergelijke maatregelen in het nieuws.

De mogelijkheden van dit systeem zijn eindeloos. Eng... heeeel eng.
pi_74808252
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:33 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Dus idd de automatische incasso als je iets te hard rijdt.
Op naar een totalitaire staat.
Alle schaapjes staan de volgende verkiezen toch weer vooraan om op de gevestigde kliek te stemmen, en maar klagen.

Nederlanders verdienen het gewoon om in de toekomst keihard onderdrukt te worden.
pi_74808260
quote:
gewoon weer bij het Politbureau
Gewoon wéér? We hebben een Politbureau? We hebben ooit een Politbureau gehad?
pi_74808275
quote:
Kilometerheffing. Total Control. Een Feit.
De nieuwe kilometerheffing is er door. Vanaf 2012 krijgt iedere automobilist een big-brother apparaatje in de auto. Een gps-ontvanger die bijhoudt waar en wanneer je rijdt. BPM en wegenbelasting gaan afgeschaft worden, wie op een file-plek rijdt, of sluiproutes weet, moet straks extra betalen. 5 euro per 10 kilometer schijnt. Volgens onze hoestende man op het Binnenhof gaan dit opbrengsten worden waarbij zelfs de huidige flitsopbrengsten gaan verbleken: "...nu lijkt het nog redelijk, met die 3 cent per kilometer in 2012. Maar het is de bedoeling dat de spits- en sluiproutetarieven ECHT GIGANTISCH PIJN GAAN DOEN in de portemonnee. Denk aan honderden euro's per maand voor sommige automobilisten die gewoon woon-werk verkeer doen. Het milieu is er bij de haren bijgesleept, net als dat structuurfonds. Wouter Bos en Eurlings hebben een deal gesloten. De basis van deze deal is uiteraard dat de kilometerheffing veel meer gaat opleveren dan de huidige BPM en wegenbelasting. Uiteindelijk toch echt miljarden meer. Verder is er nog niets geregeld over de opslag van deze data. Wel is duidelijk dat bepaalde overheidsdiensten die gericht zijn op *kuch* veiligheid, direct mogen meekijken en onbeperkt gebruik kunnen maken van deze gps-gegevens van iedere autorijder van Nederland. De volgende stap is dat de Koos Spee van na 2012 lekker kan meekijken. Niet alleen voor 100% snelheidscontroles, maar ook om te zien of je op plekken komt waar je niets te zoeken hebt. De navolgende stap is dat je bezoekjes van de autoriteiten krijgt, met de vraag wat jij in sector X deed om 21.00 uur. Ja, Roel Pieper had een briljant voorstel, waarbij de berijder enige waarborgen voor zijn privacy had. Maar dat wil ons kabinet natuurlijk niet. Kortom, er zijn nauwelijks waarborgen voor burgers, er zijn alleen maar waarborgen dat de overheid geld gaat ontvangen. " Welkom in de duistere tijd.
  woensdag 18 november 2009 @ 10:38:49 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74808343
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:33 schreef ShaoliN het volgende:
Het wordt een kwestie van tijd voor de boetes voor prive kilometers en snelheidsovertredingen gewoon netjes uit het kastje rollen.
Nu kan ik nooit meer bijtelling ontduiken en te hard rijden, boehoehoe!

Nooit meer met de auto naar de hoeren en straks maken ze het ook nog eens onmogelijk om dronken achter het stuur te kruipen! Dat dat kan in Nederland!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74808444
quote:
Minister Eurlings (Verkeer) stelt tot nu toe dat de privacy van automobilisten bij het gebruik van het registratiekastje in de auto wél is gewaarborgd. Volgens de CDA-bewindsman blijft informatie over welke routes wanneer zijn afgelegd in het kastje, en krijgt het bureau dat de acceptgiro's verstuurt, alleen een overzicht van hoeveel kilometers tegen welk tarief zijn verreden.
Ja, want de overheid staat erom bekend zorgvuldig met gevoelig materiaal om te gaan.
pi_74808558
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nu kan ik nooit meer bijtelling ontduiken en te hard rijden, boehoehoe!

Nooit meer met de auto naar de hoeren en straks maken ze het ook nog eens onmogelijk om dronken achter het stuur te kruipen! Dat dat kan in Nederland!
je niest een keer en je rijdt 4km/h te hard. Boete. Je keert op een verlaten weg terwijl het officieel niet mag, boete. Het gaat om de redelijkheid en billijkheid van opsporingsmethoden ten opzichte van de overtreding.

Maar als ik jouw commentaar zo lees had jij het goed gedaan in de DDR.
  woensdag 18 november 2009 @ 10:55:58 #13
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74808859
Nou, zorg dat dit tegen wordt gehouden via actiegroepen of een burgerinitiatief ofzo.

En als je dat niet wilt doen, gewoon geen auto nemen als je het zo'n probleem vindt. Maar nee, wel heel hard roepen hoe erg het is, om vervolgens toch gewoon in je auto te stappen "want ik moet toch naar mijn werk". Dingen doen als ander werk zoeken of verhuizen is dan weer teveel moeite voor de klagende Nederlander.

Oh en die VVD & PVV mensen moeten niet zo hypocriet doen, dat zijn de twee partijen die het hardst vooraan staan te kwijlen als er weer iets wordt ingevoerd om mensen te controleren en volgen. Telefoons aftappen, hoofddoekjes registreren, internetgegevens véél langer opslaan dan zelfs van de EU moest, ze waren ervoor. Maar nu opeens is het erg en is de burger zielig en in zijn privacy geschonden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74808937
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:34 schreef Revolution-NL het volgende:
Zie hier het moderne communisme.

Noord Koreau is er niks bij. Kim-Jong zal jaloers zijn op degelijke middelen om burgers te bespieden en met dezelfde middelen als het nodig is de burger keihard te onderdrukken.

Ooit had Nederland de mond vol over de praktijken in de DDR, de praktijken van de DDR vallen met dergelijke maatregelen in het nieuws.

De mogelijkheden van dit systeem zijn eindeloos. Eng... heeeel eng.
Het is natuurlijk wel een beetje jammer dat in ieder geval de VVD een flinke boterberg op het hoofd heeft: zij hebben de afgelopen jaren druk meegewerkt aan het invoeren van Big Brother (denk onder andere aan de bewaarplicht telecommunicatiegegevens, .

Wellicht dus een idee om niet (alleen) extreem-linkse, maar (ook) ultra-rechtse regimes aan te halen?
  woensdag 18 november 2009 @ 10:59:40 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74808978
Zullen we ook over rekeningrijden even een referendum houden?
O wacht, de mening van het volk is niet gewenst
censuur :O
  woensdag 18 november 2009 @ 10:59:48 #16
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_74808987
Tijd om een Mercedes G300 Diesel uit 1986 te kopen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 18 november 2009 @ 11:00:30 #17
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_74809010
quote:
CU-Kamerlid Cramer vindt de privacydiscussie overtrokken. "Via de bonuskaart van AH en de gegevens van de mobiele telefoon ligt ons leven al op straat. Ik vind het juist wel makkelijk als mijn provider straks weet wat mijn dagelijkse route is."
Wat een belachelijke argumentatie. "Ik heb de autoruit van mijn buurman maar ingeslagen want hij had toch al een lekke band"
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_74809052
Bedenk ook even dat over een korte tijd al je treinreizen minimaal 7 jaar worden vastgelegd.

Dat betekent dat je je woonplaats niet uit kunt zonder dat jarenlang wordt vastgelegd wanneer en hoe laat je dat deed en waar je naar toe ging.

De stap is echt heel klein om te eisen dat jij komt verklaren wat jij daar en daar gedaan hebt. Als er ergens een misdrijf is geweest halen ze gewoon uit de computer wie er in de buurt was, en die mensen krijgen een 'uitnodiging' om hun eigen onschuld te komen bewijzen.
pi_74809155
Wie bouwt de eerste jammer/stoorzender?
pi_74809190
Ik vind het ongelooflijk dat mensen nu niet de gevolgen hiervan overzien, er is totaal geen rem op dat zooitje schorem in Den Haag.

Nee ik heb niks te verbergen, maar ik heb ook geen zin om 24/365 bespied te worden wat ik uitspook, dat gaat ze gewoon niks aan omdat ik juist niks te verbergen heb.

Ik vraag me gewoon af hoe ze dit door kunnen drukken, het druist tegen elke mensenrechten die we hebben
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:06:43 #21
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_74809228
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:04 schreef Dementor het volgende:
Wie bouwt de eerste jammer/stoorzender?
Ik wil liever niet voor 4 jaar de cel in.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kastje-in-auto.dhtml
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 18 november 2009 @ 11:07:38 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74809255
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:46 schreef Den_Haag het volgende:
je niest een keer en je rijdt 4km/h te hard. Boete.
Ja, want dat is nu ook zo! Gelukkig mag er van de rechter nog geen snelheid bepaald worden aan de hand van GPS, daarbij gaat er nog een correctie vanaf, zal het over een traject gemeten moeten worden etc. Ergo; je overdrijft!
quote:
Je keert op een verlaten weg terwijl het officieel niet mag, boete.
Terecht! Daar gebeuren de meest idiote ongelukken mee! Je moet een keer meer steken dan je dacht, motormuis Harry komt met 120km/u aanrijden omdat hij net moest niesen en boem! Harry dood.

Keren op een 'verlaten' weg moeten ze je rijbewijs voor afpakken!
quote:
Het gaat om de redelijkheid en billijkheid van opsporingsmethoden ten opzichte van de overtreding.
Daar ben ik het mee eens! En dat is niet aan het parlement maar aan de rechter om te beslissen!
quote:
Maar als ik jouw commentaar zo lees had jij het goed gedaan in de DDR.
Als ik jouw commentaar zo lees heb je de auto te koop staan en ga je alleen nog maar fietsen naar je werk totdat je emigratie rond is!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74809264
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:06 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik wil liever niet voor 4 jaar de cel in.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kastje-in-auto.dhtml
Als anderen het signaal verstoren en je hebt als automobilist een werkend kastje is er toch niets aan de hand?
pi_74809309
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:05 schreef longinus het volgende:

Ik vraag me gewoon af hoe ze dit door kunnen drukken, het druist tegen elke mensenrechten die we hebben
Omdat iedereen (ik: schuldig...) het over twee weken als oud nieuws ziet en weer overgaat tot de orde van de dag. Kikker --> kokende water.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 18 november 2009 @ 11:10:14 #25
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_74809341
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:07 schreef Dementor het volgende:

[..]

Als anderen het signaal verstoren en je hebt als automobilist een werkend kastje is er toch niets aan de hand?
In dat geval niet nee. Als je zelf een stoorzender aan boord hebt word je de cel in gesmeten.
👾
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')