Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat een volwassen redelijk intelligent persoon bij volle verstand kan geloven in een God (tenminste niet de Christelijke, Moslim of Joodse God). Ik kan dat gewoonweg niet begrijpen. Er zijn zoveel bewijzen dat God in die vorm niet kan bestaan.quote:
Maar ik heet Henk.quote:
natuurlijk wel.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat een volwassen redelijk intelligent persoon bij volle verstand kan geloven in een God (tenminste niet de Christelijke, Moslim of Joodse God). Ik kan dat gewoonweg niet begrijpen. Er zijn zoveel bewijzen dat God in die vorm niet kan bestaan.
Iemand die heilig geloofd in de paashaas of Sinterklaas kun je toch ook niet 100% in hun waarde laten?
Maar die persoon kan toch wel heel veel verstand hebben van andere onderwerpen of volkomen op 1 lijn met je zitten?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat een volwassen redelijk intelligent persoon bij volle verstand kan geloven in een God (tenminste niet de Christelijke, Moslim of Joodse God). Ik kan dat gewoonweg niet begrijpen. Er zijn zoveel bewijzen dat God in die vorm niet kan bestaan.
Iemand die heilig geloofd in de paashaas of Sinterklaas kun je toch ook niet 100% in hun waarde laten?
Bab's Deze zelfde redenatie gaat op bij iemand die rookt, Er zijn zoveel bewijzen dat je er lelijk en dood aan gaat en toch roken er volwassen, zelfs redelijk intelligent personen die bij volle verstand zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als iemand van 25 heilig in de paashaas geloofd, laat jij diegene 100% in zijn waarde. Geen enkel gniffeltje, of gedachte 'wat een mafketel'?quote:
En dat ben ik met je eens. Ik ben ook ontzettend dom bezig met mijn roken.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:12 schreef mrbox het volgende:
[..]
Bab's Deze zelfde redenatie gaat op bij iemand die rookt, Er zijn zoveel bewijzen dat je er lelijk en dood aan gaat en toch roken er volwassen, zelfs redelijk intelligent personen die bij volle verstand zijn.
Oh absoluut. Daarom kan ik de persoon zelf ook respecteren. Alleen zijn geloof niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:12 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar die persoon kan toch wel heel veel verstand hebben van andere onderwerpen of volkomen op 1 lijn met je zitten?
Ik vind het wel een mooie naam.quote:
Maar daardoor ben jij toch niet minder ?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En dat ben ik met je eens. Ik ben ook ontzettend dom bezig met mijn roken.
Nee. En die gelovige ook niet. Maar ik kan zijn geloof niet respecteren of voor de volle 100% (dus ook in mijn hoofd zonder dat het naar buiten komt) dat geloof in zijn waarde laten. Er zal altijd een vleugje 'maar dat vind ik wel errugh dom van je' overblijven.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:13 schreef mrbox het volgende:
[..]
Maar daardoor ben jij toch niet minder ?
ik heb daar geen bewijzen van gezien. en ik denk velen met mij. geloven in god is toch meer een overtuiging. sinterklaas en de paashaas zijn toch wat anders.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Naar buiten toe zal ik dat ook altijd doen. Maar ik kan mijn hoofd niet stoppen om te denken dat het zo jammer is dat hij/zij 'die onzin' geloofd.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:14 schreef Kluts het volgende:
Niet iedereen die gelooft, gelooft letterlijk wat er in de bijbel staat, ze gebruiken het als leidraad. Dus dom hoeven gelovigen niet per definitie te zijn.
En hoeveel moeite kost het om iemand in zijn waarde te laten daarom?
Daar geloof ik niet in.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:16 schreef Ang3l het volgende:
Kan dit topic ophouden met voorspellend zijn?
Kijk dit filmpje eens:quote:Op woensdag 18 november 2009 13:15 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ik heb daar geen bewijzen van gezien. en ik denk velen met mij. geloven in god is toch meer een overtuiging. sinterklaas en de paashaas zijn toch wat anders.
ik vind niet dat je mensen met een andere geloofsovertuiging niet meer serieus moet nemen. alleen mensen die daardoor allerlei stomme dingen gaan doen (andere mensen veroordelen, aanslagen plegen) die neem ik niet serieus
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:16 schreef Ang3l het volgende:
Dat heb ik ook, maar dan meer dat ik vind dat er van geloof niets dan narigheid komt en ik het gros van de gelovigen hypocriet vind. Maar dan nog, als zij mij in mijn waarde laten, doe ik dat ook andersom.quote:Naar buiten toe zal ik dat ook altijd doen. Maar ik kan mijn hoofd niet stoppen om te denken dat het zo jammer is dat hij/zij 'die onzin' geloofd.
daarnet zei je volgens mij dat je iemand die zo gelooft niet in zijn waarde kan laten. dat is heel iets anders dan wat je nu zegt.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee. En die gelovige ook niet. Maar ik kan zijn geloof niet respecteren of voor de volle 100% (dus ook in mijn hoofd zonder dat het naar buiten komt) dat geloof in zijn waarde laten. Er zal altijd een vleugje 'maar dat vind ik wel errugh dom van je' overblijven.
ik zal hem ongelovig aankijken ja, maar als blijkt dat hij er echt 100% van overtuigd is, dan laat ik hem in zijn waarde. beetje triest om dat dan niet te doen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als iemand van 25 heilig in de paashaas geloofd, laat jij diegene 100% in zijn waarde. Geen enkel gniffeltje, of gedachte 'wat een mafketel'?
Ik laat toch ook iemand niet in zijn/haar waarde als ik denk 'jammer dat je in die onzin geloofd'?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
daarnet zei je volgens mij dat je iemand die zo gelooft niet in zijn waarde kan laten. dat is heel iets anders dan wat je nu zegt.
Klinkt als youp...hoe heet die god van hem ook alweer?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:11 schreef stbabylon het volgende:
Mijn Henk is de naam voor degene die ik zelf heb bedacht en behandel als een soort Godheid. Dus inclusief kruisje slaan en praten met. Ik weet dat Henk niet echt bestaat. En Henk heeft ook totaal geen invloed op wat dan ook. Maar het is toch prettig om af en toe van je af te praten. En ik heb hem Henk genoemd
Geen enkele gedachte waarin je minder over hem denkt?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:18 schreef dawg het volgende:
[..]
ik zal hem ongelovig aankijken ja, maar als blijkt dat hij er echt 100% van overtuigd ben, dan laat ik hem in zijn waarde. beetje triest om dat dan niet te doen.
Geen idee. Ben geen Youp liefhebber.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:18 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Klinkt als youp...hoe heet die god van hem ook alweer?
Flying Spaghetti monster?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:11 schreef stbabylon het volgende:
Mijn Henk is de naam voor degene die ik zelf heb bedacht en behandel als een soort Godheid. Dus inclusief kruisje slaan en praten met. Ik weet dat Henk niet echt bestaat. En Henk heeft ook totaal geen invloed op wat dan ook. Maar het is toch prettig om af en toe van je af te praten. En ik heb hem Henk genoemd
tuurlijk wel, maar dat spreek ik niet uit, en zal hij ook niet merken aan mij.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Geen enkele gedachte waarin je minder over hem denkt?
Dat vond ik in 1830 ookquote:Op woensdag 18 november 2009 13:13 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooie naam.
Je ziet er goed uit voor je leeftijdquote:Op woensdag 18 november 2009 13:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat vond ik in 1830 ook
En als je Oom bent kan het ook wel weer
Dan laat je diegene dus intern niet in zijn/haar waarde. En dat bedoel ik. Wat jij zegt, zo zit dat bij mij ook. Maar dat neemt niet weg dat in mijn hoofd het anders zit.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:21 schreef dawg het volgende:
[..]
tuurlijk wel, maar dat spreek ik niet uit, en zal hij ook niet merken aan mij.
Wat dan?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:16 schreef Ang3l het volgende:
Volgens mij had ik nu voor de 6e x iets wat hier in het topic besproken wordt en dat ik dan de wereld inga een er gebeurd iets gerelateerds. Zo kwam ik dus net in de pauze mijn ex na bijna 2 jaar weer tegenquote:
Elke dag baden in maagdenbloed he.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je ziet er goed uit voor je leeftijd
Dat zeggen er meer jaquote:Op woensdag 18 november 2009 13:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je ziet er goed uit voor je leeftijd
wat ik denk en voor me houd staat los van respect en iemand in zijn waarde laten. en zo zei je het straks niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan laat je diegene dus intern niet in zijn/haar waarde. En dat bedoel ik. Wat jij zegt, zo zit dat bij mij ook. Maar dat neemt niet weg dat in mijn hoofd het anders zit.
Nee iedere eerste maandag van de maand.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:24 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Elke dag baden in maagdenbloed he.
Waarom zie ik nu een anale ontmaagding voor me door Ang3l bij een onschuldig pubertje ?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:24 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Elke dag baden in maagdenbloed he.
quote:Op woensdag 18 november 2009 13:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee iedere eerste maandag van de maand.
Elke dag dat begint pas richting 40.
Als dat een keer per maand is komt hij ook niet aan zijn trekkenquote:Op woensdag 18 november 2009 13:26 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom zie ik nu een anale ontmaagding voor me door Ang3l bij een onschuldig pubertje ?
nou als je denkt jammer datje in die onzin gelooft, komt het op mij over of je hem verder nog wel ok vindt en zijn mening over andere zaken wel serieus neemt.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik laat toch ook iemand niet in zijn/haar waarde als ik denk 'jammer dat je in die onzin geloofd'?
quote:Op woensdag 18 november 2009 13:26 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom zie ik nu een anale ontmaagding voor me door Ang3l bij een onschuldig pubertje ?
Ik val niet op jonge onschuldige puberyjesquote:Op woensdag 18 november 2009 13:26 schreef Godtje het volgende:
[..]
Per ongelukquote:Op woensdag 18 november 2009 13:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
[..]
Ik val niet op jonge onschuldige puberyjes![]()
Die jongste die ik ooit gezoend heb was 17 en dat was per ongeluk. Nou ja, zoiets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |