Ongeveer 10 weken heb ik van meerdere kanten begrepen.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:44 schreef NanKing het volgende:
Ik zou er niet op gokken dat je het binnen een maandje hebt. Ik denk dat je er zo wel een half jaartje voor uit kunt trekken eik
O dat valt dan eik nog mee wel mee.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:46 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Ongeveer 10 weken heb ik van meerdere kanten begrepen.
Waarom zou je achteraf een uitkering aanvragen als je gedurende die tijd gewoon in staat was om je eigen "poen" te verdienen. Waarom vond je dat je moreel recht had op die uitkering dan? De grondgedachte achter een uitkering is toch dat je geld krijgt omdat je niet in staat bent in je eigen levensonderhoud te voorzien?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:44 schreef 2cv het volgende:
Ik heb ook met de Wajong te maken en mij is verteld dat ze tot maximaal 2 jaar terug betalen. In mijn geval heb ik dat recht ook, maar het uit te betalen bedrag is vastgesteld op ¤0,-Reden: ik heb in die tijd min eigen poen verdiend. Maar zo te lezen is jouw geval anders ...
Jij trekt de verkeerde conclusies.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou je achteraf een uitkering aanvragen als je gedurende die tijd gewoon in staat was om je eigen "poen" te verdienen. Waarom vond je dat je moreel recht had op die uitkering dan? De grondgedachte achter een uitkering is toch dat je geld krijgt omdat je niet in staat bent in je eigen levensonderhoud te voorzien?
Helemaal. Zoals jij het in je initiele post verwoordde vond ik het zo'n vreemd verhaal.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Jij trekt de verkeerde conclusies.
Toen ik een Wajong uitkering aan vroeg is mij dat uitgelegd door de meneer van het UWV. Die zei dat ik recht had op nog 2 jaar uitkering (hij zei dat, ik vroeg er niet om) maar omdat ik netjes mijn eigen boontjes gedopt heb is die uitkering vast gesteld op ¤0,- per week/maand/jaar/2 jaar. Ik heb er dus niet zelf om gevraagd en hoewel ik als echte Nederlander niet vies zou zijn van wat extra poen is het ook helemaal niet mijn bedoeling om daar achteraan te gaan om dat te krijgen. Ook niet op een verkapte manier, dus ik zal nooit een cent krijgen over de afgelopen 2 jaar.
Ben je nu gerust gesteld schatje ?
ja dat klopt, maar dat verrekent het UWV met de sociale dienst en vervolgens krijg jet het verschil uitbetaald.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:31 schreef Biancavia het volgende:
Ik denk dat je er niet zo veel aan hebt, want als je nu Wajong krijgt over de jaren waarin je een bijstandsuitkering hebt ontvangen, dan moet je dat ontvangen geld van de WWB dus volledig terugbetalen.
Volgens mij ga je aan de gang met iets wat je veel frustratie en weinig geld gaat opleveren. Het meeste wordt verrekend met de sociale dienst, de rest (wat nauwelijks veel kan zijn want de uitkeringen zijn allebei op het niveau van het sociaal minimum) wordt belast als bijzondere betaling. En daarvoor wil je dat hele circus door? Masochistisch ingesteld of zo?quote:Op donderdag 19 november 2009 16:48 schreef carmenza het volgende:
En dan moet ik het nog opgeven aan de balasting..... als ik daar rekening mee hou. Dan zou ik er uiteindelijk beter van moeten worden. Maar laat ik mezelf nog maar niet rijk gaan rekenenen, haha!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |