quote:
Ik ga daar ook even een account openen

Wordt wel een wirwar van verschillende brokers op deze manier, en dat is wel wat irritant omdat je meer het geld moet verspreiden over de verschillende brokers, terwijl bijna alle brokers handelen op het principe van "meer transacties lagere commissie kosten". Maar uitgaande van op het juiste moment kopen zijn die commissie kosten natuurlijk een peule schilletje.
quote:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij goed bent in wiskunde?
Ik ben iig niet slecht

in wiskunde en kan met de beste van de faculteit meekomen, een 10 lukt nog net niet. Al heb ik het idee dat deze numerieke wiskundige testen net ff wat moeilijker zullen zijn (ivm tijdslimiet, 42 vragen in 42 minuten) Zoals gezegd, we zullen wel zien, heb er goede hoop in dat het lukt en de zenuwen onderdrukken zodat ik niet belachelijke dingen ga invullen
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:19 schreef SeLang het volgende:@SE
Ik heb een vermoeden waarom Bloomberg en sommige anderen te lage P/E's geven voor de S&P500. Als je weer in London bent kun je dat misschien even checken?
S&P zelf behandelt de S&P500 als één groot bedrijf met verschillende divisies. Sommigen maken winst, anderen maken verlies. De winst of het verlies van al die divisies wordt opgeteld en dat saldo geeft de totale winst per 'aandeel' S&P500.
Sommige andere instanties tellen echter alleen de winsten op en als een bedrijf verlies maakt tellen ze die gewoon niet mee in de berekening van de S&P500 wpa. Uiteraard geeft dat dan (veel) gunstiger waarden voor de P/E, maar het geeft geen realistisch beeld van de onderliggende totale winst van het portfolio van bedrijven waar je in belegt. Een gewoon bedrijf telt voor de winstrapportage ook niet alleen de winstgevende divisies.
Ik weet dus niet wat voor methode Bloomberg gebruikt, maar ik weet dat sommige van de P/E's die je tegen komt voor indices op de tweede manier tot stand komen.
Zal het noteren

, ik weet sowieso dat de BB de S&P500 indeelt in de verschillende sectoren, die ik je laatst eens meegaf via dat excel bestand en daar staan dan per sector de gerapporteerde winsten bij. Het zou inderdaad kunnen dat hij daar direct van uit gaat bij berekening van de P/E van de totale index. Maar zoals je ook al zag in de statistiekjes van de P/E, zie je linksboven measure staan, BB hanteert dus meerdere methodes.
Ik had niet verwacht dat de verschillen zo groot zouden zijn tussen de 'positive p/e' en de 'normale p/e' van BB. Bij de positive p/e zie je veel minder fluctuatie tussen de P/E waarden terwijl het bij de 'normale p/e' alle kanten opschommelt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.