Oh ja, wat klopt er niet aan dan?quote:Op donderdag 19 november 2009 23:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht die uitleg!
Slaven handel is verbodenquote:Op donderdag 19 november 2009 23:18 schreef Lkw het volgende:
[..]
Typische, grove 21e-eeuwse manier van reageren
Is al besproken in dat draadje zelf. Ik ga me er niet mee bemoeien! Beetje alle stromingen in hetzelfde hoekje vegen.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Oh ja, wat klopt er niet aan dan?
Ach ja, als je rekening moet houden met elk klein subgroepje kan je niks meer behandelen natuurlijk. Beetje makkelijk, zo'n antwoord.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is al besproken in dat draadje zelf. Ik ga me er niet mee bemoeien! Beetje alle stromingen in hetzelfde hoekje vegen.
Is het ook! Net als alles op een hoop mikken en daar dan wat algemene tendensen her en der uit destilleren.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ach ja, als je rekening moet houden met elk klein subgroepje kan je niks meer behandelen natuurlijk. Beetje makkelijk, zo'n antwoord.
Kan ik er wat aan doen dat de gnostiek zo enorm vaag is. Ik behandel de meest belangrijke elementen van de gnostiek, aan de hand van wat ik vind in de meest belangrijke gnostische schriften, en ik tracht te verklaren waar het vandaan komt. Wat kan je nog meer doen? Welke stromingen van de gnostiek doe ik geen recht dan?quote:Op donderdag 19 november 2009 23:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is het ook! Net als alles op een hoop mikken en daar dan wat algemene tendensen her en der uit destilleren.
Je had ook gewoon kunnen verwijzen naar de desbetreffende wikipedia-pagina's! Die leggen het duidelijker uit en maken veel duidelijker dat je maar enkele hoofdlijnen kan weergegeven en die zelfs niet voor iedere stroming op gaat. En die pagina's zijn neutraler qua mening dan die van jou.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:34 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Kan ik er wat aan doen dat de gnostiek zo enorm vaag is. Ik behandel de meest belangrijke elementen van de gnostiek, aan de hand van wat ik vind in de meest belangrijke gnostische schriften, en ik tracht te verklaren waar het vandaan komt. Wat kan je nog meer doen? Welke stromingen van de gnostiek doe ik geen recht dan?
Ik zie niet echt iets op de Wiki van gnostiek wat mijn verhaal tegenspreekt. De intentie van mijn verhaal is enkel anders. Ik tracht te verklaren waar de gnostiek vandaan komt, hoe en waarom het ontstaan is. Wiki lijkt zich daar niet echt voor te interesseren.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je had ook gewoon kunnen verwijzen naar de desbetreffende wikipedia-pagina's! Die leggen het duidelijker uit en maken veel duidelijker dat je maar enkele hoofdlijnen kan weergegeven en die zelfs niet voor iedere stroming op gaat. En die pagina's zijn neutraler qua mening dan die van jou.
Je preekt voor eigen parochie! Dat stoort me eraan!quote:Op donderdag 19 november 2009 23:47 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik zie niet echt iets op de Wiki van gnostiek wat mijn verhaal tegenspreekt. De intentie van mijn verhaal is enkel anders. Ik tracht te verklaren waar de gnostiek vandaan komt, hoe en waarom het ontstaan is. Wiki lijkt zich daar niet echt voor te interesseren.
Ik post het op FOK!, dat is niet bepaald voor 'eigen parochie' preken.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je preekt voor eigen parochie! Dat stoort me eraan!
quote:Op donderdag 19 november 2009 23:53 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik post het op FOK!, dat is niet bepaald voor 'eigen parochie' preken.
Maar goed, de meeste respons is inderdaad in de stijl zoals jij nu reageert. Niets inhoudelijks, slechts blabla. Makkelijk.
Jezus bracht ons deze leer niet, dus is het per definitie verkeerd. Hij was onderdanig aan YHWH zijn Vader en liet dat duidelijk naar voren komen. Jezus was door YHWH gestuurd naar deze wereld om de wil van zijn Vader te doen. Hij heeft allerlei titels ontvangen van God en hij word de Zoon van God genoemd, dat maakt hem juist geen deel van een drie in één God. De gehele bijbel spreekt er zelfs niet over. De 1 Johannes 5:7 tekst is een toevoeging die vrijwel iedereen nu accepteert als zijnde, en de doop zoals Mattheus beschrijft is dit waarschijnlijk ook, hoewel dat verder weinig te maken heeft met een drie in één God word die wel elke keer aangehaald: http://jesus-messiah.com/apologetics/catholic/matthew2819.htmlquote:Op donderdag 19 november 2009 21:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ok. Er is trouwens m.i. weinig mis met het 'drie-eenheid' dogma.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |