Wat zijn het ook een stelletje kutracisten bij de Lega Nordquote:Italiaans stadje wil alle illegalen buiten voor 'witte kerst'
ROME - Operatie 'White Christmas' moet er voor zorgen dat voor 25 december alle illegale immigranten uit de Noord-Italiaanse gemeente Coccaglio, bij Brescia, verdwenen zijn.
De burgemeester geeft toe dat de verwijzing naar een witte kerst niet gelukkig gekozen is, maar dat heeft te maken met de einddatum van de controles, namelijk 25 december Burgemeester Claretti van de Lega Nord heeft opdracht gegeven de verblijfsvergunning te controleren van ongeveer 400 buitenlanders in het stadje dat zo'n 7000 inwoners telt. "Er is geen criminaliteit hier", zegt Claretti in een interview met de krant La Repubblica, "maar we willen gewoon schoon schip maken".
Claretti geeft toe dat de verwijzing naar een witte kerst niet gelukkig gekozen is, maar te maken heeft met de einddatum van de controles, namelijk 25 december. Sinds 25 oktober kregen 150 immigranten al bezoek aan huis en de helft van hen bleek niet de juiste papieren te hebben.
De Lega Nord is enthousiast over het initiatief en de gemeenten Castelcovati en Castrezzato, ook bestuurd door deze xenofobische partij van Umberto Bossi, hebben het initiatief al overgenomen. (ANP)
Juist.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Witte kerst..![]()
Overigens heeft hij groot gelijk, illegaal heet niet voor niets illegaal, opsporen en uitzetten die handel.
Ach maakt niet uit, er is ook wel zwarte sneeuw, maar dat ligt vaak op de straat en noemen we ook wel sneeuwprut.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:46 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Juist.
Kost alleen maar geld.
Gaan we nu ook al na het kruis op SInterklaas zijn mijter zeiken over een witte kerst??????
Witte kerst is ook niet toegestaan?
Natuurlijk is die bewust gekozen. Dat "witte kerst" is ook geen grapje... De operatie wordt echt zo genoemd.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:47 schreef Disana het volgende:
Je zou toch bijna denken dat die einddatum bewust gekozen is. Als in 'onze stad, onze kerst'.
Illegaal zijn is meer dan genoeg reden.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
Ooh gelukkig, we hebben tegenwoordig al geen goede reden meer nodig om mensen uit te zetten en ons ras zuiver te houden. Vond de houding al zo schijnheilig worden in vergelijking met onze roemrijke Europese geschiedenis.
Kan jij ook eens een post plaatsen zonder je misselijk makende verwijzingen?quote:Op woensdag 18 november 2009 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
Ooh gelukkig, we hebben tegenwoordig al geen goede reden meer nodig om mensen uit te zetten en ons ras zuiver te houden. Vond de houding al zo schijnheilig worden in vergelijking met onze roemrijke Europese geschiedenis.
Was weer iets te vroeg in mn oordeel. Kan ook gebeurenquote:Op woensdag 18 november 2009 14:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Illegaal zijn is meer dan genoeg reden.
quote:Op woensdag 18 november 2009 14:53 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Waarom word dit nou weer gelijk onder het kopje racisme geknalt?
Je ziet het niet, of je wil het niet zien? Het probleem is uiteraard niet het eventueel uitzetten van illegale immigranten. Het probleem is onder de werktitel "witte kerst" vanuit overheidswege een razzia houden onder je buitenlandse inwoners.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef teknomist het volgende:
Illegale immigranten. Ik zie het probleem niet?
Aanname: alle illegale immigranten hebben een donkere huidskleur.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:01 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Je ziet het niet, of je wil het niet zien? Het probleem is uiteraard niet het eventueel uitzetten van illegale immigranten. Het probleem is onder de werktitel "witte kerst" vanuit overheidswege een razzia houden onder je buitenlandse inwoners.
Wil je nou echt beweren dat de Lega Nord met operatie "witte kerst" iets anders bedoelt?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:02 schreef teknomist het volgende:
[..]
Aanname: alle illegale immigranten hebben een donkere huidskleur.
Boeiend, wat voor naampje het beestje geeft. Ze geven zelf aan dat het ongelukkig gekozen is.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:05 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wil je nou echt beweren dat de Lega Nord met operatie "witte kerst" iets anders bedoelt?
"Ja maar, ja maar, het is niet eerlijk! Zij zijn groot en ik ben klein! "quote:Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Boeiend, wat voor naampje het beestje geeft. Ze geven zelf aan dat het ongelukkig gekozen is.
Het is een terechte actie, en de naam is zelfs wel een beetje grappig gekozen. Fout, maar grappig.
Ze geven toe dat het een ongelukkige keuze is. Het is niet anders. We gaan lekker verder met ons leven. Er is echt geen man (en vrouw, want anders gaan jullie zeggen dat ik de mannen voortrek) over boord.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk ook dat 'wit' opzettelijk is gekozen.
Toegeven naar buiten toe, en onder mekaar maar lachen.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:18 schreef valek het volgende:
[..]
Ze geven toe dat het een ongelukkige keuze is. Het is niet anders. We gaan lekker verder met ons leven. Er is echt geen man (en vrouw, want anders gaan jullie zeggen dat ik de mannen voortrek) over boord.
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:14 schreef Red_85 het volgende:
Snap het ook wel dat je een keer 2 dagen geen criminaliteit in je stad wil hebben als het t hele jaar door zo is.
quote:"Er is geen criminaliteit hier", zegt Claretti in een interview met de krant La Repubblica, "maar we willen gewoon schoon schip maken".
Mooi toch? Mensen die er illegaal verblijven worden voor de kerst herenigd met hun land van herkomst. Kunnen ze Kerst vieren met hun geliefden!quote:
Oh, je wil dat ik mezelf eindeloos blijf herhalen? Prima hoor...quote:Op woensdag 18 november 2009 15:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, je gaat niet in op mijn opmerking, maar in plaats daarvan probeer je dit topic te ridiculiseren, geweldige retoriek weer
quote:Het probleem is uiteraard niet het eventueel uitzetten van illegale immigranten. Het probleem is onder de werktitel "witte kerst" vanuit overheidswege een razzia houden onder je buitenlandse inwoners.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef teknomist het volgende:
Illegale immigranten. Ik zie het probleem niet?
Vooruit, doe ik hetzelfde:quote:Op woensdag 18 november 2009 15:30 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Oh, je wil dat ik mezelf eindeloos blijf herhalen? Prima hoor...
[..]
Lastig he, objectief lezenquote:De burgemeester geeft toe dat de verwijzing naar een witte kerst niet gelukkig gekozen is, maar dat heeft te maken met de einddatum van de controles, namelijk 25 december
Krijg jij bezoek van zwarte piet tijdens de kerstdagen? Of woon je gewoon in een multiculti-buurt en komt de buurman altijd effe buurten op 1e kerstdag?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stel je voor, je krijgt er ook geen Negerzoenen te eten, of Jodenkoeken, hell, zelfs Zwarte Piet is er Paars !
"Objectief lezen" noem je dat? Kom op zeg! Alsof mensen echt zulke fouten maken... En dan nog vanuit de Lega Nord zeker?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vooruit, doe ik hetzelfde:
[..]
Lastig he, objectief lezen
Eens, in tegenstelling tot 27 november, dat immers bekend staat als Zwarte Kerst!quote:De burgemeester geeft toe dat de verwijzing naar een witte kerst niet gelukkig gekozen is, maar dat heeft te maken met de einddatum van de controles, namelijk 25 december
Een witte kerst is toch wanneer je je helemaal suf gaat snuiven tijdens de feestdagen?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:36 schreef Bommenlegger het volgende:
Wat een enorm gelul weer hier.
De term "witte kerst" bestaat al ik weet niet hoelang.
Dat er mensen zijn die er een andere betekenis aan geven, is gewoonweg zielig.
Nog even en "Stille nacht" is een belediging voor de nachtbrakers.
Wat een gelul om niks zeg hier.
Daar vieren ze niks, voor het geval ze iets verkeerds zeggen/zingen.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Bij Disana zitten ze allemaal thuis met kerst.. "don't mention the snow!".
Welja, 'HET IS DE LEGA NORD DUS ZE ZULLEN WEL WAT ERMEE BEDOELEN, EINZ!!'quote:Op woensdag 18 november 2009 15:35 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
"Objectief lezen" noem je dat? Kom op zeg! Alsof mensen echt zulke fouten maken... En dan nog vanuit de Lega Nord zeker?
Overigens heb ik mijn eerste reactie al teruggenomen. Ik realiseerde mij niet het illegalen betrof. Dat verandert in mijn ogen de zaak.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:40 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Als dat je antwoord is, snap ik niet wat je hier in dit topic doet.
Maar ja, je staat bekend om je trollen...
Het lijkt mij inderdaad erg onwaarschijnlijk dat ze er iets positiefs mee bedoelen ja.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welja, 'HET IS DE LEGA NORD DUS ZE ZULLEN WEL WAT ERMEE BEDOELEN, EINZ!!'
Dat selectief beschuldigen mag jij dus blijkbaar wel? Grappig.
Uhm, de meeste illegale immigranten zijn volgens mij daar de Roemenen. Dat zou ik nog wel blank noemen. Teknomist heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:05 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wil je nou echt beweren dat de Lega Nord met operatie "witte kerst" iets anders bedoelt?
Dat kan zomaar. Ik heb geen idee hoe de situatie precies is in die dorpen. Ik zeg slechts dat de Lega Nord met de leus "Operatie witte kerst" verwijst naar het uitzetten van buitenlanders. Dat lijkt me toch overduidelijk.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Uhm, de meeste illegale immigranten zijn volgens mij daar de Roemenen. Dat zou ik nog wel blank noemen. Teknomist heeft wel gelijk.
Dat is een aanname. "Wit" en "zwart" wordt internationaal ook gebruikt om "legaal" en "illegaal" te bedoelen. Daar is niks (kut)racistisch aan.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:55 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat kan zomaar. Ik heb geen idee hoe de situatie precies is in die dorpen. Ik zeg slechts dat de Lega Nord met de leus "Operatie witte kerst" verwijst naar het uitzetten van buitenlanders. Dat lijkt me toch overduidelijk.
Je kaart je eigen onderbuikgevoels aan inderdaad, toch leuk dat ik die woorden ook een keer gebruiken mag.quote:
Er ligt dus wel degelijk een directe link tussen de 'witte' kerst en buitenlanders.quote:"For me, Christmas is not the holiday of hospitality, but instead that of the Christian tradition, of our identity," said Coccaglio's councillor in charge of security, Claudio Abiendi, from the Northern League, quoted by Italian daily La Repubblica.
Een ander getal dan het oorspronkelijke stuk, geen idee wat het werkelijke getal is.quote:Coccaglio has a population of 7,000 residents of which more than 1,550 are immigrants, most of them from Morocco, Albania, and from the former Yugoslavia. In 1998, there were 177 immigrants living in the town.
Hoe haal je dat er nou weer uitquote:Op woensdag 18 november 2009 15:56 schreef Disana het volgende:
Hier iets meer:
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/2388959/posts
[..]
Er ligt dus wel degelijk een directe link tussen de 'witte' kerst en buitenlanders.
De ILLEGALE immigranten worden uitgezet, wat is daar mis mee dan?quote:The operation will see police officers going to every home in the town to make sure its residents have their immigration documents in order, otherwise they will lose their residence and risk deportation.
Is er nooit in je omgeving gezegd dat ze moe van je worden?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:56 schreef Disana het volgende:
Hier iets meer:
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/2388959/posts
[..]
Er ligt dus wel degelijk een directe link tussen de 'witte' kerst en buitenlanders.
[..]
Een ander getal dan het oorspronkelijke stuk, geen idee wat het werkelijke getal is.
Het dorp wil dus een kerst zonder buitenlanders. Ik kan onmogelijk bedenken hoe die buitenlanders hen in het vieren van kerst zouden kunnen hinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |