Nou, ik heb er weleens wat over gelezen en die mensen gingen daar naartoe onder bepaalde voorwaarden. Ze moesten aan kunnen tonen dat ze daar aan de slag konden, en dat deden ze dan ook. Ze hebben gebuffeld en voor sommigen is dat ook heel lonend geweest maar anderen hebben het niet gered en kwamen dus soms berooid terug naar Nederland en konden helemaal opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:24 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat Nederland die goedkope arbeidskrachten destijds hard nodig had en Canada die Nederlandse immigranten eigenlijk niet?
Geldt ook voor Australie.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik heb er weleens wat over gelezen en die mensen gingen daar naartoe onder bepaalde voorwaarden. Ze moesten aan kunnen tonen dat ze daar aan de slag konden, en dat deden ze dan ook. Ze hebben gebuffeld en voor sommigen is dat ook heel lonend geweest maar anderen hebben het niet gered en kwamen dus soms berooid terug naar Nederland en konden helemaal opnieuw beginnen.
Nee, dat denk ik ook niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:50 schreef qonmann het volgende:
[..]
Geldt ook voor Australie.
Denk niet dat er veel landen zijn die zo'n riante regeling voor immigranten & gelukszoekers hebben opgesteld om te remigreren
Sterker nog, je komt de VS niet eens binnen op een werkvisum zonder de garantie dat je op eigen kosten (of op kosten van het bedrijf dat het visum voor je geregeld heeft) terug naar Nederland vliegt. Het geeft ook precies het verschil in mentaliteit aan. BTW, de Amerikanen maken uitzonderingen voor illegale Mexicanen en Hispanics, die met het grootste gemak de Amerikaanse grens oversteken.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:59 schreef ThaMadEd het volgende:
Als ik emigreer naar Amerika en daar niet bepaald gelukkig eindig interesseert het hen ook geen reet. Ik ga maar op eigen kosten terug naar Nederland dan.
http://wetten.overheid.nl(...)HoofdstukII_Artikel3quote:3.Indien de remigrant en zijn partner overlijden, verkrijgen de minderjarige kinderen een evenredig deel van het recht op de helft van de voorzieningen, bedoeld in artikel 4, waarop de remigrant en zijn partner bij leven recht zouden hebben gehad
Ja, waarschijnlijk over een jaartje of 2 al.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:06 schreef SeLang het volgende:
Aan de andere kant, het stimuleert wel mooi dat die gasten naar huis gaan.
Uiteindelijk wordt die regeling natuurlijk ook de nek om gedraaid, net als de AOW.
De minderjarige kinderen, en alleen als beide ouders overleden zijn. De uitkering loopt tot ze meerderjarig zijn. Een wezenuitkering dus.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:59 schreef Gia het volgende:
Iedereen heeft het hier over een levenslange uitkering, maar het is erger dan dat.
Daarna gaat die uitkering over op de kinderen.
Artikel 5, lid 3
[..]
http://wetten.overheid.nl(...)HoofdstukII_Artikel3
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |