Knap hoor dat je op basis van huidige gegevens de prijs exact kan uitrekenen. Ik denk dat de 107 een enorme bezineslurper is tegen de tijd dat de km registratie operationeel wordt. Ik zou er nu niet druk om maken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:24 schreef Hukkie het volgende:
Dat is op basis van puur woon- werkverkeer.
Ik rijd 50 km per dag x 3 cent = ¤ 1,50 per dag.
Uitgaande van 21 werkdagen in een maand is dat ¤ 31,50 per maand.
Er zitten 3 maanden in een kwartaal dus dat komt dan op 3 x ¤ 31,50 = ¤ 94,50 per kwartaal.
Daar waar ik nu ¤ 58 aan wegenbelasting betaal. En dat is nog zonder eventuele uitjes en boodschappen, ritjes naar mn ouders enzo.
Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:44 schreef Hukkie het volgende:
Waarom zijn spitstoeslagen nodig (anders dan geld binnenharken)?
Niet? Spitstoeslagen is een ronduit belachelijk plan. Mensen kunnen de spits toch niet mijden omdat hun werktijden nou eenmaal van ochtend- tot avondspits zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Hoe wil je de spitstoeslagen gaan innen? Voor de rest krijg je problemen rondom grensstreken.
Die oneindige files ontmoedigen mij al genoeg om tijdens de spits te rijdenquote:Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?
Nee, want dan kan je de verzekeringsgegevens, de locatie en belasting van de auto niet bepalen. En daar is het imo om te doen. Met als drogreden natuurlijk het welbekende milieuquote:Op vrijdag 20 november 2009 17:37 schreef nattezwabber het volgende:
We betalen toch al lang per kilometer? Verhoog gewoon de accijns op brandstoffen, dan heb je hetzelfde effect zonder zo'n idioot kastje.
Zijn voldoende mensen die tijdens spits rijden en helemaal niets te zoeken hebben.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef nattezwabber het volgende:
Niet? Spitstoeslagen is een ronduit belachelijk plan. Mensen kunnen de spits toch niet mijden omdat hun werktijden nou eenmaal van ochtend- tot avondspits zijn.
Dat je begint te blaten zonder dat je leest, moet je helemaal zelf weten. Maar ik ga niet van alles herhalen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Voorbeelden graag. Dus verdachtmaking zuiver door in de buurt zijn op de plaats van misdrijf met de GSM aan. Mensen die al als verdachte zijn aangewezen zonder GSM gegevens tellen niet mee.
Gebeurt vanzelf, in de file sta je stil/rijd je langzaam, ergo: relatief veel brandstofverbruik.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Hoe wil je de spitstoeslagen gaan innen? Voor de rest krijg je problemen rondom grensstreken.
Het "mooiste" vond ik dat jij vakantieverkeer aanhaalde... die staan ook echt in november om zeven uur 's-ochends met hun kipcaravan in de file... Zowat alles wat in de file staat is forenzenverkeer hoor...quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?
Ik ben dan meer voor een zgn systeem welke men in São Paulo hanteerd.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:50 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zijn voldoende mensen die tijdens spits rijden en helemaal niets te zoeken hebben.
Verder zullen werkgevers ook anders gaan inplannen. Reizen tijdens spits gaat geld kosten. Zo'n toeslag is niet iets nieuws. In het buitenland is al op verschillende plekken spitstoeslagen geintroduceerd met een merkbaar en blijven resultaat.
Ik heb alles gelezen en je hebt geen enkel voorbeeld aangedragen. Oftewel je zit maar wat uit te kramen zonder onderbouwing.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat je begint te blaten zonder dat je leest, moet je helemaal zelf weten. Maar ik ga niet van alles herhalen.
Ja.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:53 schreef nattezwabber het volgende:
Hoe willen ze dit trouwens gaan doen met internationaal (vracht)verkeer? Iedereen bij de grens een kastje of vignet laten kopen?
Ik ga ook altijd in de spits rijden, vind ik leuk!quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:50 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zijn voldoende mensen die tijdens spits rijden en helemaal niets te zoeken hebben.
Voorbeelden graag!quote:Verder zullen werkgevers ook anders gaan inplannen. Reizen tijdens spits gaat geld kosten. Zo'n toeslag is niet iets nieuws. In het buitenland is al op verschillende plekken spitstoeslagen geintroduceerd met een merkbaar en blijven resultaat.
Je lult gewoon maar wat he?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:44 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Knap hoor dat je op basis van huidige gegevens de prijs exact kan uitrekenen. Ik denk dat de 107 een enorme bezineslurper is tegen de tijd dat de km registratie operationeel wordt. Ik zou er nu niet druk om maken.
Precies, mensen gaan voor de lol in de spits rijden, voor de hobby in de file staan en ze hebben ook geld te veel voor brandstof.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Mensen die niets te zoeken hebben ontmoedigen om tijdens de spits te rijden?
Heb ik gezegd dat ze in November in verkeer staan? Voor de rest heb ik inderdaad vakantieverkeer gezien om 7 uur maar de maand heb ik bij mijn weten niet genoemd. Als jij in de spits rijdt zul je ook wel verkeer zien die er niet echt direct thuis hoort.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:51 schreef Jerruh het volgende:
Het "mooiste" vond ik dat jij vakantieverkeer aanhaalde... die staan ook echt in november om zeven uur 's-ochends met hun kipcaravan in de file... Zowat alles wat in de file staat is forenzenverkeer hoor...
En hoe wordt dat gedaan als je in de file staat omdat er werkzaamheden zijn? Ook extra betalen? Of misschien een centje terug omdat jij door overheidswege beslissingen in de file staat?
Wat klopt er dan niet aan onderstaande tabel? Als je die moet geloven scheelt het vrij weinig.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:24 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat is op basis van puur woon- werkverkeer.
Ik rijd 50 km per dag x 3 cent = ¤ 1,50 per dag.
Uitgaande van 21 werkdagen in een maand is dat ¤ 31,50 per maand.
Er zitten 3 maanden in een kwartaal dus dat komt dan op 3 x ¤ 31,50 = ¤ 94,50 per kwartaal.
Daar waar ik nu ¤ 58 aan wegenbelasting betaal. En dat is nog zonder eventuele uitjes en boodschappen, ritjes naar mn ouders enzo.
Grappig die beschuldigingen en uittingen. Ik neem aan dat de Britten dan wel met plezier in de file staan? London was een van de eerste steden met een spitstoeslag en het heeft een blijvend afname van filevorming gezorgd. Zo zijn er meer voorbeelden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
Precies, mensen gaan voor de lol in de spits rijden, voor de hobby in de file staan en ze hebben ook geld te veel voor brandstof.
Onder welke steen lig jij?
En dat zeg jij?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:53 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen en je hebt geen enkel voorbeeld aangedragen. Oftewel je zit maar wat uit te kramen zonder onderbouwing.
Mijn auto is 17 jaar oud, dat zou een verschil kunnen zijn. Bovendien begint men in de tabel met 1,4 cent per kilometer, terwijl ik had begrepen dat het minimale basistarief bij invoering 3 cent/km is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan onderstaande tabel? Als je die moet geloven scheelt het vrij weinig.
http://www.anwb.nl/binari(...)wb_overzicht_aol.pdf
Een binnenstad vergelijken met een heel land waar je zelfs voor een karrenspoor gaat betalen. Rightquote:Op vrijdag 20 november 2009 18:01 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Grappig die beschuldigingen en uittingen. Ik neem aan dat de Britten dan wel met plezier in de file staan? London was een van de eerste steden met een spitstoeslag en het heeft een blijvend afname van filevorming gezorgd. Zo zijn er meer voorbeelden.
Ik wacht met smart op de economishe crisisquote:Maar je zal wel gelijk hebben. Het zal niet helpen. Ik zou zeggen. Wacht tot het wordt ingevoerd en be amazed.
En daar is ook iedereen honderden tot duizenden euro's aan kwijt geweest?quote:Deze wantrouwen is dezelfde soort wantrouwen die is ontstaan voor de introductie van de OV chipkaart wat nu eigenlijk probleemloos is geintroduceerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |