kom hier eten dan! Ik heb maandag weer 6 liter gekooktquote:Op donderdag 19 november 2009 10:55 schreef Ticootje het volgende:
Snert is echt goed eten! Ik ben er echt zo dol op.
Ik krijg het alleen nooit thuis.
Oeh lekker hoor! Veel plezier alvast! Waar ga je heen?quote:Op donderdag 19 november 2009 10:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga morgen lekker een weekendje weg!! Elke dag gourmet![]()
LL, leuk is dat! Gister zaten wij ook met veel mensen aan tafel bij mijn ouders. Ik vind dat altijd wel gezellig...
quote:Op donderdag 19 november 2009 10:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
kom hier eten dan! Ik heb maandag weer 6 liter gekookt
Oh joh maakt mij niet uit hoor! Dan kom je vanmiddag toch een kopje halen? Of morgenmiddag?quote:Op donderdag 19 november 2009 10:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
haha, je ziet me al aankomen, ik schuif zo aan hoor....
Ik moet mijn oma weer eens lief aankijken, die maakt erwtensoep met vermicelli en gehaktballetjes.
Gaat, beetje ziekjes op het moment. Snotterig, keelpijn, hoesten en dan ook nog zo'n drukke smurf die het hele huis overhoop haaltquote:
Ik moet werkenquote:Op donderdag 19 november 2009 11:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Oh joh maakt mij niet uit hoor! Dan kom je vanmiddag toch een kopje halen? Of morgenmiddag?
najaarsdipje dus? hier ook zo. Snotterig idd en de strepsils zijn maar weer groot ingeslagen. Maar behalve dat gaat het primaquote:Op donderdag 19 november 2009 11:04 schreef Raissa het volgende:
[..]
Gaat, beetje ziekjes op het moment. Snotterig, keelpijn, hoesten en dan ook nog zo'n drukke smurf die het hele huis overhoop haalt
Ben afgelopen dinsdag voor een MRI naar het ziekenhuis geweest van mijn darmen, aanstaande dinsdag daarvan weer de uitslag.
Thanks for asking![]()
Hoe is het met jou en die lieve kleine mooie meid van je?
Heb je voor mij een receptje? Ik wil het eens proberen om het zelf te maken...quote:Op donderdag 19 november 2009 10:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
kom hier eten dan! Ik heb maandag weer 6 liter gekookt
Zie, dat heb ik dus weer gemist door splitsing van het babietjestopic!quote:Op donderdag 19 november 2009 11:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
najaarsdipje dus? hier ook zo. Snotterig idd en de strepsils zijn maar weer groot ingeslagen. Maar behalve dat gaat het primaen met mn meiske ook
afgezien van de poepluiers die maar niet komen maar daar gaan we vanmiddag wat aan doen. Klysma
spannend weer dat wachten op die uitslag. Ik hoop op positief nieuws voor je
Volgens mij niet (ik haal gewoon een blikquote:Op donderdag 19 november 2009 11:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil het ook eens proberen, zo moeilijk kan het niet zijn toch?
1 pak spliterwten wassen en opzetten met 2,5 liter water, een stuk vlees (schenkel, knie, karbonade of krabbetjes, ik gebruik altijd net wat er voor handen is) en 2 bouillonblokjes.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:11 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Heb je voor mij een receptje? Ik wil het eens proberen om het zelf te maken...
sjitquote:
Dank je wel! Misschien dit weekend eens uitproberen...quote:Op donderdag 19 november 2009 11:20 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
1 pak spliterwten wassen en opzetten met 2,5 liter water, een stuk vlees (schenkel, knie, karbonade of krabbetjes, ik gebruik altijd net wat er voor handen is) en 2 bouillonblokjes.
Lekker lang laten pruttelen tot alle erwten zo goed als snot zijn geworden. Dan vlees er uit halen, soep eventueel pureren (lekker glad!) een zak erwtensoepgroenten in doen (lekker makkelijk) en laten sudderen tot de groente gaar is. Ondertussen het vlees afpluizen en terugdoen in de soep met een in plakjes gesneden rookworst.
Dan losgaan
Vooral prei in ringen, winterpeen in dobbelsteentjes, knolselderij en bladselderijquote:Op donderdag 19 november 2009 11:25 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dank je wel! Misschien dit weekend eens uitproberen...
Weet je misschien wat er bij de erwtensoepgroenten zit? ik haal mijn groenten altijd bij de versboerderij en daar heb ik nog niet zo'n groentenpakket gezien
Opslaat...quote:Op donderdag 19 november 2009 11:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Vooral prei in ringen, winterpeen in dobbelsteentjes, knolselderij en bladselderij
Ik wil wel mee!quote:Op donderdag 19 november 2009 11:25 schreef Ticootje het volgende:
ik heb honger, maar niemand wil naar de mac! Ik heb echt trek in ongezond voer!
Draadjesvleesquote:Op donderdag 19 november 2009 11:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tijd voor een stamppot-, snert- en draadjesvleesmeeting
Ja lees ff een paar posts omhoog luiaard!quote:Op donderdag 19 november 2009 11:41 schreef Belana het volgende:
snert
nooit zelf gemaakt, toch eens proberen! wie PM'd mij een goed recept???
quote:Op donderdag 19 november 2009 11:42 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ja lees ff een paar posts omhoog luiaard!
quote:Op donderdag 19 november 2009 11:46 schreef Belana het volgende:
[..]zo wordt maar weer duidelijk dat ik zeer selectief lees...
Zou zo in de auto stappen. Zuurvlees. Ohhhhhh jummie. Ik zou er bijna een moord voor doen. Kan het zelf echt niet maken. Ben zo'n kluns in de keuken. Het doet me zooooo aan mama denken.... sjit... niet doen!quote:Op donderdag 19 november 2009 11:34 schreef Asyniur het volgende:
Komen jullie dan wel naar Zuid-Limburg?
Dan maak ik een grote pan Limburgs zoervleisj soort hachee![]()
Dan kan dan met frieten of met aardappelen en versgemaakte rode kool![]()
en nou heb ik nog meer honger; ik ga maar even boterhammetjes uit de vriezer halen...
Nee hoor, zou ik ook gedaan hebben. En wat fijn dat je buren er direct gehoor aan hebben gegeven!quote:Op donderdag 19 november 2009 12:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh ben ik trouwens heel egr als ik voor het eerst in arwens leven "misbruik" heb gemaakt van Arwen haar allergie?
Heb bij de bruen briefje door de deur gestopt, of ze aub hun katten uit mijn tuin konden houden..
En er bij gezet dat mijn dochter zwaar allergishc is ( wat geen leugen is) maar ze kan stiekem wel tegen katten hoor.
Heb haar toen ze langs kwam de epi-pen laten zien.
En voila geen kat meer gezien gisterenavond/nacht/vandaag
Ik kan je het recept PM-en...quote:Op donderdag 19 november 2009 12:01 schreef chacama het volgende:
[..]
Zou zo in de auto stappen. Zuurvlees. Ohhhhhh jummie. Ik zou er bijna een moord voor doen. Kan het zelf echt niet maken. Ben zo'n kluns in de keuken. Het doet me zooooo aan mama denken.... sjit... niet doen!
Dan zou ik er eerder een beetje meer ontbijtkoek in doen om te bindenquote:Op donderdag 19 november 2009 12:08 schreef chacama het volgende:
Doe dat maar.dan kan ik het allicht proberen. De keren dat ik het probeerde was ie altijd zo waterig en dan deed ik er maizena in en dan kreeg ik klontjes.
Evenstar.... misschien niet netjes, maar ik zou hetzelfde gedaan hebben...
quote:Op donderdag 19 november 2009 11:43 schreef miss_sly het volgende:
haha BE wat erg
Ik heb een helebooel jaartjes geleden eens snert gemaakt toen mijn broertje bij mij kwam eten. Eerste keer, op een electrisch fornuis waar ik niet goed mee overweg kon. En nu weet ik dat snert dik mag/moet zijn, maar zo dik dat je het van een gewoon plat bord met mes en vork kunt eten, is misschien ook wat overdreven
Lieve Oxy, ook bij niet-autisten loopt bij kleine dingetjes het emmertje over als het helemaal vol is. Vol is vol. Het enige verschil is dat bij jou je emmertje met andere dingen vol loopt denk ikquote:Op donderdag 19 november 2009 13:15 schreef Oxymoron het volgende:
Heftig gesprek!![]()
Nouja, het komt er op neer, dat mijn ''emmertje'' overstroomd is. Door allerlei dingen is het volgeraakt, en als er dan iets gebeurt (iets Kleins, zouden niet-autisten zeggen), dan is het meteen ellende.
De psycholoog stelde meteen de goede vraag: ''Oxy, ben je zo in de stress door sinterklaas en Oud en Nieuw?''
Oxy: jaaaatwintig minuten later zat ik nog, te schreeuwen en te spartelen, en alles.
En mijn mentor, die was mee, maar die is zwanger, en door de hormonsters, begon zij ook (bijna).![]()
![]()
Maar, we hebben het goed afgesloten, met Nieuwe Afspraken. En ik krijg een werkboek, waar ik in moet werken elke twee weken een hoofdstuk en dan elke maand bij de psycholoog, bespreken.
Om mijn gevoelens te leren kennen.
Want we zijn er vandaag, ook achter gekomen, dat ik bijna elke emotie toon door te huilen, als een klein kind, dus, dat niveau.
Boos = huilen
Verdriet= huilen
Bang= huilen
Plezier = ook bijna altijd huilen
Nou je snapt het wel, dat is niet zo handig.
Maar het was verder OK. Nu weer uitzien naar zaterdag; meetdag!
Stom gevoel is dat... Succes met het afbouwen! Ik hoop wel dat je je daardoor niet nog kutter gaat voelen.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:21 schreef Ynske het volgende:
Oxy
hier ook een periode van alleen maar janken.en daarbij opgeteld de reactie op de nieuwe (lees andere fabrikant) AD, dat ik minimaal 11 uur slaap per nacht en gewoon niet wakker word van een wekker
dat we nu maar gaan afbouwen, halve tabletjes nu, en over een maand kijken of t nog verder afgebouwd kan worden.
nu nog een remedie om niet steeds met dikke ogen te staan..
Nou ik ben echt bang voor mensen die verkleed zijn. En die hele sfeer, van ver-wachting en af-wachting en spanning. Verder vind ik het niet te verkroppen, dat ouders hun kinderen de waarheid over Sinterklaas niet, vertellen. En dan ga ik me plaatsvervangend (??) schamen of druk maken.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:21 schreef Pyttpytt het volgende:
Oxy, mag ik vragen waarom sint en oud en nieuw voor jou zo'n stress geeft? Gewoon, uit nieuwsgierigheid. Is dat vanwege het onverwachte? Of teveel indrukken in winkels enzot? Ik ben erg benieuwd hoe jij het beleeft...
Ach meissiequote:Op donderdag 19 november 2009 13:21 schreef Ynske het volgende:
Oxy
hier ook een periode van alleen maar janken.en daarbij opgeteld de reactie op de nieuwe (lees andere fabrikant) AD, dat ik minimaal 11 uur slaap per nacht en gewoon niet wakker word van een wekker
dat we nu maar gaan afbouwen, halve tabletjes nu, en over een maand kijken of t nog verder afgebouwd kan worden.
Voor dat laatste: * LovelyLady geeft Yns gewoon ff een heule grote fnuffelquote:Op donderdag 19 november 2009 13:21 schreef Ynske het volgende:
Oxy
Door jou heb ik voor mezelf een zakje chocolademunten gekocht. Die ga ik zometeen bij een filmpje oppeuzelen. Zonder dat de kinderen óók willen, want die zitten op school!quote:Op donderdag 19 november 2009 11:00 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Ik ben een klein beetje te ver doorgeschoten in mijn chococentjesremedie.![]()
quote:Op donderdag 19 november 2009 13:32 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Voor dat laatste: * LovelyLady geeft Yns gewoon ff een heule grote fnuffel(en een pakje tandenstokers
Ok, duidelijkquote:Op donderdag 19 november 2009 13:29 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Nou ik ben echt bang voor mensen die verkleed zijn. En die hele sfeer, van ver-wachting en af-wachting en spanning. Verder vind ik het niet te verkroppen, dat ouders hun kinderen de waarheid over Sinterklaas niet, vertellen. En dan ga ik me plaatsvervangend (??) schamen of druk maken.![]()
En oud en nieuw is een hel voor mij, vanwege het vuurwerk, de rook-lucht, de straten die er anders uitzien (stoep is rood, en lijkt dus op fietspad) en het onverwachtte knallen, en de spanning. Dat je op straat loopt, en dan ineens een knal, hoort vlakbij.
Oliebollen vind ik wel lekker.![]()
In december blijf ik meestal binnen, maar dat wil ik dit jaar, niet (niet toegeven). Dus ga ik misschien wat leuks doen, met Luchtbel, in de vakantie.(moeten we nog afspreken)
Ja maar die heb ik nietquote:Op donderdag 19 november 2009 13:38 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wat ben jij gemeen!
Doe dan luciferhoutjes!
Ik las dit vanochtend en kreeg meteen het gevoel dat ik vanochtend volgens mij vergeten was het hok weer dicht te doen. Ik meteen kijken en ja hoor, ze waren al ontsnapt. Gelukkig zaten ze nog in de tuin en waren ze zelf ook zo verbaasd over hun verworven vrijheid dat ik ze heel makkelijk weer kon pakken. Dankzij het konijn van Betty_sue heb ik dus mijn konijnen tijdig weten te vinden. Ik hoop dat haar konijn ook gevonden wordt.quote:Op donderdag 19 november 2009 08:43 schreef pinquit het volgende:
ik ben bezig met een VERMIST brief. het konijn van Betty_sue is ontsnapt![]()
Nu maar hopen dat ze dit hier niet lezenquote:Op donderdag 19 november 2009 12:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh ben ik trouwens heel egr als ik voor het eerst in arwens leven "misbruik" heb gemaakt van Arwen haar allergie?
Heb bij de bruen briefje door de deur gestopt, of ze aub hun katten uit mijn tuin konden houden..
En er bij gezet dat mijn dochter zwaar allergishc is ( wat geen leugen is) maar ze kan stiekem wel tegen katten hoor.
Heb haar toen ze langs kwam de epi-pen laten zien.
En voila geen kat meer gezien gisterenavond/nacht/vandaag
je hebt gelijk!quote:Op donderdag 19 november 2009 13:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Je hoeft toch niet te kiezen buufje?Ik had als lunch zelfgemaakte (door mijn man gemaakte) tomatensoep met stukjes kip en groenten. Lekkerrrrr...
Ohja heb nog wel ergens ducktape liggenquote:Op donderdag 19 november 2009 13:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Plakband dan?
Ik heb ook zin in chocola en friet en mcdonalds en chips![]()
Omdat ze hier veel meer concurreren?quote:Op donderdag 19 november 2009 13:53 schreef Vicky het volgende:
Ynske en OxyM. zit in het ANWB boekje naar de benzineprijzen in Duitsland en Oostenrijk te kijken... Resp. 1,09 en 0,91
waarom moet benzine in NL zo duur zijn?
ja en die stomme accijnzen..quote:Op donderdag 19 november 2009 13:54 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Omdat ze hier veel meer concurreren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |