http://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas#Nicolaas_van_Myraquote:Na de Nederlandse Opstand probeerden calvinistische predikanten het Sinterklaasfeest af te schaffen, omdat het te veel heidense en vooral paapse (katholieke) elementen zou bevatten.
Misschien vergis ik me maar ik zie een gigantisch kruis achter die kerel.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:52 schreef Bowlingbal het volgende:
De meeste fokkers kennen mij als een rustige jongen. Er zijn bepaalde zaken die mij echter gek.. maar dan o
EN DEZE HEEFT AL HELEMAAL GEEN CHRISTELIJKE SYMBOLEN! CHECK OOK DIE SCHEDEL!
Collega van Albusquote:Op donderdag 19 november 2009 19:54 schreef electronique het volgende:
nicolas flamel, zo heet een vent uit harry potter toch ook?
Mogelijk, ik zie er geen kruis in, maar hij draagt dat in ieder geval niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:53 schreef zovty het volgende:
[..]
Misschien vergis ik me maar ik zie een gigantisch kruis achter die kerel.
Ook van de atheïsten.quote:
Jij hebt ook wel zeker de helft van de TT gelezen hè?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een bisschop is altijd katholiek. Anders was het geen bisschop
En misschien is het mijn fantasie, maar volgens mij zitten er ook engeltjes op.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:55 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Mogelijk, ik zie er geen kruis in, maar hij draagt dat in ieder geval niet.
Ja dat zie ik wel.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:01 schreef zovty het volgende:
[..]
En misschien is het mijn fantasie, maar volgens mij zitten er ook engeltjes op.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)803.ece/Odin_en_Lokiquote:Sinterklaas is de katholieke incarnatie van de Germaanse oppergod Odin, die ’s nachts op zijn witte paard Sleipnir door de lucht reed. Sleipnir had vleugels en kon vliegen. Vandaar dat Sinterklaas met zijn paard over de daken reed. Vaak was Odin vergezeld van de mindere god Loki die slim, onbetrouwbaar en soms uitgesproken achterbaks was. De goden hadden hem nodig omdat hij in moeilijke situaties altijd een uitweg vond.
Hm, het wordt er allemaal niet veel overtuigender op, vind je zelf wel?quote:Op donderdag 19 november 2009 20:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja dat zie ik wel.
MAARRR
Hij draagt geen Christelijke symbolen!
Hoezo?quote:Op donderdag 19 november 2009 20:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Hm, het wordt er allemaal niet veel overtuigender op, vind je zelf wel?
Je bent Jehovahs Getuige?quote:Op donderdag 19 november 2009 20:21 schreef iwulff het volgende:
Ik ben zelf Christen, maar al die heidense feesten moeten Christenen niet houden. Het is wel kenmerkend voor het hedendaagse Christelijk geloof om zich bezig te houden met onder andere dogma's zoals de drie-eenheid en dat men zelfs het dopen (onderdompeling) weet te verdraaien.
Je vergist je, dat is geen kruis maar een deel van een triglief.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:53 schreef zovty het volgende:
[..]
Misschien vergis ik me maar ik zie een gigantisch kruis achter die kerel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |