abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74855603
Mooie dag om long te gaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74855870
Nou ja nu long gaan kan morgen ochtend nog wel eens leuk uitpakken
(Niet dat ik dat zou doen hoor...)
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_74855969
Ja voor vandaag is er geen hoop meer, we zien het morgen wel. Vrijdag, positief de week uit. Ja toch? Toch?
pi_74856020
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:05 schreef knnth het volgende:
Ja voor vandaag is er geen hoop meer, we zien het morgen wel. Vrijdag, positief de week uit. Ja toch? Toch?
Je zou ook gewoon kunnen wachten om morgen een nieuwe short positie op te nemen
pi_74856162
Morgen wat herstel om maandag weer verder te zakken ?
  donderdag 19 november 2009 @ 17:38:51 #31
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74857092
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:10 schreef Westlander het volgende:
Morgen wat herstel om maandag weer verder te zakken ?
Morgen intraday herstel, om alsnog lager te sluiten. Maandag verder zakken idd. Maar in dit tempo staan we veel te snel op 300, dat zou een traject van twee weken moeten zijn. Als het sneller gaat, lijkt mij dat we echt keihard door de 300 (en 296,xx) gaan en het niet eens meer als weerstand wordt gezien.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:57:50 #32
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74857660
Waar kan ik eigenlijk het volume van de AEX zien, zonder alles handmatig op te moeten tellen?
pi_74857890
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:57 schreef Lemans24 het volgende:
Waar kan ik eigenlijk het volume van de AEX zien, zonder alles handmatig op te moeten tellen?
http://finance.yahoo.com/q/hp?s=^AEX is wel eod, dus niet realtime
pi_74858129
Kent er iemand lithiumtrackers toevallig? Of mijnen van zeldzame metalen (maar geen goud of uranium)?
  donderdag 19 november 2009 @ 18:19:34 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74858246
BAM, het enige cyclische aandeel in mijn portefeuille , flink onderuit (-14%) na tegenvallende cijfers.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 19 november 2009 @ 18:21:05 #36
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74858294
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

http://finance.yahoo.com/q/hp?s=^AEX is wel eod, dus niet realtime
dank je!

en de grootste voorraad lithium gaat toch uit Bolivia komen?
Ik word van de site van de Bolsa Boliviana de Valores alleen niet veel wijzer...
pi_74858479
Heb ik idd al van gehoord, dat in Z-Amerika de grootste voorraad Li ligt . Jammer dat ik er momenteel nog geen tracker op gevonden heb, toch ook iets dat de komende jaren moet stijgen denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 november 2009 @ 18:26:29 #38
862 Arcee
Look closer
pi_74858482
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:30 schreef Vandergeld het volgende:
Pas als de echte S&P index door de rode lijn zakt meer zekerheid over een gestarte daling.
[ afbeelding ]
Okee, done. En nu?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74858499
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Heb ik idd al van gehoord, dat in Z-Amerika de grootste voorraad Li ligt . Jammer dat ik er momenteel nog geen tracker op gevonden heb, toch ook iets dat de komende jaren moet stijgen denk ik.
Chili is momenteel de grootste producent volgens mij.
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:21 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

dank je!

en de grootste voorraad lithium gaat toch uit Bolivia komen?
Ik word van de site van de Bolsa Boliviana de Valores alleen niet veel wijzer...
Met Morales daar aan de macht zul je daar weinig blijven vinden als belegger/speculant
pi_74859221
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:19 schreef SeLang het volgende:
S&P zelf behandelt de S&P500 als één groot bedrijf met verschillende divisies. Sommigen maken winst, anderen maken verlies. De winst of het verlies van al die divisies wordt opgeteld en dat saldo geeft de totale winst per 'aandeel' S&P500.
Als je op die manier winsten en verliezen optelt dan krijg je een gemiddelde P/E gewogen naar de omvang van die winsten en verliezen.

De S&P berekening zelf is echter een gemiddelde gewogen naar beurswaarde (helemaal strikt genomen: gewogen naar 'free floated' beurswaarde).

Levert dit dan ook geen scheef beeld op van de P/E ?
pi_74859308
tvp
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_74859576
Tvp
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_74859682
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Okee, done. En nu?
Kans op vervolgdaling is nu zeer groot, door 296 heen voor de aex is volgende bevestiging van een enorme daling in aantocht.
pi_74859979
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Lithium ivm straks steeds meer li-ion accu's voor auto's neem ik aan?
Misschien is li-ion alweer verouderd en zijn zilver-zink accu's de toekomst: meer capaciteit en veel beter te recyclen.
Zie ZPower: http://www.zmp.com/ (nee, geen ZPM)
Goud kan je niet bijdrukken
pi_74860960
Heb mn binckmap binnen
  donderdag 19 november 2009 @ 19:58:16 #46
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_74861465
KPN daalt mee
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_74862680
quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik gebruik IB voor futures
Ik ga daar ook even een account openen Wordt wel een wirwar van verschillende brokers op deze manier, en dat is wel wat irritant omdat je meer het geld moet verspreiden over de verschillende brokers, terwijl bijna alle brokers handelen op het principe van "meer transacties lagere commissie kosten". Maar uitgaande van op het juiste moment kopen zijn die commissie kosten natuurlijk een peule schilletje.
quote:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij goed bent in wiskunde?
Ik ben iig niet slecht in wiskunde en kan met de beste van de faculteit meekomen, een 10 lukt nog net niet. Al heb ik het idee dat deze numerieke wiskundige testen net ff wat moeilijker zullen zijn (ivm tijdslimiet, 42 vragen in 42 minuten) Zoals gezegd, we zullen wel zien, heb er goede hoop in dat het lukt en de zenuwen onderdrukken zodat ik niet belachelijke dingen ga invullen
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:19 schreef SeLang het volgende:
@SE

Ik heb een vermoeden waarom Bloomberg en sommige anderen te lage P/E's geven voor de S&P500. Als je weer in London bent kun je dat misschien even checken?

S&P zelf behandelt de S&P500 als één groot bedrijf met verschillende divisies. Sommigen maken winst, anderen maken verlies. De winst of het verlies van al die divisies wordt opgeteld en dat saldo geeft de totale winst per 'aandeel' S&P500.

Sommige andere instanties tellen echter alleen de winsten op en als een bedrijf verlies maakt tellen ze die gewoon niet mee in de berekening van de S&P500 wpa. Uiteraard geeft dat dan (veel) gunstiger waarden voor de P/E, maar het geeft geen realistisch beeld van de onderliggende totale winst van het portfolio van bedrijven waar je in belegt. Een gewoon bedrijf telt voor de winstrapportage ook niet alleen de winstgevende divisies.

Ik weet dus niet wat voor methode Bloomberg gebruikt, maar ik weet dat sommige van de P/E's die je tegen komt voor indices op de tweede manier tot stand komen.
Zal het noteren , ik weet sowieso dat de BB de S&P500 indeelt in de verschillende sectoren, die ik je laatst eens meegaf via dat excel bestand en daar staan dan per sector de gerapporteerde winsten bij. Het zou inderdaad kunnen dat hij daar direct van uit gaat bij berekening van de P/E van de totale index. Maar zoals je ook al zag in de statistiekjes van de P/E, zie je linksboven measure staan, BB hanteert dus meerdere methodes.

Ik had niet verwacht dat de verschillen zo groot zouden zijn tussen de 'positive p/e' en de 'normale p/e' van BB. Bij de positive p/e zie je veel minder fluctuatie tussen de P/E waarden terwijl het bij de 'normale p/e' alle kanten opschommelt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74863636
Ik had vandaag een korte numerieke test gehad maar dat vlotte niet zoals ik gehoopt had. Onder druk presteer je toch anders dan in rust. Was overigens wel een simpele test met vragen als 23x26, 18x14, 32x27, wortel van 289 etc. Wel een pass ofc want zo cool ben ik wel
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74863887
5 Mio minder winst van de 28, BAM 14% down. Leuk zo'n sentimentje
pi_74863963
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:58 schreef PabloLopez het volgende:
5 Mio minder winst van de 28, BAM 14% down. Leuk zo'n sentimentje
Bij BAM is het inmiddels wat meer dan een negatief sentimentje. Die hebben zich op de blaren gemetseld
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')