abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74842337
Een vervolg van deel 1:

Master of Criminal Investigation
wie zaait zal oogsten.....
pi_74849535
nog maar een keer dan

ik ga 1 dec naar de informatie avond
raar dat wel al die selecties doorlopen terwijl er vrij weinig mensen worden aangenomen....misschien is het nu anders
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_74850812
ik ga volgende week naar een voorlichting in Den Haag. Hoelang duurt zo'n avond? En is het puur frontaal? Dus iemand die een praatje houdt naar de mensen in de zaal? Of is het interactief?
pi_74851711
ik ga der vanuit dat je ook zelf dingen kan vragen
er zijn rechercheurs aanwezig en ook studenten die nu bezig met de opleiding
meeting is van 1930 - 2130
pi_74868477
De avondopzet zoals ik gehad heb is compleet op de schop gegaan hoorde ik.. dus kan je er weinig over vertellen.. Stel iig zoveel mogelijk vragen
pi_74882309
Ik had 5 november een voorlichting hiervan in Tilburg. Er was ruim voldoende mogelijkheid tot vragen. We kregen eerst een filmpje te zien die een algehele indruk gaf van het vak, waarna er in een uitgebreide presentatie werd ingegaan op de opleiding, het vak en arbeidsvoorwaarden en algemene info. Daarna kon iedereen vragen stellen. Nadien had je ook nog de mogelijkheid om met studenten, mensen van de academie en mensen van de verschillende korpsen te praten.

//Edit @Sjeppert: Alleen mijn voorlichting liep van 19.00 tot 21.30...maar zal wel niet geheel verschillen (we waren 21.15 wel klaar)
pi_74883712
als je zo op de site kijkt zijn er redelijk wat vacatures voor recherchekundige
pi_74884082
Op de voorlichting zeiden ze echter alsnog expliciet dat er bezuinigingen aankomen voor 2011, en dat ze niets zeker weten ivm het schrappen van vacatures. Er werd ingegaan op het feit dat mocht het gebeuren dat de vacature waarop je hebt gesolliciteerd hebt tijdens je selectieprocedure wordt verwijderd, dat je dan mogelijk bij een ander korps terecht zou kunnen (met switch-mogelijkheden na een tijdje). Dat leverde wel wat bange gezichten op tussen alle mensen
pi_74951267
Iemand toevallig gesolliciteerd bij het KLPD?
pi_75232901
zo opkomst gister was enorm
hele zaal zat wel vol

qua vacatures was het nu wat minder....maar de komende jaren zijn er nog wel enkele honderden recherchekundigen nodig werd verteld.
1 op de 10 wordt daadwerkelijk aangenomen maar volgens mij ligt dit aantal nog wat lager
voorlichting is wel handig als je interesse hebt
pi_75252023
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:44 schreef sjeppert het volgende:
zo opkomst gister was enorm
hele zaal zat wel vol

qua vacatures was het nu wat minder....maar de komende jaren zijn er nog wel enkele honderden recherchekundigen nodig werd verteld.
1 op de 10 wordt daadwerkelijk aangenomen maar volgens mij ligt dit aantal nog wat lager
voorlichting is wel handig als je interesse hebt
Kan je uit ervaring vertellen dat het solliciteren naar de functie zwaar bagger is.. Ga je geen illusies in je kop halen dat je binnen enkele maanden werk hebt..
pi_75265351
hele sollicitatie procedure duurt zon 6 maanden bij elkaar
maar ja...die selectie is zeer streng
pi_75269034
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:50 schreef sjeppert het volgende:
hele sollicitatie procedure duurt zon 6 maanden bij elkaar
maar ja...die selectie is zeer streng
6 maanden? hahahaha.. dat zeggen ze ja.. reken met gemak maar op 1 jaar..
pi_75511478
iemand updates?
pi_76958163
er gebeurt weinig aan het front lijkt me.
Ik ga het in juli wederom proberen! Dan hoef ik deel A en B niet te doen, dus dan start ik bij de landelijke selectiecommissie in Alpedoorn. Deze keer ga ik voor Haaglanden, want bij Hollands Midden hebben ze een vacaturestop.
pi_76980882
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:26 schreef cohen het volgende:
er gebeurt weinig aan het front lijkt me.
Ik ga het in juli wederom proberen! Dan hoef ik deel A en B niet te doen, dus dan start ik bij de landelijke selectiecommissie in Alpedoorn. Deze keer ga ik voor Haaglanden, want bij Hollands Midden hebben ze een vacaturestop.
Ik ben nu bezig met korpsen in t zuiden des lands..
pi_77000539
en welke fase zit j? heb je A en B al afgesloten?
pi_77038634
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:01 schreef cohen het volgende:
en welke fase zit j? heb je A en B al afgesloten?
Ja joh.. allang.. bijna 4 maanden geleden alweer.. sinds dien niets anders gedaan dan solliciteren.. solliciteren.. enz enz en...
pi_77042285
En heb je het gesprek ook al gehad? Met de landelijke selectiecommissie in Apeldoorn?
pi_77090235
Yep.. ook al een fikse tijd terug
pi_77241925
Ongelofelijk dat je dan niet de aanbiedingen op je af krijgt.
Welke korpsen heb je al geprobeerd? En wijzen ze je af? of hebben ze geen plek?
pi_79011917
Hey

ben momenteel bezig met solliciteren voor de master Recherchekunde en vroeg me af of iemand weet hoe ik in contact kan komen met mensen die de opleiding al doen? Lijkt me wel handig i.h.k.v. extra voorbereiding...
Thanks!
pi_79041452
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:14 schreef c-cube het volgende:
Hey

ben momenteel bezig met solliciteren voor de master Recherchekunde en vroeg me af of iemand weet hoe ik in contact kan komen met mensen die de opleiding al doen? Lijkt me wel handig i.h.k.v. extra voorbereiding...
Thanks!
Probeer het CCM eens
pi_79453811
Hey allemaal!

Ook ik wil gaan solliciteren voor de opleiding tot recherchekundige en lees al een tijdje mee hier.
Ik vroeg me af over welke voorlichtingsavonden jullie het hebben? Is dat de algemene 'beroepsorientie politie' of een specifieke voorlichting voor recherchekundigen? Die kan ik namelijk niet vinden in de agenda of bij de politieacademie. Heeft er iemand nog tips wat betreft orientatie (behalve voorlichting en naar de politie/recherche gaan)?

Weet iemand ook wat voor vakken je precies krijgt (in het master gedeelte) van de opleiding?

Thanks!
pi_79472930
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:04 schreef eyesofanangel het volgende:
Hey allemaal!

Ook ik wil gaan solliciteren voor de opleiding tot recherchekundige en lees al een tijdje mee hier.
Ik vroeg me af over welke voorlichtingsavonden jullie het hebben? Is dat de algemene 'beroepsorientie politie' of een specifieke voorlichting voor recherchekundigen? Die kan ik namelijk niet vinden in de agenda of bij de politieacademie. Heeft er iemand nog tips wat betreft orientatie (behalve voorlichting en naar de politie/recherche gaan)?

Weet iemand ook wat voor vakken je precies krijgt (in het master gedeelte) van de opleiding?

Thanks!
Kijk voor de grap eens bij de vacatures..

Ik zal je helpen..

Die zijn er niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')