Daar zal ik eens naar zoeken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je alleen op indices handelt dan kun je vast wel ergens intraday data vinden (afzonderlijke aandelen zal lastiger zijn).
Waar handel je in?
quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat is ook mijn koersdoel voor 2010
Er is niks mis met virtueel traden, mits je zelf ook al wat ervaring hebt met traden. Beginnen met virtueel traden vind ik toch wel wat anders. Vooral het gevoel is dan anders waardoor je toch op een andere manier gaat na denken om dat het nu plotseling met echt geld gaat. Er zijn voorbeelden van goede virtuele portefeuilles en dan direct de 1e echte trades flink het riool ingaan.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
bij mij alleen wel virtueel in de zin van schaduwportefeuille
NEEEEE!!! Wat slecht!!! Keijser capital is waar die insider van me werkt!! Dit moet ik hem laten lezen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:38 schreef Vandergeld het volgende:
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX stond vrijdag tussen 11.00 en 12.00 uur onder druk in de aanloop naar de expiratie van de Euro Stoxx 50, "waarbij de markt kennelijk een lagere notering wilde", aldus handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital. "Na 12.00 uur is die druk er af en kan de index gewoon weer omhoog, ook omdat er geen reden is om omlaag te gaan", aldus de handelaar. De omzetten zijn matig tot redelijk en zullen tegen de achtergrond van de optie-expiratie van vrijdag waarschijnlijk meer oplopen dan gemiddeld, verwacht Jurgens. De AEX gaat vrijdag rond 12.15 uur met 0,1% omlaag naar 313,04 met een voorlopig hoogste notering op 315,84. (ANS)
![]()
quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:35 schreef Vandergeld het volgende:
Ze gooien er nog maar een market comment tegenaan:
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX staat vrijdag rond 13.00 uur onder druk als gevolg van de stijgende dollar en een kleine neerwaartse draai bij de Amerikaanse futures, aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Hij stelt vast dat de dollar aantrekt ten opzichte van de euro, die $1,4828 noteert. De afgelopen tijd tekende zich een relatie af tussen de beweging van de dollar en de aandelenmarkten waarbij geldt dat zij bijna negatief gecorreleerd bewegen, waarbij de dollar een bepalende rol lijkt te spelen. De Amerikaanse futures noteerden aanvankelijk verdeeld, maar zijn inmiddels licht in de min gezakt. De AEX noteert vrijdag rond 13.15 uur 1% lager op 310,00. (ANS)
Het is te hopen dat ze met de laatste tijd bedoelen het laatste jaar
Ja, in NT kun je timeframes mixen, al is dat soms tricky om allerlei redenen (kom je nog wel achter). Sommige dingen kun je bijvoorbeeld wel voor strategies maar niet voor indicatoren. Wat ik daarom soms doe is chart op de kleinste resolutie en dan zelf hogere orde bars uitrekenen en die input gebruiken voor het soort indicatoren waar jij op doelt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:26 schreef Gremen het volgende:
[..]
Daar zal ik eens naar zoeken.
Voornamelijk AEX. Met opties en zo nu en dan een turbo.
Maar op zich zou een strategie natuurlijk ook gewoon op de S&P moeten werken, dus misschien dat ik data daarvan ga gebruiken.
Wel tof dat NT! Ook dat je bijv een eigen indicator kan programmeren.
Ook moet ik nog uitzoeken of je een indicator op dag basis zou kunnen gebruiken voor bijv een richting, maar dat je een andere indicator op uur basis gebruikt om daadwerkelijk in of uit te stappen. Heb jij zoiets wel eens geprobeerd?
(Dat uiteindelijk elke backtest negatief uitpakt, doet er even niet toe)
Ik snap ook niet dat een analist als Ad Nooten bijvoorbeeld zich zovaak beklaagd over het feit dat de Aex de S&P futures volgt, maar dan niet vervolgens de future gaat analyserenquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:18 schreef pberends het volgende:
[..].
De laatste tijd schijnt de AEX de S&P-futures te volgen...
Tot half 3 moet je gewoon de DAX volgen en daarna schakelen naar SnP.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:26 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat een analist als Ad Nooten bijvoorbeeld zich zovaak beklaagd over het feit dat de Aex de S&P futures volgt, maar dan niet vervolgens de future gaat analyseren
Ik volg ze alle 3, daarnaast nog Dow/ Nasdaq/ Cac 40 en soms de Nikkeiquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Tot half 3 moet je gewoon de DAX volgen en daarna schakelen naar SnP.
Dat is alleen maar wishful thinking.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:21 schreef M.Melandri het volgende:
Dat is ook mijn koersdoel voor 2010
Nee hoor, hheb ik sinds juni al als koersdoel.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is alleen maar wishful thinking.
quote:
Thnx, ik kijk er naar uit. Ben nu ook druk bezig met NT, vooralsnog even de basicsquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, in NT kun je timeframes mixen, al is dat soms tricky om allerlei redenen (kom je nog wel achter). Sommige dingen kun je bijvoorbeeld wel voor strategies maar niet voor indicatoren. Wat ik daarom soms doe is chart op de kleinste resolutie en dan zelf hogere orde bars uitrekenen en die input gebruiken voor het soort indicatoren waar jij op doelt.
Aangezien iedereen hier opeens zo geinteresseerd is in backtesten wil ik wel een datafile ter beschikking stellen van ES (de S&P500 future) van een 'continuous contract' (de afzonderlijke contracten op rollover date aan elkaar geplakt) van maart 2007-nov 2009, intraday 1 minuten bars. Dat is plenty data om intraday strategieen te backtesten. Textformaat, dus importeerbaar in alle software paketten. Linkje volgt nog vandaag
Vandaag was dan ook de expiratie van de novemberopties. Dat zou de hogere volumes best kunnen verklaren.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:15 schreef Vandergeld het volgende:
Er gebeurd vanmiddag heel erg weinig, maar gaat wel onder flink volume, hoogste sinds 1 oktober.3
Om 16:50 447 miljoen stukken verhandeld, terwijl gemiddeld laatste 5 dagen 287 miljoen is rond die tijd.
Het is jammer dat het volume van 16 oktober niet goed te zien is, want toen was oktober expiratie.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Vandaag was dan ook de expiratie van de novemberopties. Dat zou de hogere volumes best kunnen verklaren.
Nou, het is toch meer gezakt dan verwacht. Gelukkig had ik een putje open, dus dat beperkte de schade.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:24 schreef Rejected het volgende:
Nou fijn weekend allemaal.
LVXI je had meer gelijk dan ik met je 315-330 waar ik zei 300-315.
Dinsdag bodem rond 306-308 daarna opleving richting 310-315.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:41 schreef Rejected het volgende:
Wat verwacht jij (en anderen natuurlijk) voor volgende week?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |