abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74836794
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:24 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat Nederland die goedkope arbeidskrachten destijds hard nodig had en Canada die Nederlandse immigranten eigenlijk niet?
Nou, ik heb er weleens wat over gelezen en die mensen gingen daar naartoe onder bepaalde voorwaarden. Ze moesten aan kunnen tonen dat ze daar aan de slag konden, en dat deden ze dan ook. Ze hebben gebuffeld en voor sommigen is dat ook heel lonend geweest maar anderen hebben het niet gered en kwamen dus soms berooid terug naar Nederland en konden helemaal opnieuw beginnen.
pi_74837607
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, ik heb er weleens wat over gelezen en die mensen gingen daar naartoe onder bepaalde voorwaarden. Ze moesten aan kunnen tonen dat ze daar aan de slag konden, en dat deden ze dan ook. Ze hebben gebuffeld en voor sommigen is dat ook heel lonend geweest maar anderen hebben het niet gered en kwamen dus soms berooid terug naar Nederland en konden helemaal opnieuw beginnen.
Geldt ook voor Australie.

Denk niet dat er veel landen zijn die zo'n riante regeling voor immigranten & gelukszoekers hebben opgesteld om te remigreren
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_74837677
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:50 schreef qonmann het volgende:

[..]

Geldt ook voor Australie.

Denk niet dat er veel landen zijn die zo'n riante regeling voor immigranten & gelukszoekers hebben opgesteld om te remigreren
Nee, dat denk ik ook niet.
En ik denk dat het ook gelukszoekers aantrekt, wat dan ook logisch is.
  donderdag 19 november 2009 @ 08:57:02 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74841481
Wat een belachelijk land is Nederland toch geworden. Zijn er andere landen die ook zoiets doen?

Ik heb 4 jaar in Taiwan gewoond en (inmiddels) 3 jaar in de UK. Nu wil ik eigenlijk ook wel gratis poen zien uit deze beide landen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74841830
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:59 schreef ThaMadEd het volgende:
Als ik emigreer naar Amerika en daar niet bepaald gelukkig eindig interesseert het hen ook geen reet. Ik ga maar op eigen kosten terug naar Nederland dan.
Sterker nog, je komt de VS niet eens binnen op een werkvisum zonder de garantie dat je op eigen kosten (of op kosten van het bedrijf dat het visum voor je geregeld heeft) terug naar Nederland vliegt. Het geeft ook precies het verschil in mentaliteit aan. BTW, de Amerikanen maken uitzonderingen voor illegale Mexicanen en Hispanics, die met het grootste gemak de Amerikaanse grens oversteken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 19 november 2009 @ 11:59:20 #46
3542 Gia
User under construction
pi_74846019
Iedereen heeft het hier over een levenslange uitkering, maar het is erger dan dat.
Daarna gaat die uitkering over op de kinderen.

Artikel 5, lid 3
quote:
3.Indien de remigrant en zijn partner overlijden, verkrijgen de minderjarige kinderen een evenredig deel van het recht op de helft van de voorzieningen, bedoeld in artikel 4, waarop de remigrant en zijn partner bij leven recht zouden hebben gehad
http://wetten.overheid.nl(...)HoofdstukII_Artikel3
  donderdag 19 november 2009 @ 12:06:12 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74846225
Aan de andere kant, het stimuleert wel mooi dat die gasten naar huis gaan.
Uiteindelijk wordt die regeling natuurlijk ook de nek om gedraaid, net als de AOW.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 19 november 2009 @ 12:24:47 #48
3542 Gia
User under construction
pi_74846750
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:06 schreef SeLang het volgende:
Aan de andere kant, het stimuleert wel mooi dat die gasten naar huis gaan.
Uiteindelijk wordt die regeling natuurlijk ook de nek om gedraaid, net als de AOW.
Ja, waarschijnlijk over een jaartje of 2 al.
  donderdag 19 november 2009 @ 21:49:18 #49
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74866134
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:59 schreef Gia het volgende:
Iedereen heeft het hier over een levenslange uitkering, maar het is erger dan dat.
Daarna gaat die uitkering over op de kinderen.

Artikel 5, lid 3
[..]

http://wetten.overheid.nl(...)HoofdstukII_Artikel3
De minderjarige kinderen, en alleen als beide ouders overleden zijn. De uitkering loopt tot ze meerderjarig zijn. Een wezenuitkering dus.
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:43:07 #50
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_75064067
In mijn MTV tijd kwamen bij onderzoeken in kleding en bagage bij een aantal immigranten wel eens handgeschreven documenten boven water met daarop onder andere ''VVTV benefit'' en ''migration benefit after few years''.

Er is best goed reclame gemaakt over onze sociale voorzieningen.
Wat zijn we aan het doen ???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')