ANWB is, op KNVB na, de grootste vereniging van nederland.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:06 schreef honda1990 het volgende:
Verbazing: Wat voor invloed heeft de ANWB als het om privacy gaat
Mooie argumentatie is dat ja. Omdat de AH weet welke producten sommige klanten kopen maakt het ineens niet meer uit dat de overheid precies weet waar je staat en gaat.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:06 schreef honda1990 het volgende:
Via de bonuskaart van AH en de gegevens van de mobiele telefoon ligt ons leven al op straat.
In een ander topic zei iemand al: Als je de ruit van de buurman zijn auto in slaat.... tsja, zijn band was ook al lek.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:14 schreef mstx het volgende:
[..]
Mooie argumentatie is dat ja. Omdat de AH weet welke producten sommige klanten kopen maakt het ineens niet meer uit dat de overheid precies weet waar je staat en gaat.
quote:Op woensdag 18 november 2009 13:17 schreef Penisbaard het volgende:
Gaan we nu opeens de telegraaf als serieuze bron gebruiken?"DE STAAT GLUURT MEE!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
BELACHELIJK MENSEN DAT ZE COALITIES VORMEN DIT IS GEEN ECHTE DEMOCRATIE OPEN JE OGENquote:Des te meer reden om de PVV straks te laten regeren. Ik wil vrijheid, geen digitale uitzuig dictatuur!!! Het stemsysteem in Nederland word al descennia verkracht door politici wanneer men coalities gaat vormen, corrupt stemsysteem!!! Let daarop wanneer U naar de stembus gaat!!!
Logisch, Rotterdam | 09:38 | 18.11.09
Nederland is nooit een democratie geweest, het is een parlementaire democratie, dat is iets heel anders.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:23 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
BELACHELIJK MENSEN DAT ZE COALITIES VORMEN DIT IS GEEN ECHTE DEMOCRATIE OPEN JE OGEN
En zo is het maar net. Wat een kutvolk dat allemaal perse een bonuskaart moet hebben. Of een spaarkaart bij de Bijenkort, of bij de C&A, zodat je portemonnee vol pasjes hangt die 0,0 zin of nut hebben.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:29 schreef Salvad0R het volgende:
Alsof ik ooit een Bonuskaart neem. Als je zegt dat je m niet bij je hebt gebruiken ze zo'n nummer. Krijg je de korting alsnog, zonder dat de AH bijhoudt hoeveel kratten pilsch je er per week doorheen jaagt.
Wordt nog lachen als zij de gegevens van iedereen gaan delen met zorgverzekeraars, die dan opeens uitbetaling weigeren voor bypass operaties omdat je 12 zakken chips per week hebt weggevreten. En zo.
Dat gaat nog leuk worden als ze dat ook met sigaretten gaan doen, het aardige is dat de mafia het meeste verdient aan illegale sigaretten. Ideaalquote:Op woensdag 18 november 2009 13:29 schreef Salvad0R het volgende:
Alsof ik ooit een Bonuskaart neem. Als je zegt dat je m niet bij je hebt gebruiken ze zo'n nummer. Krijg je de korting alsnog, zonder dat de AH bijhoudt hoeveel kratten pilsch je er per week doorheen jaagt.
Wordt nog lachen als zij de gegevens van iedereen gaan delen met zorgverzekeraars, die dan opeens uitbetaling weigeren voor bypass operaties omdat je 12 zakken chips per week hebt weggevreten. En zo.
Zet jij je gegevens even hier neer?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:34 schreef Misan het volgende:
wat heb je te verbergen? ik zie het probleem niet zo eigenlijk
Kansloos dat de PVV hier punten mee probeert te scoren, ik weet nog wel dat in het partijprogramma stond dat de privacy van de burger beperkt mocht worden als er criminelen mee gepakt konden worden.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:23 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
BELACHELIJK MENSEN DAT ZE COALITIES VORMEN DIT IS GEEN ECHTE DEMOCRATIE OPEN JE OGEN
quote:Op woensdag 18 november 2009 13:34 schreef Misan het volgende:
Blijkbaar nogal veel?quote:usergegevens
e-mail:
MSN:
ondertitel:
signature: PSN: vecht
Multi sunt vocati, pauci vero electi.
homepage: http://games.fok.nl/
persoonlijke gegevens
voornaam:
achternaam:
geslacht: Man
opleiding:
beroep:
hobbies/interesses:
ik denk dat je meer te vrezen hebt van de overbuurman dan van de overheidquote:Op woensdag 18 november 2009 13:35 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Zet jij je gegevens even hier neer?
De overbuurman mag van mij alles weten, de overheid niet
Dat dachten ze in duitsland ook in de tijd voor de DDR, je weet niet hoe dat is gegaan?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:40 schreef Misan het volgende:
[..]
ik denk dat je meer te vrezen hebt van de overbuurman dan van de overheid
Slaven argument .quote:Op woensdag 18 november 2009 13:34 schreef Misan het volgende:
Whehehe neem een pilletje manquote:Op woensdag 18 november 2009 13:48 schreef Salvad0R het volgende:
Het dienen individuele burgers te zijn die de overheid controleren, in plaats van andersom.
Iedereen die het andersom beweert is een vieze vuile smerige kankerslaaf.
in Nederland zelfs en dat ging gewoon via de burgerlijke standquote:Op woensdag 18 november 2009 13:42 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Dat dachten ze in duitsland ook in de tijd voor de DDR, je weet niet hoe dat is gegaan?
quote:
Je mag het niet met hem eens zijn, maar argumenteren heeftie onder de knie hoor!quote:Op woensdag 18 november 2009 13:48 schreef Salvad0R het volgende:
Het dienen individuele burgers te zijn die de overheid controleren, in plaats van andersom.
Iedereen die het andersom beweert is een vieze vuile smerige kankerslaaf.
Ik wil best de argumenten horen waarom het fijn is een slaaf te zijn. Please explain.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:56 schreef jakkop het volgende:
[..]
Je mag het niet met hem eens zijn, maar argumenteren heeftie onder de knie hoor!
Ik liet de inhoudelijke kant buiten beschouwing, het ging me vooral om de manier van argumenteren.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik wil best de argumenten horen waarom het fijn is een slaaf te zijn. Please explain.
Ik ben het ook met je eens hoor. De overheid wil steeds meer weten en dat zint me niks. Een goed voorbeeld van het wantrouwen van een overheid jegens zijn burgers is de Engelse overheid. Daar zijn plannen (of misschien zijn die plannen al doorgevoerd) om mensen die met kinderen werken (of vrijwilligerswerk doen) een certificaat te laten halen dat ze geen pedofiel zijn. Dus in feite is iedereen bij voorbaat beschuldigd van pedofilie tot je bij de overheid een certificaat haalt dat je geen pedofiel bent. Klinkt belachelijk? Dat is het dus ook..quote:Op woensdag 18 november 2009 13:54 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het zit me gewoon hoog. Mensen worden overal gefilmd, om de 100 meter op snelwegen, in steden, etc. Die indentificatieplicht gold alleen onder Nazi regime in WW2. We gaan gewoon recht op 1984 van Orwell af, en dan zijn er nog steeds van die zwakzinnigen die beweren dat je niets te vrezen hebt als je niets te verbergen hebt. Dat soort volk zorgt voor de ondergang van hun eigen kinderen. Eigenlijk verdienen ze een nekschot.
In nederland moet je ook een verklaring van goed gedrag hebben voor je bij een basisschool aan de gang kan. zo raar is het helemaal niet om van te voren aan te tonen dat je niet in aanraking bent geweest met justitie voor dingen die met je beroep een risico vormen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:34 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Ik ben het ook met je eens hoor. De overheid wil steeds meer weten en dat zint me niks. Een goed voorbeeld van het wantrouwen van een overheid jegens zijn burgers is de Engelse overheid. Daar zijn plannen (of misschien zijn die plannen al doorgevoerd) om mensen die met kinderen werken (of vrijwilligerswerk doen) een certificaat te laten halen dat ze geen pedofiel zijn. Dus in feite is iedereen bij voorbaat beschuldigd van pedofilie tot je bij de overheid een certificaat haalt dat je geen pedofiel bent. Klinkt belachelijk? Dat is het dus ook..
Alles wat ik niet openlijk op straat bekend maak.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:34 schreef Misan het volgende:
Het verschil is dat de overheid je gegevens nu nog geheim houdt, tenminste, dat zeggen ze. Bij een bonuskaart weet je zeker dat Albert Heijn de gegevens doorspeelt naar marketeers.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:36 schreef LoggedIn het volgende:
Een bonuskaart bij de AH is toch wel wat anders als de overheid die een kilometerregistratie bij gaat houdenSowieso heb ik meer vertrouwen in bedrijven als in de overheid als het gaat om privacy.
En de ANWB mag dan een grote lobbyist zijn, bij de kilometerheffing lagen ze blijkbaar te slapen
Neemt niet weg dat je nog altijd zelf de keuze hebt of je een bonuskaart neemt of niet. Wat er daarna met die gegevens wordt gedaan is weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het verschil is dat de overheid je gegevens nu nog geheim houdt, tenminste, dat zeggen ze. Bij een bonuskaart weet je zeker dat Albert Heijn de gegevens doorspeelt naar marketeers.
En je wordt niet opgejaagd als je de kaart vergeet..quote:Op woensdag 18 november 2009 15:06 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je nog altijd zelf de keuze hebt of je een bonuskaart neemt of niet. Wat er daarna met die gegevens wordt gedaan is weer een ander verhaal.
Ik heb vorige week een bonuskaart aangeschaft omdat de appelsientje in de aanbieding was, 3e pak gratis.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:29 schreef Salvad0R het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar ik reageerde meer op de opmerking dat privacy bij bedrijven veiliger is. In dit geval dus absoluut niet want die bonuskaart bestaat juist om gegevens te kunnen verkopen.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:06 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je nog altijd zelf de keuze hebt of je een bonuskaart neemt of niet. Wat er daarna met die gegevens wordt gedaan is weer een ander verhaal.
Bij Zwolle op de (ik dacht A28) wordt onder dit mom elke auto gefotografeerd.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik hoorde gister ergnes dat het GPS bestand moet dadelijk door de politie ingezien kunnen worden :S
Wanneer ik dat goed zou vinden is om een gestolen auto terug te vinden... maar dat zullen ze niet bedoelen...
Het versterkt voor mij alleen al het feit dat ik in Italië ga wonen, niet dat het daar iets beter is wat betreft overheid, maar ook niet slechter. Bovendien is het controleren daar een stuk moeilijker omdat mensen er sneller onderuit proberen te komen en een stuk wantrouwender tegen de roverheid staan.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:19 schreef Barcaconia het volgende:
Tot zo ver te hard rijden. Misschien blijf ik toch maar in het buitenland wonen in plaats van terug komen naar Nederland. Ik vind dit soort dingen wel erg ver gaan.
De plannen in Engeland gaan wel iets verder dan dat hoor. Anders zouden ze er geen nieuwsartikel over schrijven.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:41 schreef Ra-z het volgende:
[..]
In nederland moet je ook een verklaring van goed gedrag hebben voor je bij een basisschool aan de gang kan. zo raar is het helemaal niet om van te voren aan te tonen dat je niet in aanraking bent geweest met justitie voor dingen die met je beroep een risico vormen.
dit artikel? http://www.depers.nl/buitenland/323631/Overal-pedofielen.htmlquote:Op woensdag 18 november 2009 15:49 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
De plannen in Engeland gaan wel iets verder dan dat hoor. Anders zouden ze er geen nieuwsartikel over schrijven.
Onzinreactie. Ik heb heel wat te verbergen. Namelijk mjn persoonlijke gegevens en mijn persoonlijke levenssfeer. Gaat niemand wat aan.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:34 schreef Misan het volgende:
Ja.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:30 schreef honda1990 het volgende:
Wat mij het meeste verbaast is nog wel dat ik buiten fok nog nooit iemand ben tegengekomen die zich ook zo druk maakt om vangstbeperkingen. Hoe is het mogelijk dat heel Nederland en de rest van Europa ligt te slapen op Duitsland na?
Ik zei het net nog tegen een vriend. Zijn reactie: "ik houd me niet zo bezig met zulke politieke dingen".quote:Op woensdag 18 november 2009 16:30 schreef honda1990 het volgende:
Wat mij het meeste verbaast is nog wel dat ik buiten fok nog nooit iemand ben tegengekomen die zich ook zo druk maakt om vangstbeperkingen. Hoe is het mogelijk dat heel Nederland en de rest van Europa ligt te slapen op Duitsland na?
Vrienden van mij ook over vingerafdruk in het paspoort: "Is goed, kunnen ze boeven mee pakken"quote:Op woensdag 18 november 2009 16:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zei het net nog tegen een vriend. Zijn reactie: "ik houd me niet zo bezig met zulke politieke dingen".![]()
![]()
Ongelovelijk.
Ik ken hem idd, topcolumnquote:Op woensdag 18 november 2009 16:32 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja.
Deze column beschrijft het beter dan dat ik het zou kunnen verwoorden: http://frontpage.fok.nl/column/10796/1
Daar heb je dus, voor zover ik weet, helemaal gelijk in.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:12 schreef wuh het volgende:
Kan iemand mij 1 politieke partij opnoemen die geen vingerafdrukken op het paspoort wil? Ik ben ze nog niet tegengekomen, behalve bij de europese verkiezingen.
http://www.pnvd.nl/quote:Op woensdag 18 november 2009 19:12 schreef wuh het volgende:
Kan iemand mij 1 politieke partij opnoemen die geen vingerafdrukken op het paspoort wil? Ik ben ze nog niet tegengekomen, behalve bij de europese verkiezingen.
Nah, laten we gewoon als Fok! zijnde een coup plegen zonder druppels. Dat scheelt weer tijd.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:32 schreef Salvad0R het volgende:
Ze zijn straatvreemde megalomanen. Ben benieuwd wat de druppel gaat worden die onze revolutie-emmer doet overlopen
Goed plan. Moet kunnen. Zou wel weer epic zijn. Laten we het doen.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:39 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Nah, laten we gewoon als Fok! zijnde een coup plegen zonder druppels. Dat scheelt weer tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |