Tegenwoordig? Karel Appel is al een tijdje dood hequote:Op donderdag 19 november 2009 13:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goed punt, wat ze tegenwoordig allemaal al kunst noemen.
2006 al een tijdje noemen in context van een kunstenaar.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tegenwoordig? Karel Appel is al een tijdje dood he
Ja, kunst zit hem in de kleine dingen, het gevoel dat je er bij hebt.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:46 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik heb volgens mij in m'n hele leven nog nooit iemand horen uitleggen wat er zo 'kunst' is aan dit soort dingen.
Een kennerquote:
Het is niet alsof 'ie dit in 2005 nog even geschilderd heeft hequote:Op donderdag 19 november 2009 13:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
2006 al een tijdje noemen in context van een kunstenaar.
Ik ben van de 2e helft van de jaren 80. Ik heb er geen problemen mee om alles wat tussen 1910 - 2010 gemaakt is, moderne tijdperk / tegenwoordig te noemen, jij wel?quote:Op donderdag 19 november 2009 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet alsof 'ie dit in 2005 nog even geschilderd heeft he
Euh, ja als jij 1910 "tegenwoordig" wil noemen hanteren we een enigszins andere definitie jaquote:Op donderdag 19 november 2009 13:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben van de 2e helft van de jaren 80. Ik heb er geen problemen mee om alles wat tussen 1910 - 2010 gemaakt is, moderne tijdperk / tegenwoordig te noemen, jij wel?
Je betaalt dan natuurlijk voor de naam.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:52 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier betalen ze 20000000 euro voor.
Ja, in context van kunst is het vrij tegenwoordig ja.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh, ja als jij 1910 "tegenwoordig" wil noemen hanteren we een enigszins andere definitie ja
Als ze dat vakje in het midden groen hadden gekleurd, ipv wit gelaten, dan had ik er 20000005 voor betaald!!!quote:Op donderdag 19 november 2009 13:52 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier betalen ze 20000000 euro voor.
Dat probeert men je wijs te maken..quote:Op donderdag 19 november 2009 13:57 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je betaalt dan natuurlijk voor de naam.
Maar aan dit schilderij is een heel proces vooraf gegaan. In het begin schilderde Mondriaan heel realistisch en langzaamaan versimpelde hij het. Het schilderij is wel in balans, over die vlakken is nagedacht.
Mondriaan kwam er gewoon achter dat er genoeg idioten op de wereld zijn die je alles kunt wijsmaken, en dat het hem op deze manier veel minder moeite en veel meer geld opleverde, dan wanneer hij hard bezig was om iets moois en realistisch te maken.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:57 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar aan dit schilderij is een heel proces vooraf gegaan. In het begin schilderde Mondriaan heel realistisch en langzaamaan versimpelde hij het. Het schilderij is wel in balans, over die vlakken is nagedacht.
Zodra je door hebt dat er heel veel idioten zijn op deze wereld, kun je daar geld aan verdienen.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:04 schreef 54cm het volgende:
Het leven is niet eerlijk. Even een uurtje kliederen per dag en die gasten verdienen meer dan ik in een heel jaar. Hoe hebben ze het voor elkaar gekregen dat mensen dit soort rommel willen aanschaffen?
Wat een bullcrap. Hoe is dit schilderij in balans en hoe heeft hij er over nagedacht? Als ik die schilde was lachte ik mijn ballen uit mijn broek als ik hier geld mee kon verdienenquote:Op donderdag 19 november 2009 13:57 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als het allemaal zo simpel is, waarom doe jij het dan niet?quote:Op donderdag 19 november 2009 14:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wat een bullcrap. Hoe is dit schilderij in balans en hoe heeft hij er over nagedacht? Als ik die schilde was lachte ik mijn ballen uit mijn broek als ik hier geld mee kon verdienen
Inderdaad, als je zonder enige moeite blijkbaar bakken met geld kan verdienen, waarom doe je dat dan niet?quote:Op donderdag 19 november 2009 14:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als het allemaal zo simpel is, waarom doe jij het dan niet?
Omdat er ooit iemand begonnen is belachelijke bedragen voor zoiets neer te leggen wil niet zeggen dat het geen rommel is.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:04 schreef LarryDavid het volgende:
dit is pas triest:
[ afbeelding ]
http://www.ruuddewild.com/![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mondriaan rommel noemen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je kan het wel doen, maar je hebt een naam nodig, en dat is het enige op die mondriaans dat echt waarde heeft, de handtekening van de 'meester'.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik heb andere bezigheden. Je schijnt een lifestyle te moeten ontwikkelen als kunstenaar waar ik niet bij pas.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik denk omdat hij een van die pioniers in die stijl geweest is. Achteraf is het dan natuurlijk doodeenvoudig om te repliceren.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb andere bezigheden. Je schijnt een lifestyle te moeten ontwikkelen als kunstenaar waar ik niet bij pas.
Daarbij: De meeste kunstenaars verdienen pas geld als ze dood zijn, daar wilde ik niet op wachten.
Maar, leg toch maar uit waarom dat schilderij zo speciaal is, ik ben benieuwd.
Ik denk dan altijd aan pop-art. Iets naschilderen in 4 verschillende kleurenschema's, je moet er maar opkomen. Of plaatjes uit een stripboek vergroten en verkopen als schilderij, ca-shing.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:31 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik denk omdat hij een van die pioniers in die stijl geweest is. Achteraf is het dan natuurlijk doodeenvoudig om te repliceren.
Hetzelfde bij veel goede ideeën waarbij iedereen zegt "die had ik ook wel kunnen bedenken", maar zo toch niet bedenken.
quote:Op donderdag 19 november 2009 14:22 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Omdat er ooit iemand begonnen is belachelijke bedragen voor zoiets neer te leggen wil niet zeggen dat het geen rommel is.
Het is en blijft troep vriend.
Troep die ik al kon verzinnen toen ik drie was.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:59 schreef LarryDavid het volgende:
[..]'troep' die jij nooit had kunnen verzinnen.
ik ben je vriend niet, en jij hebt die 'rommel' nooit verzonnen, en zou het ook nooit verzonnen kunnen hebben.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:55 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Troep die ik al kon verzinnen toen ik drie was.
Het is en blijft rommel vriend, hoelang je er ook bij blijft roepen dat het fenomenale kunst is.
Leonardo Da Vinci zou zich schamen en in zijn graf omdraaien als hij erachter zou komen dat zijn werk en dat van Mondriaan allebei kunst genoemd zou worden.
Het is des kleuters, en het werk van Appel idem dito.
Hoe weet je dat? Misschien schuilt er wel een groot 'kunstenaar' in Dr. Darwin.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:01 schreef LarryDavid het volgende:
[..]
ik ben je vriend niet, en jij hebt die 'rommel' nooit verzonnen, en zou het ook nooit verzonnen kunnen hebben.
Geef mijn nichtje van vijf een pc met Word en ze kan ook best wel foutloos Ulysses overtypen, dat betekent nog niet dat ze een even goede schrijver is als James Joyce.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:16 schreef 08gnoT. het volgende:
Op de basisschool waar m'n moeder werkt, hebben alle kleuters dat ding van Mondriaan nageschilderd. En het leek precies
dan was het er inmiddels wel uitgekomen, dunkt mequote:Op donderdag 19 november 2009 16:13 schreef 54cm het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Misschien schuilt er wel een groot 'kunstenaar' in Dr. Darwin.
Ik zeg altijd dat als je snel kunt typen het nog niet wil zeggen dat je een boek kunt schrijvenquote:Op donderdag 19 november 2009 16:34 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Geef mijn nichtje van vijf een pc met Word en ze kan ook best wel foutloos Ulysses overtypen, dat betekent nog niet dat ze een even goede schrijver is als James Joyce.
Hij heette Jackson Pollock, en er is een film over hem gemaakt, mocht je geinteresseerd zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:13 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
Jackson Pollack lijkt me een veel betere om over te discussiëren. Eén van de weinige kunstenaars die ik nooit gesnapt heb, maar ik heb er dan ook weinig over geleerd.
Thanks (ook voor de verbeteringquote:Op donderdag 19 november 2009 17:20 schreef LarryDavid het volgende:
[..]
Hij heette Jackson Pollock, en er is een film over hem gemaakt, mocht je geinteresseerd zijn.
Nou ja, de enorme warboel en het levensverhaal van Pollock grijpen me wel. Maar zijn motivatie om te 'kliederen' om het even oneerbiedig uit te drukken, dat snap ik niet. Is daar een beknopte uitleg van? Wiki wil ik in dit soort zaken niet op terugvallen. Die film ga ik wel downloaden.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:30 schreef Louis22 het volgende:
Nom de dieu, wat is oi polloi toch een treurige, geborneerde bende. Mondriaan en Pollack niet kunnen waarderenHet heeft niets met snappen te maken, het hoort je meteen te grijpen, en als het dat niet doet, moet je wel afgestompt zijn.
Ik stem trouwens VVD.
Dan moet je de film van Jan Vrijman over Karel Appel zeker zien.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, de enorme warboel en het levensverhaal van Pollock grijpen me wel. Maar zijn motivatie om te 'kliederen' om het even oneerbiedig uit te drukken, dat snap ik niet. Is daar een beknopte uitleg van? Wiki wil ik in dit soort zaken niet op terugvallen. Die film ga ik wel downloaden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |