Die fuk dingen moeten gewoon sneller lezen, ik heb haast.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:25 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik zal het nog eenmaal uitleggen. Het is een chipkaart, en GEEN magneetkaart. Dat betekent dat je je kaart OP de lezer moet houden, en hem er niet overheen moet zwiepen.
Want dan doet ie het niet en moet ik op je wachten.
Bus/trein eerder nemenquote:Op donderdag 19 november 2009 21:27 schreef zovty het volgende:
[..]
Die fuk dingen moeten gewoon sneller lezen, ik heb haast.
Ja, ik ga een beetje een half uur eerder opstaan omdat zo'n fuk aparaat 10 seconden nodig heeft om 10 cijfertjes uit te lezenquote:
Ik wil helemaal niets.... en zeker niet met het OVquote:Op donderdag 19 november 2009 21:31 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja, ik ga een beetje een half uur eerder opstaan omdat zo'n fuk aparaat 10 seconden nodig heeft om 10 cijfertjes uit te lezen.
Opschieten of ik rijd zwart, wat jij wil.
Precies.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:32 schreef teknomist het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon met dat ding in je portemonnee door het poortje kunnen lopen.
Als je met het ov reist moet je eigenlijk geen haast hebben alles gaat daar retetraag. Het OV is kutquote:Op donderdag 19 november 2009 21:27 schreef zovty het volgende:
[..]
Die fuk dingen moeten gewoon sneller lezen, ik heb haast.
inderdaad, stukje waar ik een kwartier over fiets doe ik met de bus anderhalf uur over(met overstap), OVquote:Op donderdag 19 november 2009 21:34 schreef Panda72 het volgende:
[..]
Als je met het ov reist moet je eigenlijk geen haast hebben alles gaat daar retetraag. Het OV is kut
met die fiets in je usericon zeker ?quote:Op donderdag 19 november 2009 21:36 schreef Drinky het volgende:
[..]
inderdaad, stukje waar ik een kwartier over fiets doe ik met de bus anderhalf uur over(met overstap), OV
quote:Op donderdag 19 november 2009 21:36 schreef Drinky het volgende:
[..]
inderdaad, stukje waar ik een kwartier over fiets doe ik met de bus anderhalf uur over(met overstap), OV
Het is een RFID chip, het systeem werkt dus met radio golven.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:25 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik zal het nog eenmaal uitleggen. Het is een chipkaart, en GEEN magneetkaart. Dat betekent dat je je kaart OP de lezer moet houden, en hem er niet overheen moet zwiepen.
Zeg ik ergens van niet?quote:Op donderdag 19 november 2009 21:39 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Het is een RFID chip, het systeem werkt dus met radio golven.
Faalhaas
Mwa, als je meerdere van die chips hebt werkt het niet, sommige mensen moeten hem dus wel eruit halenquote:Op donderdag 19 november 2009 21:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Mensen die dat ding uit hun portomonnee halen.
Hij zit bij mij ergens heulemaal onderaan onder 324 pasjes en ik heb hem al een paar maanden niet gezien, maar ik gebruik hem wel.
Je vriendje?quote:Op donderdag 19 november 2009 21:26 schreef Dennis101 het volgende:
Kan hem op zo'n 15 cm hoogte houden en dan pakt ie 'm nog.
quote:
Het voordeel van RFID-chips is juist dat je hem er zo overheen kan bewegen en hem dus niet apart op die lezer hoeft te leggen.quote:Ik zal het nog eenmaal uitleggen. Het is een chipkaart, en GEEN magneetkaart. Dat betekent dat je je kaart OP de lezer moet houden, en hem er niet overheen moet zwiepen.
nee, dan doe ik het in ongeveer 8 minuten, met trapfiets zo'n 11~15 minuten, hangt er vanaf hoe wakker ik nog benquote:Op donderdag 19 november 2009 21:38 schreef Markster het volgende:
[..]
met die fiets in je usericon zeker ?
Nee dat werkt niet, want alhoewel het rfid is, werkt het maar tot zo'n 10 centimeter afstand en moet je hem twee seconden of wat erop houden voordat hij hem registreert. Als je hem als een gek eroverheen zwiept werkt hij dus niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:46 schreef Japsnars het volgende:
[..]
[..]
Het voordeel van RFID-chips is juist dat je hem er zo overheen kan bewegen en hem dus niet apart op die lezer hoeft te leggen.
Bij mij toch echt wel hoorquote:Op donderdag 19 november 2009 21:48 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet, want alhoewel het rfid is, werkt het maar tot zo'n 10 centimeter afstand en moet je hem twee seconden of wat erop houden voordat hij hem registreert. Als je hem als een gek eroverheen zwiept werkt hij dus niet.
En als je er langsloopt per ongeluk inchecken?quote:Op donderdag 19 november 2009 21:32 schreef teknomist het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon met dat ding in je portemonnee door het poortje kunnen lopen.
Leuk voor Frankrijk, maar ik sta toch echt in Rotterdam meerdere keren per week te wachten op mensen die dat ding als een pinpas proberen te gebruiken.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:53 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Bij mij toch echt wel hoor
Kijk eens naar de telepeage in frankrijk, of gewoon de RER rondom Parijs. Daar werken ze ook met RFID chips en kan je zo langs de poortjes rijden/lopen,
Tot dat je meerdere kaarten die hetzelfde principe gebruiken hebt.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Mensen die dat ding uit hun portomonnee halen.
Hij zit bij mij ergens heulemaal onderaan onder 324 pasjes en ik heb hem al een paar maanden niet gezien, maar ik gebruik hem wel.
in Rotterdam wonen dan ook heel veel ontzettend domme mensen, dat blijkt maar weerquote:Op donderdag 19 november 2009 21:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Leuk voor Frankrijk, maar ik sta toch echt in Rotterdam meerdere keren per week te wachten op mensen die dat ding als een pinpas proberen te gebruiken.
Nooit last van, hoogstens van mensen die niet normaal in een rij kunnen lopen om die poortjes uit komen, maar alle kanten op zwalken (of niet begrijpen wat een rood kruis betekend).quote:Op donderdag 19 november 2009 21:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Leuk voor Frankrijk, maar ik sta toch echt in Rotterdam meerdere keren per week te wachten op mensen die dat ding als een pinpas proberen te gebruiken.
Ahja, ongesteldheid. De verschrikking van elke man.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
(of niet begrijpen wat een rood kruis betekend).
Iedere kaart is identiek, zolang je geen 2 OV-kaarten hebt, moet alles wel goed gaan.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:58 schreef Bolter het volgende:
[..]
Tot dat je meerdere kaarten die hetzelfde principe gebruiken hebt.
Mwa, beetje met je kont erheen draaien werkt prima.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Precies.
Dat dat niet kan, is een faal van de chipkaart.
Ik heb zelfs iemand opgefokt een strippenkaart zien wrijven over de lezer.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:41 schreef GieJay het volgende:
Kan het je nog erger vertellen, mensen die met zo'n maandkaart voor dat ding gaan zwaaien om vervolgens te vragen waarom het niet werkt
Goed plan, alleen dan moeten ze wel goed werken en strategisch geplaatst zijn. Zodat je niet ongewild in- of uitlogt als je alleen het station bezoekt voor een broodje, van perron wisselt of de bus wil pakken.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:32 schreef teknomist het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:34 schreef Panda72 het volgende:
[..]
Als je met het ov reist moet je eigenlijk geen haast
Toch werkt het niet. Mijn sportkaart heeft ook rfid, en als ik ze allebei in mijn portemonnee heb, dan krijg ik alleen een "'probeer opnieuw".quote:Op donderdag 19 november 2009 22:13 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Iedere kaart is identiek, zolang je geen 2 OV-kaarten hebt, moet alles wel goed gaan.
Alles beter dan die kaart, inderdaad.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:50 schreef daftme het volgende:
Muntgeld. Allemaal 5 centjes. Boycot de OV chipkaart!
Dat is een Vee chipkaart, geen Ovee.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:01 schreef Ticker het volgende:
Is het eerst altijd al zo lekker druk in de metro, mag je erna nog met 100 man door die kut dingen.
[ afbeelding ]
Geweldig concept, had totaal niet beter gekunt.
O VEE HAHAHHAHAHAHAHHA!quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:01 schreef Ticker het volgende:
Is het eerst altijd al zo lekker druk in de metro, mag je erna nog met 100 man door die kut dingen.
[ afbeelding ]
Geweldig concept, had totaal niet beter gekunt.
Grote kans dat je dan ook een tweede rfid kaart ergens in je portemonnee hebt die de boel stoort. Zo ging het bij mij ook meestal.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:44 schreef James1988 het volgende:
In de Rotterdamse metro zie ik vaak een groen lampje (incheck succesvol) met meteen daarna "probeer opnieuw"... het poortje zwaait dan wel (tergend langzaam) open en als ik naderhand weer uitcheck gebeuren er geen rare dingen.
Ik heb ook nog nooit een ¤ 4,00-transactie gehad.
Dat kan niet meer in de metro in Rotterdam en Amsterdam, uilquote:Op vrijdag 20 november 2009 01:54 schreef Socios het volgende:
OV-chipkaart.![]()
!!11__
Gewoon met papieren kaartjes blijven reizen.
Er zit een zender in de console, met magnetische straling. Daarop reageert je kaart. Ik zal het je nog eenmaal uitleggen: Je kan je portemonnee op een centimeter of 5 van de console houden, en dan leest die je kaart die in je portemonnee zit.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:25 schreef Dennis_enzo het volgende:
Soms. Vaak ook niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:44 schreef __Saviour__ het volgende:
en hoe zit dat dan als je meerdere pasjes hebt met rfid chip, snapt dat ding het dan nog?
De meeste ritjes zijn hier (Rotterdam) Goedkoper geworden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:08 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dat kan niet meer in de metro in Rotterdam en Amsterdam, uilEn als ik eerlijk ben vind ik het systeem toch wel aardig. Nooit meer gedoe met strippenkaarten kopen en te weinig muntgeld bij je hebben. Alleen die poortjes zijn een beetje jammer. En het feit dat de meeste ritjes duurder zijn geworden, maar dat werden ze toch wel elk jaar.
Dat weet ik, dat zeg ik toch verdommequote:Op vrijdag 20 november 2009 14:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er zit een zender in de console, met magnetische straling. Daarop reageert je kaart. Ik zal het je nog eenmaal uitleggen: Je kan je portemonnee op een centimeter of 5 van de console houden, en dan leest die je kaart die in je portemonnee zit.
Nou voor mij niet vanuit Rhoon.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De meeste ritjes zijn hier (Rotterdam) Goedkoper geworden.
Klopt, mijn toegangspas voor het kantoor in Eindhoven.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:07 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Grote kans dat je dan ook een tweede rfid kaart ergens in je portemonnee hebt die de boel stoort. Zo ging het bij mij ook meestal.
quote:Op donderdag 19 november 2009 21:25 schreef Dennis_enzo het volgende:
Grappig dat de pinautomaat je begrijpt als jij met je pas staat te zwaaien.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |