In chronologische volgorde, over de jaren heen:
Seat Marbella (bouwjaar onbekend, rood verkleurd naar roze, 0.9 benzine)
Volvo 440 (bouwjaar onbekend, donkergrijs, 1.6 benzine)
Ford Ka (2002, groen, 1.4 benzine)
Ford Fiesta (2009, wit, 1.6 benzine)
Rover 75 (2004, groen, 2.0 diesel)
Seat Ibiza (2009, rood, 1.6 benzine)
Peugeot 207 (2009, zilver, 1.6 diesel)
Peugeot 308 (2009, antraciet metallic, 1.6 benzine, slechts 1 week gehad want ik wou een diesel)
Peugeot 308 (2009, antraciet metallic, 1.6 diesel)
Peugeot 307 CC (2008, blauw metallic, 1.6 benzine, was mooi maar niet vooruit te branden)
Dodge Journey (2009, zilver metallic, 2.4 CRD SXT)
Ford Fiesta (1999, wit, 1.3 benzine)
Vond de nieuwe Fiesta heel vet, maar die moest weg omdat ik naar het buitenland ging verhuizen. Toen een legio aan leasebakken gereden die me allemaal niet super bevielen (en switchen gaat erg makkelijk hier). De 308 was ook heel vet en is echt een topauto, maar het werd zomer en ik wou een cabrio. De cabrio was heel mooi en reed super, maar was te traag en had een enorme dode hoek en kreeg 'm amper m'n garage uit.
Bij appartementen heb je hier vaak een gezamenlijke garage onder het complex, maar de inrichting daarvan en de uitgang was zo klein (en lag in een bocht en helling van 45 graden) dat ik die cabrio al 2x beschadigd had bij het uitrijden. Was daarna verhuisd en heb nu geen appartement meer en dus een carport voor m'n huis waar ik de auto kan zetten.
Nu dus over gegaan op de Dodge Journey, een soort SUV met genoeg trekkracht en opties om me de komende tijd goed te vermaken. Is een prima bak, en voor Dodge ook goede afwerking enzo. Kan 'm iedereen aanraden. Als boodschappenkar nog een ouwe Fiesta erbij die ik nauwelijks gebruik - geen stuurbekrachtiging of ABS, rijdt voor geen meter maar hoefde er bijna niets voor te betalen en kan goed van pas komen als ik gasten uit Nederland krijg.
[ Bericht 5% gewijzigd door illusions op 19-11-2009 14:39:13 ]