Ja zolang hij niet rijen verwisseld of vermenigvuldigd, veranderd er toch niks als het goed is? Zoiets was het.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:48 schreef Iblis het volgende:
Je kunt ook met rijoperaties de matrix in driehoeksvorm brengen, als je bijhoudt hoe de determinant dan verandert.
zou je dat misschien uit kunnen leggen?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:48 schreef Iblis het volgende:
Je kunt ook met rijoperaties de matrix in driehoeksvorm brengen, als je bijhoudt hoe de determinant dan verandert.
Ja, maar ook al doet hij dat wel, dan kan het nog.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:53 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja zolang hij niet rijen verwisseld of vermenigvuldigd, veranderd er toch niks als het goed is? Zoiets was het.
ok, thx. Ik zal even uit gaan zoeken hoe ik aan een driehoeksmatrix kom.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:59 schreef Burakius het volgende:
Kloontje, mijn uitleg is niet super ik weet het. Het is echter een dermate grote matrix, dat ik je aanraad om gewoon een driehoeksvorm matrix te krijgen. En zoals Ibo zegt, als je tijdens dat proces vermenigvuldigd met c, dan moet je de determinant daarna ook met c delen. En als je twee rijen verwisselt, moet je met -1 vermenigvuldigen.
Ik weet niet wat je allemaal als voorkennis hebt, je kunt natuurlijk ook beide combineren. B.v. eerst één kolom allemaal 0-en maken op 1 na, en dan de cofactoren van Burakus kiezen. En zo voort.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:01 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
[..]
ok, thx. Ik zal even uit gaan zoeken hoe ik aan een driehoeksmatrix kom.
Gewoon haakjes uitwerken (zoals hier boven al staat), dan lost het zichzelf op. Ik denk alleen wel dat je een foutje hebt gemaakt met de 0'en in je berekening?quote:Op woensdag 9 december 2009 17:38 schreef Snuf. het volgende:
a = 40+0,1 x (50 + 0,05a + 0,05 x (60 + 0,05a)) + 0,05 x (60 + 0,05a)
a = 48,7
Kan iemand mij vertellen hoe men a berekent? Zonder GR dan.
Ik zie geen =-teken meer in je uitwerking, dus nee, dit is zeker niet goed. Komop, iets beter je best doen. Nu lijkt het er teveel op dat je maar iets opschrijft in de hoop dat een ander zegt nee, dit is niet goed en je dan alles gaat voorkauwen.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:26 schreef Snuf. het volgende:
Ik ben echt vet slecht in Wiskunde, maar is dit de uitwerking na de haakjes?
2000 x 0,1 + 2a + 120 + 0.1a
Ik denk het niet eigenlijk
Of bedoel je dat ik maar in de boeken van andere vakken moet gaan zoeken?quote:Op donderdag 10 december 2009 16:37 schreef Tegan het volgende:
Iemand die me een een duwtje in de goede richting kan geven?
Nee, nou, tja, ik vind het wat lastig om echt wat aan te raden omdat ik niet weet welke vakken je gehad hebt. Ik zou beginnen met een soort coördinatensysteem te maken voor de locaties en de centra, en dan b.v. een formule te bedenken die aanrijdtijd geeft voor een centra-locatie en een ongevallocatie.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:11 schreef Tegan het volgende:
[..]
Of bedoel je dat ik maar in de boeken van andere vakken moet gaan zoeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |