Ow?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:21 schreef kdijkstra het volgende:
Oftewel je bent bang op misbruik van gegevens die momenteel toch al voorhande is en op dezelfde manier verkregen kan worden.
Vraagje: je bent bekend met de Wet Mulder?quote:Laat de overheid maar bewijzen wie de bestuurder was.
Wil jij hiermee aangeven dat wij het allemaal ook eens zijn met deze privacy-beperkende maatregelen? Dan ga je in 2012 ook het "gluren per GPS-kastje" aan dit onheuse rijtje "het is er al dus we vinden het niet erg" toevoegen omdat het immers, tegen onze wil in, toch wel ingevoerd is?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:54 schreef kdijkstra het volgende:
Ligt eraan wat je onder privacy verstaat. Zolang de politie alleen bij mogelijke strafbare feiten inzage mag hebben dan heb ik er geen problemen mee. Wat denk dat de provider momenteel doet met je internet gegevens? Ook keihard loggen en dat voor 2 jaar lang. Ze mogen telefoons en gsm's aftappen. Er staan ik weet niet hoeveel duizend camera's langs de weg en ook in het straatbeeld staan veel camera's. Er bestaat wetgeving over het gebruik van die data. Onrechtmatig gebruik van die informatie is strafbaar en daarbij wordt de zaak die gebruik maakt van die data geseponeerd.
Onze privacy is verre van gewaarborgd alleen dat probleem wil jij niet onderkennen.quote:Oftewel privacy is gewaarborgd en er is geen enkel probleem.
Waar heb ik dat gezegd?quote:Op donderdag 19 november 2009 20:59 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat is kdijkstra-logica: omdat het in Engeland en China erger is, is het prima dat in Nederland het recht op privacy geschonden wordt.
30 april afgelopen jaar.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens. Deze week nog een aanslag op school voorkomen. De jongen in kwestie was afgetapt door de politie met het gevolg dat de jongen zijn geweer heeft gedumpt en gevlucht.
Ja ik vind dit een uitstekende zaak. Als ze dit soort aanslagen kunnen worden voorkomen door op specifieke momenten inbreuk te maken van privacy heb ik er geen moeite mee. Ik denk met mij in ieder geval een hele school vol met kinderen en docenten.
[..]
Hoe vaak heb jij gehoord dat het mis is gegaan? Gaarne links.
[..]
quote:In Nederland wordt relatief weinig gelogd. Onze directe buren gaan op een groot aantal terreinen heel veel verder op misschien Duitsland na.
RDW gegevens die door elke autohandelaar geraadpleegd kan worden. MAW geen goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 20 november 2009 07:56 schreef Knarf het volgende:
30 april afgelopen jaar.
Binnen een uur stonden de RDW gegevens van Karst op het internet (oa hier op FOK).
Heb ik eerder ook al gemeld. Maar velen hier zijn bijzonder vergeetachtig. Een telefoon bevat veel meer privacy gevoelige informatie dan een km registratie kastje en daar kan justitie veel en veel meer gegevens uit halen. Het hele privacy verhaal wordt enkel gebruikt om een extra blokkade op te zetten voor een invoer van een nieuw systeem.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:03 schreef thingamajig het volgende:
Iedereen heeft al zo'n meegluurboxje in z'n jas- of broekzak zitten. Het ziet er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
Wat dat betreft niets nieuws onder de zon...
Er is een tijdje geleden bij Nova een uitzending geweest over de effecten van het rekeningrijden in stockholm, de conclusie was helder: in de eerste paar weken na invoering van de kmheffing leek het plan te werken. Er stonden geen files meer, de straten waren bijna uitgestorven. Het OV werd meer gebruikt etc Echter na een korte tijd begon het toch weer drukker te worden, mensen begonnen te wennen aan de nieuwe prijs en na een half jaar oid was het weer net zo druk als voorheen. Ze zeiden er toen ook bij dat kmheffing alleen kon werken als je de prijs constant opdreef om mensen opnieuw te laten nadenken.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
2018 is geen 2009. Ik wil wel een weddenschap afsluiten dat 2 weken na introductie van kilometer heffing het rustiger is dan 2 weken ervoor. Daar gaat het uiteindelijk om.
Dan zeg je toch hetzelfde als Tijn?quote:Op vrijdag 20 november 2009 06:31 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gezegd?
Ik heb enkel gesteld dat het in Nederland helemaal zo slecht nog niet is.
want..quote:Wij doen het beter dan onze direct omringende land op misschien Duitsland na. Daarmee zijn we 1 van de koplopers op het gebied van het beschermen van privacy.
Dus omdat andere landen beweren dat er minder getapt wordt, acht je bewezen dat er daar informatie achtergehouden wordt. En dus wordt er hier minder getapt want we zeggen dat er meer getapt wordt.quote:Voor de rest nog iets om rekening mee te houden:
Nederland is vaak 1 van de meest transparantste landen wat betreft het vrijgeven van de hoeveelheid telefoontaps e.d. Denk je nou echt dat Nederland ergens bovenaan staan? Dat andere landen net zo vrijgevig zijn met het geven van informatie.
Ik dacht dat het beledigen van een ambtenaar in functie 250 euri kost..quote:Burgers van andere landen kijken smachtend naar vrijheden en de wijze waarop hier in Nederland omgaat met privacy en rechten. In Nederland kun je zonder problemen met softdrugs rondlopen. Probeer dat eens in Frankrijk, VS, etc. Hier in Nederland kun je denk ik nog net een agent uitschelden. Probeer dat eens in het buitenland.
Wat heeft een toerist die zich op een ziekte moet laten controleren te maken met de privacy van de burgers?quote:Een tourist die naar Italie, China, etc gaat moet bij binnenkomst een formulier tekenen dat hij/zij geen Mexicaanse griep heeft. Daarbij wordt er van iedereen een foto gemaakt en ook nog eens de temperatuur gecontroleerd. Deze extra informatie verzameling wordt hier in Nederland niet gedaan.Afijn zeur erop los maar het is een feit dat we hier in Nederland privacy en de bescherming ervan er hoog hebben staan en dat we op dat gebied 1 van de voorlopers zijn.
Ik heb geen RFID in mijn fiets hoor, bij mijn weten is dat niet verplicht.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ohja? OV, zeker. oeps, ov chipkaart.
Fiets? oeps, RFID in je fiets.
Benenwagen zeker, ja dat is een heel goed alternatief op een auto.
En jij denkt dat al die camera's ed bijdragen aan de veiligheid? In het grootste camerapark ter wereld Londen hebben ze onlangs nog toegegeven dat het nauwelijks bijgedragen heeft aan de veiligheid, en daar kan je nog geen scheet laten zonder dat het opgenomen wordt.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen problemen mee om mijzelf te registreren. Ik doe niets verkeerds, ga ook niets verkeerds doen en heb dus niets te verbergen.
Zolang situaties zoals in Hoek van Holland mogelijk is in dit land heb ik geen problemen mee om dit land helemaal vol te plempen met camera's. We leven in een raar land en dan zijn draconische maatregelen helaas het gevolg. De goeden zullen moeten bloeden voor de fouten van anderen. Altijd zo geweest en (helaas) nu ook het geval.
Gast, echt. Die jongen had het zelf op internet gezet. Daar was niks aan afgetapt dus er is ook daardoor niks voorkomen.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens. Deze week nog een aanslag op school voorkomen. De jongen in kwestie was afgetapt door de politie met het gevolg dat de jongen zijn geweer heeft gedumpt en gevlucht.
In Nederland wordt relatief weinig gelogd. Onze directe buren gaan op een groot aantal terreinen heel veel verder op misschien Duitsland na.
Wat is dat voor onzin. Waarom moet de overheid weten waar iedereen is all of the time. Als dat niet Orwelliaans is wat dan wel. Natuurlijk schendt dat de privacy.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1369181/5/50#74875829]
Een GSM is veel meer persoonsgebonden. Een km registratie registreerd enkel waar de voertuig zich bevindt. Het zegt helemaal niets over de bestuurder.
Ja maar de crisis moet toch betaald worden? Uiteraard door de gewone belastingbetaler die dat helemaal niet veroorzaakt heeft.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:15 schreef Lambiekje het volgende:
uitgaande van de 7 cent die het gaat worden. Maar reken maar dat het naar 10c gaat.
jaja straks elk ritje dat je van Amsterdam-Groningen maakt kost je 30 euro. en Den Helder maastricht 42 euro. En dan mag je er nog 50eur tegen aan gooien van benzine. Leuk familiebezoekjes gaan het worden.
Dat gaat NOOIT NOOIT NOOIT opwegen wat we nu betalen. Ik moet al 1,50 betalen als ik naar me ouders gaan die 11 km verderop wonen.
Mijn god dat gaat godsgruwelijk aantikken. Men is straks al gemiddeld een euro kwijt als je naar je supermarkt gaat.
Deze kilometerheffing maakt het mogelijk dat we elkaars familie niet meer zien gaan zien. Als minstens een kwart van de huishoudens nu al niet de eindjes aan elkaar kunnen knopen. Je moet verdomme sparen om een simpele reis naar Groningen te maken.
FUCKING bezopen is het !
Dit is maar een ding. Vernietiging van de middle class. En dat is wel degelijk ingezet. Wat een ziekelijk hoop belastingen dienen we te betalen. Wat zal het zijn . 80%+ van je inkomen?!!
EU-SMS belasting staat op stapel. Dus maak je borst maar nat.
Moet je mij eens uitleggen hoe een niet persoonsgebonden (maar voertuig gebonden) km registratie systeem de overheid de mogelijkheid geeft om te weten waar iedereen is. Overigens is het niet de overheid maar AIVD of justitie. Overheid en recht is van elkaar gescheiden. Nogmaals leg het eens uit...quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:23 schreef Dutchguy het volgende:
Wat is dat voor onzin. Waarom moet de overheid weten waar iedereen is all of the time. Als dat niet Orwelliaans is wat dan wel. Natuurlijk schendt dat de privacy.
Zeker met je hoofd in het zand geweest? De overheid (zoals jij het noemt) heeft de informatie allang en nog veel meer. Wat denk je dat de overheid uit de gsm gegevens kan halen.....quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:27 schreef Maverick_tfd het volgende:
KDijkstra, je moet niet kijken naar waarom de overheid gegevens NIET zou moeten hebben, maar waarom WEL. IMO moet het eerst glashard aangetoond worden dat dit soort maatregelen werken voordat we andere van dit soort nazipraktijken in gaan voeren.
Leuke tijd gaan we tegemoed he!?quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja maar de crisis moet toch betaald worden? Uiteraard door de gewone belastingbetaler die dat helemaal niet veroorzaakt heeft.
We worden uitgeperst om de nieuwe adel zo vet mogelijk te maken, anders veroorzaakt hun levenswijze nog een crisis.
Dus: Werken tot je sterft, en op letterlijk alles belasting betalen!
Een scheet, een uitademing, een sms.. En doe maar alsof je het leuk vindt, want de staat registreert het allemaal, en zo perfect dat zij al in de gaten heeft dat je crimineel bent, zelfs nog voordat je het zelf doorhebt.
Dat boek, 1984, sloeg dat niet op het Stalinistische communisme in 1948?
Omdat de bewijslast bij de eigenaar van het voertuig ligt. Net zoals bij het flitsen nu.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:29 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Moet je mij eens uitleggen hoe een niet persoonsgebonden (maar voertuig gebonden) km registratie systeem de overheid de mogelijkheid geeft om te weten waar iedereen is.
Ja, de AIVD en Justitie zijn natuurlijk geen overheidsorganen. Vandaar ook dat er geen Ministerie van Justitie is.quote:Overigens is het niet de overheid maar AIVD of justitie. Overheid en recht is van elkaar gescheiden. Nogmaals leg het eens uit...
Echt een hele hoop onzin hierboven. Tuurlijk de overheid wil precies weten wat jij doet. Hebben ze de mankracht en rekenkracht voor... Nog beter laten we je gelijk maar opsluiten. Ik proef een negatieve vorm van paranoia dat dringend een dwangbuis verpleging nodig heeft.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja maar de crisis moet toch betaald worden? Uiteraard door de gewone belastingbetaler die dat helemaal niet veroorzaakt heeft.
We worden uitgeperst om de nieuwe adel zo vet mogelijk te maken, anders veroorzaakt hun levenswijze nog een crisis.
Dus: Werken tot je sterft, en op letterlijk alles belasting betalen!
Een scheet, een uitademing, een sms.. En doe maar alsof je het leuk vindt, want de staat registreert het allemaal, en zo perfect dat zij al in de gaten heeft dat je crimineel bent, zelfs nog voordat je het zelf doorhebt.
Ohja, idd, dat maakt het opeens goed. Wat mij betreft worden alle telefoontaps weer gereguleerd door een gerechterlijk bevel, wordt die stomme informatieverzameling op het internet stop gezet en worden gedrochten als EPD en vingerafdruk bij aanvraag van een paspoort afgeschaft.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:31 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zeker met je hoofd in het zand geweest? De overheid (zoals jij het noemt) heeft de informatie allang en nog veel meer. Wat denk je dat de overheid uit de gsm gegevens kan halen.....
Sorry hoor, maar als er verplicht GPS-kastjes in elke auto worden gemonteerd die via GSM data versturen, dan is het natuurlijk niet erg paranoïde om te stellen dat je privacy in het geding is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:33 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik proef een negatieve vorm van paranoia dat dringend een dwangbuis verpleging nodig heeft.
Nee, een totalitair regime in Groot Brittanie, aanrader.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hmmmm. Raar. Leg eens uit. Waarom wordt er nog geflitst? Justitie kan prima middels GSM verkeer al volgen wanneer iemand in de fout gaat tijdens het autorijden. Erg makkelijk om die gegevens te koppelen en kijken of een bestuurder de fout in gaat. Daarnaast is het juridisch ook veel beter aan te tonen dat de juiste persoon wordt aangesproken. Het is niet aannemelijk dat je met de GSM van de buurman gaat rijden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:32 schreef Tijn het volgende:
Omdat de bewijslast bij de eigenaar van het voertuig ligt. Net zoals bij het flitsen nu.
[..]
Ja, de AIVD en Justitie zijn natuurlijk geen overheidsorganen. Vandaar ook dat er geen Ministerie van Justitie is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |